Tja, wat anders. Bodemloze put. Toen het Westen relatief welvarend was, konden ze met al onze hulp toch niks opschieten en nu het Westen zelf is getroffen door chaos en problemen, moeten ze eens hun eigen boontjes doppen. Laat die negertjes afsterven dan maar, de wereld is ook overbevolkt.quote:'Honger dreigt voor miljoenen in Zuid-Sudan'
ROME/JUBA - Miljoenen mensen in Zuid-Sudan dreigen dit jaar niet voldoende voedsel te krijgen. Organisaties van de Verenigde Naties meldden dat woensdag.
Volgens het Wereldvoedselprogramma en de Voedsel- en Landbouworganisatie FAO lopen 4,7 miljoen mensen risico.
Vorig jaar waren dat er nog 3,3 miljoen. Voor een miljoen van hen is het gevaar van een hongersnood groot.
De problemen worden vooral veroorzaakt door gewapende conflicten in het gebied, vluchtelingenstromen en de stijgende voedselprijs.
Wereld
''Dit is een crisis die snel nadert. De wereld kan het zich niet veroorloven die te negeren", aldus het hoofd van het Wereldvoedselprogramma in Zuid-Sudan. ''De toestand is slecht, we doen alles wat we kunnen, maar de tijd raakt op."
Volgens de organisaties konden tekorten in voorgaande jaren worden opgelost door voedsel te importeren. Zuid-Sudan werd vorig jaar echter onafhankelijk van Sudan, dat grensovergangen heeft gesloten. Dat maakt het moeilijker om voorraden naar Zuid-Sudan te krijgen.
http://www.nu.nl/buitenla(...)n-in-zuid-sudan.html
Ik ook niet maar straks kampen we met een vluchtlingenramp als we niet oppassen.quote:Op vrijdag 10 februari 2012 06:58 schreef Specularium het volgende:
Who gives a fuck? Ik kom daar nooit.
De westerse wereld is nog steeds relatief welvarend.quote:Op vrijdag 10 februari 2012 06:55 schreef dikkebroekzak het volgende:
[..]
Tja, wat anders. Bodemloze put. Toen het Westen relatief welvarend was
Idioot.quote:Laat die negertjes afsterven dan maar, de wereld is ook overbevolkt.
Want hier geven ze de broden gratis weg bij de supermarkt?quote:Op vrijdag 10 februari 2012 07:10 schreef Stokstaart het volgende:
Eerste Wereld problemen zoals onze 'crisis' vergelijken met mensen die sterven van de honger
Nee alleen negertjes in Afrika kunnen honger hebben. En alleen zij mogen bedelen.quote:Op vrijdag 10 februari 2012 07:24 schreef anoniemelurker het volgende:
[..]
Want hier geven ze de broden gratis weg bij de supermarkt?
Neem niet aan dat ze in Afrika voedelbanken kennen.quote:Op vrijdag 10 februari 2012 07:24 schreef anoniemelurker het volgende:
[..]
Want hier geven ze de broden gratis weg bij de supermarkt?
nee zeker niet. Ook dat hele wereldvoedselbank programma is dus nep. Des te meer reden waarom we het op moeten doeken.quote:Op vrijdag 10 februari 2012 07:30 schreef Stokstaart het volgende:
[..]
Neem niet aan dat ze in Afrika voedelbanken kennen.
En vervolgens toezien hoe de locals de boel weer laten verpieteren.quote:Op vrijdag 10 februari 2012 07:35 schreef Gertje-Plongers het volgende:
Meer energie in de lokale landbouw steken. Waterwinning verbeteren. etc.
Zoals in Zuid Afrika inderdaad. Al het spul van de rijke, blanke boeren afgepakt en het vervolgens naar de klote helpen.quote:Op vrijdag 10 februari 2012 07:37 schreef Ferdo het volgende:
[..]
En vervolgens toezien hoe de locals de boel weer laten verpieteren.
Ga al je geld doneren aan die klaplopers uit Sudan en ga zelf wonen onder de brug of zo. Maar wij zijn het zat in het Westen om steeds onzelf te laten verpauperen ten gunste van deze onverbeterbare soorten.quote:
Zou het ? Hoe komt dat dan weer.quote:Op vrijdag 10 februari 2012 07:37 schreef Ferdo het volgende:
[..]
En vervolgens toezien hoe de locals de boel weer laten verpieteren.
Knap hé? Ik zou het ook niet weten, maar vraag het bijvoorbeeld eens aan de Zimbabwanen, die hebben al met dat bijltje gehakt.quote:Op vrijdag 10 februari 2012 07:59 schreef Gertje-Plongers het volgende:
[..]
Zou het ? Hoe komt dat dan weer.
Dit in combinatie met je topicreport is wel erg lachwekkend.quote:
^^ Dat. Tientallen jaren voedselhulp heeft ervoor gezorgd dat de natuur z'n werk niet doet, en de bevolking daar geexplodeerd is naar nog veel meer mensen dan ze zelfstandig kunnen voeden.quote:Op vrijdag 10 februari 2012 07:55 schreef Leipo666 het volgende:
gewoon geen aandacht aan geven: verdwijnen ze vanzelf
quote:quote:
'Honger dreigt voor miljoenen in Zuid-Sudan'
ROME/JUBA - Miljoenen mensen in Zuid-Sudan dreigen dit jaar niet voldoende voedsel te krijgen. Organisaties van de Verenigde Naties meldden dat woensdag.
Volgens het Wereldvoedselprogramma en de Voedsel- en Landbouworganisatie FAO lopen 4,7 miljoen mensen risico.
Vorig jaar waren dat er nog 3,3 miljoen. Voor een miljoen van hen is het gevaar van een hongersnood groot.
De problemen worden vooral veroorzaakt door gewapende conflicten in het gebied, vluchtelingenstromen en de stijgende voedselprijs.
Wereld
''Dit is een crisis die snel nadert. De wereld kan het zich niet veroorloven die te negeren", aldus het hoofd van het Wereldvoedselprogramma in Zuid-Sudan. ''De toestand is slecht, we doen alles wat we kunnen, maar de tijd raakt op."
Volgens de organisaties konden tekorten in voorgaande jaren worden opgelost door voedsel te importeren. Zuid-Sudan werd vorig jaar echter onafhankelijk van Sudan, dat grensovergangen heeft gesloten. Dat maakt het moeilijker om voorraden naar Zuid-Sudan te krijgen.
http://www.nu.nl/buitenla(...)n-in-zuid-sudan.html
Dat kan volgens mij maar op enkele manieren, omdat niemand die afhankelijk ( volledig ) is van de landbouw bv zijn eigen glazen gaat ingooien ?quote:Op vrijdag 10 februari 2012 08:01 schreef Ferdo het volgende:
[..]
Knap hé? Ik zou het ook niet weten, maar vraag het bijvoorbeeld eens aan de Zimbabwanen, die hebben al met dat bijltje gehakt.
nou vertel dat dan maar tegen die Zimbabwanen: die vinden het blijkbaar geen enkel probleem hun landbouw af te breken en zo zelf te verhongreren (raar volkjequote:Op vrijdag 10 februari 2012 08:06 schreef Gertje-Plongers het volgende:
[..]
Dat kan volgens mij maar op enkele manieren, omdat niemand die afhankelijk ( volledig ) is van de landbouw bv zijn eigen glazen gaat ingooien ?
het is de mentaliteit.quote:Op vrijdag 10 februari 2012 08:12 schreef Gertje-Plongers het volgende:
Ik heb er geen enkele kennis van, dat vooropgesteld. Maar even logisch bekeken is dit onmogelijk indien er geen neven-inkomst is.
Wie is JE ?quote:Op vrijdag 10 februari 2012 08:15 schreef Leipo666 het volgende:
[..]
het is de mentaliteit.
bedrijven die daar dingen opgebouwt hebben merken dat ook: je moet de lokale bevolking pas aan het einde betalen voor hun diensten, want als je ze tussentijds een beetje geld geeft dan zie je ze zo een week of zelfs een maand niet meer. pas als het geld op is komen ze weer terug alsof ze nooit weggeweest zijn en willen ze wel weer voor je werken.....
quote:Op vrijdag 10 februari 2012 08:16 schreef Gertje-Plongers het volgende:
[..]
Wie is JE ?
Bedrijven ? Wie gaat nu wat opbouwen daar ? en voor wie precies.
ja dat heeft de afgelopen decenia prima gewerktquote:Op vrijdag 10 februari 2012 08:18 schreef Gertje-Plongers het volgende:
Je snapt heel goed wat ik bedoel denk ik.
Geef de mensen zelf de mogelijkheden, verantwoording en profijt ervan, en je zult zien dat het misschien wel lukt ?
Ja dat zeggen ze over heel Afrika. Iemand die in Nigeria of Congo heeft gewerkt brengt die ervaring mee en blijkbaar geldt dat dan voor een heel continent. Net alsof de drinkgewoonten van Polen ook gelden voor Grieken en het arbeidsethos van die laatsten voor Noren.quote:Op vrijdag 10 februari 2012 08:15 schreef Leipo666 het volgende:
[..]
het is de mentaliteit.
bedrijven die daar dingen opgebouwt hebben merken dat ook: je moet de lokale bevolking pas aan het einde betalen voor hun diensten, want als je ze tussentijds een beetje geld geeft dan zie je ze zo een week of zelfs een maand niet meer. pas als het geld op is komen ze weer terug alsof ze nooit weggeweest zijn en willen ze wel weer voor je werken.....
Jawel. Kinderen maken.quote:Op vrijdag 10 februari 2012 08:25 schreef Wokkel het volgende:
Doen ze daar niets anders dan oorlog voeren en/of honger lijden?
Daar heb je idd een goed punt, en ook gelijk. Echter is het wel wat apart dat als ze een schip met VN graan aan zien komen, de liggelden in de haven verdubbelen, en je dat ook nog enkel cash in dollars kan voldoen. Idem voor bijvoorbeeld rode kruis vluchten, die horen 15 minuten voor het landen hoeveel de landingsrechten verhoogd zijn, even afhankelijk van welke warlord die dag met zijn ak-47 in de verkeerstoren staat te zwaaien. Is vorig jaar een erg confronterend artikel over verschenen in een Duitse krant, van een journalist die dat aan den lijve meemaakte.quote:Op vrijdag 10 februari 2012 08:25 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Ja dat zeggen ze over heel Afrika. Iemand die in Nigeria of Congo heeft gewerkt brengt die ervaring mee en blijkbaar geldt dat dan voor een heel continent. Net alsof de drinkgewoonten van Polen ook gelden voor Grieken en het arbeidsethos van die laatsten voor Noren.
Het lukt me anders vrij aardigquote:''Dit is een crisis die snel nadert. De wereld kan het zich niet veroorloven die te negeren", aldus het hoofd van het Wereldvoedselprogramma in Zuid-Sudan.
En het kost niks!quote:
quote:Op vrijdag 10 februari 2012 08:23 schreef Pikkebaas het volgende:
Kan me geen reet schelen. Ik betaal me hier blauw aan benzine, maar daar hoor ik niemand over.
Jawel hoor, makkelijk zelfs.quote:''Dit is een crisis die snel nadert. De wereld kan het zich niet veroorloven die te negeren",
Die werden verdreven door ex-soldaten/aanhangers/gangsters van Mugabe, die met diens goedkeuring, onder het mom van een vaag en compleet onwettelijk overheidsprogramma, lukraak blanke boeren (en hun zwarte personeel) van die boerderijen schopten, en bij weigering vermoorden. Dat laatste uiteraard nadat ze volgens goedelokale gewoonte, de vrouwen en meisjes hadden verkracht.quote:Op vrijdag 10 februari 2012 09:02 schreef Gertje-Plongers het volgende:
Van wie waren die boerderijen ?
Precies, blanken ? Waarom werden die verdreven is de vraag ?
Let maar eens op!quote:Op vrijdag 10 februari 2012 08:06 schreef Gertje-Plongers het volgende:
''Dit is een crisis die snel nadert. De wereld kan het zich niet veroorloven die te negeren"
Waar heb jij het nu weer over ? Dat schreef ik niet.quote:
zij nemen liever babiesquote:Op vrijdag 10 februari 2012 09:22 schreef Waaghals het volgende:
als honger dreigt moet je toch een cupa-a-soup nemen?
Waar gingen de winsten naartoe ? Ik vraag het allemaal maar want ik snap het nog niet helemaal. Er spelen enorme belangen als ik het zo lees. Dus niets is uitgesloten daarmee.quote:Op vrijdag 10 februari 2012 09:17 schreef fruityloop het volgende:
[..]
Die werden verdreven door ex-soldaten/aanhangers/gangsters van Mugabe, die met diens goedkeuring, onder het mom van een vaag en compleet onwettelijk overheidsprogramma, lukraak blanke boeren (en hun zwarte personeel) van die boerderijen schopten, en bij weigering vermoorden. Dat laatste uiteraard nadat ze volgens goedelokale gewoonte, de vrouwen en meisjes hadden verkracht.
Als je als overheid je meest productieve sector vakkundig de nek omdraait, en vervolgens bij de eerste de beste hongersnood en begeleidende cholera epidemie roept dat het een "imperialistisch plan tot genocide" is van de VS en de UK, dan mankeert er toch echt wel wat aan je.
De producten voedden de natie, en omliggende landen, en de winst zal idd naar de eigenaren gegaan zijn. (En ook belastingen naar de Zimbabwaanse overheid uiteraard) Daar zullen vast moderne slavendrijvers tussen gezeten hebben, maar er zijn ook voorbeelden van blanke landeigenaren die hele dorpen op poten hebben gezet, oa door scholen te bouwen, en te voorzien van schoon water en sanitair. Die dingen kunnen hand in hand gaan met het bedrijfsbelang van gezonde en intelligente werknemers..quote:Op vrijdag 10 februari 2012 09:25 schreef Gertje-Plongers het volgende:
[..]
Waar gingen de winsten naartoe ? Ik vraag het allemaal maar want ik snap het nog niet helemaal. Er spelen enorme belangen als ik het zo lees. Dus niets is uitgesloten daarmee.
Eh, Sudan =! Afrika. In heel veel gebieden van Afrika gaat het prima.quote:Op vrijdag 10 februari 2012 09:16 schreef trigt013 het volgende:
We moeten daar geen cent naar toe sturen, en handelsembargo voor alle wapens en metalen gereedschappen. Maarja die diamanten en olie. Afrika is het rijkste continent qua grondstoffen, landbouwgrond en fossiele brandstoffen. Maar men doet er niets mee, moeten wij dan wel ons geld verspillen?
In Angola zal het inderdaad best goed gaan als daar al Portugezen als gastarbeiders gaan werken.quote:Op vrijdag 10 februari 2012 09:45 schreef Zith het volgende:
[..]
Eh, Sudan =! Afrika. In heel veel gebieden van Afrika gaat het prima.
Tja, wat wil je als je de Mauro's niet terug wilt sturen vanwege de onmenselijke omstandigheden in Angola.quote:Op vrijdag 10 februari 2012 09:46 schreef Ferdo het volgende:
[..]
In Angola zal het inderdaad best goed gaan als daar al Portugezen als gastarbeiders gaan werken.
Ik hou het hier maar even bij om het accent te leggen op de feiten ?quote:We knew the land system was unfair (whites, who numbered 70,000 of a population of nine million, owned 70 per cent of the farming land), but our farm made a difference to hundreds of black families. We employed 1,200 people, most of whom lived on the farm. It was like a small community with a store, a bar and a movie hall. We provided good housing, education for the children and gave the workers sections of land so they could grow their own maize, which could then be sold. It was a happy place.
en door die onvrede kon mugabe aan de macht komen en hebben ze systematisch de blanken van de boerderijen verjaagtquote:Op vrijdag 10 februari 2012 09:57 schreef Gertje-Plongers het volgende:
[..]
Ik hou het hier maar even bij om het accent te leggen op de feiten ?
Hoe goed bedoeld van deze familie ook, de nummers liegen er niet om vind ik. Dus ik neem maar even op basis van deze nummers aan dat er onvrede heersten vanwege domineren van de markt door een kleine elite ?
Dit dus. De zwarte werknemers van die blanke boeren, dus de mensen met verstand van het runnen van zulke boerderijen, zijn met de blanke eigenaren óók van die boerderijen afgetrapt. Als Mugabe werkelijk het beste voor zijn volk had gewild, had hij dié groep het eigendom van die boerderijen gegeven.quote:Op vrijdag 10 februari 2012 10:05 schreef Leipo666 het volgende:
[..]
en door die onvrede kon mugabe aan de macht komen en hebben ze systematisch de blanken van de boerderijen verjaagt
joepie we hebben de blanken verjaagt, nu zijn we zelf aan de macht![]()
*jaartje later*
fuck dat boerenleven is nog best moeilijk, vooral als je al het materiaal verkocht hebtnu hebben we geen voedsel meer
Het westen: help ons snel met voedselsteun!
quote:Op vrijdag 10 februari 2012 10:09 schreef Big-Ern het volgende:
Hoe help je landen die blijkbaar niet gered willen worden? Je kan wel steeds blijven wijzen naar het kwade westen, maar zolang men elkaar daar de koppen maar in blijven slaan lijkt me dat onmogelijk. Een eerste stap zou zijn dat zo'n land onder westers bestuur zou komen te staan. Vervolgens gaat dit bestuur aan de slag met de infrastructuur, landbouw, veiligheid en geboortebeperking. Begin daar maar eens mee.
Dat kan ik ook zeggen van het westen, laat dat maar eens onder bewind vallen van mij. Dan kan ik zorgen dat het eerlijk en welvarend wordt voor iedereen.quote:Op vrijdag 10 februari 2012 10:09 schreef Big-Ern het volgende:
Hoe help je landen die blijkbaar niet gered willen worden? Je kan wel steeds blijven wijzen naar het kwade westen, maar zolang men elkaar daar de koppen maar in blijven slaan lijkt me dat onmogelijk. Een eerste stap zou zijn dat zo'n land onder westers bestuur zou komen te staan. Vervolgens gaat dit bestuur aan de slag met de infrastructuur, landbouw, veiligheid en geboortebeperking. Begin daar maar eens mee.
Wij hebben ook vele tekortkomingen. Daar gaat het nu niet om. Als je mij vraagt hoe je Sudan nu kan helpen dan denk ik op deze manier.quote:Op vrijdag 10 februari 2012 10:14 schreef Gertje-Plongers het volgende:
[..]
[..]
Dat kan ik ook zeggen van het westen, laat dat maar eens onder bewind vallen van mij. Dan kan ik zorgen dat het eerlijk en welvarend wordt voor iedereen.
Zeker, dat had het beste geweest. Maar helaas hebben die mensen geen macht om dit te bereiken.quote:Op vrijdag 10 februari 2012 10:09 schreef fruityloop het volgende:
[..]
Dit dus. De zwarte werknemers van die blanke boeren, dus de mensen met verstand van het runnen van zulke boerderijen, zijn met de blanke eigenaren óók van die boerderijen afgetrapt. Als Mugabe werkelijk het beste voor zijn volk had gewild, had hij dié groep het eigendom van die boerderijen gegeven.
Dat is de bedoeling uiteindelijk ook denk ik. Niet zozeer westers bewind, maar westerse ideologie en handelswijze.quote:Op vrijdag 10 februari 2012 10:15 schreef Big-Ern het volgende:
[..]
Wij hebben ook vele tekortkomingen. Daar gaat het nu niet om. Als je mij vraagt hoe je Sudan nu kan helpen dan denk ik op deze manier.
Ja, dit is ook het probleem daar. Een waterfilter wordt daar ook volledig afgebroken om te verkopen, ook al hebben ze dan geen schoon water meer en gaan ze doodquote:Op vrijdag 10 februari 2012 08:12 schreef Leipo666 het volgende:
komt volgens mij omdat die gasten nooit verder in de toekomst denken dan de dag van morgen: landbouwmateriaal levert snel geld op op de zwarte markt. dat je dan over een jaar totaal geen voedsel meer hebt denken ze niet aan: dat ligt nog te ver in de toekomst...
er zijn in het verleden al zoveel waterpompen en irrigatiesystemen gebouwd in dat continent dat ze in een dag het continent zowat helemaal blank (quote:Op vrijdag 10 februari 2012 10:28 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Ja, dit is ook het probleem daar. Een waterfilter wordt daar ook volledig afgebroken om te verkopen, ook al hebben ze dan geen schoon water meer en gaan ze dood
Ach, zolang wij, het Westen, geen ruggegraat tonen zullen ze het nooit afleren.quote:Op vrijdag 10 februari 2012 10:32 schreef Leipo666 het volgende:
[..]
er zijn in het verleden al zoveel waterpompen en irrigatiesystemen gebouwd in dat continent dat ze in een dag het continent zowat helemaal blank () zouden kunnen zetten.
alleen jammer dat al dat staal al verkocht is en omgesmolten is tot Kalasjnikovs AK-47's en machette's
Nee weet ik, ik quote slechts jouw OP.quote:Op vrijdag 10 februari 2012 09:21 schreef Gertje-Plongers het volgende:
[..]
Waar heb jij het nu weer over ? Dat schreef ik niet.
Een kleine elite die wist hoe land te bewerken en een bedrijf te runnen. Nu de negers het doen is het enige wat ze kunnen de landbouwmachines tot de laatste strip koper demonteren en verkopen op de zwarte markt. En nu heeft niemand meer wat. Goed bezig hoor.quote:Op vrijdag 10 februari 2012 09:57 schreef Gertje-Plongers het volgende:
[..]
Ik hou het hier maar even bij om het accent te leggen op de feiten ?
Hoe goed bedoeld van deze familie ook, de nummers liegen er niet om vind ik. Dus ik neem maar even op basis van deze nummers aan dat er onvrede heersten vanwege domineren van de markt door een kleine elite ?
Wij leveren industriële voedselmachines, als dan zo'n oude wordt vervangen is dat ding geen spijker meer waard hier dus gaat hij wel eens in het kader van een goed doel naar Afrika. Dan wordt die daarheen verscheept en na een tijd moet dan een monteur erheen om hem aan te sluiten. Komt ie aan: ALLES gestript. Motoren, lagers, kabels, alles. Tot op het laatste stukje wat ze los konden halen van het frame.quote:Op vrijdag 10 februari 2012 10:28 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Ja, dit is ook het probleem daar. Een waterfilter wordt daar ook volledig afgebroken om te verkopen, ook al hebben ze dan geen schoon water meer en gaan ze dood
.. en maar klagen dat ze lui zijn daarquote:Op vrijdag 10 februari 2012 10:56 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Wij leveren industriële voedselmachines, als dan zo'n oude wordt vervangen is dat ding geen spijker meer waard hier dus gaat hij wel eens in het kader van een goed doel naar Afrika. Dan wordt die daarheen verscheept en na een tijd moet dan een monteur erheen om hem aan te sluiten. Komt ie aan: ALLES gestript. Motoren, lagers, kabels, alles. Tot op het laatste stukje wat ze los konden halen van het frame.
Niet eens 'de negers' maar de soldaten van Mugabe. Iedereen met landbouwervaring is al lang en breed verjaagd, ongeacht de huidskleur.quote:
Dat zegt genoeg. Blijkbaar hebben ze het vermogen niet om vooruit te kijken... Tja, dan blijf je arm, hongerig en ziek...quote:Op vrijdag 10 februari 2012 10:56 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Wij leveren industriële voedselmachines, als dan zo'n oude wordt vervangen is dat ding geen spijker meer waard hier dus gaat hij wel eens in het kader van een goed doel naar Afrika. Dan wordt die daarheen verscheept en na een tijd moet dan een monteur erheen om hem aan te sluiten. Komt ie aan: ALLES gestript. Motoren, lagers, kabels, alles. Tot op het laatste stukje wat ze los konden halen van het frame.
Tja, maar iets opbouwen he, dat schijnt maar niet te lukken.quote:Op vrijdag 10 februari 2012 10:58 schreef CafeRoker het volgende:
[..]
.. en maar klagen dat ze lui zijn daar
Had de kennis en mogelijkheden dan doorgegeven aan de mensen zelf ? Dan hadden ze verder kunnen gaan.quote:Op vrijdag 10 februari 2012 10:47 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Een kleine elite die wist hoe land te bewerken en een bedrijf te runnen. Nu de negers het doen is het enige wat ze kunnen de landbouwmachines tot de laatste strip koper demonteren en verkopen op de zwarte markt. En nu heeft niemand meer wat. Goed bezig hoor.
Je leert niet in 2 weken een boerenbedrijf te runnen.quote:Op vrijdag 10 februari 2012 11:04 schreef Gertje-Plongers het volgende:
[..]
Had de kennis en mogelijkheden dan doorgegeven aan de mensen zelf ? Dan hadden ze verder kunnen gaan.
Ze moesten direct ophoepelen, dus ze hadden geeneens tijd om het te leren.quote:Op vrijdag 10 februari 2012 11:04 schreef Gertje-Plongers het volgende:
[..]
Had de kennis en mogelijkheden dan doorgegeven aan de mensen zelf ? Dan hadden ze verder kunnen gaan.
Inderdaad, die zijn verjaagd.quote:Op vrijdag 10 februari 2012 11:12 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Ze moesten direct ophoepelen, dus ze hadden geeneens tijd om het te leren.
even een vraagje tussendoor: hoe oud ben je eigenlijk? je komt behoorlijk naief over in dit topicquote:Op vrijdag 10 februari 2012 11:04 schreef Gertje-Plongers het volgende:
[..]
relevant?quote:Op vrijdag 10 februari 2012 11:41 schreef Specularium het volgende:
[..]
Relevant plaatje.
[ afbeelding ]
Was iedereen maar wat naiever....Maw,als alles is zoals het is, is alles wat afwijkt naief ?quote:Op vrijdag 10 februari 2012 12:05 schreef Leipo666 het volgende:
[..]
even een vraagje tussendoor: hoe oud ben je eigenlijk? je komt behoorlijk naief over in dit topic
Ja de hongersnoden in Italie zijn mensonterend.quote:Op vrijdag 10 februari 2012 12:07 schreef Ulx het volgende:
[..]
relevant?
Dat plaatje rechts kan ook als titel hebben: Italie nu.
Hoe lang bestond de hele onderneming al dan ?quote:Op vrijdag 10 februari 2012 11:12 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Ze moesten direct ophoepelen, dus ze hadden geeneens tijd om het te leren.
Ik zie geen hongersnood op dat plaatje. Niet eens stevige trek.quote:Op vrijdag 10 februari 2012 12:10 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Ja de hongersnoden in Italie zijn mensonterend.
Nu ja, ik ken ook geen hutjes in die stylo in Italie.quote:Op vrijdag 10 februari 2012 12:12 schreef Ulx het volgende:
[..]
Ik zie geen hongersnood op dat plaatje. Niet eens stevige trek.
Daartegen kun je inbrengen dat Alexandrie en Carthago er een paar duizend jaar terug net zo uitzagen als Rome in die tijd.quote:Op vrijdag 10 februari 2012 12:24 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Nu ja, ik ken ook geen hutjes in die stylo in Italie.
Weinig negers daar toen. En ook al geen islam.quote:Op vrijdag 10 februari 2012 12:27 schreef Ulx het volgende:
[..]
Daartegen kun je inbrengen dat Alexandrie en Carthago er een paar duizend jaar terug net zo uitzagen als Rome in die tijd.
In de hoop dat je af en toe een krant leest: Zuid-Soedan is geen moslimland.quote:Op vrijdag 10 februari 2012 12:55 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
En ook al geen islam.
Heel lang. vanaf de kolonisatie dacht ik. Lees je eens in, best interessant.quote:Op vrijdag 10 februari 2012 12:11 schreef Gertje-Plongers het volgende:
[..]
Hoe lang bestond de hele onderneming al dan ?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |