Nee, maar wel dat je waarschijnlijk niet in de randstad woontquote:Op vrijdag 18 januari 2013 10:57 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Dat ik hier niet tank, wil niet zeggen dat ik hier niet over de wegen rijdt natuurlijk.
? Zeg ik dat dan?quote:Op vrijdag 18 januari 2013 10:59 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Omdat mensen een andere mening hebben, zijn ze kansloos? Ik denk toch echt dat er dan maar 1 persoon echt kansloos is.
quote:
Ik ga er mee stoppen. Ik snap nog steeds niet wat die regio er mee te maken heeft, maar dat zal wel aan mij liggen.quote:Op vrijdag 18 januari 2013 10:57 schreef Estolan het volgende:
[..]
Uhuh
Kansloos topic voor kansloze mensen
Poser!quote:Op vrijdag 18 januari 2013 11:01 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
[..]
Ik ga er mee stoppen. Ik snap nog steeds niet wat die regio er mee te maken heeft, maar dat zal wel aan mij liggen.
quote:Op vrijdag 18 januari 2013 11:33 schreef Goddelijker het volgende:
Dames.....
Laat jezelf toch niet zo kennen op internet...
Ik ook, en ik rijd met winterbanden, juist omdát ik weet hoe mijn auto reageert. Je punt is?quote:Op vrijdag 18 januari 2013 09:39 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Ja, toevallig weet ik dat wel ja. Ik weet namelijk hoe mijn wagen reageert.
Dat is natuurlijk een beetje onzinquote:Op vrijdag 18 januari 2013 11:38 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Ik ook, en ik rijd met winterbanden, juist omdát ik weet hoe mijn auto reageert. Je punt is?
Juist als je weet hoe je auto reageert, zul je het nut van winterbanden inzien, maar goed, jou kunnen we volgens mij nooit overtuigen.
BF Goodrich is van Michelinquote:Op vrijdag 18 januari 2013 11:41 schreef dribbel79 het volgende:
Fuck dit: maand terug winterbanden laten monteren bij Euromaster, BF Goodrich...ken het merk niet, dus prima...ik rij weg met m'n nwe bandjes, en bij exact 90 km/u beginnen de achterbanden te zingen, echt een zoemend geluid (resonantie, onwijs vervelend)...bij hogere snelheid wordt de frequentie hoger, tot aan 130 km/u, dan verdwijnt het...onder de 90 km/u geen last, perfecte band verder.
Ik terug naar Euromaster, binnen de week na montage...ervaring uitgelegd, monteurs een stukje laten rijden...conclusie: de banden zijn nieuw (duh!) en het moet slijten ("de stickers zijn nog niet eens afgesleten meneer").
Enfin, 3 weken later begint het me echt te irriteren, dus ik weer terug....zelfde verhaal: "we kunnen niks vinden" + "uitlijnen en balanceren heeft geen zin" = belletje naar lease maatschappij, ik vind het kut
Deze hebben vandaag meegereden en gaan nu zien wat er aan scheelt...waarschijnlijk gaan ze Euromaster sommeren om er een ander merk banden op te leggen.
het voorkeursmerk van de leasemaatschappij is Michelin, 2e keus is Continetal en derde Bridgestone...dus waarom er BFG onder ligt is me een raadsel (andere merken waren niet voorradig denk ik...
Wordt vervolgd..
Oh, hoi
En het is al een tijd onder de 7grquote:Op vrijdag 18 januari 2013 11:59 schreef leolinedance het volgende:
Zo, de jaarlijkse 2 sneeuwdagen zijn weer voorbij. Geen centje pijn gehad met mijn bijna nieuwe Michelin Energysavers. De winterbanden maffia zal aan mij geen cent verdienen.
Sowieso trouwens gevaarlijk, die winterbanden. Op 90% van de winterdagen zijn winterbanden minder veilig dan normale banden!
inb4 "onder 7 graden bla bla bla"![]()
Je hebt meer grip in sneeuw, dat is waar het over gaat.quote:Op vrijdag 18 januari 2013 11:42 schreef ErwinRommel het volgende:
Dat is natuurlijk een beetje onzin
Zelf reed ik altijd zonder winterbanden, en beheerste mijn auto goed, ook in sneeuw en ijzel. Gaat prima zolang je de auto 100% beheerst en weet wat zijn gedrag kan zijn.
Met winterbanden wanen enkele lieden zich een schijnveiligheid voor, want ze denken alles te kunnen zonder het voertuig enigzins te kennen
Dit, mijn buurman heeft geen winterbanden en zie hem in de sneeuw standaard met slippende banden wegrijden, terwijl ik daar totaal geen last van heb.quote:Op vrijdag 18 januari 2013 11:41 schreef Goddelijker het volgende:
Ik heb zelf ook winterbanden, moet zeggen dat ik veel meer grip heb.
Soms zie ik auto's alle kanten op glijden en ik heb nergens last van. Dus voor mijn auto (zonder ABS, ESP, etc.) heeft het wel zeker nut.
En nee, het is geen wondermiddel waardoor je overal ineens zonder gevaar de Vmax kan rijden. Maar het draagt wel bij aan mijn/de veiligheid.
En toch gebeuren er meer ongelukken in de winter met mensen die zomerbanden hebben (heb ik al vaker aangegeven hier met link). Er zijn ook genoeg patsers op zomerbanden die denken dat ze net zo hard kunnen rijden als een winterband rijder als er sneeuw op de weg ligt.quote:Op vrijdag 18 januari 2013 11:42 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk een beetje onzin
Zelf reed ik altijd zonder winterbanden, en beheerste mijn auto goed, ook in sneeuw en ijzel. Gaat prima zolang je de auto 100% beheerst en weet wat zijn gedrag kan zijn.
Met winterbanden wanen enkele lieden zich een schijnveiligheid voor, want ze denken alles te kunnen zonder het voertuig enigzins te kennen![]()
Zeg ook niet dat het kutbanden zijn, ze zoemen alleen zo...dus gaan ze er ff naar kijken..verder heb ik perfect grip enzo...quote:Op vrijdag 18 januari 2013 11:45 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
BF Goodrich is van Michelin
Is gewoon een goed merk hoor.
BFGoodrich tires have been fitted to several noteworthy historical vehicles:
1903 The first car to cross the United States was fitted with BFGoodrich tires.
1927 Charles Lindbergh's airplane, the "Spirit of St. Louis," which made the first successful non-stop flight across the Atlantic, was fitted with BFGoodrich tires.
1977 The Columbia space shuttle was fitted with BFGoodrich tires during construction.
En minder grip onder alle andere omstandigheden.quote:Op vrijdag 18 januari 2013 12:17 schreef GibsonHummingbird het volgende:
[..]
Je hebt meer grip in sneeuw, dat is waar het over gaat.
Tenzij het kouder is dan -2. Dan hebben de winterbanden iets voordeel op de zomerbanden.quote:Op vrijdag 18 januari 2013 13:20 schreef leolinedance het volgende:
[..]
En minder grip onder alle andere omstandigheden.
Mensen met keiharde chinese banden hebben dit ook, mensen met weinig profiel hebben dit ook, mensen met uitgedroogde banden ook, mensen met te lage bandenspanning hebben dit ook...quote:Op vrijdag 18 januari 2013 13:20 schreef leolinedance het volgende:
[..]
En minder grip onder alle andere omstandigheden.
Ja, en met gare winterbanden heb je geen voordeel meer op sneeuw...wat is nou je punt? We vergelijken hier fatsoenlijke winterbanden en gewone banden onder gelijke omstandigheden lijkt mij...quote:Op vrijdag 18 januari 2013 13:28 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
Mensen met keiharde chinese banden hebben dit ook, mensen met weinig profiel hebben dit ook, mensen met uitgedroogde banden ook, mensen met te lage bandenspanning hebben dit ook...
Wat is nu je punt?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |