abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 10 februari 2012 @ 06:55:46 #1
354945 dikkebroekzak
de dikste zakken mogen praten
pi_107816585
quote:
'Honger dreigt voor miljoenen in Zuid-Sudan'

ROME/JUBA - Miljoenen mensen in Zuid-Sudan dreigen dit jaar niet voldoende voedsel te krijgen. Organisaties van de Verenigde Naties meldden dat woensdag.

Volgens het Wereldvoedselprogramma en de Voedsel- en Landbouworganisatie FAO lopen 4,7 miljoen mensen risico.

Vorig jaar waren dat er nog 3,3 miljoen. Voor een miljoen van hen is het gevaar van een hongersnood groot.

De problemen worden vooral veroorzaakt door gewapende conflicten in het gebied, vluchtelingenstromen en de stijgende voedselprijs.
Wereld
''Dit is een crisis die snel nadert. De wereld kan het zich niet veroorloven die te negeren", aldus het hoofd van het Wereldvoedselprogramma in Zuid-Sudan. ''De toestand is slecht, we doen alles wat we kunnen, maar de tijd raakt op."
Volgens de organisaties konden tekorten in voorgaande jaren worden opgelost door voedsel te importeren. Zuid-Sudan werd vorig jaar echter onafhankelijk van Sudan, dat grensovergangen heeft gesloten. Dat maakt het moeilijker om voorraden naar Zuid-Sudan te krijgen.

http://www.nu.nl/buitenla(...)n-in-zuid-sudan.html
Tja, wat anders. Bodemloze put. Toen het Westen relatief welvarend was, konden ze met al onze hulp toch niks opschieten en nu het Westen zelf is getroffen door chaos en problemen, moeten ze eens hun eigen boontjes doppen. Laat die negertjes afsterven dan maar, de wereld is ook overbevolkt.
"Twee dingen zijn oneindig: het heelal en de menselijke domheid. Van het heelal weet ik het alleen nog niet zeker,”
― Albert Einstein
pi_107816591
Who gives a fuck? Ik kom daar nooit.
  vrijdag 10 februari 2012 @ 06:59:22 #3
354945 dikkebroekzak
pi_107816594
quote:
9s.gif Op vrijdag 10 februari 2012 06:58 schreef Specularium het volgende:
Who gives a fuck? Ik kom daar nooit.
Ik ook niet maar straks kampen we met een vluchtlingenramp als we niet oppassen.

En ook heeft het implicaties voor de vrede in het Midden-Oosten.
"Twee dingen zijn oneindig: het heelal en de menselijke domheid. Van het heelal weet ik het alleen nog niet zeker,”
― Albert Einstein
pi_107816665
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 februari 2012 06:55 schreef dikkebroekzak het volgende:

[..]

Tja, wat anders. Bodemloze put. Toen het Westen relatief welvarend was
De westerse wereld is nog steeds relatief welvarend.

quote:
Laat die negertjes afsterven dan maar, de wereld is ook overbevolkt.
Idioot.
pi_107816703
quote:
14s.gif Op vrijdag 10 februari 2012 07:10 schreef Stokstaart het volgende:
Eerste Wereld problemen zoals onze 'crisis' vergelijken met mensen die sterven van de honger :X
Want hier geven ze de broden gratis weg bij de supermarkt?
  vrijdag 10 februari 2012 @ 07:30:04 #6
354945 dikkebroekzak
pi_107816746
quote:
7s.gif Op vrijdag 10 februari 2012 07:24 schreef anoniemelurker het volgende:

[..]

Nee alleen negertjes in Afrika kunnen honger hebben. En alleen zij mogen bedelen.
― Albert Einstein
pi_107816749
quote:
7s.gif Op vrijdag 10 februari 2012 07:24 schreef anoniemelurker het volgende:

[..]

Neem niet aan dat ze in Afrika voedelbanken kennen.
Op vrijdag 18 maart 2011 01:26 [b]schreef Ezio het volgende:[/b]Ik ga nu wel. Kijk uit waar je je staart steekt!
Groetjes, Ezio.
  vrijdag 10 februari 2012 @ 07:32:21 #8
66714 YuckFou
Nu niet, nooit niet...
pi_107816754
ik kwam t toevallig tegen vandeweek:
Are we not savages, innately destined to maim and kill?
Blame it on the environment, heredity or evolution: we're still responsible
Our intelligence may progress at geometric rates
Yet socially we remain belligerent neonates
  vrijdag 10 februari 2012 @ 07:32:36 #9
354945 dikkebroekzak
pi_107816757
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2012 07:30 schreef Stokstaart het volgende:

[..]

Neem niet aan dat ze in Afrika voedelbanken kennen.
nee zeker niet. Ook dat hele wereldvoedselbank programma is dus nep. Des te meer reden waarom we het op moeten doeken.
― Albert Einstein
pi_107816771
Meer energie in de lokale landbouw steken. Waterwinning verbeteren. etc.
Kreeg ooit sprookjes te horen. Zit nu in therapie.
pi_107816784
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2012 07:35 schreef Gertje-Plongers het volgende:
Meer energie in de lokale landbouw steken. Waterwinning verbeteren. etc.
En vervolgens toezien hoe de locals de boel weer laten verpieteren.
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
pi_107816790
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2012 07:37 schreef Ferdo het volgende:

[..]

Zoals in Zuid Afrika inderdaad. Al het spul van de rijke, blanke boeren afgepakt en het vervolgens naar de klote helpen.
Op vrijdag 18 maart 2011 01:26 [b]schreef Ezio het volgende:[/b]Ik ga nu wel. Kijk uit waar je je staart steekt!
Groetjes, Ezio.
  vrijdag 10 februari 2012 @ 07:49:25 #13
354945 dikkebroekzak
pi_107816850
quote:
13s.gif Op vrijdag 10 februari 2012 07:37 schreef Stokstaart het volgende:

[..]

:') :X
Ga al je geld doneren aan die klaplopers uit Sudan en ga zelf wonen onder de brug of zo. Maar wij zijn het zat in het Westen om steeds onzelf te laten verpauperen ten gunste van deze onverbeterbare soorten.
― Albert Einstein
pi_107816887
gewoon geen aandacht aan geven: verdwijnen ze vanzelf :')
(╯°□°)╯︵ ┻━┻ ლ(ಠ益ಠლ) ٩͡๏̯͡๏۶ ಠ_ಠ ᕕ( ᐛ )ᕗ
pi_107816924
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2012 07:37 schreef Ferdo het volgende:

[..]

Zou het ? Hoe komt dat dan weer.
pi_107816942
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2012 07:59 schreef Gertje-Plongers het volgende:

[..]

Zou het ? Hoe komt dat dan weer.
Knap hé? Ik zou het ook niet weten, maar vraag het bijvoorbeeld eens aan de Zimbabwanen, die hebben al met dat bijltje gehakt.
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
  vrijdag 10 februari 2012 @ 08:01:56 #17
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_107816943
quote:
14s.gif Op vrijdag 10 februari 2012 07:10 schreef Stokstaart het volgende:
Waarom sterf je zelf niet af TS?
Dit in combinatie met je topicreport is wel erg lachwekkend.
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
  vrijdag 10 februari 2012 @ 08:02:13 #18
21112 ArnoKlaassen
The Magnificient One
pi_107816947
TS heeft 100% gelijk. We moeten stoppen met er geld in te stoppen. Dit is gewoon een vorm van natuurlijke selectie. Ze kiezen er zelf voor om arm en hongerig te blijven. Ooit zal ook daar de evolutie intreden maar dat duurt nog wel een tijdje
  vrijdag 10 februari 2012 @ 08:02:39 #19
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_107816952
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2012 07:55 schreef Leipo666 het volgende:
gewoon geen aandacht aan geven: verdwijnen ze vanzelf :')
^^ Dat. Tientallen jaren voedselhulp heeft ervoor gezorgd dat de natuur z'n werk niet doet, en de bevolking daar geexplodeerd is naar nog veel meer mensen dan ze zelfstandig kunnen voeden.
censuur :O
  vrijdag 10 februari 2012 @ 08:03:18 #20
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_107816959
Gelijk aan dat andere topic.
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
pi_107816977
quote:
quote:

'Honger dreigt voor miljoenen in Zuid-Sudan'

ROME/JUBA - Miljoenen mensen in Zuid-Sudan dreigen dit jaar niet voldoende voedsel te krijgen. Organisaties van de Verenigde Naties meldden dat woensdag.

Volgens het Wereldvoedselprogramma en de Voedsel- en Landbouworganisatie FAO lopen 4,7 miljoen mensen risico.

Vorig jaar waren dat er nog 3,3 miljoen. Voor een miljoen van hen is het gevaar van een hongersnood groot.

De problemen worden vooral veroorzaakt door gewapende conflicten in het gebied, vluchtelingenstromen en de stijgende voedselprijs.
Wereld
''Dit is een crisis die snel nadert. De wereld kan het zich niet veroorloven die te negeren", aldus het hoofd van het Wereldvoedselprogramma in Zuid-Sudan. ''De toestand is slecht, we doen alles wat we kunnen, maar de tijd raakt op."
Volgens de organisaties konden tekorten in voorgaande jaren worden opgelost door voedsel te importeren. Zuid-Sudan werd vorig jaar echter onafhankelijk van Sudan, dat grensovergangen heeft gesloten. Dat maakt het moeilijker om voorraden naar Zuid-Sudan te krijgen.

http://www.nu.nl/buitenla(...)n-in-zuid-sudan.html
pi_107816980
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2012 08:01 schreef Ferdo het volgende:

[..]

Knap hé? Ik zou het ook niet weten, maar vraag het bijvoorbeeld eens aan de Zimbabwanen, die hebben al met dat bijltje gehakt.
Dat kan volgens mij maar op enkele manieren, omdat niemand die afhankelijk ( volledig ) is van de landbouw bv zijn eigen glazen gaat ingooien ?
pi_107817015
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2012 08:06 schreef Gertje-Plongers het volgende:

[..]

Dat kan volgens mij maar op enkele manieren, omdat niemand die afhankelijk ( volledig ) is van de landbouw bv zijn eigen glazen gaat ingooien ?
nou vertel dat dan maar tegen die Zimbabwanen: die vinden het blijkbaar geen enkel probleem hun landbouw af te breken en zo zelf te verhongreren (raar volkje :? )
pi_107817030
komt volgens mij omdat die gasten nooit verder in de toekomst denken dan de dag van morgen: landbouwmateriaal levert snel geld op op de zwarte markt. dat je dan over een jaar totaal geen voedsel meer hebt denken ze niet aan: dat ligt nog te ver in de toekomst...
pi_107817033
Ik heb er geen enkele kennis van, dat vooropgesteld. Maar even logisch bekeken is dit onmogelijk indien er geen neven-inkomst is.
  vrijdag 10 februari 2012 @ 08:14:26 #26
8372 Bastard
Persona non grata
pi_107817045
Dit word een stormlooptopic.
The truth was in here.
pi_107817047
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2012 08:12 schreef Gertje-Plongers het volgende:
Ik heb er geen enkele kennis van, dat vooropgesteld. Maar even logisch bekeken is dit onmogelijk indien er geen neven-inkomst is.
het is de mentaliteit.

bedrijven die daar dingen opgebouwt hebben merken dat ook: je moet de lokale bevolking pas aan het einde betalen voor hun diensten, want als je ze tussentijds een beetje geld geeft dan zie je ze zo een week of zelfs een maand niet meer. pas als het geld op is komen ze weer terug alsof ze nooit weggeweest zijn en willen ze wel weer voor je werken.....
pi_107817065
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2012 08:15 schreef Leipo666 het volgende:

[..]

het is de mentaliteit.

bedrijven die daar dingen opgebouwt hebben merken dat ook: je moet de lokale bevolking pas aan het einde betalen voor hun diensten, want als je ze tussentijds een beetje geld geeft dan zie je ze zo een week of zelfs een maand niet meer. pas als het geld op is komen ze weer terug alsof ze nooit weggeweest zijn en willen ze wel weer voor je werken.....
Wie is JE ?

Bedrijven ? Wie gaat nu wat opbouwen daar ? en voor wie precies.
pi_107817074
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2012 08:16 schreef Gertje-Plongers het volgende:

[..]

Wie is JE ?

Bedrijven ? Wie gaat nu wat opbouwen daar ? en voor wie precies.
:')
pi_107817084
Je snapt heel goed wat ik bedoel denk ik.

Geef de mensen zelf de mogelijkheden, verantwoording en profijt ervan, en je zult zien dat het misschien wel lukt ?
pi_107817085
Was dit vorig jaar ook niet? Toen hebben ze het ook overleefd, de mens is sterker dan we denken.
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_107817123
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2012 08:18 schreef Gertje-Plongers het volgende:
Je snapt heel goed wat ik bedoel denk ik.

Geef de mensen zelf de mogelijkheden, verantwoording en profijt ervan, en je zult zien dat het misschien wel lukt ?
ja dat heeft de afgelopen decenia prima gewerkt :D
  vrijdag 10 februari 2012 @ 08:23:06 #33
34163 Pikkebaas
Corporate Overlord
pi_107817143
Kan me geen reet schelen. Ik betaal me hier blauw aan benzine, maar daar hoor ik niemand over.
Wien Neerlandsch bloed in de aders vloeit,
Van vreemde smetten vrij,
pi_107817166
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2012 08:15 schreef Leipo666 het volgende:

[..]

het is de mentaliteit.

Ja dat zeggen ze over heel Afrika. Iemand die in Nigeria of Congo heeft gewerkt brengt die ervaring mee en blijkbaar geldt dat dan voor een heel continent. Net alsof de drinkgewoonten van Polen ook gelden voor Grieken en het arbeidsethos van die laatsten voor Noren.
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_107817172
Doen ze daar niets anders dan oorlog voeren en/of honger lijden?
  vrijdag 10 februari 2012 @ 08:26:34 #36
34163 Pikkebaas
Corporate Overlord
pi_107817179
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2012 08:25 schreef Wokkel het volgende:
Doen ze daar niets anders dan oorlog voeren en/of honger lijden?
Jawel. Kinderen maken.
Wien Neerlandsch bloed in de aders vloeit,
Van vreemde smetten vrij,
pi_107817202
Dan is er toch echt iets verkeerd aan de methode van opzet misschien ? En aan de andere kant, hun hebben een hele andere levensfilosofie dan ons waarschijnlijk.

Dat de sterkeren, ik weet niet hoe het werkt daar. Het misschien regelen zodat de rest daar de dupe van is, zou kunnen zorgen dat er niets werkt op termijn ? ( Verkoop landbouwmateriaal )

Ik roep maar iets, ik hoop dat er meer info naar boven komt wat betreft de werkelijke situatie daar.
pi_107817440
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 februari 2012 08:25 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Ja dat zeggen ze over heel Afrika. Iemand die in Nigeria of Congo heeft gewerkt brengt die ervaring mee en blijkbaar geldt dat dan voor een heel continent. Net alsof de drinkgewoonten van Polen ook gelden voor Grieken en het arbeidsethos van die laatsten voor Noren.
Daar heb je idd een goed punt, en ook gelijk. Echter is het wel wat apart dat als ze een schip met VN graan aan zien komen, de liggelden in de haven verdubbelen, en je dat ook nog enkel cash in dollars kan voldoen. Idem voor bijvoorbeeld rode kruis vluchten, die horen 15 minuten voor het landen hoeveel de landingsrechten verhoogd zijn, even afhankelijk van welke warlord die dag met zijn ak-47 in de verkeerstoren staat te zwaaien. Is vorig jaar een erg confronterend artikel over verschenen in een Duitse krant, van een journalist die dat aan den lijve meemaakte.

Idem trouwens voor Ethiopië, daar zijn prachtige groene valleien, waar geen boer ook maar 1 stap op een akker zet, omdat religieuze militie huppeldepup ze er van af knallen in de naam van god/allah/vulmaarin.

Er is daar zo'n wijdverbreide corruptie, op elk niveau, daar is zonder hulp en inzet van de bevolking simpelweg door westerlingen, hoe goed bedoelt ook, niks aan te doen. Kijk naar Zimbabwe, dat was de graanschuur van Afrika, westerse know-how, met Afrikaanse mankracht, maakte het 1 van de weinige exporteurs van agrarische producten op het hele continent. Wat vriendjespolitiek later, en alle know-how is weg, en de ooit florerende boerderijen zijn het domein van zuipende "veteranen" oftewel gangsters, en het land is afgegleden naar hongersnood.

Soms heb ik werkelijk het idee dat ze simpelweg niet geholpen willen worden.. :{
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
pi_107817550
quote:
''Dit is een crisis die snel nadert. De wereld kan het zich niet veroorloven die te negeren", aldus het hoofd van het Wereldvoedselprogramma in Zuid-Sudan.
Het lukt me anders vrij aardig :')
Get it and Bet it
pi_107817631
Van wie waren die boerderijen ?

Precies, blanken ? Waarom werden die verdreven is de vraag ?

[ Bericht 53% gewijzigd door Gertje-Plongers op 10-02-2012 09:07:53 ]
  vrijdag 10 februari 2012 @ 09:02:31 #41
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_107817633
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2012 08:58 schreef SteveBudin het volgende:
Het lukt me anders vrij aardig :')
En het kost niks! :D

:@

Vreselijk voor de gewone mensen, maar fruity heeft absoluut een punt. De situatie in Zuid Soedan heeft ook weer een geopolitieke oorzaak. Stammenstrijd, maar meer nog, religieuze oorlog. Moslims in Noord en Christenen in Zuid. En elkaar het leven zuur maken omdat de ander in de verkeerde geloofd.
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_107817707
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2012 08:23 schreef Pikkebaas het volgende:
Kan me geen reet schelen. Ik betaal me hier blauw aan benzine, maar daar hoor ik niemand over.
_O-
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
  vrijdag 10 februari 2012 @ 09:15:26 #43
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_107817855
quote:
''Dit is een crisis die snel nadert. De wereld kan het zich niet veroorloven die te negeren",
Jawel hoor, makkelijk zelfs.

Als ze in Afrika nou eerst eens tonen dat ze hulp verdienen dan wellicht, maar nu?
Enige wat ze doen is elkaar voor de kop schieten of brandende autobanden om de nek hangen. Ga een veldje omploegen in plaats van bij ons te bedelen. Kom met z'n allen in opstand tegen corruptie. Importeer wat westerse oud-politici als interim managers ofzo.

Ik hoor m'n hele leven al over de hongernegers in Afrika, vele tientallen miljarden zijn er de afgelopen decennia heengepompt en er is geen structurele verbetering. Op een gegeven moment houdt het op.
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
  vrijdag 10 februari 2012 @ 09:16:53 #44
34974 trigt013
Ik weet ook niet wat ik doe.
pi_107817876
We moeten daar geen cent naar toe sturen, en handelsembargo voor alle wapens en metalen gereedschappen. Maarja die diamanten en olie. Afrika is het rijkste continent qua grondstoffen, landbouwgrond en fossiele brandstoffen. Maar men doet er niets mee, moeten wij dan wel ons geld verspillen?
Het leven is veel te belangrijk om serieus te nemen.
pi_107817891
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2012 09:02 schreef Gertje-Plongers het volgende:
Van wie waren die boerderijen ?

Precies, blanken ? Waarom werden die verdreven is de vraag ?
Die werden verdreven door ex-soldaten/aanhangers/gangsters van Mugabe, die met diens goedkeuring, onder het mom van een vaag en compleet onwettelijk overheidsprogramma, lukraak blanke boeren (en hun zwarte personeel) van die boerderijen schopten, en bij weigering vermoorden. Dat laatste uiteraard nadat ze volgens goedelokale gewoonte, de vrouwen en meisjes hadden verkracht.

Als je als overheid je meest productieve sector vakkundig de nek omdraait, en vervolgens bij de eerste de beste hongersnood en begeleidende cholera epidemie roept dat het een "imperialistisch plan tot genocide" is van de VS en de UK, dan mankeert er toch echt wel wat aan je.
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
pi_107817937
Wel frappant dat er nu in Zuid-Soedan ook gevechten uitbreken terwijl iedereen zeker wist dat alles de schuld was van de islam.
Op zondag 5 februari 2012 19:00 schreef Voorschrift het volgende:
Welk sprookjespompoen kom jij uitgestapt?
pi_107817945
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2012 08:06 schreef Gertje-Plongers het volgende:

''Dit is een crisis die snel nadert. De wereld kan het zich niet veroorloven die te negeren"

Let maar eens op!
Op woensdag 23 januari 2013 16:22 schreef gnaeus het volgende:[/b]
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
pi_107817960
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2012 09:20 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Let maar eens op!
Waar heb jij het nu weer over ? Dat schreef ik niet.
  vrijdag 10 februari 2012 @ 09:21:29 #49
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_107817962
Paul Theroux heeft daar jaren geleden al een mooi boek over geschreven, een reis van Cairo naar Johannesburg, per auto, boot en trein. Zimbabwe was ooit de graanschuur van Afrika, nadat Mugabe z'n soldaten op het land heeft gezet is het enorm slecht geworden. Die soldaten zijn geen boeren en kunnen daar amper zichzelf onderhouden.
pi_107817978
wat je moet doen is precies hoe de (voornaamste) bevolkingsgroep genoemd wordt: negeren :+
  vrijdag 10 februari 2012 @ 09:22:15 #51
179534 Waaghals
she appeared like an angel
pi_107817982
als honger dreigt moet je toch een cupa-a-soup nemen?
Don't try to wake me in the morning, cause i will be gone
pi_107818003
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2012 09:22 schreef Waaghals het volgende:
als honger dreigt moet je toch een cupa-a-soup nemen?
zij nemen liever babies :'(
pi_107818044
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2012 09:17 schreef fruityloop het volgende:

[..]

Die werden verdreven door ex-soldaten/aanhangers/gangsters van Mugabe, die met diens goedkeuring, onder het mom van een vaag en compleet onwettelijk overheidsprogramma, lukraak blanke boeren (en hun zwarte personeel) van die boerderijen schopten, en bij weigering vermoorden. Dat laatste uiteraard nadat ze volgens goedelokale gewoonte, de vrouwen en meisjes hadden verkracht.

Als je als overheid je meest productieve sector vakkundig de nek omdraait, en vervolgens bij de eerste de beste hongersnood en begeleidende cholera epidemie roept dat het een "imperialistisch plan tot genocide" is van de VS en de UK, dan mankeert er toch echt wel wat aan je.
Waar gingen de winsten naartoe ? Ik vraag het allemaal maar want ik snap het nog niet helemaal. Er spelen enorme belangen als ik het zo lees. Dus niets is uitgesloten daarmee.
pi_107818066
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2012 09:23 schreef Leipo666 het volgende:

[..]

zij nemen liever babies :'(
Of een aids cocktail.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 vrijdag 10 februari 2012 @ 09:28:15 #55
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_107818095
En weer open. :)
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_107818293
Goh...echt?
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_107818306
Waarom was het dicht ?
pi_107818318
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2012 09:25 schreef Gertje-Plongers het volgende:

[..]

Waar gingen de winsten naartoe ? Ik vraag het allemaal maar want ik snap het nog niet helemaal. Er spelen enorme belangen als ik het zo lees. Dus niets is uitgesloten daarmee.
De producten voedden de natie, en omliggende landen, en de winst zal idd naar de eigenaren gegaan zijn. (En ook belastingen naar de Zimbabwaanse overheid uiteraard) Daar zullen vast moderne slavendrijvers tussen gezeten hebben, maar er zijn ook voorbeelden van blanke landeigenaren die hele dorpen op poten hebben gezet, oa door scholen te bouwen, en te voorzien van schoon water en sanitair. Die dingen kunnen hand in hand gaan met het bedrijfsbelang van gezonde en intelligente werknemers.. ;)

[ Bericht 4% gewijzigd door fruityloop op 10-02-2012 09:46:41 ]
pi_107818387
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2012 09:38 schreef Gertje-Plongers het volgende:
Waarom was het dicht ?
2 topics samengevoegt en 1 van de 2 was dicht :P
  † In Memoriam † vrijdag 10 februari 2012 @ 09:45:30 #60
230491 Zith
pls tip
pi_107818476
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2012 09:16 schreef trigt013 het volgende:
We moeten daar geen cent naar toe sturen, en handelsembargo voor alle wapens en metalen gereedschappen. Maarja die diamanten en olie. Afrika is het rijkste continent qua grondstoffen, landbouwgrond en fossiele brandstoffen. Maar men doet er niets mee, moeten wij dan wel ons geld verspillen?
Eh, Sudan =! Afrika. In heel veel gebieden van Afrika gaat het prima.
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
pi_107818504
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2012 09:45 schreef Zith het volgende:

[..]

Eh, Sudan =! Afrika. In heel veel gebieden van Afrika gaat het prima.
In Angola zal het inderdaad best goed gaan als daar al Portugezen als gastarbeiders gaan werken.
pi_107818561
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2012 09:46 schreef Ferdo het volgende:

[..]

In Angola zal het inderdaad best goed gaan als daar al Portugezen als gastarbeiders gaan werken.
Tja, wat wil je als je de Mauro's niet terug wilt sturen vanwege de onmenselijke omstandigheden in Angola.
pi_107818776
quote:
We knew the land system was unfair (whites, who numbered 70,000 of a population of nine million, owned 70 per cent of the farming land), but our farm made a difference to hundreds of black families. We employed 1,200 people, most of whom lived on the farm. It was like a small community with a store, a bar and a movie hall. We provided good housing, education for the children and gave the workers sections of land so they could grow their own maize, which could then be sold. It was a happy place.
Ik hou het hier maar even bij om het accent te leggen op de feiten ?

Hoe goed bedoeld van deze familie ook, de nummers liegen er niet om vind ik. Dus ik neem maar even op basis van deze nummers aan dat er onvrede heersten vanwege domineren van de markt door een kleine elite ?
pi_107818967
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2012 09:57 schreef Gertje-Plongers het volgende:

[..]

Hoe goed bedoeld van deze familie ook, de nummers liegen er niet om vind ik. Dus ik neem maar even op basis van deze nummers aan dat er onvrede heersten vanwege domineren van de markt door een kleine elite ?
en door die onvrede kon mugabe aan de macht komen en hebben ze systematisch de blanken van de boerderijen verjaagt

joepie we hebben de blanken verjaagt, nu zijn we zelf aan de macht *O*
*jaartje later*
fuck dat boerenleven is nog best moeilijk, vooral als je al het materiaal verkocht hebt -O- nu hebben we geen voedsel meer ;( Het westen: help ons snel met voedselsteun! :o
pi_107819025
Dat zou kunnen, maar daar is helaas de gewone burger de dupe van. Zoals altijd.
pi_107819031
Hoe help je landen die blijkbaar niet gered willen worden? Je kan wel steeds blijven wijzen naar het kwade westen, maar zolang men elkaar daar de koppen maar in blijven slaan lijkt me dat onmogelijk. Een eerste stap zou zijn dat zo'n land onder westers bestuur zou komen te staan. Vervolgens gaat dit bestuur aan de slag met de infrastructuur, landbouw, veiligheid en geboortebeperking. Begin daar maar eens mee.
pi_107819044
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2012 10:05 schreef Leipo666 het volgende:

[..]

en door die onvrede kon mugabe aan de macht komen en hebben ze systematisch de blanken van de boerderijen verjaagt

joepie we hebben de blanken verjaagt, nu zijn we zelf aan de macht *O*
*jaartje later*
fuck dat boerenleven is nog best moeilijk, vooral als je al het materiaal verkocht hebt -O- nu hebben we geen voedsel meer ;( Het westen: help ons snel met voedselsteun! :o
Dit dus. De zwarte werknemers van die blanke boeren, dus de mensen met verstand van het runnen van zulke boerderijen, zijn met de blanke eigenaren óók van die boerderijen afgetrapt. Als Mugabe werkelijk het beste voor zijn volk had gewild, had hij dié groep het eigendom van die boerderijen gegeven.
pi_107819124
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2012 10:09 schreef Big-Ern het volgende:
Hoe help je landen die blijkbaar niet gered willen worden? Je kan wel steeds blijven wijzen naar het kwade westen, maar zolang men elkaar daar de koppen maar in blijven slaan lijkt me dat onmogelijk. Een eerste stap zou zijn dat zo'n land onder westers bestuur zou komen te staan. Vervolgens gaat dit bestuur aan de slag met de infrastructuur, landbouw, veiligheid en geboortebeperking. Begin daar maar eens mee.
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2012 10:09 schreef Big-Ern het volgende:
Dat kan ik ook zeggen van het westen, laat dat maar eens onder bewind vallen van mij. Dan kan ik zorgen dat het eerlijk en welvarend wordt voor iedereen. :6
pi_107819154
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2012 10:14 schreef Gertje-Plongers het volgende:

[..]

[..]

Dat kan ik ook zeggen van het westen, laat dat maar eens onder bewind vallen van mij. Dan kan ik zorgen dat het eerlijk en welvarend wordt voor iedereen. :6
Wij hebben ook vele tekortkomingen. Daar gaat het nu niet om. Als je mij vraagt hoe je Sudan nu kan helpen dan denk ik op deze manier.
pi_107819157
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2012 10:09 schreef fruityloop het volgende:

[..]

Dit dus. De zwarte werknemers van die blanke boeren, dus de mensen met verstand van het runnen van zulke boerderijen, zijn met de blanke eigenaren óók van die boerderijen afgetrapt. Als Mugabe werkelijk het beste voor zijn volk had gewild, had hij dié groep het eigendom van die boerderijen gegeven.
Zeker, dat had het beste geweest. Maar helaas hebben die mensen geen macht om dit te bereiken.
pi_107819190
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2012 10:15 schreef Big-Ern het volgende:

[..]

Wij hebben ook vele tekortkomingen. Daar gaat het nu niet om. Als je mij vraagt hoe je Sudan nu kan helpen dan denk ik op deze manier.
Dat is de bedoeling uiteindelijk ook denk ik. Niet zozeer westers bewind, maar westerse ideologie en handelswijze.
pi_107819440
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2012 08:12 schreef Leipo666 het volgende:
komt volgens mij omdat die gasten nooit verder in de toekomst denken dan de dag van morgen: landbouwmateriaal levert snel geld op op de zwarte markt. dat je dan over een jaar totaal geen voedsel meer hebt denken ze niet aan: dat ligt nog te ver in de toekomst...
Ja, dit is ook het probleem daar. Een waterfilter wordt daar ook volledig afgebroken om te verkopen, ook al hebben ze dan geen schoon water meer en gaan ze dood :')
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_107819516
quote:
2s.gif Op vrijdag 10 februari 2012 10:28 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Ja, dit is ook het probleem daar. Een waterfilter wordt daar ook volledig afgebroken om te verkopen, ook al hebben ze dan geen schoon water meer en gaan ze dood :')
er zijn in het verleden al zoveel waterpompen en irrigatiesystemen gebouwd in dat continent dat ze in een dag het continent zowat helemaal blank ( :') ) zouden kunnen zetten.

alleen jammer dat al dat staal al verkocht is en omgesmolten is tot Kalasjnikovs AK-47's en machette's :')
pi_107819620
Jammer inderdaad voor al die mensen die graag wat haden opgebouwd.
pi_107819808
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2012 10:32 schreef Leipo666 het volgende:

[..]

er zijn in het verleden al zoveel waterpompen en irrigatiesystemen gebouwd in dat continent dat ze in een dag het continent zowat helemaal blank ( :') ) zouden kunnen zetten.

alleen jammer dat al dat staal al verkocht is en omgesmolten is tot Kalasjnikovs AK-47's en machette's :')
Ach, zolang wij, het Westen, geen ruggegraat tonen zullen ze het nooit afleren.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_107819855
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2012 09:21 schreef Gertje-Plongers het volgende:

[..]

Waar heb jij het nu weer over ? Dat schreef ik niet.
Nee weet ik, ik quote slechts jouw OP.
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
pi_107819871
Ow oke, geen probleem. :)
pi_107819918
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2012 09:57 schreef Gertje-Plongers het volgende:

[..]

Een kleine elite die wist hoe land te bewerken en een bedrijf te runnen. Nu de negers het doen is het enige wat ze kunnen de landbouwmachines tot de laatste strip koper demonteren en verkopen op de zwarte markt. En nu heeft niemand meer wat. Goed bezig hoor.
pi_107820140
quote:
2s.gif Op vrijdag 10 februari 2012 10:28 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Wij leveren industriële voedselmachines, als dan zo'n oude wordt vervangen is dat ding geen spijker meer waard hier dus gaat hij wel eens in het kader van een goed doel naar Afrika. Dan wordt die daarheen verscheept en na een tijd moet dan een monteur erheen om hem aan te sluiten. Komt ie aan: ALLES gestript. Motoren, lagers, kabels, alles. Tot op het laatste stukje wat ze los konden halen van het frame.
pi_107820205
quote:
10s.gif Op vrijdag 10 februari 2012 10:56 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Wij leveren industriële voedselmachines, als dan zo'n oude wordt vervangen is dat ding geen spijker meer waard hier dus gaat hij wel eens in het kader van een goed doel naar Afrika. Dan wordt die daarheen verscheept en na een tijd moet dan een monteur erheen om hem aan te sluiten. Komt ie aan: ALLES gestript. Motoren, lagers, kabels, alles. Tot op het laatste stukje wat ze los konden halen van het frame.
.. en maar klagen dat ze lui zijn daar :7
  vrijdag 10 februari 2012 @ 11:00:17 #81
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_107820241
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2012 10:47 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
Nu de negers het doen
Niet eens 'de negers' maar de soldaten van Mugabe. Iedereen met landbouwervaring is al lang en breed verjaagd, ongeacht de huidskleur.
  vrijdag 10 februari 2012 @ 11:03:17 #82
135890 Bootje84
Bewuste taalnazi
pi_107820314
quote:
10s.gif Op vrijdag 10 februari 2012 10:56 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Dat zegt genoeg. Blijkbaar hebben ze het vermogen niet om vooruit te kijken... Tja, dan blijf je arm, hongerig en ziek...
Leer spaties gebruiken!
Op donderdag 16 december 2010 20:05 schreef craftyvirus het volgende:
Bootje84 is een westlander waar ik respect voor heb :@ :P
pi_107820324
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2012 10:58 schreef CafeRoker het volgende:

[..]

.. en maar klagen dat ze lui zijn daar :7
Tja, maar iets opbouwen he, dat schijnt maar niet te lukken.
pi_107820350
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2012 10:47 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Een kleine elite die wist hoe land te bewerken en een bedrijf te runnen. Nu de negers het doen is het enige wat ze kunnen de landbouwmachines tot de laatste strip koper demonteren en verkopen op de zwarte markt. En nu heeft niemand meer wat. Goed bezig hoor.
Had de kennis en mogelijkheden dan doorgegeven aan de mensen zelf ? Dan hadden ze verder kunnen gaan.
pi_107820503
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2012 11:04 schreef Gertje-Plongers het volgende:

[..]

Had de kennis en mogelijkheden dan doorgegeven aan de mensen zelf ? Dan hadden ze verder kunnen gaan.
Je leert niet in 2 weken een boerenbedrijf te runnen.
pi_107820546
quote:

[..]

Ze moesten direct ophoepelen, dus ze hadden geeneens tijd om het te leren.
pi_107820568
heel erg maar elke beschaving moet eerst honger, oorlog en leed kennen voordat de mensen echt inzien en iets anders willen.

rome is ook niet in een dag gebouwd
pi_107821514
quote:
2s.gif Op vrijdag 10 februari 2012 11:12 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Inderdaad, die zijn verjaagd.
pi_107821584
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2012 11:13 schreef jabida het volgende:

rome is ook niet in een dag gebouwd
Relevant plaatje.

pi_107822513
quote:

[..]

even een vraagje tussendoor: hoe oud ben je eigenlijk? je komt behoorlijk naief over in dit topic :)
  Overall beste user 2022 vrijdag 10 februari 2012 @ 12:07:28 #91
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_107822587
quote:
9s.gif Op vrijdag 10 februari 2012 11:41 schreef Specularium het volgende:

[..]

Relevant plaatje.

[ afbeelding ]
relevant?

Dat plaatje rechts kan ook als titel hebben: Italie nu.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_107822707
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2012 12:05 schreef Leipo666 het volgende:

[..]

even een vraagje tussendoor: hoe oud ben je eigenlijk? je komt behoorlijk naief over in dit topic :)
Was iedereen maar wat naiever....Maw,als alles is zoals het is, is alles wat afwijkt naief ?
pi_107822709
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2012 12:07 schreef Ulx het volgende:

[..]

relevant?

Dat plaatje rechts kan ook als titel hebben: Italie nu.
Ja de hongersnoden in Italie zijn mensonterend.
pi_107822726
quote:
2s.gif Op vrijdag 10 februari 2012 11:12 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Hoe lang bestond de hele onderneming al dan ?
  Overall beste user 2022 vrijdag 10 februari 2012 @ 12:12:25 #95
3928 Ulx
pi_107822772
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2012 12:10 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Ja de hongersnoden in Italie zijn mensonterend.
Ik zie geen hongersnood op dat plaatje. Niet eens stevige trek.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_107823155
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2012 12:12 schreef Ulx het volgende:

[..]

Ik zie geen hongersnood op dat plaatje. Niet eens stevige trek.
Nu ja, ik ken ook geen hutjes in die stylo in Italie.
  Overall beste user 2022 vrijdag 10 februari 2012 @ 12:27:17 #97
3928 Ulx
pi_107823233
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2012 12:24 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Nu ja, ik ken ook geen hutjes in die stylo in Italie.
Daartegen kun je inbrengen dat Alexandrie en Carthago er een paar duizend jaar terug net zo uitzagen als Rome in die tijd.
pi_107824083
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2012 12:27 schreef Ulx het volgende:

[..]

Daartegen kun je inbrengen dat Alexandrie en Carthago er een paar duizend jaar terug net zo uitzagen als Rome in die tijd.
Weinig negers daar toen. En ook al geen islam.
  Overall beste user 2022 vrijdag 10 februari 2012 @ 12:58:18 #99
3928 Ulx
pi_107824140
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2012 12:55 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

En ook al geen islam.
In de hoop dat je af en toe een krant leest: Zuid-Soedan is geen moslimland.
pi_107824405
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2012 12:11 schreef Gertje-Plongers het volgende:

[..]

Hoe lang bestond de hele onderneming al dan ?
Heel lang. vanaf de kolonisatie dacht ik. Lees je eens in, best interessant.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')