quote:Op donderdag 23 februari 2012 20:50 schreef DappereDodo77 het volgende:
Dat was toch allemaal een set up? Ze moesten iets geloofwaardigs doen om dat force field naar beneden te krijgen. Het wil helemaal niet zeggen dat de Vorta dat in werkelijkheid ook konden.
quote:Writer/producer Ira Steven Behr admits that mistakes were made in the process of defining the personality and nature of the Vorta. This is most evident in the lack of telekinetic powers among later Vorta characters, and the fact that Eris did nothing to acknowledge Odo as a Founder.
Utopisch denken dat zie je toch niet meer terug. En Gene Roddenberry heeft zich helemaal rondgedraaid in zijn graf(zou ik daarom zo vroeg wakker zijn?)quote:Op donderdag 23 februari 2012 21:28 schreef Dagonet het volgende:
Voor mij ook niet hoor ST is utopisch, idealistsch.
Michio Kaku for star trek writer!quote:Op maandag 27 februari 2012 22:54 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Ik heb net een topidee: de rechten voor Star Trek verhuren aan de BBC. Daar maken ze tenminste nog intelligente kwaliteitstelevisie.
In A Mirror Darkly is van geheel andere orde. Dat is een 'mirror' afleveringquote:Op maandag 27 februari 2012 20:19 schreef picardmike het volgende:
damn ik zag net een horror in de enterprise aflevering a mirror darkly. Daar word gewoon first contact nog effe verkracht, zodra de vulcan de shuttle uitloopt word die neergeknalt door zefram. Over gene roddenberry omdraaien in zijn graf gesproken. Hoe kan je dat toelaten als shannon en Rick zijnde?
Maarja eerlijk is eerlijk, first contact is ook niet bepaalt verzonnen door Gene Roddenberry.
Dat niet. Maar wel een aflevering waar de hele crew evil isquote:Op dinsdag 28 februari 2012 11:09 schreef P8 het volgende:
Ens met LF. Hoewel ik de mirror van DS9 ook ruk vond. Is er ook een mirror van VOY eigenlijk?
DS9 had een flink aantal mirror-afleveringen (5 ofzo)quote:Op dinsdag 28 februari 2012 11:09 schreef P8 het volgende:
Ens met LF. Hoewel ik de mirror van DS9 ook ruk vond. Is er ook een mirror van VOY eigenlijk?
Dat zou logisch zijn. Maar ik heb in verschillende afleveringen van zowel STNG als VOY de borg "sector 001" horen zeggen.quote:Op maandag 20 februari 2012 21:08 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Dat doen ze niet. Starfleet noemt de sector met de Aarde Sector 001.
Is vast een feature van de universal translator.quote:Op donderdag 8 maart 2012 23:30 schreef giessss het volgende:
[..]
Dat zou logisch zijn. Maar ik heb in verschillende afleveringen van zowel STNG als VOY de borg "sector 001" horen zeggen.
Hier vind je een transscript van de aflevering The Best of Both Worlds Part 2. CTRL+F maar even naar "sector". In dit geval is het picard die spreekt voor de borg als Locutus.
Vraag blijft dus staan, waarom noemen ze aarde "Sector 001" als ze zelf onstaan zijn in het Delta kwadrant.
Dezelfde reden dat je, als je in Amerika op vakantie bent, je niet tegen iemand die de weg vraagt zegt dat hij na 500 meter rechtsaf moet. Je past je aan zodat de ander je begrijpt.quote:Op donderdag 8 maart 2012 23:30 schreef giessss het volgende:
[..]
Dat zou logisch zijn. Maar ik heb in verschillende afleveringen van zowel STNG als VOY de borg "sector 001" horen zeggen.
Hier vind je een transscript van de aflevering The Best of Both Worlds Part 2. CTRL+F maar even naar "sector". In dit geval is het picard die spreekt voor de borg als Locutus.
Vraag blijft dus staan, waarom noemen ze aarde "Sector 001" als ze zelf onstaan zijn in het Delta kwadrant.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |