abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_107734184
Meerdere mensen claimen op een gegeven moment contact te krijgen met een wezen die op bepaalde momenten door hen heen kan spreken. Wat/wie zijn die wezens en wat willen ze?

Een paar voorbeelden:

1) Kryon (lijkt wel op cry on?)

Lee Carrol, een persoon die niet openstond voor spiritualiteit kreeg op een gegeven moment van helderzienden te horen dat er een wezen was wat contact met hem zocht. Na een tijdje kreeg hij steeds meer boodschappen door en nu spreekt hij voor een groot publiek. Hier een filmpje van hem als hij praat als 'zichzelf':

Dan nu Kryon. Hij noemt zich de gatekeeper of humanity, degene die aan de poort staat waar mensen op aarde komen en de aarde verlaten. De tussenplek tussen reïncarnaties. Ook noemt hij zich master of magnetic service. Hier een filmpje van Lee Carrol als hij spreekt als Kryon

2) Bashar (schijnt arabisch te zijn voor boodschapper)

Eerst een filmpje van Darryl Anka over zichzelf en over channelen van bashar

Bashar beweert een alien te zijn. Hier een filmpje van Darryl als Bashar

3) White Bull ( die we al hadden gezien in het topic over het ego)

hier een site van Ian graham waarin hij vertelt wie hij is en dat hij op een gegeven moment contact kreeg met een wezen wat zich white bull noemde

http://mankindkindman.org/

4) Gaia

Pepper lewis beweert gaia (de aarde) te channelen

5) Abraham ( een bekende bijbelse naam)

Esther hicks channelt al een tijdje abraham voor een groot publiek.

hier een filmpje

De mensen lijken allemaal een andere stem te krijgen en ook aparte informatie te geven. Waar komt het vandaan? Wat is het? Ik bedoel dit niet als een promotie omdat ik het maar creepy vind. Niet het idee dat er veel meer is dan we weten, maar meer het gevoel wat ik erbij krijg. Ik vraag me wel af wat het is.
Als je niet graag doet wat je doet en niet doet wat je wél graag doet, dan heb je wanklank boven muziek verkozen.
Schildpadden kunnen meer over de weg vertellen dan hazen
  woensdag 8 februari 2012 @ 10:32:18 #2
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_107743352
THE GREAT AWAKENING ! CHANGING OF THE GUARD GLOBALLY . MSM IS FAKE NEWS
  woensdag 8 februari 2012 @ 10:55:33 #3
8372 Bastard
Persona non grata
pi_107743977
quote:
Hele mooie idd, staat ook in het archief opgeslagen! TRU [DOCU] hoekje
The truth was in here.
pi_107744636
Channelen lijkt mij nogal gevaarlijk. Als het kan dan lijkt het mij dat je een deel van jezelf moet loslaten waar entiteiten mee kunnen werken, of iets mee kunnen doen. Dat deel van jezelf heb je toch zelf nodig om je leven te kunnen leven, om deze wereld te interpreteren en er voor jezelf iets van te maken waardoor de interactie ermee beter kan worden.

Dat men zegt dat entiteiten 'door hen' spreken is meer om aan een ideaal te willen voldoen dat iets 'zuiver' wordt doorgegeven, zonder de menselijke interpretatie ertussen. Wat ik erg jammer vind, het zelf leren interpreteren is noodzakelijk voor het groeien van een individu, zonder dat is de mens niet veel meer dan een gehypnotiseerde, geindoctrineerde robot die zichzelf voorhoud een soort hemelse boodschapper te zijn. Zo iemand is niet veel meer dan een telefoon die door anderen wordt gebruikt ipv het zelf te gebruiken. Maar dat lijkt ook weer zo'n taboe voor mensen die zich ermee bezig houden, het 'service to self' tegenover 'service to others'.
pi_107746824
Een soort bezetenheid, ik vertrouw het niet.
pi_107777879
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2012 11:19 schreef loop het volgende:
Channelen lijkt mij nogal gevaarlijk. Als het kan dan lijkt het mij dat je een deel van jezelf moet loslaten waar entiteiten mee kunnen werken, of iets mee kunnen doen. Dat deel van jezelf heb je toch zelf nodig om je leven te kunnen leven, om deze wereld te interpreteren en er voor jezelf iets van te maken waardoor de interactie ermee beter kan worden.

Dat men zegt dat entiteiten 'door hen' spreken is meer om aan een ideaal te willen voldoen dat iets 'zuiver' wordt doorgegeven, zonder de menselijke interpretatie ertussen. Wat ik erg jammer vind, het zelf leren interpreteren is noodzakelijk voor het groeien van een individu, zonder dat is de mens niet veel meer dan een gehypnotiseerde, geindoctrineerde robot die zichzelf voorhoud een soort hemelse boodschapper te zijn. Zo iemand is niet veel meer dan een telefoon die door anderen wordt gebruikt ipv het zelf te gebruiken. Maar dat lijkt ook weer zo'n taboe voor mensen die zich ermee bezig houden, het 'service to self' tegenover 'service to others'.
Ja zo'n gevoel heb ik er ook bij... al snap ik niet helemaal wat je zegt... voor heb zoiezo het gevoel dat er iets niet klopt eraan... het voelt niet oke..
Als je niet graag doet wat je doet en niet doet wat je wél graag doet, dan heb je wanklank boven muziek verkozen.
  donderdag 9 februari 2012 @ 08:28:09 #7
8372 Bastard
Persona non grata
pi_107780399
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2012 12:43 schreef Loppe het volgende:
We zijn allemaal bezeten, we bezetten allemaal ons eigen lichaam ;)
The truth was in here.
  donderdag 9 februari 2012 @ 08:52:43 #8
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_107780697
quote:
7s.gif Op woensdag 8 februari 2012 10:55 schreef Bastard het volgende:

[..]

Hele mooie idd, staat ook in het archief opgeslagen! TRU [DOCU] hoekje
Reuze handig daar heb ik het vandaan :Y
THE GREAT AWAKENING ! CHANGING OF THE GUARD GLOBALLY . MSM IS FAKE NEWS
pi_107792198
Hmm... onze huisgeest, Wagakb, staat niet in de OP. :o
pi_107814012
oke...

ik heb spijt van dat ik dit topic heb gemaakt... sorry..

ik bedoelde dit niet als promotie hiervan...
  vrijdag 10 februari 2012 @ 00:30:11 #11
351424 Skitzofrenix
Wat denk je wel niet?
pi_107814814
Lijkt een beetje op een dissociatieve identiteitsstoornis.
''Je kunt over alles nadenken, maar het helpt natuurlijk niet''
pi_107819284
quote:
0s.gif Op donderdag 9 februari 2012 23:58 schreef sientelo het volgende:
oke...

been there, done that :)
pi_107821419
quote:
oke...

Hoezo? Ik vind het een leuk topic.
  vrijdag 10 februari 2012 @ 16:44:34 #14
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_107831904
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2012 12:43 schreef Loppe het volgende:
Dit, het zijn allemaal demonen in disguise.
  vrijdag 10 februari 2012 @ 19:07:23 #15
8372 Bastard
Persona non grata
pi_107836304
quote:
oke...

Maar wat wil je dan, dat iedereen er bang voor is en het wegzet als iets demonisch?
The truth was in here.
  vrijdag 10 februari 2012 @ 19:26:19 #16
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_107837025
Jane Roberts met haar Seth is net zo demonisch.
Of die andere ook met z'n "this is Ra".
  vrijdag 10 februari 2012 @ 19:35:40 #17
8372 Bastard
Persona non grata
pi_107837392
quote:
6s.gif Op vrijdag 10 februari 2012 19:26 schreef Manke het volgende:
Jane Roberts met haar Seth is net zo demonisch.
Of die andere ook met z'n "this is Ra".
Ik heb met dat soort dingen altijd iets van; of die mensen zijn knettergek en hebben een bijzondere gave van schizofrenie, of ze hebben echt een boodschap te vertellen. Maar ik heb dan wel moeite met het aannemen van die boodschap van iemand die zo onecht overkomt.
The truth was in here.
pi_107838217
Niet zo onzeker sientelo...als de boodschap goed bedoeld is is het altijd goed. Meer kun je niet doen als mens. Er zijn zoveel paden en zoveel meningen die allemaal goed zijn in zekere zin.

Het is denk ik vooral de mens die er de boodschap uithaald die er toe doet voor hen. Sommigen zien in alles liefde, sommigen zien dat niet. Dat is van alle tijden en van alle ideeën die er zijn geweest.
Kreeg ooit sprookjes te horen. Zit nu in therapie.
pi_107840123
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2012 10:21 schreef Loppe het volgende:

[..]

been there, done that :)
Wat bedoel je?

quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2012 11:37 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Hoezo? Ik vind het een leuk topic.
Ja, omdat ik me bedacht dat ik juist aandacht eraan geef, maar dat ik het dus juist geen positief iets vind... ik ben aan het leren om alleen aandacht te gaan geven aan dat wat goed voelt.. zodat dat juist versterkt wordt...

quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2012 19:07 schreef Bastard het volgende:

[..]

Maar wat wil je dan, dat iedereen er bang voor is en het wegzet als iets demonisch?
Ehhh nee ergens bang voor zijn kan niet de bedoeling zijn... als je bang bent dan twijfel je en dan ben je je minder bewust van je eigen kracht... Je kunt zonder bang zijn beslissen wat wel en niet goed voor je is... eigenlijk geef je iets nog steeds macht als je er bang voor bent... omdat je je ermee verbindt en krachtiger maakt... terwijl je kern.. je diepste kern... liefde is..en niet kan veranderen.. alleen als je angstig bent dan ben je je niet bewust op dat moment..

quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2012 19:55 schreef Gertje-Plongers het volgende:
Niet zo onzeker sientelo...als de boodschap goed bedoeld is is het altijd goed. Meer kun je niet doen als mens. Er zijn zoveel paden en zoveel meningen die allemaal goed zijn in zekere zin.

Het is denk ik vooral de mens die er de boodschap uithaald die er toe doet voor hen. Sommigen zien in alles liefde, sommigen zien dat niet. Dat is van alle tijden en van alle ideeën die er zijn geweest.
Ik begrijp niet helemaal wat je bedoelt. Zoals ik het op dit moment zie... is iedereen in de kern goed.. maar zijn er vele vele paden die je verder van de kern verwijderen.. en alle paden die van de kern verwijderen zorgen voor ellende.. dus dan zijn de zielen wel goed..maar de paden brengen ellende... de ziel wil liefde delen... en als het zich op een pad bevindt van destructie kan het niet gelukkig zijn ... zoiets...
pi_107840488
quote:
Ik begrijp niet helemaal wat je bedoelt. Zoals ik het op dit moment zie... is iedereen in de kern goed.. maar zijn er vele vele paden die je verder van de kern verwijderen.. en alle paden die van de kern verwijderen zorgen voor ellende.. dus dan zijn de zielen wel goed..maar de paden brengen ellende... de ziel wil liefde delen... en als het zich op een pad bevindt van destructie kan het niet gelukkig zijn ... zoiets...
Iets in die trant ja. Zo zou ik het zelf ook ongeveer willen omschrijven. Iets is nooit full proof dus ik hou een slag om de arm. Maar dat is hoe het is.

Maar alleen is het behoorlijk complex als je het in het geheel gaat bekijken, omdat alles inwerkt op elkaar en dus nooit iedereen tot zijn beste zelf zal ontplooien.
pi_107840848
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2012 20:37 schreef Gertje-Plongers het volgende:

[..]

Iets in die trant ja. Zo zou ik het zelf ook ongeveer willen omschrijven. Iets is nooit full proof dus ik hou een slag om de arm. Maar dat is hoe het is.

Maar alleen is het behoorlijk complex als je het in het geheel gaat bekijken, omdat alles inwerkt op elkaar en dus nooit iedereen tot zijn beste zelf zal ontplooien.
Die laatste zin is maar een gedachte he? Het is geen werkelijkheid... In de kern is liefde.... en daar kan iedereen weer bewust van worden :)
pi_107841239
Ja dat is een gedachte inderdaad, maar ook een gedachte die waar is. Zonder daar nu een oordeel over te vellen.

Ik denk zeker dat de boodschap liefde moet wezen, maar liefde is misschien een beetje een woord waar van gedacht kan worden, zwijmel zwijmel..Maar dat is het niet in mijn ogen.

ik zie liefde als onvoorwaardelijk willen en durven laten groeien van medemensen, en daar onvoorwaardelijk in te geloven ondanks fouten die gemaakt worden ? Snijdt dat hout.
  vrijdag 10 februari 2012 @ 21:06:25 #23
241970 R0N1N
Live free or die trying
pi_107842030
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2012 20:31 schreef sientelo het volgende:
Ehhh nee ergens bang voor zijn kan niet de bedoeling zijn... als je bang bent dan twijfel je en dan ben je je minder bewust van je eigen kracht... Je kunt zonder bang zijn beslissen wat wel en niet goed voor je is... eigenlijk geef je iets nog steeds macht als je er bang voor bent... omdat je je ermee verbindt en krachtiger maakt... terwijl je kern.. je diepste kern... liefde is..en niet kan veranderen.. alleen als je angstig bent dan ben je je niet bewust op dat moment..
Angst verstijfd.
Liefde verblind.

Wees (denk) neutraal ;)

quote:
Ook het pad van liefde zorgt voor ellende & dan bedoel ik niet zozeer alleen stuk gelopen relaties, maar b.v.: Uit liefde trekken mensen elkaar voor ... met alle maatschappelijke, sociale, morele enz. gevolgen van dien. :P

Met liefde komt haat. Haal er één weg en de ander verdwijnt. Zoals het licht en de duisternis. Yin en Yang ;)
The truth may be out there, but the lies are in your head.
pi_107842491
Dat bedoel ik dus...

Liefde moet je niet vergelijken met hormonale kwesties. Liefde is iets anders.

Liefde is die neutrale kracht inderdaad, die niet voortrekt en niet achtersteld. Niet Yin en niet Yang is, maar beide, en als nodig sturend..

Laat ik het uitleggen zoals ik het zelf zie. Liefde is een kracht, een intentie. Bijvoorbeeld Yin Yang zijn beide krachten zoals plus en min. Beide doen niets en zijn slechts wat ze zijn.

Liefde is een vorm van, en een mengeling van beide, denk ik. Met het verschil dat het niet perse in balans moet/hoeft te zijn om het te doen ontstaan of te gebruiken. Liefde is groter dan de balans. Net zoals haat groter is dan de balans.

Yin Yang is slechts een metafoor om beide krachten te omschrijven denk ik.

Volgens mij leg ik het nog niet helemaal goed uit, maar oke..

[ Bericht 28% gewijzigd door Gertje-Plongers op 10-02-2012 21:42:13 ]
pi_107844126
ehh ja met liefde bedoel ik geen verliefdheid of gehechtheid...

iets veel dieper dan dat... de kern...

voortrekkerij is geen liefde... En met liefde komt geen haat... met verliefdheid misschien... dat kan veranderen naar haat...

haat en liefde zijn tegenovergestelde... die gaan niet samen..

als ik liefde voel is haat afwezig.. als ik haat ben ik me niet bewust van de liefde...
pi_107844387
Dus kun je het zien als een glijdende schaal waarop de emotie balanceert ?

De kunst is juist om die emoties onder controle te krijgen en te doorzien. Gevoelens zijn prima, begrijp me niet verkeerd, maar heftige emoties zijn geen goede raadgever, welke het ook zijn.
pi_107844680
ja als je iets anders voelt dan vrede, dan weet je dat je antwoord niet uit je hart komt... emoties zijn soort signaal.. heel erg handig..
pi_107845009
Zeker, daar heb je gelijk in.

Maar is dat voor iedereen gelijk ? Wat jij als vredig ziet, hoef ik niet als vredig te ervaren.

En wat uit mijn hart komt is misschien wel niet goed voor jouw.

Dat is het probleem ook vaak denk ik. Ik vind dat je gelijk hebt in wat je zegt, ik heb je nog weinig zien zeggen wat niet klopt, maar daar kunnen anderen weer heel anders over denken..
pi_107845139
ja daarom heb ik nu als ondertitel words cant explain :)

het zijn maar woorden en iedereen kan erin zien wat hij wil... je leert elkaar het meeste met gevoel overbrengen..

iemand die in de stad loopt en vrede uitstraalt... geeft iedereen iets mee van die vrede.. ookal zou het voor vele onbewust gebeuren..
  vrijdag 10 februari 2012 @ 22:11:17 #30
241970 R0N1N
Live free or die trying
pi_107845342
quote:
7s.gif Op vrijdag 10 februari 2012 21:16 schreef Gertje-Plongers het volgende:
Dat bedoel ik dus...
Ik ook ;)

"Liefde" voor de club, de stad, het land, god, de cultuur, de natuur enz. enz. brengt weer haat en strijd met zich mee tegenover alles & iedereen wat dit bedreigt.

Ok, heeft nog steeds veel met hormonen te maken, maar he, dat is nu eenmaal hoe de mens in elkaar steekt :P
quote:
<>
Volgens mij ook niet, want zo als ik het nu lees klopt er geen snars van :P
pi_107845350
Aangepast.
pi_107845397
quote:

Volgens mij ook niet, want zo als ik het nu lees klopt er geen snars van
Daar gaan we....leg uit...
pi_107845514
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2012 22:06 schreef sientelo het volgende:
ja daarom heb ik nu als ondertitel words cant explain :)

het zijn maar woorden en iedereen kan erin zien wat hij wil... je leert elkaar het meeste met gevoel overbrengen..

iemand die in de stad loopt en vrede uitstraalt... geeft iedereen iets mee van die vrede.. ookal zou het voor vele onbewust gebeuren..
Nou,,,het zijn niet zomaar woorden. Maar het verschil zit in de ontvanger en zender van die woorden.
Het is heel moeilijk om een ander te overtuigen van jouw bedoeling van die woorden of om zeker te zijn van de impact en bedoeling die jouw woorden hebben op een ontvanger. Woorden zijn simpel, de betekenis of impact op de ontvanger zeker niet.

Omdat er voor ieder mens een andere lading en begrip van die woorden of reeks woorden is.
  vrijdag 10 februari 2012 @ 22:15:13 #34
241970 R0N1N
Live free or die trying
pi_107845520
quote:
7s.gif Op vrijdag 10 februari 2012 21:53 schreef Gertje-Plongers het volgende:
Dus kun je het zien als een glijdende schaal waarop de emotie balanceert ?

De kunst is juist om die emoties onder controle te krijgen en te doorzien. Gevoelens zijn prima, begrijp me niet verkeerd, maar heftige emoties zijn geen goede raadgever, welke het ook zijn.
Eensch ;)
pi_107845560
quote:
14s.gif Op vrijdag 10 februari 2012 22:15 schreef R0N1N het volgende:

[..]

Eensch ;)
Dat is één..nu die andere nog :9
pi_107845682
ja als je een andere taal spreekt versta je elkaar soms slecht... als je graag contact wil zou je die taal kunnen leren... of je focussen op degene die dezelfde taal spreken...

goh zeg... het is zo eenvoudig..
  vrijdag 10 februari 2012 @ 22:20:21 #37
241970 R0N1N
Live free or die trying
pi_107845753
quote:
7s.gif Op vrijdag 10 februari 2012 22:12 schreef Gertje-Plongers het volgende:
Daar gaan we....leg uit...
:D

Mja, zoals Sientelo ook al zegt, liefde en haat zijn tegengesteld ;)
Liefde is de +, het licht enz.
Haat is de -, het duister enz.

Het overkoepelende is .... ? "neutraal" ?
Geen idee hoe, maar iig niet 'liefde'.

Verder moet je uiteraard helemaal zelf weten hoe jij er over denkt, maar probleem is dat we dan niet meer over het zelfde praten ;)
pi_107845795
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2012 22:18 schreef sientelo het volgende:
ja als je een andere taal spreekt versta je elkaar soms slecht... als je graag contact wil zou je die taal kunnen leren... of je focussen op degene die dezelfde taal spreken...

goh zeg... het is zo eenvoudig..
Nee nee zo eenvoudig is het niet..Het is ook hoe diep jouw beleving van het gezegde gaat ? Ik kan een verhaal vertellen over rood kapje, jij begrijp misschien slechts het verhaal ? zonder de diepere betekenis. Dan is er een verschil in begrip van hetzelfde ?
pi_107846010
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2012 22:20 schreef R0N1N het volgende:

[..]

Mja, zoals Sientelo ook al zegt, liefde en haat zijn tegengesteld ;)
Liefde is de +, het licht enz.
Haat is de -, het duister enz.

Het overkoepelende is .... ? "neutraal" ?
Geen idee hoe, maar iig niet 'liefde'.

Verder moet je uiteraard helemaal zelf weten hoe jij er over denkt, maar probleem is dat we dan niet meer over het zelfde praten ;)
Jawel, alleen gaat mijn begrip dieper dan het oppervlakkige ?

Namelijk liefde is overkoepelend ? zoals ik uitleg zijn het slechts uitersten, liefde en haat zijn geen tegenpolen. Maar meer zoiets als egoisme en jaloezie ? Beide zijn geen haat nog liefde.
  vrijdag 10 februari 2012 @ 22:35:18 #40
241970 R0N1N
Live free or die trying
pi_107846371
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2012 22:26 schreef Gertje-Plongers het volgende:
Jawel, alleen gaat mijn begrip dieper dan het oppervlakkige ?

Namelijk liefde is overkoepelend ? zoals ik uitleg zijn het slechts uitersten, liefde en haat zijn geen tegenpolen.
Que? Leg uit.
Uitersten zijn, per definitie, tegenpolen. As i said. Different language. ;)

quote:
Maar meer zoiets als egoisme en jaloezie ? Beide zijn geen haat nog liefde.
:D mooi voorbeeld.

Liefde leidt tot beide, en beide leiden tot haat (8>
pi_107846376
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2012 22:21 schreef Gertje-Plongers het volgende:

[..]

Nee nee zo eenvoudig is het niet..Het is ook hoe diep jouw beleving van het gezegde gaat ? Ik kan een verhaal vertellen over rood kapje, jij begrijp misschien slechts het verhaal ? zonder de diepere betekenis. Dan is er een verschil in begrip van hetzelfde ?
Als je allebei iets anders verstaat... in welke laag of welk bewustzijn dit zich ook afspeelt.. dan spreek je dus een andere taal...

de ene spreek een ander rood kapje verhaal taal dan de ander... zoiets...
pi_107846467
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2012 22:35 schreef R0N1N het volgende:

[..]

Que? Leg uit.
Uitersten zijn, per definitie, tegenpolen. As i said. Different language. ;)

[..]

:D mooi voorbeeld.

Liefde leidt tot beide, en beide leiden tot haat (8>
Er zijn slechts polen..Geen tegenpolen, dat hebben wij er van gemaakt ?

Liefde leidt niet tot beiden en beiden zijn niet hetzelfde.
  vrijdag 10 februari 2012 @ 22:38:52 #43
241970 R0N1N
Live free or die trying
pi_107846513
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2012 22:35 schreef sientelo het volgende:
Als je allebei iets anders verstaat... in welke laag of welk bewustzijn dit zich ook afspeelt.. dan spreek je dus een andere taal...

De een verteld het roodkapje verhaal, en de ander denkt naar sneeuwwitje en de zeven dwergen te luisteren ? zo iets ? ;)
pi_107846559
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2012 22:35 schreef sientelo het volgende:

[..]

Nee hoor beide vertellen hetzelfde verhaal, alleen gaat het bij de één over een verhaal over een wolf en een meisje, en een ander ziet een heel verhaal over goed en slecht...dat soort dingen zeg maar.
pi_107846782
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2012 22:38 schreef R0N1N het volgende:

[..]

De een verteld het roodkapje verhaal, en de ander denkt naar sneeuwwitje en de zeven dwergen te luisteren ? zo iets ? ;)
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2012 22:39 schreef Gertje-Plongers het volgende:

[..]

Nee hoor beide vertellen hetzelfde verhaal, alleen gaat het bij de één over een verhaal over een wolf en een meisje, en een ander ziet een heel verhaal over goed en slecht...dat soort dingen zeg maar.
Dus eigenlijk vertellen ze het roodkapje verhaal maar niet hetzelfde verhaal... omdat ze er dus wat anders inzien.. daarom zei ik het maakt niet uit in welke laag het zit..

welke taal wil je spreken...
  vrijdag 10 februari 2012 @ 22:46:08 #46
241970 R0N1N
Live free or die trying
pi_107846849
quote:
7s.gif Op vrijdag 10 februari 2012 22:37 schreef Gertje-Plongers het volgende:
Er zijn slechts polen..Geen tegenpolen, dat hebben wij er van gemaakt ?
+ & - bestaan niet :?
quote:
Liefde leidt niet tot beiden en beiden zijn niet hetzelfde.
Hangt ervan af hoe je het ziet ;)
pi_107846930
Aangepast.
pi_107846999
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2012 22:46 schreef R0N1N het volgende:

[..]

+ & - bestaan niet :?

[..]

Hangt ervan af hoe je het ziet ;)
Jawel beide bestaan ook, alleen niet altijd in de vorm die je denkt. Zeker niet in het voorbeeld over liefde en haat.

Mijn inziens dan hé.
pi_107847028
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2012 22:44 schreef sientelo het volgende:

[..]

[..]

Dus eigenlijk vertellen ze het roodkapje verhaal maar niet hetzelfde verhaal... omdat ze er dus wat anders inzien.. daarom zei ik het maakt niet uit in welke laag het zit..

welke taal wil je spreken...
Willen en kunnen zijn twee dingen natuurlijk. Ik kan ook een aflevering over Quantum mechanica kijken maar ik vrees dat ik niet verder kom dan de plaatjes begrijpen, maar de hele theorie erachter snap ik niet.
pi_107847267
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2012 22:50 schreef Gertje-Plongers het volgende:

[..]

Willen en kunnen zijn twee dingen natuurlijk. Ik kan ook een aflevering over Quantum mechanica kijken maar ik vrees dat ik niet verder kom dan de plaatjes begrijpen, maar de hele theorie erachter snap ik niet.
Als je wilt kun je je natuurlijk gaan verdiepen in de theorie erachter... de vraag is of je daar wat aan hebt.. Antwoorden buiten jezelf leiden meestal niet tot innerlijke vrede...

Daarom zei ik, maakt niet uit welke laag het zit... de taal van vrede of de taal van oorlog... welke wil je spreken...
pi_107847368
De taal van de vrede natuurlijk.

Btw: geen zin om mijzelf te verdiepen in QM..niets aan. Voor mij dan, ik zie daar niets in.
  vrijdag 10 februari 2012 @ 23:00:53 #52
241970 R0N1N
Live free or die trying
pi_107847465
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2012 22:50 schreef Gertje-Plongers het volgende:

It is safe to say that nobody understands quantum mechanics. Richard Feynman.

;)
pi_107847467
hey weet je wat helemaal leuk is... alles is op dit moment een keuze...

hoe alles te zien...dat beslis je nu...
pi_107847515
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2012 23:00 schreef R0N1N het volgende:

[..]

It is safe to say that nobody understands quantum mechanics. Richard Feynman.

;)
Gelukkig maar dan. Wat heb je aan een wereld die volledig te verklaren zou zijn ?

Juist...niets.
pi_107847567
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2012 23:00 schreef sientelo het volgende:

Jajajajajajajajajajajaj........................................goeie.........Maar je hebt gelijk :9 ^O^
  vrijdag 10 februari 2012 @ 23:05:00 #56
241970 R0N1N
Live free or die trying
pi_107847629
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2012 23:00 schreef sientelo het volgende:

Ehm... niet helemaal.
Die beslissing wordt ingegeven door al je "ervaringen" tot nog toe in je leven.
& Staat dus in zekere zin al vast voor je 'm "bewust" genomen hebt. (8>
pi_107847648
ach ja dat ff zo kort momentje van herinnering...

gelijk heb ik niet hoor... was een vreugde dansje
pi_107847669
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2012 23:05 schreef R0N1N het volgende:

[..]

Ehm... niet helemaal.
Nee hoor, tel tot tien...en beslis dan pas... >:)
pi_107847738
quote:
was een vreugde dansje
Op de goeie weg dus... :7

Als het geen verslaving is dan hé...want dan wordt het weer eng.....
pi_107847933
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2012 23:05 schreef R0N1N het volgende:

[..]

Ehm... niet helemaal.
je beslist nu om het verleden te herhalen of een ander heden toe te staan :)

quote:
14s.gif Op vrijdag 10 februari 2012 23:07 schreef Gertje-Plongers het volgende:

[..]

Op de goeie weg dus... :7

Als het geen verslaving is dan hé...want dan wordt het weer eng.....
Eh verslaving... he kan je verslaafd zijn aan iets wat je bent.... je kunt alleen verslaafd zijn aan iets wat je niet bent... iets buiten je wat zogenaamd vervulling brengt... de verslaving duurt voort omdat het geen vervulling brengt..

vrede, vreugde, liefde, je kern.. van je wezen..
  vrijdag 10 februari 2012 @ 23:16:49 #61
241970 R0N1N
Live free or die trying
pi_107848081
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2012 23:12 schreef sientelo het volgende:
je beslist nu om het verleden te herhalen of een ander heden toe te staan :)
Maar is het niet dat verleden wat je er toe drijft om nu anders te beslissen ? ;)
pi_107848084
Waarom moet je iets vieren wat normaal is dan ? Of was vreugde niet het juiste woord....Alles wat je meer wilt lijdt tot verslaving ?

Ik maak een grapje hé. Dat dat duidelijk is. :Y

Ik kan dat de hele dag en nacht als het moet.... ;)
pi_107848498
ja dit word voor nu ff me laatste reactie anders blijft het maar op dezelfde manier doorgaan :)

quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2012 23:16 schreef R0N1N het volgende:

[..]

Maar is het niet dat verleden wat je er toe drijft om nu anders te beslissen ? ;)
je beslist nu, en je kan nu kiezen om het verleden erbij te betrekken, of het verleden er niet bij te betrekken...das een keuze.. daarin ben je vrij.. je kunt altijd weer opnieuw kiezen voor vrede :)

quote:
16s.gif Op vrijdag 10 februari 2012 23:16 schreef Gertje-Plongers het volgende:
Waarom moet je iets vieren wat normaal is dan ? Of was vreugde niet het juiste woord....Alles wat je meer wilt lijdt tot verslaving ?

Ik maak een grapje hé. Dat dat duidelijk is. :Y

Ik kan dat de hele dag en nacht als het moet.... ;)
Ja vreugde.. omdat je dat voelt als je contact maakt met je wezen... je kunt niet verslaafd zijn aan je wezen.. je kunt verslaafd zijn aan iets wat buiten je is wat jou de schijn geeft om het geluk te bieden.. maar omdat het dat niet doet wil je er meer van.. juist omdat het je dus nooit zal vervullen..

Contact met je wezen... de kern.. das vreugde... daar kan van alles overheen zitten waardoor je het tijdelijk niet ziet.. en als je dan weer herinnert dan voel je je heel fijn :)

[ Bericht 1% gewijzigd door sientelo op 10-02-2012 23:37:54 ]
pi_107848617
quote:
Ja vreugde.. omdat je dat voelt als je contact maakt met je wezen... je kunt niet verslaafd zijn aan je wezen.. je kunt verslaafd zijn aan iets wat buiten je is wat jou de schijn geeft om het geluk te bieden.. maar omdat het dat niet doet wil je er meer van.. juist omdat het je dus nooit zal vervullen..

Contact met je wezen... de kern.. das vreugde... daar kan van alles overheen zitten waardoor je het tijdelijk niet ziet.. en als je dan weer herinnert dan voel je je heel fijn
Helemaal gelijk in. *;
pi_107848738
edit

[ Bericht 87% gewijzigd door sientelo op 10-02-2012 23:40:56 ]
pi_107848749
edit

[ Bericht 93% gewijzigd door sientelo op 10-02-2012 23:41:05 ]
pi_107848788
Oeps..
pi_107848882
ja ik wilde me tekst ff aanpassen en begon te quoten
pi_107848928
Kan gebeuren hé.

Hoe is het nu met je ? Laatst had je nog wat met zwarte magie enzo, is dat al beter nu.
pi_107849184
quote:
7s.gif Op vrijdag 10 februari 2012 23:39 schreef Gertje-Plongers het volgende:
Kan gebeuren hé.

Hoe is het nu met je ? Laatst had je nog wat met zwarte magie enzo, is dat al beter nu.
Ja nog steeds... maar het gaat steeds beter... omdat ik nu inzie dat deze zielen even waardevol zijn.. en omdat ik steeds meer begin te geloven in de kracht van liefde...
pi_107849342
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2012 23:46 schreef sientelo het volgende:

[..]

Ja nog steeds... maar het gaat steeds beter... omdat ik nu inzie dat deze zielen even waardevol zijn.. en omdat ik steeds meer begin te geloven in de kracht van liefde...
Heel mooi om te horen. Hou die gedachte vast hé. Dat bedoelde ik dus met onvoorwaardelijk...Nooit proberen te oordelen omdat dat de oorzaak is van veel ellende. Hoe onschuldig dit ook lijkt soms. En hoe contra intuitief.

Wat trouwens niet betekend dat je alles maar moet waarderen natuurlijk....
pi_107849497
ik merk dat ik erg moe ben... ik reageer een andere keer weer..
pi_107849678
Weltrusten. We horen het wel een keer.
pi_107850432
quote:
7s.gif Op zaterdag 11 februari 2012 00:00 schreef Gertje-Plongers het volgende:
Weltrusten. We horen het wel een keer.
Ik ga niet slapen... heb op dit moment alleen ff geen inspiratie meer om te reageren... vandaar.. en wil leren om geen destructieve dingen meer te schrijven...

[ Bericht 16% gewijzigd door sientelo op 11-02-2012 00:27:40 ]
pi_107850520
Oke prima.

Alleen lees ik geen destructieve dingen...trouwens.
pi_107855078
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2012 20:31 schreef sientelo het volgende:

[..]

Wat bedoel je?
Dat ik ook zo'n topics maakte.
pi_107855874
Maar wat is channelen nu dan?
  zaterdag 11 februari 2012 @ 12:11:25 #78
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
  zaterdag 11 februari 2012 @ 12:14:03 #79
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_107856298
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2012 11:55 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Maar wat is channelen nu dan?
Jezelf over laten nemen door een geest en deze door jou laten spreken.
pi_107856462
Men gaat ogenschijnlijk in trance en word zo een kanaal waarlangs overledenen hun boodschap aan de levenden kunnen geven.
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
pi_107856503
Nou dat heeft dan de vraag van TS voor een groot deel beantwoord, denk ik.
Hoewel ik meen dat hij hintte naar de aard van de wezens waar men ogenschijnlijk contact mee heeft..
pi_107864443
Is het niet gewoon de innerlijke stem die iedereen misschien wel heeft? Ik denk dat iedereen die maar genoeg onderzoekt een behoorlijk coherent verhaal kan geven over veel zaken.
pi_107895228
Het is grappig want channelen betekend in feite door geef luik.
Niets meer en niets minder. En dat bepaalde mensen (met name Amerikanen) daar een leuk raar stemmetje voor op moeten zetten om zich geloof waardig te maken tegenover het grote publiek, geeft mij meer reden om deze mensen niet te vertrouwen.

Channelen bestaat en gebeurt iedere dag via jou en mij 24/7. Channelen gaat via de mens, ziel, God en de engel zoals ik dat geloof. En, daar doen we toch ook geen raar stemmetje bij?
Er was eens....
  zondag 12 februari 2012 @ 16:34:18 #84
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_107896107
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2012 17:15 schreef Gertje-Plongers het volgende:
Is het niet gewoon de innerlijke stem die iedereen misschien wel heeft? Ik denk dat iedereen die maar genoeg onderzoekt een behoorlijk coherent verhaal kan geven over veel zaken.
Een schizofreen komt een heel eind.
  zondag 12 februari 2012 @ 19:05:31 #85
8372 Bastard
Persona non grata
pi_107901297
quote:
0s.gif Op zondag 12 februari 2012 16:10 schreef Maitje het volgende:

Channelen bestaat en gebeurt iedere dag via jou en mij 24/7. Channelen gaat via de mens, ziel, God en de engel zoals ik dat geloof. En, daar doen we toch ook geen raar stemmetje bij?
Misschien niet eens iedere dag maar dat denk ik ook wel.
The truth was in here.
pi_107904203
quote:
0s.gif Op zondag 12 februari 2012 19:05 schreef Bastard het volgende:

[..]

Misschien niet eens iedere dag maar dat denk ik ook wel.
Weetje het zijn de kleine dingen die je binnen krijgt of door geeft aan andere. Een schouder klopje vanuit het niets.. alles bestaat rondom channelen. Via elkaar en via "lichtwerkers"
Er was eens....
  † In Memoriam † maandag 13 februari 2012 @ 15:44:12 #87
108371 sinterklaaskapoentje
Wie komt er alle jaren...
pi_107932194
Ik ben serieus benieuwd naar de vraag in het topic. Ik ken alleen de variant van channelen via aliens/annunaki etc. Meestal van planeet Niburu of Arcturus. Maar de mensen die ik ken die dit doen zeggen dan wel dat je moet uitkijken voor 'galactic federation' die misinformatie doorgeven. Ik heb eigenlijk nog niemand die heel duidelijk kan uitleggen hoe dit werkt.. Er komt altijd een verhaal over 'licht en liefde, telepatisch geheel worden met het universum bla bla.

Die amerikanen met gekke stemmetjes is dan weer typisch sensationeel gebeuren. Zitten vast genoeg gekken tussen.
:')
pi_107932550
quote:
0s.gif Op zondag 12 februari 2012 16:34 schreef Daniel1976 het volgende:

[..]

Een schizofreen komt een heel eind.
Waarom een schizofreen ?
  maandag 13 februari 2012 @ 16:05:22 #89
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_107932995
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2012 15:52 schreef Gertje-Plongers het volgende:

[..]

Waarom een schizofreen ?
Die staan er om bekend stemmen te horen :D
pi_107933206
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2012 16:05 schreef Daniel1976 het volgende:

[..]

Maar iets minder bekend om een coherent verhaal.
  maandag 13 februari 2012 @ 16:53:51 #91
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_107934987
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2012 16:05 schreef Daniel1976 het volgende:

[..]

Ik hoor stemmen dat ik kreeg na geestje oproepen.
pi_107948083
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2012 15:44 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
Ik ben serieus benieuwd naar de vraag in het topic. Ik ken alleen de variant van channelen via aliens/annunaki etc. Meestal van planeet Niburu of Arcturus. Maar de mensen die ik ken die dit doen zeggen dan wel dat je moet uitkijken voor 'galactic federation' die misinformatie doorgeven. Ik heb eigenlijk nog niemand die heel duidelijk kan uitleggen hoe dit werkt.. Er komt altijd een verhaal over 'licht en liefde, telepatisch geheel worden met het universum bla bla.

Die amerikanen met gekke stemmetjes is dan weer typisch sensationeel gebeuren. Zitten vast genoeg gekken tussen.
Wat wil je precies horen dan? Kan dat dan best voor je tikken hoor?
Er was eens....
pi_107957693
channelen kan via demonen en/of via electronic mind-control (GSM, mobieltje, ELF e.a.)

Met demonen: levensgevaarlijk.

Dat elektronische komt steeds meer voor, eletronische manipulatie en mensen denken dat ze dan met een engel hebben gesproken. }:|
pi_107960512
quote:
4s.gif Op dinsdag 14 februari 2012 04:14 schreef Bankfurt het volgende:
channelen kan via demonen en/of via electronic mind-control (GSM, mobieltje, ELF e.a.)

Dat elektronische komt steeds meer voor, eletronische manipulatie en mensen denken dat ze dan met een engel hebben gesproken. }:|
Bedoel je dan dat demonen het kanaal zijn?
pi_107960580
quote:
0s.gif Op zondag 12 februari 2012 16:10 schreef Maitje het volgende:

Dat laatste volg ik even niet. Iedereen is voortdurend aan het channelen, volgens jou?
pi_107964239
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2012 10:27 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Bedoel je dan dat demonen het kanaal zijn?
Yep,

of mind-control programma's uitgezonden door de CIA en NSA per sateliet of GSM-mast.
  dinsdag 14 februari 2012 @ 13:04:09 #97
8372 Bastard
Persona non grata
pi_107965072
quote:
0s.gif Op zondag 12 februari 2012 20:17 schreef Maitje het volgende:

[..]

Weetje het zijn de kleine dingen die je binnen krijgt of door geeft aan andere. Een schouder klopje vanuit het niets.. alles bestaat rondom channelen. Via elkaar en via "lichtwerkers"
Ja inderdaad, kleine dingetjes kunnen het hem doen inderdaad.
Afgelopen zomer had ik een momentje dat mij bij is gebleven. Ik reed tegen de laagstaande zon in met de auto over een dijkje. En ik moest daar door een klein tunneltje heen rijden, maar dan word het daar even donker dus zie je niet zo goed.
Ik kom aanrijden en had een stem die zei "meer naar het midden van de baan gaan rijden" zonder af te vragen hoe of wat want ik reed er zo vaak door die tunnel aan de rechterzijde van de weg deed ik dat en schoot in de tunnel rakelings langs 2 fietsers die daar stil stonden.
Ik had de 2 fietsers nooit gezien als ik gewoon rechts aan had gehouden.
Dat is denk ik wel zo'n voorbeeldje er van.
The truth was in here.
pi_107965143
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2012 12:35 schreef Bankfurt het volgende:

[..]

Yep,

of mind-control programma's uitgezonden door de CIA en NSA per sateliet of GSM-mast.
Je bent nèt niet het Nieuwetijdskind van de dag... Dan had je een minuut eerder moeten posten. (Sorry, dat is een running gag :P )

Mindcontrol via de radio dus.. Wat moet ik me daarbij voorstellen?
pi_107965639
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2012 13:06 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Je bent nèt niet het Nieuwetijdskind van de dag... Dan had je een minuut eerder moeten posten. (Sorry, dat is een running gag :P )

Mindcontrol via de radio dus.. Wat moet ik me daarbij voorstellen?
niet perse met radio, wel per EM-golven of EM-signalen; afgevuurd op het zenuwstelsel, met gebruikmaking van de DNA-databases.
  † In Memoriam † dinsdag 14 februari 2012 @ 13:49:46 #100
108371 sinterklaaskapoentje
Wie komt er alle jaren...
pi_107966606
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2012 21:41 schreef Maitje het volgende:

[..]

Wat wil je precies horen dan? Kan dat dan best voor je tikken hoor?
Kan je dit leren?
Hoe gaat het precies?
Hoe weet je met wie je contact hebt?
Waarom zou je het überhaubt doen?
Zijn er gevaren?

En flauwe reacties zijn nu wel leuk geweest, dit is geen ONZ :{
:')
  dinsdag 14 februari 2012 @ 15:11:28 #101
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_107969437
quote:
4s.gif Op dinsdag 14 februari 2012 04:14 schreef Bankfurt het volgende:

Voice to skull communicatie bestaat, zijn zelfs patenten van.
  dinsdag 14 februari 2012 @ 15:26:13 #102
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_107970002
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2012 13:04 schreef Bastard het volgende:

[..]

Ja inderdaad, kleine dingetjes kunnen het hem doen inderdaad.
Afgelopen zomer had ik een momentje dat mij bij is gebleven. Ik reed tegen de laagstaande zon in met de auto over een dijkje. En ik moest daar door een klein tunneltje heen rijden, maar dan word het daar even donker dus zie je niet zo goed.
Ik kom aanrijden en had een stem die zei "meer naar het midden van de baan gaan rijden" zonder af te vragen hoe of wat want ik reed er zo vaak door die tunnel aan de rechterzijde van de weg deed ik dat en schoot in de tunnel rakelings langs 2 fietsers die daar stil stonden.
Ik had de 2 fietsers nooit gezien als ik gewoon rechts aan had gehouden.
Dat is denk ik wel zo'n voorbeeldje er van.
Bizar.
Ik hoop echt dat er goede geesten zijn, alleen mijn ervaring tot nu toe is dat ze allemaal kwaadaardig zijn.
  dinsdag 14 februari 2012 @ 15:37:57 #103
8372 Bastard
Persona non grata
pi_107970494
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2012 15:26 schreef Manke het volgende:

[..]

Bizar.
Ik hoop echt dat er goede geesten zijn, alleen mijn ervaring tot nu toe is dat ze allemaal kwaadaardig zijn.
Come to the light ;)
The truth was in here.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')