quote:
Op zaterdag 11 februari 2012 01:07 schreef -Strawberry- het volgende:[..]
Ik snap je wel. Maar het is gewoon jammer dat je er geen vertrouwen meer in hebt (op dit moment) en niet aan jezelf wil blijven werken. Je kwam hier iets meer dan een jaar geleden met ernstige BDD en absoluut 0 ervaring met vrouwen. Inmiddels heb je al veel dingen gedaan om je leefkwaliteit te verbeteren door o.a. de oogoperatie, door beter voor jezelf te zorgen, beter te eten, te sporten, vaker naar buiten te gaan. Ook is die ervaring met vrouwen verre van 0 meer. Als je al zo goed op weg bent, zou het zonde zijn om die lijn niet te proberen door te zetten. In nog een jaar kan er nog meer veranderen, door bijvoorbeeld een baan of studie op te pakken en nieuwe contacten op te doen. Misschien zelfs vriendschappen. Maar dat gaat je allemaal niet lukken als je als een gevoelloze zombie door het leven wil gaan. Er moet toch een andere manier zijn en inderdaad wellicht dat een psych je daar beter over kan adviseren.
Dat klinkt ook logisch... maar BDD kan enkel tot op zekere hoogte te worden gecontroleerd.
Mijn oogziekte is ook chronisch.. zelfs met de operatie achter de rug is het nog ziekenhuis en ziekenhuis uit... cataract (staar) is gegarandeerd en ook dat is redelijk ingrijpend voor een jong persoon om al zo vroeg accommodatie van de ogen te verliezen en vergt dus aanpassingsvermogen.
Ook is er een kans dat de ziekte weer in volle sterkte kan terugkeren en die kans is aanzienlijk net zoals met bepaalde vormen van kanker.
Gezien wat G me vertelde die dag:
""Nou ja.. je was gewoon zo dronken..
me hele familie dacht dat je ging kotsen bij het ontbijt..
"
Citalopram gebruikt in combinatie met grote hoeveelheid alcohol = zware blunderVanwege de problemen is het lekker om je goed te voelen door de alcohol. De verantwoordelijkheid ligt bij mezelf uiteraard... maar het is soms te aanlokkelijk om toch te gaan drinken."En je oog, en je trilde, en je zat steeds aan je hoofd..
Maar doe nou eens gewoon stoer..
Wat gebeurt is is gebeurt..
"
Mijn oog gaat altijd rood blijven door de littekens. Stoer doen zit er niet bij. Ik zoek iemand die mij begrijpt hoe ik me voel... ik kan het niet opbrengen om te doen alsof er niets aan de hand is.
Trillen = BDD symptoom.
aan hoofd zitten = overduidelijk een BDD symptoom
"wat gebeurd is is gebeurd"
Klopt maar ik krijg amper kansen... eens in een blauwe maan"en je moet niet steeds overal spijt van hebben..
Hij was zo rood en zij weten niet van je operatie "
"Overal spijt van hebben"
Uitwerkingen van het pestverleden....overal voor verontschuldigen om de pester tevreden te stellen = verkeerde gedachtes.
Met mijn rode oog lijk ik dagelijks zo stoned als een garnaal."haha ja dat zei me mama ook: niet zon beste 1e indruk haha
je was echt supersloom "
Sloomheid = geen sociale vaardigheden hebben, onzekerheid vanwege BDD ( zien ze mijn misvormingen?) ... teveel nadenken, overanalyseren = onzekerheid in combinate met irrationele gedachtes wat resulteert in een slechte houding, extreme onzekerheid... het gevoel hebben (irrationeel) dat iedereen je aanstaart en dat iedereen negatief over je denkt = "ik moet mijn mond houden zodat ik het niet erger kan maken dan ik nu al overkom " Feitelijk verergerd de situatie juist als ik mijn mond niet open trek en ik sterk zichtbaar onzeker erbij zit. Denk aan afwezigheid.. teruggetrokken in het eigen wereldje... niet meedoen aan gesprekken... geen emoties tonen... niet inhaken op gesprekken.... etc."nee hoor.. niet bang! Ik ben niet zon bangerik.. alleen dat ik bang was dat je ziek zou worden ofzo..
je had jezelf in de auto moeten zien zitten "
Zo bang zijn dat vanwege het beeld dat ze heeft gevormd van mij dat ik extreem raar overkom en dat ze bang van me wordt."hou daarmee op!!
dat zielige gedoe..
wees eens sterk..
alsjeblieft?
Mentaal niet kunnen opbrengen om me eroverheen te zetten vanwege vele teleurstellingen en negatieve ervaringen."
" maar mij ging het dus inderdaad iets te snel dat je zo dichtbij was enz
"
Blunder... ik nam het initiatief wat op zich goed is.. alleen liepen vooral zij veel te hard van stapel.. helaas ben ik erin meegegaan vanwege onervarenheid... beter was geweest als we het rustiger aandeden en op een dag iets afspraken om iets leuks te gaan doen."haha nee vond het wel aandoenlijk..
het is niet dat je tegen me aan ging liggen
dat is wat anders"
Geleerd van andere dames in bed dat ze een handmassage wel fijn vinden en niet zo intiem."nee joh juist niet..
mijn ouders waren bang dat je te ziek was om te rijden..
als je niet was gebleven was het helemaal raar.."
IK was er minder ernstig aan toe dan dat zij dacht... echter mijn zielige gedoe versterkte het beeld op een verkeerde manier waardoor het allemaal veel ernstiger leek."voorderest praten we wel heel leuk.."
Nachtenlang praatte we met elkaar op msn dit was uiteraard een goede move."dat is de manier waarop wij met elkaar omgaan haha
normaal stormt ze binnen en gaat ze op me springen"
Grappig zusje van 18 dat haar altijd wakker maakt en gekke dingen doet. Vond het heel grappig hoe die 2 met elkaar omgaan."ja je trok je mond echt niet open "
Vanwege duidelijke redenen die ik eerder had vermeld."a ik wil dat je niet meer zegt dat je je schaamt!!
nooit meer
haha"
"volgens mij heb je je gisteren voor alles verontschuldigt..
werkelijk alles.."
Mentale problemen van het verleden... geen fouten willen maken en daarop afgestraft te worden zoals in het verleden gebeurde."maar je had geen energie?
je keek echt de hele tijd heel zielig..
alsof je overal anders wilde zijn dan daar"
Klopt ik heb geen sociale vaardigheden waardoor ik geen idee had hoe ik me moest gedragen bij haar familie... ik heb zelf nooit een familie gehad.