quote:Op donderdag 9 februari 2012 12:41 schreef Sant. het volgende:
Ik vind dat ook teveel. 150 euro max.
Je beschermt er wel je hoofd mee, dus mag van mij best wat kosten. Daarnaast moeet t er wel een beetje fatsoenlijk uitzien, voor zover mogelijk, want helmen zijn gewoon lelijk.
edit: aan de andere kant, een muts moet zo lelijk mogelijk zijn. dus waarom een helm niet?!
Ik heb nu een flugel mutslelijk joh.. zeker opzetten
![]()
De onderwerpen uit de laatste posts.quote:Op donderdag 9 februari 2012 15:54 schreef Bienelientjee het volgende:
Mijn snowboots zijn binnen! Had er nog helemaal geen en zag mezelf toch echt niet op mijn converse in Oostenrijk rondwaggelen! En die van mijn moeder zijn een maatje te klein...!Dus heb een paar degelijke (en belangrijk: binnen mijn krappe budget
) uitgekozen:
[ afbeelding ]
Ze vallen wel ietsjes te groot uit, maar met lekkere dikke sokken is dat wel te fixen!
Dat heb ik nog nooit gedaan! Lijkt me erg vreemd en hoe voorkom je dat je niet tegen de achterwand aan geslingerd wordt?quote:Op vrijdag 10 februari 2012 13:39 schreef DroogDok het volgende:
Oeh nog 2 weken voor mij en dan naar Saas-Fee.
Dit jaar voor het eerst met een helm op skiën, ben benieuwd hoe het gaat bevallen, ben een beetje bang dat ik het veel te warm ga vinden.
Nu al een beetje aan het oefenen op zo'n rollende-band-tapijt-baan.
Zwaartekracht trekt je omlaag, beweging van de band duwt je omhoog, kwestie van natuurkundig evenwicht zeg maar.quote:Op vrijdag 10 februari 2012 13:53 schreef jpjedi het volgende:
[..]
Dat heb ik nog nooit gedaan! Lijkt me erg vreemd en hoe voorkom je dat je niet tegen de achterwand aan geslingerd wordt?
Ja dat snap ik, ik ben ingenieurquote:Op vrijdag 10 februari 2012 13:57 schreef DroogDok het volgende:
[..]
Zwaartekracht trekt je omlaag, beweging van de band duwt je omhoog, kwestie van natuurkundig evenwicht zeg maar.
Ik vind het fijn om mijn spieren wat te versterken voor de wintersport en het helpt me ook de puntjes op de i van mijn techniek te zetten.
VOlgens mij heb je een cut-off band om. Dus als je valt, dan stopt de band met draaien.quote:Op vrijdag 10 februari 2012 14:25 schreef jpjedi het volgende:
Echter doel meer op een miskleun terwijl de band doordraait
Waar ik nu ski heeft de leraar een noodknop aan zijn riem hangen, en ik denk dat dat er ook een sensor aan het eind van de band zit die de band stopt als je er doorheen gaat.quote:Op vrijdag 10 februari 2012 14:30 schreef DS4 het volgende:
[..]
VOlgens mij heb je een cut-off band om. Dus als je valt, dan stopt de band met draaien.
Toch schijn je lelijk te kunnen vallen op zo'n band.
Ik dat dat je bedoelde dat je voor het eerst met een helm op ging skieen.quote:Op vrijdag 10 februari 2012 13:39 schreef DroogDok het volgende:
Oeh nog 2 weken voor mij en dan naar Saas-Fee.
Dit jaar voor het eerst met een helm op skiën, ben benieuwd hoe het gaat bevallen, ben een beetje bang dat ik het veel te warm ga vinden.
Nu al een beetje aan het oefenen op zo'n rollende-band-tapijt-baan.
Dat bedoelde ik ookquote:Op vrijdag 10 februari 2012 16:41 schreef Sant. het volgende:
[..]
Ik dat dat je bedoelde dat je voor het eerst met een helm op ging skieen.
Ik dacht dus al, wat lult ie nou slap
En zo'n tapijtbaan is natuurlijk niks vergeleken met de real thing, maar het is een goede oefening en leuk om te doenquote:Maar je gaat voor de eerste keer skieen en je doet een helm op
Zo'n tapijtbaan lijkt me overigens niks, maar aangezien ik het nog nooit ggedaan heb, mag ik niet oordelen.
Waar zat je in Portes du Soleil?quote:Op zaterdag 11 februari 2012 19:53 schreef The6thgate het volgende:
Net weer terug van een weekje Portes des Soleil. Erg goed bevallen, zaten tussen de bergtoppen met de pistes zo ongeveer voor de deur. En alleen maar zon gehad
Ben toch wel blij dat ik een helm heb gekocht. Voel je haast niet en het houdt ook gelijk je oren aardig warm.
Avoriaz. Was voor mij de eerste keer skien. 2 meer ervaren skiers waren ook erg te spreken over het (autovrije) dorp en de omgeving daarquote:Op zaterdag 11 februari 2012 21:23 schreef Bajskorv het volgende:
[..]
Waar zat je in Portes du Soleil?
Niet zo zeer tov vast gebied, maar ik heb vlakbij twee gebieden en met drie kwartier rijden kan ik een gebied in die onderdeel is van de Sella Ronda. En dat doe ik eigenlijk wel 3 keer per week.quote:Op zaterdag 11 februari 2012 20:19 schreef MissionPhailed het volgende:
Zijn er meer mensen die hun overnachtingsplek op tientallen km's afstand van hun 'vaste' skigebieden hadden/hebben? Ik overnachtte bijv. in Imst en stond doorgaans in Kühtai (circa 30 km verderop) op de lange latten. Ik had weliswaar de beschikking over een eigen auto ... !
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |