abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_107734184
Meerdere mensen claimen op een gegeven moment contact te krijgen met een wezen die op bepaalde momenten door hen heen kan spreken. Wat/wie zijn die wezens en wat willen ze?

Een paar voorbeelden:

1) Kryon (lijkt wel op cry on?)

Lee Carrol, een persoon die niet openstond voor spiritualiteit kreeg op een gegeven moment van helderzienden te horen dat er een wezen was wat contact met hem zocht. Na een tijdje kreeg hij steeds meer boodschappen door en nu spreekt hij voor een groot publiek. Hier een filmpje van hem als hij praat als 'zichzelf':

Dan nu Kryon. Hij noemt zich de gatekeeper of humanity, degene die aan de poort staat waar mensen op aarde komen en de aarde verlaten. De tussenplek tussen reïncarnaties. Ook noemt hij zich master of magnetic service. Hier een filmpje van Lee Carrol als hij spreekt als Kryon

2) Bashar (schijnt arabisch te zijn voor boodschapper)

Eerst een filmpje van Darryl Anka over zichzelf en over channelen van bashar

Bashar beweert een alien te zijn. Hier een filmpje van Darryl als Bashar

3) White Bull ( die we al hadden gezien in het topic over het ego)

hier een site van Ian graham waarin hij vertelt wie hij is en dat hij op een gegeven moment contact kreeg met een wezen wat zich white bull noemde

http://mankindkindman.org/

4) Gaia

Pepper lewis beweert gaia (de aarde) te channelen

5) Abraham ( een bekende bijbelse naam)

Esther hicks channelt al een tijdje abraham voor een groot publiek.

hier een filmpje

De mensen lijken allemaal een andere stem te krijgen en ook aparte informatie te geven. Waar komt het vandaan? Wat is het? Ik bedoel dit niet als een promotie omdat ik het maar creepy vind. Niet het idee dat er veel meer is dan we weten, maar meer het gevoel wat ik erbij krijg. Ik vraag me wel af wat het is.
Als je niet graag doet wat je doet en niet doet wat je wél graag doet, dan heb je wanklank boven muziek verkozen.
Schildpadden kunnen meer over de weg vertellen dan hazen
  woensdag 8 februari 2012 @ 10:32:18 #2
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_107743352
THE GREAT AWAKENING ! CHANGING OF THE GUARD GLOBALLY . MSM IS FAKE NEWS
  woensdag 8 februari 2012 @ 10:55:33 #3
8372 Bastard
Persona non grata
pi_107743977
quote:
Hele mooie idd, staat ook in het archief opgeslagen! TRU [DOCU] hoekje
The truth was in here.
pi_107744636
Channelen lijkt mij nogal gevaarlijk. Als het kan dan lijkt het mij dat je een deel van jezelf moet loslaten waar entiteiten mee kunnen werken, of iets mee kunnen doen. Dat deel van jezelf heb je toch zelf nodig om je leven te kunnen leven, om deze wereld te interpreteren en er voor jezelf iets van te maken waardoor de interactie ermee beter kan worden.

Dat men zegt dat entiteiten 'door hen' spreken is meer om aan een ideaal te willen voldoen dat iets 'zuiver' wordt doorgegeven, zonder de menselijke interpretatie ertussen. Wat ik erg jammer vind, het zelf leren interpreteren is noodzakelijk voor het groeien van een individu, zonder dat is de mens niet veel meer dan een gehypnotiseerde, geindoctrineerde robot die zichzelf voorhoud een soort hemelse boodschapper te zijn. Zo iemand is niet veel meer dan een telefoon die door anderen wordt gebruikt ipv het zelf te gebruiken. Maar dat lijkt ook weer zo'n taboe voor mensen die zich ermee bezig houden, het 'service to self' tegenover 'service to others'.
pi_107746824
Een soort bezetenheid, ik vertrouw het niet.
pi_107777879
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2012 11:19 schreef loop het volgende:
Channelen lijkt mij nogal gevaarlijk. Als het kan dan lijkt het mij dat je een deel van jezelf moet loslaten waar entiteiten mee kunnen werken, of iets mee kunnen doen. Dat deel van jezelf heb je toch zelf nodig om je leven te kunnen leven, om deze wereld te interpreteren en er voor jezelf iets van te maken waardoor de interactie ermee beter kan worden.

Dat men zegt dat entiteiten 'door hen' spreken is meer om aan een ideaal te willen voldoen dat iets 'zuiver' wordt doorgegeven, zonder de menselijke interpretatie ertussen. Wat ik erg jammer vind, het zelf leren interpreteren is noodzakelijk voor het groeien van een individu, zonder dat is de mens niet veel meer dan een gehypnotiseerde, geindoctrineerde robot die zichzelf voorhoud een soort hemelse boodschapper te zijn. Zo iemand is niet veel meer dan een telefoon die door anderen wordt gebruikt ipv het zelf te gebruiken. Maar dat lijkt ook weer zo'n taboe voor mensen die zich ermee bezig houden, het 'service to self' tegenover 'service to others'.
Ja zo'n gevoel heb ik er ook bij... al snap ik niet helemaal wat je zegt... voor heb zoiezo het gevoel dat er iets niet klopt eraan... het voelt niet oke..
Als je niet graag doet wat je doet en niet doet wat je wél graag doet, dan heb je wanklank boven muziek verkozen.
  donderdag 9 februari 2012 @ 08:28:09 #7
8372 Bastard
Persona non grata
pi_107780399
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2012 12:43 schreef Loppe het volgende:
We zijn allemaal bezeten, we bezetten allemaal ons eigen lichaam ;)
The truth was in here.
  donderdag 9 februari 2012 @ 08:52:43 #8
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_107780697
quote:
7s.gif Op woensdag 8 februari 2012 10:55 schreef Bastard het volgende:

[..]

Hele mooie idd, staat ook in het archief opgeslagen! TRU [DOCU] hoekje
Reuze handig daar heb ik het vandaan :Y
THE GREAT AWAKENING ! CHANGING OF THE GUARD GLOBALLY . MSM IS FAKE NEWS
pi_107792198
Hmm... onze huisgeest, Wagakb, staat niet in de OP. :o
pi_107814012
oke...

ik heb spijt van dat ik dit topic heb gemaakt... sorry..

ik bedoelde dit niet als promotie hiervan...
  vrijdag 10 februari 2012 @ 00:30:11 #11
351424 Skitzofrenix
Wat denk je wel niet?
pi_107814814
Lijkt een beetje op een dissociatieve identiteitsstoornis.
''Je kunt over alles nadenken, maar het helpt natuurlijk niet''
pi_107819284
quote:
0s.gif Op donderdag 9 februari 2012 23:58 schreef sientelo het volgende:
oke...

been there, done that :)
pi_107821419
quote:
oke...

Hoezo? Ik vind het een leuk topic.
  vrijdag 10 februari 2012 @ 16:44:34 #14
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_107831904
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2012 12:43 schreef Loppe het volgende:
Dit, het zijn allemaal demonen in disguise.
  vrijdag 10 februari 2012 @ 19:07:23 #15
8372 Bastard
Persona non grata
pi_107836304
quote:
oke...

Maar wat wil je dan, dat iedereen er bang voor is en het wegzet als iets demonisch?
The truth was in here.
  vrijdag 10 februari 2012 @ 19:26:19 #16
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_107837025
Jane Roberts met haar Seth is net zo demonisch.
Of die andere ook met z'n "this is Ra".
  vrijdag 10 februari 2012 @ 19:35:40 #17
8372 Bastard
Persona non grata
pi_107837392
quote:
6s.gif Op vrijdag 10 februari 2012 19:26 schreef Manke het volgende:
Jane Roberts met haar Seth is net zo demonisch.
Of die andere ook met z'n "this is Ra".
Ik heb met dat soort dingen altijd iets van; of die mensen zijn knettergek en hebben een bijzondere gave van schizofrenie, of ze hebben echt een boodschap te vertellen. Maar ik heb dan wel moeite met het aannemen van die boodschap van iemand die zo onecht overkomt.
The truth was in here.
pi_107838217
Niet zo onzeker sientelo...als de boodschap goed bedoeld is is het altijd goed. Meer kun je niet doen als mens. Er zijn zoveel paden en zoveel meningen die allemaal goed zijn in zekere zin.

Het is denk ik vooral de mens die er de boodschap uithaald die er toe doet voor hen. Sommigen zien in alles liefde, sommigen zien dat niet. Dat is van alle tijden en van alle ideeën die er zijn geweest.
Kreeg ooit sprookjes te horen. Zit nu in therapie.
pi_107840123
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2012 10:21 schreef Loppe het volgende:

[..]

been there, done that :)
Wat bedoel je?

quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2012 11:37 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Hoezo? Ik vind het een leuk topic.
Ja, omdat ik me bedacht dat ik juist aandacht eraan geef, maar dat ik het dus juist geen positief iets vind... ik ben aan het leren om alleen aandacht te gaan geven aan dat wat goed voelt.. zodat dat juist versterkt wordt...

quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2012 19:07 schreef Bastard het volgende:

[..]

Maar wat wil je dan, dat iedereen er bang voor is en het wegzet als iets demonisch?
Ehhh nee ergens bang voor zijn kan niet de bedoeling zijn... als je bang bent dan twijfel je en dan ben je je minder bewust van je eigen kracht... Je kunt zonder bang zijn beslissen wat wel en niet goed voor je is... eigenlijk geef je iets nog steeds macht als je er bang voor bent... omdat je je ermee verbindt en krachtiger maakt... terwijl je kern.. je diepste kern... liefde is..en niet kan veranderen.. alleen als je angstig bent dan ben je je niet bewust op dat moment..

quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2012 19:55 schreef Gertje-Plongers het volgende:
Niet zo onzeker sientelo...als de boodschap goed bedoeld is is het altijd goed. Meer kun je niet doen als mens. Er zijn zoveel paden en zoveel meningen die allemaal goed zijn in zekere zin.

Het is denk ik vooral de mens die er de boodschap uithaald die er toe doet voor hen. Sommigen zien in alles liefde, sommigen zien dat niet. Dat is van alle tijden en van alle ideeën die er zijn geweest.
Ik begrijp niet helemaal wat je bedoelt. Zoals ik het op dit moment zie... is iedereen in de kern goed.. maar zijn er vele vele paden die je verder van de kern verwijderen.. en alle paden die van de kern verwijderen zorgen voor ellende.. dus dan zijn de zielen wel goed..maar de paden brengen ellende... de ziel wil liefde delen... en als het zich op een pad bevindt van destructie kan het niet gelukkig zijn ... zoiets...
pi_107840488
quote:
Ik begrijp niet helemaal wat je bedoelt. Zoals ik het op dit moment zie... is iedereen in de kern goed.. maar zijn er vele vele paden die je verder van de kern verwijderen.. en alle paden die van de kern verwijderen zorgen voor ellende.. dus dan zijn de zielen wel goed..maar de paden brengen ellende... de ziel wil liefde delen... en als het zich op een pad bevindt van destructie kan het niet gelukkig zijn ... zoiets...
Iets in die trant ja. Zo zou ik het zelf ook ongeveer willen omschrijven. Iets is nooit full proof dus ik hou een slag om de arm. Maar dat is hoe het is.

Maar alleen is het behoorlijk complex als je het in het geheel gaat bekijken, omdat alles inwerkt op elkaar en dus nooit iedereen tot zijn beste zelf zal ontplooien.
pi_107840848
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2012 20:37 schreef Gertje-Plongers het volgende:

[..]

Iets in die trant ja. Zo zou ik het zelf ook ongeveer willen omschrijven. Iets is nooit full proof dus ik hou een slag om de arm. Maar dat is hoe het is.

Maar alleen is het behoorlijk complex als je het in het geheel gaat bekijken, omdat alles inwerkt op elkaar en dus nooit iedereen tot zijn beste zelf zal ontplooien.
Die laatste zin is maar een gedachte he? Het is geen werkelijkheid... In de kern is liefde.... en daar kan iedereen weer bewust van worden :)
pi_107841239
Ja dat is een gedachte inderdaad, maar ook een gedachte die waar is. Zonder daar nu een oordeel over te vellen.

Ik denk zeker dat de boodschap liefde moet wezen, maar liefde is misschien een beetje een woord waar van gedacht kan worden, zwijmel zwijmel..Maar dat is het niet in mijn ogen.

ik zie liefde als onvoorwaardelijk willen en durven laten groeien van medemensen, en daar onvoorwaardelijk in te geloven ondanks fouten die gemaakt worden ? Snijdt dat hout.
  vrijdag 10 februari 2012 @ 21:06:25 #23
241970 R0N1N
Live free or die trying
pi_107842030
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2012 20:31 schreef sientelo het volgende:
Ehhh nee ergens bang voor zijn kan niet de bedoeling zijn... als je bang bent dan twijfel je en dan ben je je minder bewust van je eigen kracht... Je kunt zonder bang zijn beslissen wat wel en niet goed voor je is... eigenlijk geef je iets nog steeds macht als je er bang voor bent... omdat je je ermee verbindt en krachtiger maakt... terwijl je kern.. je diepste kern... liefde is..en niet kan veranderen.. alleen als je angstig bent dan ben je je niet bewust op dat moment..
Angst verstijfd.
Liefde verblind.

Wees (denk) neutraal ;)

quote:
Ook het pad van liefde zorgt voor ellende & dan bedoel ik niet zozeer alleen stuk gelopen relaties, maar b.v.: Uit liefde trekken mensen elkaar voor ... met alle maatschappelijke, sociale, morele enz. gevolgen van dien. :P

Met liefde komt haat. Haal er één weg en de ander verdwijnt. Zoals het licht en de duisternis. Yin en Yang ;)
The truth may be out there, but the lies are in your head.
pi_107842491
Dat bedoel ik dus...

Liefde moet je niet vergelijken met hormonale kwesties. Liefde is iets anders.

Liefde is die neutrale kracht inderdaad, die niet voortrekt en niet achtersteld. Niet Yin en niet Yang is, maar beide, en als nodig sturend..

Laat ik het uitleggen zoals ik het zelf zie. Liefde is een kracht, een intentie. Bijvoorbeeld Yin Yang zijn beide krachten zoals plus en min. Beide doen niets en zijn slechts wat ze zijn.

Liefde is een vorm van, en een mengeling van beide, denk ik. Met het verschil dat het niet perse in balans moet/hoeft te zijn om het te doen ontstaan of te gebruiken. Liefde is groter dan de balans. Net zoals haat groter is dan de balans.

Yin Yang is slechts een metafoor om beide krachten te omschrijven denk ik.

Volgens mij leg ik het nog niet helemaal goed uit, maar oke..

[ Bericht 28% gewijzigd door Gertje-Plongers op 10-02-2012 21:42:13 ]
pi_107844126
ehh ja met liefde bedoel ik geen verliefdheid of gehechtheid...

iets veel dieper dan dat... de kern...

voortrekkerij is geen liefde... En met liefde komt geen haat... met verliefdheid misschien... dat kan veranderen naar haat...

haat en liefde zijn tegenovergestelde... die gaan niet samen..

als ik liefde voel is haat afwezig.. als ik haat ben ik me niet bewust van de liefde...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')