abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_107886500
Oooh oeps Gerbera :X
Waarom zijn die teentjes, vingertjes en nageltjes dan ook zo klein :( :+
pi_107886853
Naar zeg die eczeemkindjes!
Hier gelukkig geen last van.

Ik zal vanavond of morgen een reisverslag maken :)
Hebben onze jetlag er iig lekker uitgeslapen. Waren allemaal om 7uur wakker.
Was wel weer gek wakker worden. De laatste 1,5 week lag hij in een bed naast ons bed. Dus s ochtends was t wakker worden met een Floris die Hai zei, zwaaide en uit riep. Wel heel gezellig O+
Kletsen doet ie nu ook veel. Kan heel goed duidelijk maken wat ie wil, kan helpen met van alles. Als opdrachten geeft voert ie ze uit. En wil t liefste uit een glas drinken. In Thailand dronk ie bij t ontbijt zn sap uit een glas of s middags onze watermeloenshakes uit een rietje. net waren we zelf wat aan t drinken wilde hij ook 'din' (drinken) en wijzen naar t glas. Zn rietjesbeker stond op tafel maar wilde hij niet uit drinken. dus t oefenbekertjr van difrax maar gepakt (onbreekbaar ;)), drinkt ie dus ook zelf uit nu. Gaat al best goed. Al wel eerder geprobeerd, maar.toen nog geen interesse en nu dus wel.
pi_107886883
Oh arme.muppet. Daar ben k ook altijd zo bang voor :') dus mn moeder doet t :P
pi_107886884
Weten jullie trouwens wat dat is met die tussenletter-n? Lichtje naan, lichtje nuit, ... Of is dat enkel Thomas zijn spraakgebrek? ;)
  zondag 12 februari 2012 @ 12:43:28 #105
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_107887513
Ooh Gerberaatje, wat vervelend!
Dat is mij gelukkig nog niet gebeurd, maar goed het kan nog altijd komen.

Ik ben benieuwd naar je verslag Son :Y

Leonie, geen idee. Misschien is dat om de overgang van het ene naar het andere woord makkelijker te maken?
pi_107890470
Gerberaatje wat een ellende dat nagelknippen he *auh :X *

Kindjes met schrale huis lees ik. Ik probeer Femke wat in te zalven, maar dat vindt ze dus ook niet leuk. Ik gebruik Calendula Gezichtscrème van Weleda wat gelukkig snel insmeerd.

Las ook de problemen met de handschoenen. Ik heb beide handschoenen aan een koordje. Doe die eerst aan en trek dan haar jas aan en zorg dat die handschoenen niet uit de mouwen komen. Kan ze de handschoenen ook niet los trekken. Maar hier trekt ze de muts ook af.

Fok! en internetrelaties las ik ook. Claudia die stiekum toch een fok!relatie heeft :D Ik dus ook. Ken mijn vriend al zo'n 10 jaar. Je hoort het steeds meer. In het begin kijken mensen er wat van op, maar nu is het toch de gewoonste zaak van de wereld. Ik vrees dat we toch maar minimeets moeten gaan houden. Pessie, Freecell en anderen uit het Noorden belangstelling? Jullie zijn hier welkom hoor :)
Ik vind het zo leuk om de kleintjes samen te zien. Zag dat Fannetje ook een minimeet had. Ik was vrijdag bij een vriendin met een meisje van dezelfde leeftijd. Eerst echt de kat uit de boom kijken daar, maar na een tijdje gezellig samen spelen en rozijntjes eten, en speelgoed delen, maar soms niet O+

Ik zag ook dat alle kindjes druk zijn met woordjes. Hier heb ik sinds een paar weekjes ook meerdere woorden achter elkaar gehoord voor het eerst. Gisteren op de schaatsen en mijn vriend met Femke op het ijs lopen. Ik weg, Femke vragen 'Waar is mama?' *O*

Leuk om al die ontwikkelingen weer van iedereen te lezen :Y
pi_107890721
Gerbera dat heb ik ook een keer bij Lisa gedaan. Tja, je kunt het soms gewoon niet voorkomen met die spartelvoetjes. Ik helemaal schuldig tegen het kdv vertellen wat ik gedaan had, met het idee dat ze vast en zeker zouden denken dat ik haar mishandelde, zeiden ze daar doodleuk dat bijna iedere ouder dat weleens per ongeluk doet.

Son, het klinkt alsof jullie het helemaal geweldig hebben gehad in Thailand. Je hebt precies het ijskoude weer ontlopen, goed gepoland! :)

Wij zijn vanmorgen nog even snel het ijs op geweest met de slee. Tot nu toe vond Lisa er niets aan, maar nu vond ze het ineens leuk, net nu de dooi inzet dus... :(
pi_107890788
Hier ook ene "internet"relatie. Ondertussen bijna 9 jaar samen en toen was dat inderdaad niet zo gebruikelijk. De ouders van P. weten bv nog altijd niet hoe we elkaar ontmoet hebben.

Voor de minimeets vind ik het toch jammer dat ik een Belg ben. Ik woon bij niemand in de buurt :D Maar dan geniet ik gewoon wat meer van jullie verhalen en foto's :Y
pi_107892713
Hahaha Nikki, muppet blijft dus wel stilzitten, heel goed zelfs... :@ ik zat gewoon niet goed op te letten, bij de laatste nagel...

Nou ja, ze overleeft het wel :D daarna viel ze op de bank tegen me aan in slaap O+ dus heb haar handen maar even in haar slaap gedaan, hoeven die komende week even niet ;) kan ze het trauma verwerken :P
pi_107921018
faal weer eens hier :')

ravi had zn rietbeker gesloopt. hij kan uit een gewone beker (Zelf) maar heeft de neiging om er mee te kutten dan (omkiepen, gekut met het theepotje, etc...) dus ik dacht: ik maak het mezelf even makkelijk en geef hem voor eventjes selene's oude rietbeker.

enfin. die maakt hij dus gewoon zelluf open om er ook mee te gaan kutten :')
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  maandag 13 februari 2012 @ 09:35:14 #111
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_107921455
Ben je mooi klaar mee simmu :D

Hier was het vannacht een beetje drama.
Hij sliep pas laat terwijl hij wel moe was en op tijd in bed lag, toen papa nét iets eerder dan mama naar bed ging, begon hij te huilen. Papa er naartoe. Hoor ik door de babyfoon 'mama' op een zielig toontje.
Papa heeft het naar zijn beste eer en geweten proberen op te lossen maar helaas mislukt. KIndlief bij ons in bed gelegd en daar heeft hij nog een tijdje na zitten snikken.
Heb hem vannacht wel een paar keer nog horen jammeren (heb hem om middernacht terug gelegd in zijn eigen bed) en vanmorgen was hij weer heel vroeg wakker.
Gelukkig is hij naar opa en oma >:)
kan mama strakjes ook even bijslapen want die heeft nu 3 slechte nachten achter de rug :X
pi_107922728
Hier was meneer gesloopt en gevloerd na zijn verjaardag vieren maar toch piepen om half twee. Tussen ons in en toen werd ik een tijdje later wakker van spuuggeluiden. Het was gelukkig niet veel maar wel weer aan zijn slaapzak en de rest zat nog in de was wegens spuug of doorlekken. En dan heb ik er vier :X Dus toen maar in een zomerslaapzak. Ons dekbed is wel warm genoeg. En vanochtend was die zomerslaapzak ook doorgelekt ;( Ik heb de boel maar snel in een emmertje gegooid om te weken en dan vanavond maar flink door wassen.

Vanochtend was er weer niks meer aan de hand dus toch maar weer naar het kdv. Papa is ook weer aan het werk. Die ging ook één nacht over zijn nek en was net gisteren met de verjaardag een vaatdoek maar vandaag gaat het weer goed.

Ow en de grote jongens hebben hem politieauto's cadeau gedaan en hem laten zien hoe hij die knopjes daarvan bedient.
Om 07.30uur gingen dus al de sirenes af hier in huis en dan vooral het knopje vast blijven houden zodat er de hele tijd klinkt atten, atten, atten, atten, atten. Tot hij lost laat en je de rest van de boodschap 'attentie spoedgeval' hoort.
Eens zien of dat ding een uitknop heeft O-)

Simmu wat een boefje die Ravi :D
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
  maandag 13 februari 2012 @ 11:26:44 #113
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_107923934
Ooh bah DML! Het mag nu wel eens ophouden daar bij jullie.
Ik ben blij dat wij niet van dit soort toestanden hebben, want niet handig zonder was machine.

En geweldig die auto's met geluid hè? ;)
Hier een brandweerauto met zo'n 'wiieeee-oe' geluid, maar als je het heel vaak achter elkaar indrukt dan hoor je dus 'wie-wie-wie-wie-wiiiieee-oe'. Ow en er zit geen uit-knop op }:|

Gerberaatje, hoe is het eigenlijk met jouw muppet?
pi_107923987
Ai, hier ook die politie auto met 'attentie spoedgeval op de a12' en nog 2 andere zinnetjes geloof ik.
En uh DML, nee dr zit geen uit knop op :D
pi_107924236
Waaat?! }:| Boh -O- Nou dan gok ik dat ze af en toe zomaar even foetsie zijn :+

Asy slaap lekker :*

Ja Gerberaatje, is jouw meisje weer helemaal beter inmiddels?
The way you rock'n'roll
pi_107924592
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2012 11:36 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Waaat?! }:| Boh -O- Nou dan gok ik dat ze af en toe zomaar even foetsie zijn :+

Asy slaap lekker :*

Ja Gerberaatje, is jouw meisje weer helemaal beter inmiddels?
Stukje plakband over het stukje waar het geluid uitkomt. Dan is het wat minder hard.
*poef* nu is het weg
pi_107925071
Ah kijk, goede tip ^O^
The way you rock'n'roll
pi_107925448
:Y muppet lijkt weer helemaal beter! Ze is wel veel knuffeliger dan voorheen.... Zit zo uren naast me op de bank, beetje te lezen, beetje te puzzelen. Soms samen animal planet kijken of travel channel :D O+

En de héle dag wil ze het liefst aan de tafel zitten in haar Stokke, en maar kleuren of verven... Artistiek kind :Y

DML, en batterijen eruit slopen? :P
  maandag 13 februari 2012 @ 14:29:52 #119
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_107929620
Leuk gerberaatje, Noortje wil graag 'tekening maken' of 'kleilen'

Wij hebben hier eigenlijk geen speelgoed met herrie. Ik weet dat ze het leuk vind, voor even dus het komt over het algemeen ook niet op verlanglijstjes terug.
pi_107930447
Sommige mensen vragen niet om suggesties en kopen gewoon :P
The way you rock'n'roll
  maandag 13 februari 2012 @ 15:02:01 #121
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_107930732
Ja klopt en dat is ook niet erg! Het werkt hier tot de batterij op is.
  maandag 13 februari 2012 @ 15:02:57 #122
331753 Reilain
<3 danoontje
pi_107930768
Zoo kom straks ff lezen..
Maarre ff snel.. Iemand een leuk idee wat ik op Oona's verfwerk kan schrijven voor Marcek?? Heb uit het ene deel een hart geknipt en plak dat op t andere... en wil er dus nog wat valentijsachtigs bij schrijven ;) maar het standaard 'Voor de liefste papa' vind ik niet zo leuk haha
We'll have love aplenty
We'll have joys outnumbered
We'll share perfect moments
You and me
  maandag 13 februari 2012 @ 15:23:00 #123
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_107931478
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2012 15:02 schreef Reilain het volgende:
Zoo kom straks ff lezen..
Maarre ff snel.. Iemand een leuk idee wat ik op Oona's verfwerk kan schrijven voor Marcek?? Heb uit het ene deel een hart geknipt en plak dat op t andere... en wil er dus nog wat valentijsachtigs bij schrijven ;) maar het standaard 'Voor de liefste papa' vind ik niet zo leuk haha
Voor de stoutste papa :P ;)
  maandag 13 februari 2012 @ 15:34:08 #124
331753 Reilain
<3 danoontje
pi_107931829
>:) hahahaha dan klinkt het meer als een kaart die hij van mij krijgt
We'll have love aplenty
We'll have joys outnumbered
We'll share perfect moments
You and me
  maandag 13 februari 2012 @ 16:24:53 #125
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_107933788
Reilain, 'voor mijn stoere papa'

Hier genoeg herrie/batterijspeelgoed en ook genoeg zonder. Hij kiest zelf waar hij mee spelen wil en dat is echt heel wisselend. Ow en wachten tot de batterijen leeg zijn? Nou dan kun je soms heel erg lang wachten. :D
pi_107933848
bij ons in huis woont een batterijenmonster. die eet batterijen op :o
dat die toeslaat als ik het beu ben is geheel toeval O-)
pi_107934196
zo. intake voor de peuterspeelzaal gehad :)
ik vind het zo maar een lastige week.

maar goed; onze juf en ik zitten op 1 lijn (merkten we met selene al). we merken snel genoeg wat ravi er van vindt :P zn beker staat al klaar, zn nieuwe tas is er nog niet dus hij mag die van selene zolang ( *O* *O* *O* ) en sangdrax heeft vrij genomen om foto's te maken en ff mee te gaan (dan kunnen we gefaseerd weggaan :D eerst sangdrax met selene weg terwijl ik nog eventjes blijf en dan ik weg)
pi_107940846
pffff wie had ook alweer gezegd dat slapen vanaf 1,5 jaar drama was, Sonnetje toch? Jeetje, echt de afgelopen 3 dagen is het zowel in de nacht, als de avond en in de middag bal. Een doodmoe kind, maar niet gaan slapen. Hij huilt zich dan echt zo overstuur, zweet zich een otter.....
Hopelijk is deze fase snel voorbij.
  maandag 13 februari 2012 @ 19:47:05 #129
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_107941736
Oh bah As. Dat die fase inderdaad maar snel voorbij mag zijn :Y

simmu, daar zeg je wat: ik moet niet het fototoestel vergeten. Maar slim opgelost om zo allebei te gaan zeg! :Y
pi_107941879
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2012 19:26 schreef As1981 het volgende:
pffff wie had ook alweer gezegd dat slapen vanaf 1,5 jaar drama was, Sonnetje toch? Jeetje, echt de afgelopen 3 dagen is het zowel in de nacht, als de avond en in de middag bal. Een doodmoe kind, maar niet gaan slapen. Hij huilt zich dan echt zo overstuur, zweet zich een otter.....
Hopelijk is deze fase snel voorbij.
Floris had dat idd ook vanaf 2 weken voor ie 1,5 was...Tot een week erna ofzo...
Nu gaat alles gewoon weer goed :) Zelfs op vakantie.
Hoewel hij nog een beetje last van een jetlag heeft atm
pi_107942440
*afklopt* hier gelukkig geen last van.... Vervelend As! Hopelijk is de fase snel weer voorbij..
pi_107943634
Spannend Simmu.

Ik vermoed dat het zijn verlatingsangst is ofzo. Hadden hem net gelukkig relatief snel gekalmeerd, maar ik moet er wel bij naast blijven zitten. Zodra hij het vermoeden had dat ik weg ging, was het huilen, 1 stap terug en het was goed.
Het geeft niet, maar van zitten in het donker wordt ik zelf zo dus.
Maar tot 2 weken na zijn 18 maanden, dat vind ik een prima termijn. Anders komt dat broertje/zusje er nooit natuurlijk!

Wel balen son dat hij een beetje last heeft van zijn jetlag, betekend dat vroeg op bed en er vroeg uit?
pi_107944290
Hihi Son, 1,5 jaar oud en een jetlag... :)

Ik heb vandaag de stoute schoenen aangetrokken en mijn baas verteld dat ik ouderschapsverlof op wil nemen. Nu werk ik nog 40 uur en ik wil naar 32 uur. Ik wil in ieder geval 2,5 jaar 1 dag per week opnemen. En ik lever er niet eens zoveel op in, want een dag minder kdv levert ook weer een besparing op. Hopelijk wordt alles goedgekeurd en ben ik per 1 mei op vrijdag vrij. *O*
pi_107944454
Dat zou wel fijn zijn Nikki. Wordt er ook nog een deel betaald? Mijn man neemt 4 uur ouderschapsverlof op, waarvan de helft wordt betaald en wij hebben er eigenlijk niets van gemerkt.
pi_107945056
Nee er wordt niet doorbetaald helaas, maar ach wij gaan er nu ongeveer 150-200 Euro op achteruit, maar daarentegen kan ik dan wel elke vrijdag van mijn meisje genieten. Het lijkt me heerlijk. :)
Nouja fingers crossed dat het wordt goedgekeurd allemaal. Ik weet wel dat ze eigenlijk niet kunnen weigeren, maar ze kunnen wel een dag aanwijzen die hun het beste uitkomt. Ik heb de vrijdag nu gekozen omdat ik dan de minste besprekingen heb en omdat ik vrijdag, mocht ik toch nodig zijn op kantoor altijd een oppas achter de hand heb.

Simmu, Ravi zal het vast enorm naar zijn zin hebben op de peuterspeelzaal. Wel spannend hoor! Maar het komt vast goed.

En over slecht slapen... Lisa heeft een paar maanden geleden ook een periode van slecht naar bed gaan gehad. Elke avond weer brullen als ze naar bed moest. Ik heb vastgehouden aan mijn ritueel met tanden poetsen, pyjama aan, boekje lezen, liedje zingen en slapen en het is vanzelf weer over gegaan. Nu krijg ik zelfs nog een handkus als ik de kamer uitga en draaitvze gelijk haar koppie naar de zijkant (slaapstand) om te gaan slapen. O+
pi_107945073
Nou hij lag er vandaag om kwart over 6 in.
Vanochtend was ie ook om half 11/kwart voor 11 gaan slapen. En vanochtend om half 7 wakker. Valt dus mee, maar hij is gewoon nog wat moeiig. Net als wij trouwens :)
Ga nu ook maar slapen.
Morgn weer werken (heb een beetje las van mn darmen, dus dan ga k niet werken denk ik zo...)
pi_107945319
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2012 20:21 schreef As1981 het volgende:

Ik vermoed dat het zijn verlatingsangst is ofzo.
Dat zou heel goed kunnen. Die komt in fases op. Bij Ivan werd het op een bepaald moment aanzienlijk minder, maar hij heeft het nog steeds wel eens een beetje.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_107945816
De fase gaat vast over, vind het alleen zo sneu. Hij schreeuwt dan moord en brand en is echt helemaal overstuur. Merk dat mijn man er minder goed tegen kan en sneller toegeeft om hem er uit te halen. Helaas moet hij soms wel als ik avonddienst hebt. Ach volgende week moet ik pas weer in de avond werken, dus kan ik er weer wat in doen.

Fijn dat het bij Ivan nu minder is Claudia, Yaro heeft het nog nooit echt gehad, dus hopelijk duurt het voor hem niet te lang.

Klinkt inderdaad niet echt verkeerd Son, maar snap dat de vermoeidheid nog in jullie lichaam zit. En dan ook nog last van je darmen, bleh. Lekker vroeg je bedje in dus.

Lekker vooruit zich hoor Nikki elke vrijdag met je meisje!
pi_107945860
Heeft hij eigenlijk een nachtlampje, As?
pi_107945895
Nou meer een leeslampje, maar als hij gaat slapen is het wel donker in zijn kamer.
pi_107945903
verlatingsangst kan best hoor :Y
selene heeft het nog steeds geregeld. (bedankt nationale biebweek, voor 2 weken gezamelijk "mama is kwijt" lezen :') |:( )
pi_107946021
Das ook geen leuk boek Simmu, hier hebben we een luipaardje dat zijn mama mist omdat ze eten gaat zoeken en dan haar knuffels mist. Want mama heeft de fijnste knuffels O+ dat is het betere werk ;)
pi_107946250
Het kan ook zijn dat hij zich ineens bewuster is van zijn omgeving. Dan wordt hij dus wakker 's nachts, voelt zich wat gedesoriënteerd, het is donker, papa en mama zijn er niet. En dan slaat de paniek toe. Zoiets stel ik me erbij voor.

Misschien helpt het wel om een lampje aan te laten, maar wij moesten ook gewoon eruit om even gerust te stellen. Over het algemeen heb ik het idee dat het Ivan erg geholpen heeft om meer controle over de situatie te krijgen. Hij doet alles zelf: speen pakken, lamp aandoen, in bed kruipen. Dat is niet van de ene op de andere dag gegaan maar hebben we wel gestimuleerd. En nu weet hij zich dus ook raad als hij ineens wakker wordt.
pi_107946501
Dat is op zich ook wel een goede. Op zich vraag ik wel na het boekje waar zijn bedje is en of hij er al in wilt. Bij nee lees ik nog 1 verhaaltje, maar meestal is het ja. Echter is het nu dus niet slapen.
De afgelopen weken werd hij steeds rond een uur of 4 wakker en belande hij in ons bed. Dat vond ik op zich prima, maar nu word het steeds vroeger. Gisteren was het kwart over 9 toen hij niet meer te troosten was. Ik baal dan, omdat hij dan al in ons bed ligt als ik thuis kom na een avonddienst en ik heb echt minstens een uur nodig om mijn draai te vinden in bed.
We hebben geprobeerd om hem terug te leggen, maar dan is hij binnen 5 min wakker.

Heb me er voor nu een beetje bij neergelegd, omdat we over een maand ook op vakantie gaan en hij dan bij ons op de kamer slaapt en dus ook een andere situatie. Maar zoals het nu gaat, gaat het eigenlijk niet. Dus toch maar eerder proberen hem weer in zijn oude ritme te krijgen.
Het is gewoon lastig, omdat mijn man het gewoon niet zo lang trekt om het vol te houden hem in zijn eigen kamer te houden. Als ik dan niet thuis bent, voelt hij zich machteloos en valt hij toch in het patroon om hem mee te nemen, ondanks zijn goede wil.
pi_107946816
Wat knap van Ivan Claudia.

Lisa heeft zo haar periodes. Soms slaapt ze wekenlang achter elkaar door en soms is ze een paar nachten achter elkaar wakker. Wat er dan is, geen idee, ik weet alleen dat troosten niet helpt, ze wil dan mee naar ons bed. Omdat ik daar niet echt een voorstander van ben laten we haar dus soms een kwartiertje huilen. zolang ze niet echt overstuur is werkt dat prima. Op zich kunnen we wel horen aan het geluid dat ze maakt of er echt iets aan de hand is of dat ze gewoon even wakker is. Bij een echt nachtelijk drama slaapt ze bij ons in bed, omdat ik haar dan niet alleen wil laten.
pi_107946886
Ja, ik begrijp je lief wel. Maar ik kan me ook goed voorstellen dat je het op een bepaald moment wel zat bent en verandering in de situatie wilt. Kun je niet een plannetje bedenken en dat ten uitvoer brengen op een handig moment, bijvoorbeeld als jij er een paar dagen (ook) bent? En dan moet je lief zich er natuurlijk ook aan houden.

Wij zijn bij Ivan op een bepaald juist gestopt om hem een keuze te geven waar we eigenlijk niet op zaten te wachten. Hij mag dus niet kiezen óf hij naar bed gaat. We zeggen dát het slapenstijd is. Dat kondigen we ook aan. Misschien dat dat je ook nog kan helpen, regelmatig op een dag aankondigen wat erna gaat komen (niet te veel en niet te gedetailleerd in het begin). Voorspelbaarheid kan erg helpen. Maar goed, Ivan mag dus wel kiezen welke pyjama hij aankrijgt, welk boekje we lezen en welk liedje we voor hem zingen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Claudia_x op 13-02-2012 21:25:49 ]
pi_107947076
Claudia, dat kiezen van een boekje en een liedje doen wij hier ook. Ze mag ook een knuffel uitzoeken voor in bed en we vertellen haar ook een kwartiertje voordat ze naar boven moet dat het bijna bedtijd is. Dat accepteert ze prima en ze klimt zelfs vrolijk de trap op met haar knuffel. O+
pi_107947282
Op zich mag hij ook niet alles kiezen hoor. Na het eten is het naar boven gaan, dan mag hij kiezen douchen of in bad. Dan krijgt hij een pyjama aan, mag hij een boekje uitkiezen. Na het boekje vraag ik of hij wil slapen, zo niet doen we nog 1 verhaaltje. Daarna gaan we sowieso slapen.

Op zich denk ik wel dat ik hem wat meer de regie moet geven in het ritueel, hij snapt echt heel veel. Ik ben nu heel de week in de avond thuis, heb pas ma weer een avonddienst, dus nu laten zien dat het echt wel lukt om hem rustig te krijgen als je hem niet van zijn kamer haalt. Ook heel duidelijk naar Yaro benoemd dat ik zie dat hij moe is, daarom moet gaan slapen. Dat ik nog best even bij hem wilt blijven, maar dat we niet meer zijn kamer uit gaan. Dit in ieder geval de hele week inzetten, hopelijk helpt hem dat wat meer.

En ik snap mijn man ook hoor, en vond het helemaal niet erg. Maar dat vinden we beide wel als Yaro er blijkbaar last van gaat krijgen.
pi_107947562
Sounds like a plan, As!

Dat vond ik zo fijn aan de tweede helft van de dreumestijd. Ik kon met Ivan al echt afspraken beginnen te maken. Als hij me nu bijvoorbeeld nog roept nadat we hem in bed hebben gedaan, dan ga ik naar hem toe, vraag wat er is (daar kan hij nog steeds geen antwoord op geven als er niks concreets is), vraag of we een afspraak zullen maken, en dan zing ik nog een liedje naar keuze en vraag of ik dan weer naar papa mag. (Dat helpt hem ook erg als ik het zo formuleer, dat ik naar mijn lief toe ga in plaats van dat ik wegga.) En meestal zegt hij dan ja en is het helemaal oké. Soms is het dan niet en blijf ik wat langer, maar ik hoef nooit meer echt lang te blijven. Dat is heel fijn!
pi_107947574
As ik hoop dat je deze week weer tot een succesvol ritueel kunt komen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')