abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_107962716
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2012 11:50 schreef vogelkooi het volgende:
Hoe hoog?
Denk max. 2 keer zo hoog
pi_107962768
quote:
Maximum build height has been increased to 256 (was 128)
Empty sections of the world are not loaded into memory
Block ids have been increased to 4096 (was 256) by adding a 4 bit data layer (similar to how meta data is stored)
Block ordering have been changed from x/z/y to y/z/x in order to improve compression
Packets for sending chunks have been updated (a full 128-high chunk is smaller than the old format, and a chunk with lots of empty space is much smaller)
Biomes are saved per x/z column, which means they can be altered by tools
*O*
Hallo O+
pi_107962830
Wie ben jij dan weer? nieuw?
Fear is the grease of society.
pi_107962867
Als jij al je vrienden mee neemt kom ik ook alleen
pi_107963071
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2012 11:55 schreef vogelkooi het volgende:
Wie ben jij dan weer? nieuw?
Een occasional lurker.
pi_107963099
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2012 11:55 schreef vogelkooi het volgende:
Wie ben jij dan weer? nieuw?
Wat aardig zeg :P
pi_107963283
Ik voorspel hogere dirt torens en minder lag O+
Als jij al je vrienden mee neemt kom ik ook alleen
pi_107963308
Ik denk dat vooral multieplayer enorm zal verbeteren qua performance. :D
pi_107963430
quote:
Maximum build height has been increased to 256 (was 128)
eindelijk :P
quote:
Empty sections of the world are not loaded into memory
hendig.. ^O^
quote:
Block ids have been increased to 4096 (was 256) by adding a 4 bit data layer (similar to how meta data is stored)
dus ze kunnen lekker veer nieuwe blocks adden? ^O^
quote:
Biomes are saved per x/z column, which means they can be altered by tools
eindelijk een officieel ondersteunde MCedit? :D

quote:
wat ik daar uit begrijp: een chunk is nu slechts 16x16x16 i.p.v 16x128x16? (m.a.w. er zijn meer chunks?)
pi_107963447
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2012 12:02 schreef AppleMartini het volgende:

[..]

Een occasional lurker.
Aha, nog niet eerder gezien geloof ik dus was benieuwd wie je was, om op mau te reageren ik ben vrij direct. :P
Fear is the grease of society.
pi_107963685
Die gasten van Bukkit zijn wel weer de lul denk ik :')
Als jij al je vrienden mee neemt kom ik ook alleen
pi_107964038
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2012 12:12 schreef vogelkooi het volgende:

[..]

Aha, nog niet eerder gezien geloof ik dus was benieuwd wie je was, om op mau te reageren ik ben vrij direct. :P
Das een goede eigenschap ;)

Benieuwd in welke richting ze denken qua nieuwe blocks. Vind de laatste snapshots in elk geval leuk :Y
pi_107964311
quote:
New Minecraft Map Format, “Anvil”

by Jens Bergensten on February 14, 2012

Hello!

Jon and I have been working on a new map format for Minecraft that we’ve dubbed “Anvil” (it’s just a name). The purpose of the new format is to prepare for modding, especially to allow for more block types, but also to improve other areas of the game (such as map height). The changes are:

Maximum build height has been increased to 256 (was 128)
Empty sections of the world are not loaded into memory
Block ids have been increased to 4096 (was 256) by adding a 4 bit data layer (similar to how meta data is stored)
Block ordering have been changed from x/z/y to y/z/x in order to improve compression
Packets for sending chunks have been updated (a full 128-high chunk is smaller than the old format, and a chunk with lots of empty space is much smaller)
Biomes are saved per x/z column, which means they can be altered by tools

The next snapshot, and Minecraft 1.2, will automatically convert worlds to the new format. The files of the current format (“McRegion”) will remain in your save folder, if you need to restore them for some reason.

I’ve prepared a converter (with source code) for tool makers that wants to be prepared. You do not need to use this to convert your maps! It’s only for reference!

Download the converter+source here

Some info:

The 16x128x16 “Blocks”, “Data”, “SkyLight” and “BlockLight” tags are removed
A “Sections” tag has been added with up to 16 compound tags
Each section has 16x16x16 “Blocks”, “Data”, “SkyLight” and “BlockLight” tags
Each section has a “Y” integer tag saying which section it is (note that some Y positions can be skipped). 0 is at the bottom of the world and 15 is the topmost section
Each section also has a “AddBlocks” tag, which is a DataLayer byte array just like “Data”. The “AddBlocks” tag is not included in the converter since the old format never had block ids above 255. This extra tag is created whenever a block requires it, so the getTile() method needs to check if the array exists and then combine it with the default block data. In other words, blockId = (addBlock << 8) + baseId.
Each chunk has a 16×16 byte array with biome ids called “Biomes”. If this array is missing it will be filled when the game starts. The converter doesn’t include any biome sources, though (it had too many dependencies to be included).
Note that the old format is XZY and the new format is YZX (see the difference between DataLayer and OldDataLayer).
The new format uses the extension “.mca” instead of “.mcr” (the old format is kept for safety, with the level.dat backed up as “level.dat_mcr”)

Finally, a shoutout to Robinton’s hard work on his mods: http://www.minecraftforum.net/topic/310298-100robintons-mods/

Cheers,

// jeb_
bron: http://www.mojang.com/2012/02/14/new-minecraft-map-format-anvil/
pi_107965171
Gaan we nu allemaal de zelfde info posten? :P
Op maandag 20 december 2010 03:32 schreef MYV het volgende:
vergeleken met KeFFuR1208 ben jij een god :6
pi_107965398
FUCKING FINALLY!!!!!!!!!

SAUSIESO VETTE SHIT BUILDEN!!!!!
If not now, then when.
pi_107966453
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Vraag me af of de render distance dan ook wordt verhoogd, een toren die op 256 y zit kan je geloof ik niet zien vanaf bedrock. :P
pi_107966782
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2012 13:14 schreef Yuri_Boyka het volgende:
FUCKING FINALLY!!!!!!!!!

SAUSIESO VETTE SHIT BUILDEN!!!!!
jatoch :D
pi_107966874
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2012 12:28 schreef AppleMartini het volgende:

[..]

Das een goede eigenschap ;)

Benieuwd in welke richting ze denken qua nieuwe blocks. Vind de laatste snapshots in elk geval leuk :Y
Wat meer decorative blocks zou welkom zijn. Fatsoenlijke stoelen kunnen maken etc.
  dinsdag 14 februari 2012 @ 14:00:04 #260
348696 bobbernaut
ik heet geen bob.
pi_107967014
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2012 13:56 schreef Timwonnacott het volgende:

[..]

Wat meer decorative blocks zou welkom zijn. Fatsoenlijke stoelen kunnen maken etc.
Dyed glass! _O_ gewoon glas + dye is die kleur glas maar dan wel transparant :P
En met glasspanes doe je gewoon 6 colored glass blocks!
Op woensdag 20 november 2013 16:56 schreef SosuaCafe het volgende:
Bob is gewoon noord korea. Keihard schreeuwen en herrie maken op het grensgebied om de vijand gek te maken.
pi_107967094
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 februari 2012 14:00 schreef bobbernaut het volgende:

[..]

Dyed glass! _O_ gewoon glas + dye is die kleur glas maar dan wel transparant :P
En met glasspanes doe je gewoon 6 colored glass blocks!
Die zijn zeker welkom, zal Flodder ook leuk vinden :P
pi_107967626
ik ga een kei hoge cobble toren maken. O+
pi_107967691
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2012 14:18 schreef -Datdus- het volgende:
ik ga een kei hoge cobble toren maken. O+
Dan gaan wij jou er vanaf gooien omdat die van cobble is.
pi_107967837
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2012 14:20 schreef Timwonnacott het volgende:

[..]

Dan gaan wij jou er vanaf gooien omdat die van cobble is.
Gelukkig heb je genoeg tijd om uit de loggen en weer te joinen in de val om geen damage op te lopen. :P
pi_107967884
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2012 14:24 schreef -Datdus- het volgende:

[..]

Gelukkig heb je genoeg tijd om uit de loggen en weer te joinen in de val om geen damage op te lopen. :P
Hacks! :o
pi_107967892
zeeniveau blijft wel op 64 he, = geen nieuwe wereld maken om het nieuwe bouwlimiet te hebben :D :D :D
pi_107967967
quote:
4s.gif Op dinsdag 14 februari 2012 14:25 schreef gogosweden het volgende:
zeeniveau blijft wel op 64 he, = geen nieuwe wereld maken om het nieuwe bouwlimiet te hebben :D :D :D
ik hoop dat het ooit mogelijk wordt om nieuwe terrain features gewoon te kunnen laten doorlopen. Bijvoorbeeld dat je in een oude map gewoon ver kan lopen voor de nieuwe features. :D
pi_107967983
quote:
4s.gif Op dinsdag 14 februari 2012 14:25 schreef gogosweden het volgende:
zeeniveau blijft wel op 64 he, = geen nieuwe wereld maken om het nieuwe bouwlimiet te hebben :D :D :D
Nee, de maps worden automatisch geupdate geloof ik. Met die nieuwe biome zooi kunnen we nu als het goed is ook jungles krijgen zonder nieuwe map.
pi_107968087
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2012 14:27 schreef Timwonnacott het volgende:

[..]

Nee, de maps worden automatisch geupdate geloof ik. Met die nieuwe biome zooi kunnen we nu als het goed is ook jungles krijgen zonder nieuwe map.
klopt, maar jeb tweette zonet dat zeeniveau wel op 64 blijft ;)

EirGog twitterde op dinsdag 14-02-2012 om 12:03:05 @jeb_ Will ocean level still be at 64 in the new world format, or will will there be further down to bedrock? reageer retweet
  dinsdag 14 februari 2012 @ 14:33:56 #270
270524 Flodder450
99% slechtheid, 1% plankton
pi_107968216
Mijn reactie toen ik het bericht las


:D

FUCKING EINDELIJK!!!!!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')