Ik ga in elk geval sparen!quote:Op donderdag 9 februari 2012 21:57 schreef FL_Freak het volgende:
Ik heb die star trek the next level preview shit gedownload. Mooie kwaliteit, maar jammer dat ze niet de 16:9 resolutie hebben gedaan. 4:3 kan ik echt niet meer aanzien
Ja, verdomme! Ik had een nieuwe aangemaakt (met betere TTquote:Op donderdag 9 februari 2012 22:12 schreef P8 het volgende:
Waarom kwam dit deel niet automatisch in mAT, verdorie
Wat een onzin. Het is opgenomen in 4:3, heb je dan liever dat ze gedeeltes van het beeld af gaan snijden? Als je dat per sé wilt kan je je tv of mediaplayer dat laten doen.quote:Op donderdag 9 februari 2012 21:57 schreef FL_Freak het volgende:
Ik heb die star trek the next level preview shit gedownload. Mooie kwaliteit, maar jammer dat ze niet de 16:9 resolutie hebben gedaan. 4:3 kan ik echt niet meer aanzien
Hmm ze worden dan behoorlijk breedquote:Op donderdag 9 februari 2012 23:17 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[..]
Wat een onzin. Het is opgenomen in 4:3, heb je dan liever dat ze gedeeltes van het beeld af gaan snijden? Als je dat per sé wilt kan je je tv of mediaplayer dat laten doen.
Ik ookquote:Op donderdag 9 februari 2012 23:11 schreef Seven. het volgende:
[..]
Ja, verdomme! Ik had een nieuwe aangemaakt (met betere TT)
quote:Op vrijdag 10 februari 2012 00:00 schreef P8 het volgende:
[..]
Ik ook
Star Trek #9: Conclusie: Star Trek > Star Wars
Desalniettemin is de conclusie juistquote:Op vrijdag 10 februari 2012 08:39 schreef TARAraboemdijee het volgende:
Maar iemand vroeg in het vorig topic of het vergelijkbaar was met Star Wars.
Ben ik niet met je eens. Dat is het vergelijken van appelen en peren, Apple en Windows, Explorer en Firefox, etc....quote:
Appels en peren zijn prima met elkaar te vergelijken, net als Apple en Microsoft (want dat bedoel je) en IE en Firefox. Het is een kwestie van de kaders die je hanteert.quote:Op vrijdag 10 februari 2012 13:02 schreef Nemephis het volgende:
[..]
Ben ik niet met je eens. Dat is het vergelijken van appelen en peren, Apple en Windows, Explorer en Firefox, etc....
De ene persoon voelt zich meer aangetrokken tot Star Trek, de andere tot Star Wars en de derde vind het allemaal grote onzin -- leven en laten leven.
quote:Op vrijdag 10 februari 2012 00:10 schreef Seven. het volgende:
Het feit dat picardmike de laatste post had zette mij op een zijspoor.
Probeer TOS! Tweede seizoen is best leuk eigenlijk maar ben nu toch maar bezig gegaan met DS9. Voor de derde keer en nu ga ik alle afleveringen kijken. Zit al in seizoen 2.quote:Op vrijdag 10 februari 2012 21:37 schreef Prowl het volgende:
Net Endgame gezien, wat moet ik nu...?
* Prowl Enterpise torrent aanslingert
Cliché's en gezegden, daar moet je niet tegenin gaan.quote:Op vrijdag 10 februari 2012 14:07 schreef P8 het volgende:
[..]
Appels en peren zijn prima met elkaar te vergelijken...
* knip *
Lees de Star Trek Destiny trilogie maar eens.quote:Op zondag 19 februari 2012 00:53 schreef picardmike het volgende:
Er is tot op heden nog geen goed onstaansverhaal over de borg. Misschien in de nieuwe film.
Dit is de beste die er op dit moment is en geeft aan dat de mens de borg zelf hebben gemaakt door VGER het mechanische wezen uit 1 van de starktrek films bestaande uit voyager 6 de verkennigssatelliet die in een zwart gat is gevallen de aarde bezocht en besloot alle biologische wezens de oorlog te verklaren en ze te assimileren. What a load of crap!
DS9 for the win.quote:Op vrijdag 10 februari 2012 13:54 schreef Karboenkeltje het volgende:
Hoe de *piep* kan het zijn dat Voyager de meest gewaardeerde serie is? Schandalig, ziek en infaam.
Hoewel, Enterprise nóg matiger was...
Nee, Star Trek is meer dan compleet. Er valt niets meer aan toe te voegen zonder in herhaling te vallen. Bovendien past het retrofuturistische beeld van 20 jaar geleden waar Star Trek op gebaseerd is ook niet meer in de huidige tijdgeest. Nog een nieuwe serie zou de afglijdende schaal van Voy en Ent alleen maar voortzetten.quote:Op maandag 20 februari 2012 12:21 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Het wordt echt tijd voor een nieuwe serie.
Daar ben ik het niet helemaal mee eens, de boekenreeksen van Star Trek hebben hele leuke verhalen opgeleverd. Het is alleen de vraag in hoeverre van 1 van die verhalen een serie van 7 seizoenen te maken is.quote:Op maandag 20 februari 2012 12:29 schreef thabit het volgende:
[..]
Nee, Star Trek is meer dan compleet. Er valt niets meer aan toe te voegen zonder in herhaling te vallen. Bovendien past het retrofuturistische beeld van 20 jaar geleden waar Star Trek op gebaseerd is ook niet meer in de huidige tijdgeest. Nog een nieuwe serie zou de afglijdende schaal van Voy en Ent alleen maar voortzetten.
Enterprise heb ik niet gezien maar Voyager had last van het wekelijkse monster probleem, om dat interessant te houden moet de tegenstand steeds sterker worden en dat is niet te doen. Daarnaast werd Voyager geplaagd door Seven of Nine. Een oninteressant karakter die steeds meer aandacht vroeg omdat ze populair was bij de kijkers. En het was een beetje een slap aftreksel van Battlestar Galactica (de originele).quote:Op maandag 20 februari 2012 12:29 schreef thabit het volgende:
[..]
Nee, Star Trek is meer dan compleet. Er valt niets meer aan toe te voegen zonder in herhaling te vallen. Bovendien past het retrofuturistische beeld van 20 jaar geleden waar Star Trek op gebaseerd is ook niet meer in de huidige tijdgeest. Nog een nieuwe serie zou de afglijdende schaal van Voy en Ent alleen maar voortzetten.
In voyager is een aflevering waar Neelix klaagt over dat er toiletten kapot zijn en dat er rijen ontstaan voor de werkendequote:Op maandag 20 februari 2012 13:18 schreef Dagonet het volgende:
Maar je komt verdomd weinig te weten over het normale leven. Ik kan me niet herinneren dat er iemand ooit naar het toilet ging, om maar iets te zeggen.
Mwah, 4. 4,5 hooguit.quote:Op maandag 20 februari 2012 13:42 schreef thabit het volgende:
In DS9 hebben ze 7 seizoenen gebruikt om een verhaal te vertellen dat ook makkelijk in 2 seizoenen had gepast.
Ik ben bijna klaar met seizoen 5 van DS9 en dit is precies het punt dat mij ook stoort.quote:Op maandag 20 februari 2012 13:42 schreef thabit het volgende:
In DS9 hebben ze 7 seizoenen gebruikt om een verhaal te vertellen dat ook makkelijk in 2 seizoenen had gepast.
De Grand Nagus!quote:Op maandag 20 februari 2012 14:04 schreef P8 het volgende:
[..]
Ik ben bijna klaar met seizoen 5 van DS9 en dit is precies het punt dat mij ook stoort.
En Kira uiteraard. En O'Brien vind ik ook maar een irritant lulletje rozenwater.
Wat maakt DS9 dan wel zo goed volgens jou? Je verwerpt bijna de hele castquote:Op maandag 20 februari 2012 14:12 schreef Dagonet het volgende:
[..]
De Grand Nagus!
Miles is vooral irritant omdat de schrijvers er bewust met regelmaat voor kozen om hem in de spotlight te zetten en dan op hem te schijten. Let's make life hard for Miles! Want hij is de persoon waarmee de kijker zich het meest zou identificeren. Op zich is er niets mis met hem (behalve z'n vrouw).
Er zit wel een heleboel fluff in de serie die er beter uit had kunnen blijven. Dax: Klingon Warrior! De Ferengi-episodes, het goody goody Jake en Benjamingedoe. Odo/Kira.
Leeta.quote:Op maandag 20 februari 2012 14:16 schreef P8 het volgende:
[..]
Wat maakt DS9 dan wel zo goed volgens jou? Je verwerpt bijna de hele cast
Wat DS9 goed maakt zijn niet de fluff-episodes, Dax is voor de rest prima, Quark ook, net als Ben en zelfs Jake heb ik geen problemen mee wanneer hij z'n rebelse pubertijd voorbij is. DS9 is goed omdat het zich meer richt op de karakters en niet op de alien van de week. De Cardassians zijn er volgende week ook nog, en het volgende seizoen, en het seizoen erna en de manier waarop je de Klingons deze week de deur wijst wreekt zich over een paar maanden als je ze nodig hebt.quote:Op maandag 20 februari 2012 14:16 schreef P8 het volgende:
[..]
Wat maakt DS9 dan wel zo goed volgens jou? Je verwerpt bijna de hele cast
Dat is het enige wat ik goed vind aan DS9.quote:Op maandag 20 februari 2012 14:21 schreef Dagonet het volgende:
En het geeft meer diepte aan de Federation die nu eens een keer niet als een soort Mighty Mice afgeschilderd worden.
Ik was ook veel meer fan van de Vorta.quote:Op maandag 20 februari 2012 14:36 schreef P8 het volgende:
[..]
Dat is het enige wat ik goed vind aan DS9.
Die war met de Dominion vind ik tot nog toe ook erg tegenvallen. Praktisch de enige Dominion die ik tot nog toe heb gezien zijn de Jem Hadar, en dat is het meest kansloze ras in Star Trek ooit imo. Als ze genetisch gemaakt zijn voor vechten, waarom worden ze dan keer op keer zo ontzettend makkelijk geownd? Om nog maar zwijgen van hun "cultuur".
Ja, dat vind ik ook wel. Ze zijn op het begin heel machtig geintroduceerd als een groot rijk met machtige technologie maar zijn net als de borg steeds slapper geworden. Er werd ook gedaan alsof ze uit veel rassen bestonden terwijl er maar 5 uitgelicht zijn en daar zijn er 2 van op een bepaalde manier gedwongen door de jem hadar. En de founders zijn ook niet echt goed beschermd als leiders van een rijk met meer dan 10.000 planeten( of lichtjaar) Het is niet de dominion maar het Gamma quadrant waar ik zo een mager beeld van krijg.quote:Op maandag 20 februari 2012 14:36 schreef P8 het volgende:
[..]
Dat is het enige wat ik goed vind aan DS9.
Die war met de Dominion vind ik tot nog toe ook erg tegenvallen. Praktisch de enige Dominion die ik tot nog toe heb gezien zijn de Jem Hadar, en dat is het meest kansloze ras in Star Trek ooit imo. Als ze genetisch gemaakt zijn voor vechten, waarom worden ze dan keer op keer zo ontzettend makkelijk geownd? Om nog maar zwijgen van hun "cultuur".
Welnee, de makers hebben zichzelf alleen maar in een hoekje geschreven, door op veilig te spelen. Daar kun je best uit komen, maar dan moet je wel hele nieuwe wegen durven te bewandelen en daarbij niet terugschrikken om een deel van de fanbase, het deel dat alleen maar dezelfde voorgekookte pap wil, voor het hoofd te stoten. Ik ben er heilig van overtuigd dat een nieuwe serie heel anders en toch Star Trek waardig kan zijn.quote:Op maandag 20 februari 2012 12:29 schreef thabit het volgende:
Precies. Alle Star Trek series zitten vol met inconsistenties. Bij TNG maakt dat geen reet uit, want dat bestaat toch uit losse afleveringen, maar juist bij een vervolgserie als DS9 is het ronduit ergerlijk.quote:Op maandag 20 februari 2012 17:48 schreef Dagonet het volgende:
Vergeet niet dat de Vorta in de eerste aflevering nog iets van energieballen kon projecteren. Iets wat geen van de rest heef gekund verder.
quote:Op donderdag 23 februari 2012 20:50 schreef DappereDodo77 het volgende:
Dat was toch allemaal een set up? Ze moesten iets geloofwaardigs doen om dat force field naar beneden te krijgen. Het wil helemaal niet zeggen dat de Vorta dat in werkelijkheid ook konden.
quote:Writer/producer Ira Steven Behr admits that mistakes were made in the process of defining the personality and nature of the Vorta. This is most evident in the lack of telekinetic powers among later Vorta characters, and the fact that Eris did nothing to acknowledge Odo as a Founder.
Utopisch denken dat zie je toch niet meer terug. En Gene Roddenberry heeft zich helemaal rondgedraaid in zijn graf(zou ik daarom zo vroeg wakker zijn?)quote:Op donderdag 23 februari 2012 21:28 schreef Dagonet het volgende:
Voor mij ook niet hoor ST is utopisch, idealistsch.
Michio Kaku for star trek writer!quote:Op maandag 27 februari 2012 22:54 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Ik heb net een topidee: de rechten voor Star Trek verhuren aan de BBC. Daar maken ze tenminste nog intelligente kwaliteitstelevisie.
In A Mirror Darkly is van geheel andere orde. Dat is een 'mirror' afleveringquote:Op maandag 27 februari 2012 20:19 schreef picardmike het volgende:
damn ik zag net een horror in de enterprise aflevering a mirror darkly. Daar word gewoon first contact nog effe verkracht, zodra de vulcan de shuttle uitloopt word die neergeknalt door zefram. Over gene roddenberry omdraaien in zijn graf gesproken. Hoe kan je dat toelaten als shannon en Rick zijnde?
Maarja eerlijk is eerlijk, first contact is ook niet bepaalt verzonnen door Gene Roddenberry.
Dat niet. Maar wel een aflevering waar de hele crew evil isquote:Op dinsdag 28 februari 2012 11:09 schreef P8 het volgende:
Ens met LF. Hoewel ik de mirror van DS9 ook ruk vond. Is er ook een mirror van VOY eigenlijk?
DS9 had een flink aantal mirror-afleveringen (5 ofzo)quote:Op dinsdag 28 februari 2012 11:09 schreef P8 het volgende:
Ens met LF. Hoewel ik de mirror van DS9 ook ruk vond. Is er ook een mirror van VOY eigenlijk?
Dat zou logisch zijn. Maar ik heb in verschillende afleveringen van zowel STNG als VOY de borg "sector 001" horen zeggen.quote:Op maandag 20 februari 2012 21:08 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Dat doen ze niet. Starfleet noemt de sector met de Aarde Sector 001.
Is vast een feature van de universal translator.quote:Op donderdag 8 maart 2012 23:30 schreef giessss het volgende:
[..]
Dat zou logisch zijn. Maar ik heb in verschillende afleveringen van zowel STNG als VOY de borg "sector 001" horen zeggen.
Hier vind je een transscript van de aflevering The Best of Both Worlds Part 2. CTRL+F maar even naar "sector". In dit geval is het picard die spreekt voor de borg als Locutus.
Vraag blijft dus staan, waarom noemen ze aarde "Sector 001" als ze zelf onstaan zijn in het Delta kwadrant.
Dezelfde reden dat je, als je in Amerika op vakantie bent, je niet tegen iemand die de weg vraagt zegt dat hij na 500 meter rechtsaf moet. Je past je aan zodat de ander je begrijpt.quote:Op donderdag 8 maart 2012 23:30 schreef giessss het volgende:
[..]
Dat zou logisch zijn. Maar ik heb in verschillende afleveringen van zowel STNG als VOY de borg "sector 001" horen zeggen.
Hier vind je een transscript van de aflevering The Best of Both Worlds Part 2. CTRL+F maar even naar "sector". In dit geval is het picard die spreekt voor de borg als Locutus.
Vraag blijft dus staan, waarom noemen ze aarde "Sector 001" als ze zelf onstaan zijn in het Delta kwadrant.
En hoe is de DVD kwaliteit? Ik heb van TOS ook de remastered versie en dat is echt enorm goed gedaan. De serie ziet er een stuk beter uit dan bijv. de films die erna kwamen. Meestal vindt ik de meerwaarde die er gevraagd wordt voor een blu-ray het niet echt waard.quote:Op woensdag 11 april 2012 19:27 schreef FL_Freak het volgende:
Ik zou wachten met TNG, want daarvan komen remastered blue ray's van uit. Seizoen 1 dit jaar als het goed is.
Prijzig?quote:Op woensdag 11 april 2012 19:18 schreef VulcanRaven het volgende:
Vanavond de laatste aflevering van TOS kijken. Twijfel of ik hierna ga beginnen met TNG of Voyager. Wil eigk TNG doen vanwege de volgorde maar die zijn momenteel zeer prijzig
Ja, de complete collectie is 127 euro. Dat is goedkoop vergeleken met de prijzen in NL maar duur vergeleken met de prijzen van series in de UK. Maar waar ik vooral op doel is dat die complete box 2 maanden geleden 60 pond was in de UK en nu 95.quote:
Nice, wordt zoiets opgenomen om terug te kijken?quote:Op maandag 16 april 2012 19:28 schreef Dagonet het volgende:
Ja, de ST convention komt eraan he.
http://www.huffingtonpost(...)edlinkusaolp00000009
Alle 5 de tv-captains samen on stage.
quote:Op maandag 16 april 2012 19:28 schreef Dagonet het volgende:
Whoa, ik woon op een uur van Londen!!!quote:Op maandag 16 april 2012 19:28 schreef Dagonet het volgende:
Gratis verzending???? Ze rekenen als je in Euro's afrekent ¤22 euro extra!!!!!!!!!!!!!!! Wat een oplichtersquote:
In de toekomst hebben we geen zekeringen meer.quote:Op woensdag 25 april 2012 15:07 schreef Nemephis het volgende:
Ik heb nog iets wat me irriteert: Als een schip wordt aangevallen en aan de buitenkant geraakt wordt door een lichtstraal (die geluid maakt in het luchtledige), dan ploft het instrumentenpaneel met veel vonken en zulks, waarna degene achter het paneel gewond raakt. Come on.. maak dan een terugslagbeveiliging of zo...
Ik begon met TNG kijken terwijl de blurays nog niet uit waren. ik heb nu seizoen 1 en 2 en paar afleveringen van seizoen 3 gezien, maar ik wacht mooi nu voort lekker op de bluraysquote:Op zondag 16 december 2012 17:03 schreef Karboenkeltje het volgende:
Zo, net klaar met TNG kijken. Was erg leuk maar nu heb ik een soort leegte in ijn leven. Ik denk dat ik spoedig aan TOS begin.
[..]
In de toekomst hebben we geen zekeringen meer.
Maar die zijn niet geremastered dan ofwel?quote:Op vrijdag 21 december 2012 13:50 schreef DJKoster het volgende:
http://www.bol.com/nl/p/s(...)es/1002004011959827/
90 euro voor de DVD-boxset.
Ik ga niet wachten op de blurays..
(En dat gaat ook iets te veel geld kosten..)
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Godverdomme, ik wil 't.quote:Op zaterdag 12 januari 2013 12:53 schreef thabit het volgende:
Waar zou je zoiets kunnen krijgen?
[ afbeelding ]
Wat een schattig poesjequote:Op zaterdag 12 januari 2013 12:53 schreef thabit het volgende:
Waar zou je zoiets kunnen krijgen?
[ afbeelding ]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |