quote:Op donderdag 9 februari 2012 19:02 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Definieer 'mode' eerst eens...
Ik heb liever een 100% aflossingsvrije hypotheek, dan de 50% aflossingvrije hypotheek die ik nu heb.
Sparen kan ik zelf ook wel, het heeft geen enkele meerwaarde voor mij om verplicht af te lossen (waarom jezelf vastleggen op een hogere maandlast dan strikt noodzakelijk?), het kan in een mensenleven namelijk ook wel eens een paar jaar tegenzitten.
Bij een 100% aflossingsvrije hypotheek kan ik dan makkelijker aan mijn verplichting blijven voldoen dan bij een andere vorm. De achterstand loop ik daarna wel in.
Dus nogmaals, definieer 'mode' eens.
ik ben het er meer dan 100% mee eens, vooral wat betreft je financien op orde houden is slechte tijden. Maar tegelijkertijd denk ik dat dit alleen werkt als je een fatsoenlijke mate van discipline hebt. En er zijn best veel mensen die dat niet hebben.quote:Op donderdag 9 februari 2012 19:14 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
En de LaPo nog maar een keer, ben toch benieuwd hoe anderen hier over denken:
[..]
Uiteraard zal niet iedereen daar even gedisciplineerd mee omgaan, maar waarom diegenen die het wel kunnen in een positie dwingen die potentieel slechter is vraag ik me dan af.quote:Op donderdag 9 februari 2012 19:36 schreef CafeRoker het volgende:
ik ben het er meer dan 100% mee eens, vooral wat betreft je financien op orde houden is slechte tijden. Maar tegelijkertijd denk ik dat dit alleen werkt als je een fatsoenlijke mate van discipline hebt. En er zijn best veel mensen die dat niet hebben.
Ik zou een hypotheek het graag als doorlopend krediet zien. Nu lossen mensen vaak niet af, omdat ze dat geld dan niet kunnen gebruiken als ze het nodig hebben. Dat probleem is er niet, als je het geld ook weer kan opnemen! Dus vandaag 10k aflossen, over 3 maanden weer 5k opnemen, en even later weer storten. Dat alles uiteraard binnen bepaalde grenzen, zodat je gemiddeld wel op schema blijft om af te lossen.quote:Op donderdag 9 februari 2012 21:22 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
Evengoed heb ik het aflossen van de woning liever zelf in de hand, in mijn eigen tempo.
Ik ben het met je eens*, ook een goed idee imho.quote:Op donderdag 9 februari 2012 21:58 schreef RemcoDelft het volgende:
Ik zou een hypotheek het graag als doorlopend krediet zien. Nu lossen mensen vaak niet af, omdat ze dat geld dan niet kunnen gebruiken als ze het nodig hebben. Dat probleem is er niet, als je het geld ook weer kan opnemen! Dus vandaag 10k aflossen, over 3 maanden weer 5k opnemen, en even later weer storten. Dat alles uiteraard binnen bepaalde grenzen, zodat je gemiddeld wel op schema blijft om af te lossen.
Ik weet het niet hoor. Ik zou zo'n product ook wel willen, omdat ik weet dat ík er mee om kan gaan.quote:Op donderdag 9 februari 2012 21:58 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Ik zou een hypotheek het graag als doorlopend krediet zien. Nu lossen mensen vaak niet af, omdat ze dat geld dan niet kunnen gebruiken als ze het nodig hebben. Dat probleem is er niet, als je het geld ook weer kan opnemen! Dus vandaag 10k aflossen, over 3 maanden weer 5k opnemen, en even later weer storten. Dat alles uiteraard binnen bepaalde grenzen, zodat je gemiddeld wel op schema blijft om af te lossen.
Exact wat ik bedoel.quote:Op donderdag 9 februari 2012 21:48 schreef CafeRoker het volgende:
Ik zeg ook zeker niet dat dat een reden moet zijn om 100% aflossingsvrij te verbieden. Maar het is wel een issue, vooral ook omdat juist mensen die niet met geld om kunnen gaan juist eerder de neiging zullen hebben om die 100% aflossingsvrije hypotheek te gebruiken om een zo duur mogelijk huis te kopen.
Dat voorstel van die rentekorting is wel een goed idee. Waar ik eventueel ook mee zou kunnen leven is een spaarhypotheek zoals die nu ook al bestaan, maar dan met meer vrijheid om te gaan schuiven met je aflossing. Het is eigenlijk van de zotte dat je diep in de problemen kunt raken omdat je een paar jaar lang je aflossing niet kunt betalen terwijl de kale rente geen probleem is. Of, eventueel, zelfs die rente niet kunt betalen terwijl je de voorgaande jaren al zo goed afgelost hebt dat je daar eigenlijk best wat van zou kunnen lenen om tijdelijk die rente mee te betalen.
Nouja, dat is natuurlijk vrij eenvoudig op te lossen door limieten te stellen.quote:Op donderdag 9 februari 2012 22:48 schreef Whuzz het volgende:
[..]
Ik weet het niet hoor. Ik zou zo'n product ook wel willen, omdat ik weet dat ík er mee om kan gaan.
Maar ik vraag me af of de gemiddelde nederlander fatsoenlijk met zo'n verantwoordelijkheid weet om te gaan....
Is dat niet iets tussen vertrekken en hypotheeknemer?quote:Op donderdag 9 februari 2012 22:54 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Nouja, dat is natuurlijk vrij eenvoudig op te lossen door limieten te stellen.
Stel je hebt 2 ton schuld, die je in 30 jaar aflost (of 50% aflost, dat doet er even niet toe). Of je dat lineair of als annuiteit aflost maakt ook niet uit. Waar het om gaat is dat de gekozen aflossingsmethode het minimum is. Alles wat je daarboven aflost, blijft de hele looptijd openstaan als "doorlopend krediet". Dus als je vandaag 10k inlegt, kan je dat over 3 maanden weer opnemen. Of je kan die 10k benutten om de komende tijd helemaal niet af te lossen, net zo lang tot je het minimum bereikt hebt.
Zo voorkom je dat mensen die hier niet mee om kunnen gaan het misbruiken (geen extra storting = niets extra opnemen!) en geef je als beloning voor extra storten flexibiliteit terug.
vandaar dat hij aangeeft bepaalde grenzen?quote:Op donderdag 9 februari 2012 22:48 schreef Whuzz het volgende:
[..]
Ik weet het niet hoor. Ik zou zo'n product ook wel willen, omdat ik weet dat ík er mee om kan gaan.
Maar ik vraag me af of de gemiddelde nederlander fatsoenlijk met zo'n verantwoordelijkheid weet om te gaan....
Die regel is een logisch gevolg van een rentevaste periode: als de rente daalt en je mag 100% aflossen, stap je direct over naar een concurrent, terwijl je bij stijgende rente zou blijven zitten. In dat geval heeft een rentevaste periode voor de bank alleen maar nadelen en geen voordelen. Juist bij een rentevaste periode is het niet vreemd dat je als consument ook de lasten ervan hebt.quote:Op vrijdag 10 februari 2012 12:59 schreef Artimunor het volgende:
en dan ook direct af van de regel dat je max 10% per jaar af mag lossen.
dat overstappen kan je ook op een andere manier inperken of beboeten...quote:Op vrijdag 10 februari 2012 13:05 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Die regel is een logisch gevolg van een rentevaste periode: als de rente daalt en je mag 100% aflossen, stap je direct over naar een concurrent, terwijl je bij stijgende rente zou blijven zitten. In dat geval heeft een rentevaste periode voor de bank alleen maar nadelen en geen voordelen. Juist bij een rentevaste periode is het niet vreemd dat je als consument ook de lasten ervan hebt.
Ik denk dat er weinig mensen zijn die 10% per jaar kunnen aflossen, dus zo'n probleem zal het toch niet zijn?quote:Op vrijdag 10 februari 2012 13:21 schreef Artimunor het volgende:
[..]
dat overstappen kan je ook op een andere manier inperken of beboeten...
max 10% aflossen vind ik niet meer van deze tijd
precies, dus waarom dan niet gewoon toelaten?quote:Op vrijdag 10 februari 2012 13:37 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Ik denk dat er weinig mensen zijn die 10% per jaar kunnen aflossen, dus zo'n probleem zal het toch niet zijn?
Dat is toch niet te controleren als bank?quote:Op vrijdag 10 februari 2012 13:42 schreef Artimunor het volgende:
[..]
precies, dus waarom dan niet gewoon toelaten?
mits het geld niet verstrekt wordt door middel van een andere lening.
quote:vr 10 feb 2012, 11:44
Spaanse huizenmarkt zakt weer in
MADRID (AFN) - Het herstel van de Spaanse huizenmarkt is vorig jaar tot stilstand gekomen. In 2011 werden er 17,7 procent minder huizen verkocht dan een jaar eerder, toen het aantal transacties voor het eerst in jaren weer groeide. Dat blijkt uit cijfers die vrijdag zijn vrijgegeven.
En 25%+ werkloosheid..quote:Op vrijdag 10 februari 2012 15:12 schreef HD9 het volgende:
http://www.telegraaf.nl/d(...)_zakt_weer_in__.html
[..]
Dalende hypotheekschuld => meer mensen kunnen het veroorloven tegen huidige, lage prijzen hun woning verkopen => woning markt wordt vlotgetrokken bij verder dalende prijzen.quote:Huizenmarkttopic #182: Over een nationaal dalende hypotheekschuld
Ik weet even de achtergrond van de topic titel niet, maar de dalende hypotheekschuld heeft vermoedelijk meer te maken met het aflossen van hypotheken die al 30 jaar gelopen hebben, dan dat huidige verkopen de hypotheekschuld naar beneden brengen.quote:Op vrijdag 10 februari 2012 20:21 schreef droom_econoom8 het volgende:
[..]
Dalende hypotheekschuld => meer mensen kunnen het veroorloven tegen huidige, lage prijzen hun woning verkopen => woning markt wordt vlotgetrokken bij verder dalende prijzen.
Een leuke opmerking, maar dat is natuurlijk maar een klein deel van de kosten.quote:Op zaterdag 11 februari 2012 00:12 schreef sig000 het volgende:
Voor de huidige waardedaling van een koophuis kun je een leuke vrije sector woning huren.
Reken maar uit wat 5% doet op een huis van 200k op jaarbasis.
Dat is toch de andere kant van het plaatje over het gezeur dat de (nog steeds extreem lage) aantallen gedwongen verkopen oplopen. Kennelijk zijn er zat huizenbezitters die een solide financieel beleid voerenquote:AMSTERDAM - Veel huizenbezitters betalen extra hypotheekaflossingen aan hun bank vanwege een mogelijke inperking van de hypotheekrenteaftrek.
Bij de Rabobank komen wekelijks honderden miljoenen extra binnen, zegt financieel topman Bert Bruggink in NRC Handelsblad.
Volgens de Rabobank-topman zijn Nederlanders toe aan inperking van de hypotheekrenteaftrek. "Onze klanten denken daar al over na. De maatschappij is veel verder dan Den Haag denkt." De Rabobank heeft voor ruim 200 miljard euro aan hypotheken uitstaan.
Dat zijn voornamelijk de huurders die bij incasso bureau's lopen. Ik ken er zoveel dat moet dan wel kloppen.quote:Op zaterdag 11 februari 2012 09:37 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Recordbedrag aan schulden
De telegraaf is wat minder positief: als je de rekening niet kan betalen, kun je waarschijnlijk niet aflossen ook...
Wat heeft dat met de huizenmarkt te maken? Dat gaat over "de consument", niet over huizenbezitters of huurders in het bijzonder.quote:Op zaterdag 11 februari 2012 09:37 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
De telegraaf is wat minder positief: als je de rekening niet kan betalen, kun je waarschijnlijk niet aflossen ook...
Iedereen? Dat zijn een stuk 4 lui in dit topic, voor de rest valt het allemaal nog al mee. (de helft van de gezinnen in NL is een huizenbezitter overigens, dus ik gok dat dat "iedereen" zich in élk geval tot de "not haves" van onze maatschappij zal beperkenquote:Dat kan natuurlijk ook nog. Maar als dat zo is, waarom geeft 'iedereen' dan zo af op huizenbezitters?
De reacties van Henk en Ingrid op dit artikel zijn ook werkelijkwaar weer tranen trekkendquote:Op zaterdag 11 februari 2012 09:37 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
T is een keuze of wat minder naar de Disco gaan en wat meer betalen aan de bankquote:Op zaterdag 11 februari 2012 09:37 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
lol, de meeste Henk en Ingrids die daar klagen zullen inderdaad ongeveer uit de tijd zijn dat je dat nog "de disco" noemde jaquote:Op zaterdag 11 februari 2012 13:08 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
T is een keuze of wat minder naar de Disco gaan en wat meer betalen aan de bank
was wel een hele mooie tijd , de beste muziek die nu op de radio is is nog steeds uit die tijd overigensquote:Op zaterdag 11 februari 2012 13:24 schreef Whuzz het volgende:
[..]
lol, de meeste Henk en Ingrids die daar klagen zullen inderdaad ongeveer uit de tijd zijn dat je dat nog "de disco" noemde ja![]()
quote:za 11 feb 2012, 11:11 | lees voor
Extra aflossingen
AMSTERDAM - Huizenbezitters bereiden zich massaal voor op een beperking van de hypotheekrenteaftrek. De Rabobank krijgt de laatste maanden wekelijks honderden miljoenen euro's aan extra aflossingen binnen. Dat zegt topman Bert Bruggink in NRC.
Misschien omdat de banken daar niet aan mee willen werken. Ik heb daarnaar geinformeerd maar niks oversluiten, tenzij veel boete betalen.quote:Op zaterdag 11 februari 2012 14:23 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Snap sws niet dat kopers niet oversluiten als ze veel aflossen, minder lenen, rente vast voor 5,10, 15, 20 jaar en dan zal het jou tijd wel duren
mjah inderdaad, het besef begint wel wat meer te komen nu, maar er zijn nog vele schapen niet over de dam.. sommige kunnen ook niet, hebben geen geschikte hoefjes voor het veerooster in die dam.quote:Op zaterdag 11 februari 2012 00:04 schreef Kandijfijn het volgende:
Ik ben zelf nu steeds meer aan het rondkijken voor een eigen huisje. Maar nog steeds het gevoel dat mensen amper door hebben dat dit echt een kopersmarkt is en je niet zomaar 20.000 euro vanuit het niks hebt getoverd in 3-5 jaar.
Wat Bert eigenlijk bedoelt maar niet kan zeggen is: "mensen lossen hun hypotheek af met spaargeld, omdat de rentemarge die wij pakken meer is dan het belastingvoordeel". Die ken ik namelijk diverse.quote:Op zaterdag 11 februari 2012 13:43 schreef michaelmoore het volgende:
http://www.telegraaf.nl/b(...)a_aflossingen__.html
[..]
Telegraaf: Massaal beslag op loonquote:Op zaterdag 11 februari 2012 14:20 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Kopers = haves, succesvol, zelfredzame deel van de samenleving, spaarders
*knip*quote:AMSTERDAM - Er zijn in Nederland bedrijven waar tien procent van de werknemers een loonbeslag heeft vanwege schulden. Vooral veel werknemers uit de middeninkomens glijden af naar het mininumniveau door dalenden huizenprijzen, torenhoge hypotheekschulden of ontslag.Dat blijkt uit een interview dat de NOS had met Joke de Kock, voorzitter van de NVVK, branchevereniging voor schuldhulpverlening.
Link complete tekst:quote:Steeds meer mensen uit de middeninkomens melden zich bij de schuldhulpverlening. "Vaak woningbezitters met goede inkomens", aldus De Kock tegen de NOS.
Telegraafquote:Op zondag 12 februari 2012 16:17 schreef KneeDeep het volgende:
[..]
Telegraaf: Massaal beslag op loon
[..]
*knip*
[..]
Link complete tekst:
http://www.telegraaf.nl/b(...)eslag_op_loon__.html
Zeker als je 30% hypotheek van de WOZ hebt en de overheid gaat de bijtelling met 10% over 100% WOZ ophogen, dan kun je beter gebruik maken van de Hillen truc, die overigens ook wel spoedig om zeep zal gaanquote:Op zaterdag 11 februari 2012 16:53 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
Wat Bert eigenlijk bedoelt maar niet kan zeggen is: "mensen lossen hun hypotheek af met spaargeld, omdat de rentemarge die wij pakken meer is dan het belastingvoordeel". Die ken ik namelijk diverse.
Leuk goochelen met percentages. 10% meer over een 10% lagere WOZ waarde = hetzelfde. Weet jij ook wel, struisvogel. Weinig truuc aan, en de wet Hillen is ws. nog het meest effectieve middel om hypotheekschulden omlaag te krijgen. Wtf willen jullie nou?quote:Op zondag 12 februari 2012 16:28 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Zeker als je 30% hypotheek van de WOZ hebt en de overheid gaat de bijtelling met 10% over 100% WOZ ophogen, dan kun je beter gebruik maken van de Hillen truc, die overigens ook wel spoedig om zeep zal gaan
Dat klopt wel , ik heb er zelf op werk mee te maken, ambtenarenquote:Op zondag 12 februari 2012 16:27 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
Telegraaf![]()
Wat een larieverhaal weer. 10%.
nou ik bedoel dat de HRA gelijk blijft maar dat de bijtelling hoger wordtquote:Op zondag 12 februari 2012 16:29 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
Leuk goochelen met percentages. 10% meer over een 10% lagere WOZ waarde = hetzelfde. Weet jij ook wel, struisvogel. Weinig truuc aan, en de wet Hillen is ws. nog het meest effectieve middel om hypotheekschulden omlaag te krijgen. Wtf willen jullie nou?
Dat komt omdat je niet doorwerkt, maar aan het Fok!ken bent. Anders worden die dossiers ook een keer afgehandeldquote:Op zondag 12 februari 2012 16:31 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Dat klopt wel , ik heb er zelf op werk mee te maken, ambtenaren
Die dossiers worden er steeds meer per maand
Soms komen de deurwaarders elkaar tegen op de gang![]()
Ik bedoel dat dat onjuist is. Lees de parlementaire behandeling t.a.v. de bepaling van het huurwaardeforaitpercentage voor 2012 anders eensquote:Op zondag 12 februari 2012 16:33 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
nou ik bedoel dat de HRA gelijk blijft maar dat de bijtelling hoger wordt
Kan je me de link geven? Is het trouwens niet het Eigen Woning Forfait?quote:Op zondag 12 februari 2012 16:35 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
Ik bedoel dat dat onjuist is. Lees de parlementaire behandeling t.a.v. de bepaling van het huurwaardeforaitpercentage voor 2012 anders eens
Waar haal je dit vandaan?quote:Op maandag 13 februari 2012 14:52 schreef blomke het volgende:
En is het echt zo dat de Rabo geen hypotheken meer verstrekt?
quote:Op zaterdag 11 februari 2012 19:44 schreef Bankfurt het volgende:
Ok, ik zal de Rabo-truc verklappen:![]()
De Rabobank verstrekt eenvoudigweg geen nieuwe hypotheken meer.![]()
Ja, en dan krijg je als bank automatisch aflossingen binnen van de hypotheken die al jaren lopen en een aflossingscomponent bevatten
Net alsof dat boeit als de hypotheek gewoon 30 jaar wordt afgelostquote:Op maandag 13 februari 2012 15:01 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Waar haal je dit vandaan?
Volgens http://www.rabobank.nl/particulieren/producten/hypotheken/ nog wel
Maar eerder bleek dat Rabo nog 30% prijsdaling verwacht, dan kan ik me voorstellen dat ze niet graag hypotheken verstrekken die over enkele jaren onder water staan.
Ik verbaas me bij bovenstaande link dat de maximumhypotheek bij Rabo totaal onafhankelijk is van eigen inleg.
Het was een analyse.quote:Op maandag 13 februari 2012 15:04 schreef blomke het volgende:
Dat werd hier gesteld, ik keek er ook echt van op.
[..]
De analyse was correct.quote:Op maandag 13 februari 2012 16:33 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Het was een foutieve aanname van je.
Je brengt mensen (mij o.a.) op het verkeerde spoor.quote:
Je moet aan een bouwvakker ook niet vragen of hij kan hoofdrekenenquote:Op maandag 13 februari 2012 20:12 schreef blomke het volgende:
[..]
Je brengt mensen (mij o.a.) op het verkeerde spoor.
Een analyse gestoeld op een foutieve aanname is nog steeds een foutieve analyse, hoezeer je ook lult als brugman.quote:Op maandag 13 februari 2012 16:51 schreef Bankfurt het volgende:
[..]
De analyse was correct.
Aanname is aanname. Wat (misschien) nog niet is kan nog komen.
Mee eens, zelfs voor dit forum is dit zwaar onder de maat, stemmingmakerij, gebakken lucht of wel: bankfurzquote:Op dinsdag 14 februari 2012 07:34 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Een analyse gestoeld op een foutieve aanname is nog steeds een foutieve analyse, hoezeer je ook lult als brugman.
quote:Op dinsdag 14 februari 2012 06:11 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Je moet aan een bouwvakker ook niet vragen of hij kan hoofdrekenen
Vroeger konden bouwvakkers nog best wel hoofdrekenen, om wat hoeken te berekenen en rechte /haakse muren te kunnen bouwen. Tegenwoordig moeten zelfs studenten voor de uitkomst van 4*4 al een rekenmachine pakken.quote:Op dinsdag 14 februari 2012 06:11 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Je moet aan een bouwvakker ook niet vragen of hij kan hoofdrekenen
Bij het afrekenen kunnen bouwvakkers best goed hoofdrekenen hoor, zo interpreteer ik de diarree van sommigen hier ook maarquote:Op dinsdag 14 februari 2012 08:23 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Vroeger konden bouwvakkers nog best wel hoofdrekenen, om wat hoeken te berekenen en rechte /haakse muren te kunnen bouwen. Tegenwoordig moeten zelfs studenten voor de uitkomst van 4*4 al een rekenmachine pakken.
ze kunne ook aardig punten tellen tijdens het kaartenquote:Op dinsdag 14 februari 2012 08:34 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
Bij het afrekenen kunnen bouwvakkers best goed hoofdrekenen hoor, zo interpreteer ik de diarree van sommigen hier ook maar
Het heeft wel invloed op de maximale prijs van het aan te schaffen huis toch?quote:Op maandag 13 februari 2012 15:01 schreef RemcoDelft het volgende:
Ik verbaas me bij bovenstaande link dat de maximumhypotheek bij Rabo totaal onafhankelijk is van eigen inleg.
quote:di 14 feb 2012, 13:27 | 57 reacties
Vaste baan is verleden tijd
AMSTERDAM - De tijd van de vaste banen lijkt voorbij. Steeds meer werkgevers vullen vaste werkzaamheden met tijdelijke contracten en creëren zo zelf de gewenste flexibiliteit van het ontslagrecht.
Des te meer reden om het ontslagrecht zwaar te versoepelen. Nu heeft een hele generatie vaste banen, terwijl de volgende generatie dat nooit meer zal krijgen.quote:
Wat een onzin redenatie weer, omdat er nu nog mensen met een vast contract zijn moet het nog simpeler worden voor werkgevers om werknemers als oud vuil te gaan behandelen.quote:Op dinsdag 14 februari 2012 14:21 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Des te meer reden om het ontslagrecht zwaar te versoepelen. Nu heeft een hele generatie vaste banen, terwijl de volgende generatie dat nooit meer zal krijgen.
Dat dossieropbouw is geen garantie dat je iemand eruit mag pleuren, kan je alsnog de UWV op je dak krijgen.quote:Op dinsdag 14 februari 2012 14:35 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Wat een onzin redenatie weer, omdat er nu nog mensen met een vast contract zijn moet het nog simpeler worden voor werkgevers om werknemers als oud vuil te gaan behandelen.![]()
Je zou er juist voor moeten pleiten dat werkgevers meer mensen in vast dienstverband aannemen, de generatie die zo hard roept om soepeler regels voor ontslag recht snapt echt niet wat dat kan inhouden.
Op dit moment is het al niet zo moeilijk voor werkgevers om van storende factoren binnen de organisatie af te komen, zolang er maar aan gedegen dossier opbouw gedaan wordt. Dat er legio werkgevers niet in staat zijn zulke dossiers op te bouwen is tekend voor de huidige generatie werkgevers die daarom dan maar nog makkelijker van werknemers af willen komen.
Ja dat moeten we dan maar geloven.Ik geloof er weinig van, als we kijken dat we in NL nog steeds een van de laagste werkeloosheidscijfers hebben doen we op de een of andere manier toch iets heel goed in dit land ondanks zogenaamd strenge ontslageisen waar totaal falende werkgevers vanaf willen.quote:Op dinsdag 14 februari 2012 15:18 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Gaat 2 kanten op hč, door meer r flexibiliteit kom je ook makkelijker aan een baan
Lage werkloosheidscijfers betekent alleen dat weinig mensen willen/kunnen werken. Vergelijk de totale arbeidsparticipatie eens. Of het aantal mensen met een van de vele soorten uitkeringen. Hoe doen we het dan t.o.v. andere landen?quote:Op dinsdag 14 februari 2012 15:25 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Ja dat moeten we dan maar geloven.Ik geloof er weinig van, als we kijken dat we in NL nog steeds een van de laagste werkeloosheidscijfers hebben doen we op de een of andere manier toch iets heel goed in dit land ondanks zogenaamd strenge ontslageisen waar totaal falende werkgevers vanaf willen.
Dat is niet bewezen dat werkgevers deze mensen langer in dienst zullen houden. Dat is niets meer als een assumptie en laten nu net assumptie de moeder van alle fouten zijn.quote:Op dinsdag 14 februari 2012 15:58 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Lage werkloosheidscijfers betekent alleen dat weinig mensen willen/kunnen werken. Vergelijk de totale arbeidsparticipatie eens. Of het aantal mensen met een van de vele soorten uitkeringen. Hoe doen we het dan t.o.v. andere landen?
Het door HD9 genoemde artikel zegt al dat 80% van de tijdelijke contractanten wordt vervangen door een nieuweling. Een deel zal gewoon slecht presteren, maar een deel zal ook geen verlenging krijgen omdat daar plichten bijkomen voor de werkgever.
Oftewel deze mensen zouden beter af zijn zonder ontslagbescherming: ze houden hun baan dan langer!
Ontslagbescherming is alleen voordelig voor "the haves", en het aantal toetreders neemt af.
Om het vaste dienstverband de nek om te draaienquote:Op dinsdag 14 februari 2012 16:48 schreef RemcoDelft het volgende:
Waarom denk je dat de overheid het maximum aantal tijdelijke contracten voor jongeren heeft verhoogd?
en je accepteert ook sneller een lager salaris, want de WW duur wordt ook steeds korter, die zal ook wel verdwijnen.quote:Op dinsdag 14 februari 2012 15:18 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Gaat 2 kanten op hč, door meer r flexibiliteit kom je ook makkelijker aan een baan
Mensen met de juiste skills worden alleen maar meer waard bij een liberale arbeidsmarktquote:Op dinsdag 14 februari 2012 17:24 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
en je accepteert ook sneller een lager salaris, want de WW duur wordt ook steeds korter, die zal ook wel verdwijnen.
quote:Op dinsdag 14 februari 2012 17:45 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Mensen met de juiste skills salaris worden alleen maar meer waard ontslagen bij een liberale arbeidsmarkt
quote:di 14 feb 2012, 13:27 | 271 reacties
Vaste baan is verleden tijd
AMSTERDAM - De tijd van de vaste banen lijkt voorbij.
Steeds meer werkgevers vullen vaste werkzaamheden met tijdelijke contracten en creëren zo zelf de gewenste flexibiliteit van het ontslagrecht.
Dat blijkt uit een dinsdag gepresenteerd rapport van het Sociaal Cultureel Planbureau, waar Het Parool over schrijft. De afgelopen tien jaar zijn werkgevers in toenemende mate vast werk vorm gaan geven in tijdelijke contracten.
Inmiddels heeft 13 procent van alle werknemers een tijdelijk contract.
Vaak gaat het om functies die de baas helemaal niet als tijdelijk beschouwt.
Loopt het contract van een werknemer af, dan wordt hij of zij namelijk direct weer vervangen door een nieuwe arbeidskracht. Zo werd in 1994 nog maar de helft van de tijdelijke contractanten vervangen door een nieuweling, in 2008 is dit aantal opgelopen tot acht van de tien.
"Periodieken"quote:Op dinsdag 14 februari 2012 17:49 schreef michaelmoore het volgende:
[..]![]()
Heb je net drie periodieken en dan kun je weer overnieuw beginnen , en weer overnieuw en weer overnieuw en weer, o nu moet ik tegen een nog lager salaris aan de slag![]()
http://www.telegraaf.nl/m(...)verleden_tijd__.html
[..]
Ja bij matige resultaten, ziekte of grove fouten kunnen die stil gezet wordenquote:Op dinsdag 14 februari 2012 18:13 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
"Periodieken"![]()
Dat zegt eigenlijk wel genoeg over het referentiekader
En moeilijker aan een hypotheek. Lees: nietquote:Op dinsdag 14 februari 2012 15:18 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Als je niet weet waar het over gaat kan je beter niet reagerenquote:Op dinsdag 14 februari 2012 18:37 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
En moeilijker aan een hypotheek. Lees: niet
Het is welwaar, mensen met een tijdelijk dienstveband kunen wel inpakkenquote:Op dinsdag 14 februari 2012 19:38 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Als je niet weet waar het over gaat kan je beter niet reageren
Weet je toevallig wat tijdelijk betekent?quote:Op dinsdag 14 februari 2012 19:41 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Het is welwaar, mensen met een tijdelijk dienstveband kunen wel inpakken
Dat weet de bank in ieder geval wel. En die verstrekken met zulke contracten niet zo snel hypotheken.quote:Op dinsdag 14 februari 2012 19:42 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Weet je toevallig wat tijdelijk betekent?
Dat je volgende maand op straat kan staan zonder geld, hoeft gewoon niet meer te komen na afloop van het halfjaar, omdat de baas een andere heeft, of een kennis van een goede vriend of gewoon iemand die jonger is en minder kostquote:Op dinsdag 14 februari 2012 19:42 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Weet je toevallig wat tijdelijk betekent?
Ik schat in elk geval zo in dat je in dat half jaar geen onuitwisbare indruk hebt gemaaktquote:Op dinsdag 14 februari 2012 20:16 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Dat je volgende maand op straat kan staan zonder geld, hoeft gewoon niet meer te komen na afloop van het halfjaar, omdat de baas een andere heeft, of een kennis van een goede vriend of gewoon iemand die jonger is en minder kost
mensen hebben wel vaak een onuitwisbare indruk van zichzelfquote:Op dinsdag 14 februari 2012 20:22 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Ik schat in elk geval zo in dat je in dat half jaar geen onuitwisbare indruk hebt gemaakt
Denk jij van wel?
Ik heb het Jansen niet gevraagd helaas, ook niet meer gezien, maar dat is mogelijk jaquote:Op dinsdag 14 februari 2012 20:42 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Kut lijkt me zon leven met afgunst
Nou liever dat, dan een kromme lul.quote:Op dinsdag 14 februari 2012 21:00 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Had het over jou maar dat wist je al, kromlullen gaat je slecht af
quote:di 14 feb 2012, 19:55 | lees voor
Gedoogcoalitie trekt 3 weken uit voor akkoord
DEN HAAG - Premier Mark Rutte, vicepremier Maxime Verhagen en PVV-leider Geert Wilders trekken zich vanaf 5 maart minstens 3 weken terug in het Catshuis om te onderhandelen over extra bezuinigingen voor de komende jaren. De drie leiders van VVD, CDA en PVV nemen allen een secondant mee.
In die periode moet blijken of de partijen erin slagen miljarden euro's te vinden om zo het hoog opgelopen begrotingstekort terug te dringen. De onderhandelaars hebben onderling al afgesproken tijdens hun gesprekken radiostilte te betrachten. Voor de VVD zit naast Mark Rutte fractievoorzitter Stef Blok aan tafel, voor het CDA zijn dat vicepremier Maxime Verhagen en fractievoorzitter Sybrand van Haersma Buma en Wilders wordt bijgestaan door het Kamerlid Fleur Agema.
Op 1 maart komt het Centraal Planbureau (CPB) met nieuwe vooruitzichten voor de Nederlandse economie en dan moet blijken hoe diep er gesneden moet worden.
De partijen houden rekening met bezuinigingen oplopend tot ongeveer 10 miljard euro.
Een lijstje met mogelijke opties loopt zelfs op tot 15 miljard euro.
Alle mogelijke ingrepen, hoe gevoelig ook, komen ter tafel.
Dat geldt ook voor de hypotheekrenteaftrek, waarvan de drie partijen eerder hebben afgesproken om die deze regeerperiode ongemoeid te laten.
De kans is volgens ingewijden aanwezig dat weliswaar het recht op aftrek van de hypotheekrente overeind blijft, maar dat de mogelijkheden van aflossingsvrije hypotheken flink worden beperkt. Dat zou lonend zijn, als ook spaarhypotheken worden beschouwd als aflossingsvrije hypotheken.
Bij spaarhypotheken kan het spaardeel bijvoorbeeld worden gezien als vermogen waarvoor een rendementsheffing door de fiscus geldt. Ook kan er een regeling komen waarbij aflossen van de schuld fiscaal wordt gestimuleerd.
Duidelijk is in elk geval dat VVD, CDA en PVV het eens moeten worden over bezuinigingen, hervormingen en stimulering van de economie waarbij alle drie de partners pijn zullen lijden, maar het pakket ook als winst moeten kunnen verkopen.
Voor de VVD is de financiële degelijkheid het belangrijkst, voor het CDA de hervormingen en voor de PVV zal een forse vermindering van het budget voor ontwikkelingssamenwerking belangrijk zijn.
Mogelijk moet hier 1 miljard euro worden bespaard.
De onderhandelingen worden in de coalitie met spanning tegemoetgezien. PVV-leider Geert Wilders was volgens ingewijden woedend over uitlatingen van Verhagen vorige week. Afgesproken was juist om helemaal niet meer te speculeren over de aanstaande bezuinigingen. De onvrede is maandag uitgesproken tussen Rutte, Wilders en Verhagen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |