Hoe lang moet je nog studeren?quote:Op donderdag 9 februari 2012 23:38 schreef rburgundy het volgende:
hoe?!!
ik sta helemaal alleen, mij vriendin woont thuis bij haar ouders, ook niet dichtbij
hoe zou ik het moeten redden?
Oh, mooi gezegd!quote:Op donderdag 9 februari 2012 23:38 schreef Strani het volgende:
Ik denk dat je voor een belangrijke keuze staat TS. De ene mogelijkheid is dat je voor je familie kiest en vanaf nu hun regels accepteert, en de andere is dat je afstand neemt, op jezelf gaat wonen en volledig Nederlander bent.
Je bent 19, je kan toch het huis uit? Als man moet je toch voor jezelf kunnen zorgen? Probeer je eigen leven te leiden, niet die van je ouders.quote:Op donderdag 9 februari 2012 23:38 schreef rburgundy het volgende:
hoe?!!
ik sta helemaal alleen, mij vriendin woont thuis bij haar ouders, ook niet dichtbij
hoe zou ik het moeten redden?
Gaat niet op voor iedereen, helaas.quote:Op donderdag 9 februari 2012 23:40 schreef Zihuatanejo het volgende:
[..]
Je bent 19, je kan toch het huis uit? Als man moet je toch voor jezelf kunnen zorgen? Probeer je eigen leven te leiden, niet die van je ouders.
Als het zo ver komt kan je altijd nog 10 uur per dag in de supermarkt werken om in elk geval op jezelf te kunnen wonen. Als laatste redmiddel hè. Je bent nooit verplicht om naar Irak te verhuizen.quote:Op donderdag 9 februari 2012 23:42 schreef rburgundy het volgende:
Ik wil heel graag nederlands zijn!
maar de drempel is erg hoog!
ik heb geen steun , hele familie is dan tegen me
mijn studie ging erg goed, helaas is dit door veel ongeluk op de klippen gelopen , dus ik ga een nieuwe studie volgen, dus nog zeker 4 jaar!
of ik dat red... ik weet het niet, de regels worden steeds strenger, ik ben bang dat ze me dwingen om naar irak te gaan
ook steunt mijn vriendin me hierin wel, maar zij is eigenlijk ook te bang om wat te ondernemen.
quote:Op donderdag 9 februari 2012 23:43 schreef ThaTim het volgende:
je vriendin komt zeker oorspronkelijk uit belgie he
Op je eigen gaan wonen kent veel valkuilen en is in veel sitaties ook zo'n makkelijke optie hoor. Vooral als je al eens gefaalt bent in een studie en wel nog een studie wilt gaan halen weet ik echt niet of het een goed idee zou zijn.quote:Op donderdag 9 februari 2012 23:48 schreef Franknfurter het volgende:
Het probleem van TS is niet het willen, maar meer het feit dat hem nooit iets anders is geleerd dan wat pappie en mammie denken. Het zal ontzettend moeilijk voor je zijn maar je zult, als je écht je eigen leven wilt kunnen leiden, het risico nemen dat je ouders je dan niet meer willen zien. Het is nu de keuze: een dubbelleven of een ontzettend pijnlijke stap. Op jezelf wonen is zo moeilijk niet, daar kun je overal hulp mee krijgen. Maar breken met je ouders is wél moeilijk.
Zie jij ergens ONZ staan?quote:Op donderdag 9 februari 2012 23:50 schreef ThaTim het volgende:
en om je ouders voor altijd te verlaten is ook weer zo wat he!?
woon je toevallig in volendam ofzo?
Bij index.quote:
Sorry voor mijn eerdere reacties ik heb spijt van deze en het was maar een grapjequote:
Precies. Klik daar op ONZ en post verder daarquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |