abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_107818321

Deel 1
Deel 2

Jaja voorjaarsvakantie is begonnen maar voor de mensen die later gaan nog even wat voorpret!

Hier wat handige links:
Wintersporters
Wetter.com
Wetter.at
Mijnsneeuw.nl

Gelukkig zijn de vooruitzichten voor Oostenrijk op dit moment een stuk beter als een paar dagen geleden. En in grote delen van Oostenrijk (ik let alleen op Oostenrijk) is vandaag een aardig laagje sneeuw gevallen!

Zelf ga ik zaterdagochtend vroeg naar Brixen im thale!
pi_107818353
quote:
0s.gif Op donderdag 9 februari 2012 12:41 schreef Sant. het volgende:
Ik vind dat ook teveel. 150 euro max.
Je beschermt er wel je hoofd mee, dus mag van mij best wat kosten. Daarnaast moeet t er wel een beetje fatsoenlijk uitzien, voor zover mogelijk, want helmen zijn gewoon lelijk.

edit: aan de andere kant, een muts moet zo lelijk mogelijk zijn. dus waarom een helm niet?!
Ik heb nu een flugel muts :') lelijk joh.. zeker opzetten :')
quote:
0s.gif Op donderdag 9 februari 2012 15:54 schreef Bienelientjee het volgende:
Mijn snowboots zijn binnen! Had er nog helemaal geen en zag mezelf toch echt niet op mijn converse in Oostenrijk rondwaggelen! En die van mijn moeder zijn een maatje te klein...! :P Dus heb een paar degelijke (en belangrijk: binnen mijn krappe budget ;( ) uitgekozen:

[ afbeelding ]

Ze vallen wel ietsjes te groot uit, maar met lekkere dikke sokken is dat wel te fixen!
De onderwerpen uit de laatste posts.
Helmen en snowboots
pi_107818830
Nog drie weken en dan ga ik nog even een ruime week... Gisteren de ski's weggebracht voor een beurtje. Het begint weer te kriebelen. En dan te bedenken dat ik nog niet eens 3 weken terug ben van het skiën... :P
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
  vrijdag 10 februari 2012 @ 10:59:56 #4
50634 Houniet
ik ruik vet lekker
pi_107820228
Mooi nog via de uitverkocht ski-sokken op de kop getikt.
Nog 2 dagen, en dan met 16 man naar Saalbach!
Op zaterdag 10 juni 2023 14:52 schreef GGMM het volgende:
Eigenlijk is elke prijs die in het voetbal gewonnen wordt terug te leiden naar het Ajax-DNA
pi_107821024
Ski sokken. Daar kun je wel op besparen... Die zijn nl. allemaal veel te dik!
pi_107821098
24e feb vertrek voor week Weinebene/Koralpe *O*
23e maart vertrek voor week Laax *O*

Strijkijzer op de kop getikt en ga dit weekend de boel waxen. :7
  vrijdag 10 februari 2012 @ 13:03:48 #7
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_107824275
Ik wil ook weer :o
pi_107825391
Volgende week vrijdag naar Sölden! *O*
pi_107825446
Oeh nog 2 weken voor mij en dan naar Saas-Fee.

Dit jaar voor het eerst met een helm op skiën, ben benieuwd hoe het gaat bevallen, ben een beetje bang dat ik het veel te warm ga vinden.

Nu al een beetje aan het oefenen op zo'n rollende-band-tapijt-baan.
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_107825898
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2012 13:39 schreef DroogDok het volgende:

Dit jaar voor het eerst met een helm op skiën, ben benieuwd hoe het gaat bevallen, ben een beetje bang dat ik het veel te warm ga vinden.

Dat heb ik nog nooit gedaan! Lijkt me erg vreemd en hoe voorkom je dat je niet tegen de achterwand aan geslingerd wordt? :')
pi_107826042
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2012 13:53 schreef jpjedi het volgende:

[..]

Dat heb ik nog nooit gedaan! Lijkt me erg vreemd en hoe voorkom je dat je niet tegen de achterwand aan geslingerd wordt? :')
Zwaartekracht trekt je omlaag, beweging van de band duwt je omhoog, kwestie van natuurkundig evenwicht zeg maar.
Ik vind het fijn om mijn spieren wat te versterken voor de wintersport en het helpt me ook de puntjes op de i van mijn techniek te zetten.
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_107826977
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2012 13:57 schreef DroogDok het volgende:

[..]

Zwaartekracht trekt je omlaag, beweging van de band duwt je omhoog, kwestie van natuurkundig evenwicht zeg maar.
Ik vind het fijn om mijn spieren wat te versterken voor de wintersport en het helpt me ook de puntjes op de i van mijn techniek te zetten.
Ja dat snap ik, ik ben ingenieur ;)

Echter doel meer op een miskleun terwijl de band doordraait :')
pi_107827124
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2012 14:25 schreef jpjedi het volgende:

Echter doel meer op een miskleun terwijl de band doordraait :')
VOlgens mij heb je een cut-off band om. Dus als je valt, dan stopt de band met draaien.

Toch schijn je lelijk te kunnen vallen op zo'n band.
pi_107827310
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2012 14:30 schreef DS4 het volgende:

[..]

VOlgens mij heb je een cut-off band om. Dus als je valt, dan stopt de band met draaien.

Toch schijn je lelijk te kunnen vallen op zo'n band.
Waar ik nu ski heeft de leraar een noodknop aan zijn riem hangen, en ik denk dat dat er ook een sensor aan het eind van de band zit die de band stopt als je er doorheen gaat.

Je kan inderdaad aardig vallen ja, als je je kanten een beetje verkeert in het tapijt drukt worden je benen onder je vandaan getrokken en maak je een aardig smakkert. De bindingen staan erg losjes afgesteld dus je zal niet zo snel iets breken.
pi_107831778
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2012 13:39 schreef DroogDok het volgende:

Ik dat dat je bedoelde dat je voor het eerst met een helm op ging skieen.
Ik dacht dus al, wat lult ie nou slap :')

Maar je gaat voor de eerste keer skieen en je doet een helm op :)
Zo'n tapijtbaan lijkt me overigens niks, maar aangezien ik het nog nooit ggedaan heb, mag ik niet oordelen.
pi_107834054
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2012 16:41 schreef Sant. het volgende:

[..]

Ik dat dat je bedoelde dat je voor het eerst met een helm op ging skieen.
Ik dacht dus al, wat lult ie nou slap :')
Dat bedoelde ik ook :@ Ski al flink wat jaartjes.
quote:
Maar je gaat voor de eerste keer skieen en je doet een helm op :)
Zo'n tapijtbaan lijkt me overigens niks, maar aangezien ik het nog nooit ggedaan heb, mag ik niet oordelen.
En zo'n tapijtbaan is natuurlijk niks vergeleken met de real thing, maar het is een goede oefening en leuk om te doen
  zaterdag 11 februari 2012 @ 15:43:23 #17
155616 Proximo
For god, king & country
pi_107861986
Nog een weekje, kan de 3e trip van dit jaar alweer gemaakt worden :) Eens kijken of er nog iets vrij is voor de dutch week in valtho als afsluiter :7
Life is visceral, rather than intellectual. And the most visceral practitioners of life are those who characterise themselves as “intellectuals”
pi_107869515
Net weer terug van een weekje Portes des Soleil. Erg goed bevallen, zaten tussen de bergtoppen met de pistes zo ongeveer voor de deur. En alleen maar zon gehad :7
Ben toch wel blij dat ik een helm heb gekocht. Voel je haast niet en het houdt ook gelijk je oren aardig warm.
Too much is never enough!
  zaterdag 11 februari 2012 @ 20:19:31 #19
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_107870428
Zijn er meer mensen die hun overnachtingsplek op tientallen km's afstand van hun 'vaste' skigebieden hadden/hebben? Ik overnachtte bijv. in Imst en stond doorgaans in Kühtai (circa 30 km verderop) op de lange latten. Ik had weliswaar de beschikking over een eigen auto ... !
pi_107872965
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2012 19:53 schreef The6thgate het volgende:
Net weer terug van een weekje Portes des Soleil. Erg goed bevallen, zaten tussen de bergtoppen met de pistes zo ongeveer voor de deur. En alleen maar zon gehad :7
Ben toch wel blij dat ik een helm heb gekocht. Voel je haast niet en het houdt ook gelijk je oren aardig warm.
Waar zat je in Portes du Soleil?
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
pi_107872997
Heli vandaag. Stiekem toch wel erg mooi.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
pi_107874033
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 februari 2012 21:23 schreef Bajskorv het volgende:

[..]

Waar zat je in Portes du Soleil?
Avoriaz. Was voor mij de eerste keer skien. 2 meer ervaren skiers waren ook erg te spreken over het (autovrije) dorp en de omgeving daar :) Hadden gelukkig ook precies de goeie week gekozen. Alleen maar mooi weer, en pas op de laatste dag werd de kwaliteit van de pistes wat slechter.
Too much is never enough!
pi_107877557
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2012 20:19 schreef MissionPhailed het volgende:
Zijn er meer mensen die hun overnachtingsplek op tientallen km's afstand van hun 'vaste' skigebieden hadden/hebben? Ik overnachtte bijv. in Imst en stond doorgaans in Kühtai (circa 30 km verderop) op de lange latten. Ik had weliswaar de beschikking over een eigen auto ... !
Niet zo zeer tov vast gebied, maar ik heb vlakbij twee gebieden en met drie kwartier rijden kan ik een gebied in die onderdeel is van de Sella Ronda. En dat doe ik eigenlijk wel 3 keer per week.

Want?
pi_107884531
Ik hou wel van een plekje waar ik van huis direct naar de piste kan skien en terug. Maakt alles zoveel makkelijker. Mijn lange weekend zit er trouwens bijna weer op, pistes worden nu heel snel drukker. Heliskien was erg tof, vrij zware paar dagen gehad.
  zondag 12 februari 2012 @ 10:56:39 #25
318361 Bienelientjee
Dutchie, living in the UK
pi_107884958
Over precies 1 week, exact dit tijdstip, komen we waarschijnlijk net aan op onze eindbestemming! En ben ik doodmoe omdat we 's nachts hebben gereden en ik niet kan slapen in een bus. :D (Vrijwilligerswerk, met groep kids, dus heb niets te zeggen over vertrektijden!) :P
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')