Hele mooie idd, staat ook in het archief opgeslagen! TRU [DOCU] hoekjequote:
Ja zo'n gevoel heb ik er ook bij... al snap ik niet helemaal wat je zegt... voor heb zoiezo het gevoel dat er iets niet klopt eraan... het voelt niet oke..quote:Op woensdag 8 februari 2012 11:19 schreef loop het volgende:
Channelen lijkt mij nogal gevaarlijk. Als het kan dan lijkt het mij dat je een deel van jezelf moet loslaten waar entiteiten mee kunnen werken, of iets mee kunnen doen. Dat deel van jezelf heb je toch zelf nodig om je leven te kunnen leven, om deze wereld te interpreteren en er voor jezelf iets van te maken waardoor de interactie ermee beter kan worden.
Dat men zegt dat entiteiten 'door hen' spreken is meer om aan een ideaal te willen voldoen dat iets 'zuiver' wordt doorgegeven, zonder de menselijke interpretatie ertussen. Wat ik erg jammer vind, het zelf leren interpreteren is noodzakelijk voor het groeien van een individu, zonder dat is de mens niet veel meer dan een gehypnotiseerde, geindoctrineerde robot die zichzelf voorhoud een soort hemelse boodschapper te zijn. Zo iemand is niet veel meer dan een telefoon die door anderen wordt gebruikt ipv het zelf te gebruiken. Maar dat lijkt ook weer zo'n taboe voor mensen die zich ermee bezig houden, het 'service to self' tegenover 'service to others'.
We zijn allemaal bezeten, we bezetten allemaal ons eigen lichaamquote:Op woensdag 8 februari 2012 12:43 schreef Loppe het volgende:
Een soort bezetenheid, ik vertrouw het niet.
Reuze handig daar heb ik het vandaanquote:Op woensdag 8 februari 2012 10:55 schreef Bastard het volgende:
[..]
Hele mooie idd, staat ook in het archief opgeslagen! TRU [DOCU] hoekje
been there, done thatquote:Op donderdag 9 februari 2012 23:58 schreef sientelo het volgende:
oke...
ik heb spijt van dat ik dit topic heb gemaakt... sorry..
ik bedoelde dit niet als promotie hiervan...
Hoezo? Ik vind het een leuk topic.quote:Op donderdag 9 februari 2012 23:58 schreef sientelo het volgende:
oke...
Dit, het zijn allemaal demonen in disguise.quote:Op woensdag 8 februari 2012 12:43 schreef Loppe het volgende:
Een soort bezetenheid, ik vertrouw het niet.
Maar wat wil je dan, dat iedereen er bang voor is en het wegzet als iets demonisch?quote:Op donderdag 9 februari 2012 23:58 schreef sientelo het volgende:
oke...
Ik heb met dat soort dingen altijd iets van; of die mensen zijn knettergek en hebben een bijzondere gave van schizofrenie, of ze hebben echt een boodschap te vertellen. Maar ik heb dan wel moeite met het aannemen van die boodschap van iemand die zo onecht overkomt.quote:Op vrijdag 10 februari 2012 19:26 schreef Manke het volgende:
Jane Roberts met haar Seth is net zo demonisch.
Of die andere ook met z'n "this is Ra".
Wat bedoel je?quote:
Ja, omdat ik me bedacht dat ik juist aandacht eraan geef, maar dat ik het dus juist geen positief iets vind... ik ben aan het leren om alleen aandacht te gaan geven aan dat wat goed voelt.. zodat dat juist versterkt wordt...quote:Op vrijdag 10 februari 2012 11:37 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Hoezo? Ik vind het een leuk topic.
Ehhh nee ergens bang voor zijn kan niet de bedoeling zijn... als je bang bent dan twijfel je en dan ben je je minder bewust van je eigen kracht... Je kunt zonder bang zijn beslissen wat wel en niet goed voor je is... eigenlijk geef je iets nog steeds macht als je er bang voor bent... omdat je je ermee verbindt en krachtiger maakt... terwijl je kern.. je diepste kern... liefde is..en niet kan veranderen.. alleen als je angstig bent dan ben je je niet bewust op dat moment..quote:Op vrijdag 10 februari 2012 19:07 schreef Bastard het volgende:
[..]
Maar wat wil je dan, dat iedereen er bang voor is en het wegzet als iets demonisch?
Ik begrijp niet helemaal wat je bedoelt. Zoals ik het op dit moment zie... is iedereen in de kern goed.. maar zijn er vele vele paden die je verder van de kern verwijderen.. en alle paden die van de kern verwijderen zorgen voor ellende.. dus dan zijn de zielen wel goed..maar de paden brengen ellende... de ziel wil liefde delen... en als het zich op een pad bevindt van destructie kan het niet gelukkig zijn ... zoiets...quote:Op vrijdag 10 februari 2012 19:55 schreef Gertje-Plongers het volgende:
Niet zo onzeker sientelo...als de boodschap goed bedoeld is is het altijd goed. Meer kun je niet doen als mens. Er zijn zoveel paden en zoveel meningen die allemaal goed zijn in zekere zin.
Het is denk ik vooral de mens die er de boodschap uithaald die er toe doet voor hen. Sommigen zien in alles liefde, sommigen zien dat niet. Dat is van alle tijden en van alle ideeën die er zijn geweest.
Iets in die trant ja. Zo zou ik het zelf ook ongeveer willen omschrijven. Iets is nooit full proof dus ik hou een slag om de arm. Maar dat is hoe het is.quote:Ik begrijp niet helemaal wat je bedoelt. Zoals ik het op dit moment zie... is iedereen in de kern goed.. maar zijn er vele vele paden die je verder van de kern verwijderen.. en alle paden die van de kern verwijderen zorgen voor ellende.. dus dan zijn de zielen wel goed..maar de paden brengen ellende... de ziel wil liefde delen... en als het zich op een pad bevindt van destructie kan het niet gelukkig zijn ... zoiets...
Die laatste zin is maar een gedachte he? Het is geen werkelijkheid... In de kern is liefde.... en daar kan iedereen weer bewust van wordenquote:Op vrijdag 10 februari 2012 20:37 schreef Gertje-Plongers het volgende:
[..]
Iets in die trant ja. Zo zou ik het zelf ook ongeveer willen omschrijven. Iets is nooit full proof dus ik hou een slag om de arm. Maar dat is hoe het is.
Maar alleen is het behoorlijk complex als je het in het geheel gaat bekijken, omdat alles inwerkt op elkaar en dus nooit iedereen tot zijn beste zelf zal ontplooien.
Angst verstijfd.quote:Op vrijdag 10 februari 2012 20:31 schreef sientelo het volgende:
Ehhh nee ergens bang voor zijn kan niet de bedoeling zijn... als je bang bent dan twijfel je en dan ben je je minder bewust van je eigen kracht... Je kunt zonder bang zijn beslissen wat wel en niet goed voor je is... eigenlijk geef je iets nog steeds macht als je er bang voor bent... omdat je je ermee verbindt en krachtiger maakt... terwijl je kern.. je diepste kern... liefde is..en niet kan veranderen.. alleen als je angstig bent dan ben je je niet bewust op dat moment..
Ook het pad van liefde zorgt voor ellende & dan bedoel ik niet zozeer alleen stuk gelopen relaties, maar b.v.: Uit liefde trekken mensen elkaar voor ... met alle maatschappelijke, sociale, morele enz. gevolgen van dien.quote:Ik begrijp niet helemaal wat je bedoelt. Zoals ik het op dit moment zie... is iedereen in de kern goed.. maar zijn er vele vele paden die je verder van de kern verwijderen.. en alle paden die van de kern verwijderen zorgen voor ellende.. dus dan zijn de zielen wel goed..maar de paden brengen ellende... de ziel wil liefde delen... en als het zich op een pad bevindt van destructie kan het niet gelukkig zijn ... zoiets...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |