Inderdaad. Vader zou moeder moeten uitkopen, als hij in het huis blijft wonen.quote:Op maandag 30 januari 2012 18:08 schreef Nightwulf het volgende:
ik neem aan dat je vader in het koophuis is blijven wonen.
Waarom zou je moeder daar de helft van de hypotheek voor moeten betalen?
Van partneralimentatie is al sprake, en dit loopt al.quote:Op maandag 30 januari 2012 18:13 schreef HetKlusKonijn het volgende:
[..]
Inderdaad. Vader zou moeder moeten uitkopen, als hij in het huis blijft wonen.
Als dat niet mogelijk is - huis moet in de verkoop en de opbrengst (als die er is na aftrek van hypotheek) onder beide partners verdeeld. Dit ervan uitgaande dat...
TS, waren je ouders gehuwd in gemeenschap van goederen?
Als je vader over een (ruim) inkomen beschikt en je moeder over nada, dan is hier wel degelijk partneralimentatie aan de orde.
Mediation lijkt me een zeer gepasseerd station als je moeder je vader ervan verdenkt geld achterover te drukken. Had zij dit vermoeden al vóór die mediation? Dan vind ik dat haar advocaat slecht werk heeft geleverd...
Dit is in het begin al besproken met de advocaat en die zegt dat het heel moeilijk is hieraan te beginnen als je geen bewijs hebt. De enige kans zou zijn dat de rechter opmaakt dat het pingedrag raar is en dat alles open en bloot op tafel komt te liggen. Maar ze zegt dat die kans praktisch nihil is.quote:Op maandag 30 januari 2012 18:34 schreef hugsy33 het volgende:
Tja je vader kan net zo goed een paar keer week in t café hebben gehangen/gokken enz.
dat is iets dat je binnen een relatie hoort te regelen zolang er niks op papier staat.
Maar je moeder heeft een advocaat zeg je, waarom vraagt ze dit niet aan hem?
Lijkt me een lastige zaak, wij ontdekten ook pas bij scheiding dat mijn vader 30.000 euro had achtergehouden. Hij zei altijd dat we zuinig moesten leven, er mocht niks, omdat we zo krap zaten
Ik herken dit verhaal over zuinig zijn en niks mogen. Waren er al vermoedens van je moeder voordat het bekend werd? Hoe ben je daar als kind van je ouders mee omgegaan?quote:Lijkt me een lastige zaak, wij ontdekten ook pas bij scheiding dat mijn vader 30.000 euro had achtergehouden. Hij zei altijd dat we zuinig moesten leven, er mocht niks, omdat we zo krap zaten
Bedankt voor je reactie. Ik hoop ook dat het hier met een sisser afloopt.quote:Op maandag 30 januari 2012 19:03 schreef hugsy33 het volgende:
Nee niemand vermoede iets, maar in ons geval gaf hij het niet uit maar hield het achter.
hoewel dat in jullie situatie ook het geval kan zijn natuurlijk.
Uiteindelijk heeft hij voor de scheiding rond was daar een hoop geld van doorheen gejaagd.
Dat heeft mijn moeder helaas niet tegen kunnen houden.
er word nu eigenlijk niet met over gepraat om de "vrede"te bewaren maar raar is het wel.
Mijn zus kan als student nauwelijks rondkomen omdat ze minimale studiefinanciering krijgt vanwege m'n vaders hoge salaris maar hij weigert haar te helpen.
Ik bemoei me er niet mee, zie hem nog wel af en toe, maar er is toen zoveel gebeurd daar niemand dat geld eigenlijk nog wil, of het gezeur om het te krijgen.
Helaas... dit zou inderdaad wel eens het geval kunnen zijn. Je moeder is inderdaad heel erg naief geweest om zich nooit met de financiën te bemoeien.quote:Op maandag 30 januari 2012 20:44 schreef Ivo1985 het volgende:
Tja, naar dat geld kan je moeder waarschijnlijk wel fluiten. Hoewel je vader het er doorheen heeft gejaagd, is je moeder net zo verantwoordelijk voor het gemeenschappelijke bezit. Zeker gezien het niet een patroon is wat zich alleen de laatste maanden voor de scheiding heeft voorgedaan. Het lijkt mij voor alle partijen verstandiger om de tijd en (advocaat)kosten die het met zich mee brengt nuttiger te besteden. Uiteindelijk slaapt iedereen daar beter van.
Ja, dat klopt. Probleem is alleen als er nog een hoge hypotheek op zit en de opbrengst niet voldoende is om die af te lossen...quote:Het huis is overigens zeker wel snel te verkopen, zolang het maar voor een scherpe prijs in de markt wordt gezet.
bij de scheiding zelf, toen de mediator dingen ging uitzoeken/verdelen.quote:Op maandag 30 januari 2012 20:33 schreef Fvandercraats het volgende:
[..]
Bedankt voor je reactie. Ik hoop ook dat het hier met een sisser afloopt.
Hoe zijn jullie/je moeder erachter gekomen dat hij dit deed? En deed hij dit al ver voor hij wilde scheiden? Dat je weet natuurlijk
Ja mijn moeder krijgt een deel terug van advocaatkosten. Is via het juridisch loket geregeld. Advocaat werkt op subsidiebasis.quote:Op maandag 30 januari 2012 20:57 schreef HetKlusKonijn het volgende:
Shit, wat een k*tsituatie, TS.
[..]
Helaas... dit zou inderdaad wel eens het geval kunnen zijn. Je moeder is inderdaad heel erg naief geweest om zich nooit met de financiën te bemoeien.
Toch vind ik het voorstel om maar helemaal te stoppen met vechten een beetje kort door de bocht, want het is uiteraard wel een schandelijke situatie.
TS, komt je moeder in aanmerking voor toevoeging van een advocaat? Dat drukt in ieder geval de kosten enigszins...
[..]
Ja, dat klopt. Probleem is alleen als er nog een hoge hypotheek op zit en de opbrengst niet voldoende is om die af te lossen...
Tenzij er sprake is van onderwaarde. Dan zou moeder de vader uit moeten kopen als die achterblijft.quote:Op maandag 30 januari 2012 18:13 schreef HetKlusKonijn het volgende:
[..]
Inderdaad. Vader zou moeder moeten uitkopen, als hij in het huis blijft wonen.
Dat was ook mijn eerste gedachte. Als je niet gelukkig bent in een relatie ga je toevlucht nemen tot andere zaken om het dragelijk te houden. Wellicht was het 5 jaar geleden niet het juiste moment om een scheiding aan te vragen en heeft hij op deze manier volgehouden.quote:Op maandag 30 januari 2012 20:54 schreef Fer het volgende:
Verder doet een snelle rekensom in persoonlijke financien ook wel vermoeden dat er 30-40k in afgelopen 5 jaar in "rook" opgegaan is aan alledaagse niet te herleiden uitgaven.
Vermoed hooguit eerder je vader van een dure hobby.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |