Scheelt weer boren!quote:Op woensdag 8 februari 2012 09:48 schreef alors het volgende:
Grontmij gaat met een radar over de route
Oeh, klinkt stoer, dus dan zitten er mogelijk Amerikaanse onderzeeers onder het ijs die het water in beweging houden en de ijsgroei tegengaan?quote:Op woensdag 8 februari 2012 09:48 schreef alors het volgende:
Grontmij gaat met een radar over de route
Met fotootjes: http://www.omropfryslan.nl/nijs/iis-yn-balk-metten-mei-laserquote:Op woensdag 8 februari 2012 09:48 schreef alors het volgende:
Grontmij gaat met een radar over de route
quote:Op woensdag 8 februari 2012 10:54 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Met fotootjes: http://www.omropfryslan.nl/nijs/iis-yn-balk-metten-mei-laser
Mart vind ik hypocriet, hij wil ondertussen maar dolgraag de elfstedentocht presenteren.quote:Op woensdag 8 februari 2012 10:23 schreef TUFKAL het volgende:
Goeie column
http://marcelvanroosmalen(...)tocht-en-de-rtl-app/
Als je hier een bron van hebt, gaat het niet door. Maar ik geloof er niks van, aangezien ze ook met +3 een Elfstedentocht hebben gereden.quote:Op woensdag 8 februari 2012 11:38 schreef Kreupeldicht het volgende:
Ik meende dat ze op basis van weersvoorspellingen geen elfstedentocht meer mochten uitschrijven. Dat het ijs er eerst moet liggen zeg maar. Dat gaf in 85 nogal wat problemen toen het op die dag bleek te dooien en toeschouwers toch op het ijs bleven staan.
Dus dan zal het nu voor het eerst anders moeten aangezien ze 2 dagen voorbereidingstijd nodig hebben.
De T. Misschien nog effe wachten?quote:wo 08 feb 2012, 11:29 | 0 reacties | lees voor
Winter volgende week weer terug Van onze weerman
LEEUWARDEN - De winter keert volgende week na een driedaagse onderbreking terug in ons land. Vanaf volgende week woensdag komen we opnieuw in een noordoosten stroming met koude vrieslucht terecht, waarbij de temperatuur zowel overdag als ‘s nachts onder nul blijft.
De huidige vorstperiode duurt tot in de loop van zondag. Daarna volgen sneeuwbuien en lichte dooi, waarna hogedruk de regie weer overneemt.
Dan moet het wel nog flink aangroeien en daar zit hem net het probleem toch?quote:Op woensdag 8 februari 2012 11:27 schreef De_kromme het volgende:
[..]
Prima. Zoals het er nu uitziet gaat ie door, op zaterdag.
Met twee nachten strenge vorst, is die 5cm gem. niet zo'n groot probleem. Het probleem zit hem meer in de dooi op zondag, beste dag om de tocht te houden lijkt a.s. zaterdag namelijk.quote:Op woensdag 8 februari 2012 11:44 schreef jpjedi het volgende:
[..]
Dan moet het wel nog flink aangroeien en daar zit hem net het probleem toch?
nee wantquote:Op woensdag 8 februari 2012 11:44 schreef Silenus het volgende:
[..]
De T. Misschien nog effe wachten?
Bron? Dat was eind jaren negentig. Kroes wilde er niet aan beginnen omdat hij verantwoordelijk zou zijn mocht de weersituatie dermate veranderen en hij iedereen op de dag ervoor weer naar huis zou sturen en dat zou geld gaan kosten. Uiteindelijk bleek het ijs die dag toch sterk genoeg. Maar daar is nog een beste rel om geweest.quote:Op woensdag 8 februari 2012 11:38 schreef Kreupeldicht het volgende:
Ik meende dat ze op basis van weersvoorspellingen geen elfstedentocht meer mochten uitschrijven. Dat het ijs er eerst moet liggen zeg maar. Dat gaf in 85 nogal wat problemen toen het op die dag bleek te dooien en toeschouwers toch op het ijs bleven staan.
Dus dan zal het nu voor het eerst anders moeten aangezien ze 2 dagen voorbereidingstijd nodig hebben.
Dus er kan gefinisht worden, ook belangrijkquote:Op woensdag 8 februari 2012 11:53 schreef Jovatov het volgende:
Bonkevaart (finish #elfstedentocht) helemaal schoon. IJsdikte vanmorgen gemeten 14-16 cm!!
bron
Inderdaad.quote:Op woensdag 8 februari 2012 12:00 schreef Lonka het volgende:
Ik ga hier vannaar
naar
naar
naar
![]()
Ik hoop dat het met![]()
![]()
![]()
eindigt
Het is maar net naar welke site je kijkt. De ene geeft 3 tot 5 graden aan en een andere weer 0 tot 1.quote:Op woensdag 8 februari 2012 11:46 schreef De_kromme het volgende:
[..]
Met twee nachten strenge vorst, is die 5cm gem. niet zo'n groot probleem. Het probleem zit hem meer in de dooi op zondag, beste dag om de tocht te houden lijkt a.s. zaterdag namelijk.
Je bedoelt waarschijnlijk 1996. Op 9 februari was het ijs inderdaad goed genoeg omdat er die nacht meer aangroei was dan verwacht. Echter was het te kort dag om de tocht uit te schrijven omdat het weer de volgende dag alweer omsloeg. Ze hadden hem dan de 10e moeten rijden maar op die dag was het ijs alweer te zwak.quote:Op woensdag 8 februari 2012 11:52 schreef Kreupeldicht het volgende:
[..]
Bron? Dat was eind jaren negentig. Kroes wilde er niet aan beginnen omdat hij verantwoordelijk zou zijn mocht de weersituatie dermate veranderen en hij iedereen op de dag ervoor weer naar huis zou sturen en dat zou geld gaan kosten. Uiteindelijk bleek het ijs die dag toch sterk genoeg. Maar daar is nog een beste rel om geweest.
Maar het zou best kunnen dat ze nu meer vertrouwen hebben in de meteorologen...
Zaterdag is de gem. ijsdikte ook al genoeg voor een Tocht. Waarom het risico lopen om het uit te stellen tot zondag, met een kans op dooi?quote:Op woensdag 8 februari 2012 12:04 schreef brother52 het volgende:
[..]
Het is maar net naar welke site je kijkt. De ene geeft 3 tot 5 graden aan en een andere weer 0 tot 1.
Als die laatste klopt, dan zal de tocht er eerder op zondag komen. Dan heb je nog een nacht extra vorst.
Maar het gaat niet om de gemiddelde ijsdikte. Het gaat om de dikte over de gehele route en in het zuid-oosten is het nu nog niet genoeg er moet daar nog zo'n 5/6 cm bij. Dat red je niet met 3 nachten van -10. Dan mag je heel erg blij zijn met een maximaal 1,5 cm per nacht.quote:Op woensdag 8 februari 2012 12:08 schreef De_kromme het volgende:
[..]
Zaterdag is de gem. ijsdikte ook al genoeg voor een Tocht. Waarom het risico lopen om het uit te stellen tot zondag, met een kans op dooi?
KNMI: 3 nachten 8-10 graden vorst. Gaat helemaal goedkomen.
Mooie foto's ookquote:Wel grappig als je up to date wilt blijven trouwens: https://twitter.com/#!/elfstedentweets
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |