abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 7 februari 2012 @ 20:34:40 #1
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_107727532

Dit topic is speciaal gemaakt voor mensen die net begonnen zijn met hardlopen, of die zich nog thuis voelen hier ;). Het maakt niet uit of je nou met Evy loopt, je eigen schema volgt of C25K: Iedereen is hier welkom! Je kan in dit topic praten over je voortgang, welke kleding je wil dragen, hoe zwaar/makkelijk het allemaal gaat..Je kan het zo gek niet verzinnen. Stel ook gerust vragen, we zijn hier om elkaar te helpen :).
----------------------------------------------------------------------------------------------------------
Er zijn 3 verschillende hardlooptopics gaande:
[LIF] Topicreeks: Hardlopen voor beginners :
Specifiek bedoelt voor mensen die hardlopen gebruiken om bv af te vallen, over de kleding te praten etc. Tevens zijn we allemaal recent begonnen met hardlopen :)
[SPT] Topicreeks: Hardlopen voor beginners :
Voor de hardlopers die hardlopen werkelijk als een sport zien maar die wel net begonnen zijn.
[SPT] Topicreeks: Centraal topic voor amateurhardlopers :
Dit topic is voor de hardlopers die geen beginners meer zijn, al aardig wat wedstrijden lopen, flink op de tijden letten maar toch nog amateurs zijn.

Kijk en post gezellig mee in het topic wat voor jou van toepassing is :)
----------------------------------------------------------------------------------------------------------
*O* Tevens zijn we een Fok! Endomondo team begonnen! Dus gebruik je Endomondo om je voortgang bij te houden? Meld je dan aan bij het Fok! Endomondo team en laat zien dat Fok!kers ook buiten komen *O*

SPOILER: Schema's
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Diverse links
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Apps voor op telefoons
SPOILER: Mensen die o.a. hier posten
---------------------------

B-) Challenges 2012:

Omdat mensen zichzelf willen motiveren en om een leuke stok achter de deur te hebben stellen mensen zich een doel, een challenge. Hoeveel km ze willen lopen in een jaar.
Elke week kunnen mensen doorgeven hoeveel ze gelopen hebben, waardoor er weer wat op de teller in de OP bijkomt. Wil je jouw persoonlijke challenge ook in de lijst hebben? Dat kán met dank aan Swetsenegger!

Je kan het schema aanpassen of jezelf toevoegen door naar http://www.tweedehandsboek.net/FOK/schema.php?naam= <--- (Vul hier je eigen username in) te gaan. 'Oefenaccountje': http://www.tweedehandsboek.net/FOK/schema.php?naam=test

Deze OP vind je hier
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
  dinsdag 7 februari 2012 @ 20:36:53 #2
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_107727634
zoals in het laatste topic al gezegd, komende vrijdag een afspraak met een podiatrist om te kijken of we wat kunnen doen aan een slepende blessure die maar niet over gaat.
Het belemmered me niet om te lopen maar ik kan niet zo vaak en zo ver lopen als ik eigenlijk zou willen.
pi_107727662
bouncen?
  dinsdag 7 februari 2012 @ 20:41:00 #4
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_107727834
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 februari 2012 20:37 schreef datisstom het volgende:
bouncen?
even terug lezen in het vorige topic
pi_107729039
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 februari 2012 20:41 schreef rechtsedirecte het volgende:

[..]

even terug lezen in het vorige topic
Of werkt ie bij Adidas :P
pi_107729122
Woah, ik dacht even dat ik uit de lijst was gegooid. Sta ik nu opeens ergens bovenin het lijstje.
Heb de afgelopen 2 weken nauwelijks iets gedaan. :@
pi_107729787
De ''stop volgen'' knop wordt over 24 uur ingedrukt, ik ben geblesseerd en zal de Venloop niet halen.

inb4: ik zei het toch dit dat zus zo.
pi_107730488
:D
Wel kut. Maar weet je wat er nou aan de hand is? Naar de dokter geweest?
  dinsdag 7 februari 2012 @ 22:02:12 #9
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_107731436
't ziet ernaar uit dat vanaf volgende week de dooi is ingezet. En dus kunnen de hardloopschoentjes weer uit de kast en ondergebonden worden. Weer mijlen maken...
How can I make this topic about me?
  dinsdag 7 februari 2012 @ 22:13:44 #10
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_107732005
Ik ben van plan morgenochtend al wel weer een poging te wagen :Y Vrijdag voor het laatst gelopen, dus wordt wel weer hoog tijd ;)
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  dinsdag 7 februari 2012 @ 22:16:45 #11
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_107732159
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 februari 2012 22:02 schreef gebrokenglas het volgende:
't ziet ernaar uit dat vanaf volgende week de dooi is ingezet. En dus kunnen de hardloopschoentjes weer uit de kast en ondergebonden worden. Weer mijlen maken...
Hoop dat de vorst niet teveel in de grond zit anders wordt het glibberen.
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.
pi_107735925
Gisterenavond laat bij 10 graden vorst nog ruim 10 km in een uur tijd gelopen. Op een gegeven moment werd mijn gezicht min of meer gevoelloos, en had ik het gevoel alsof ik een ijscompres onder mijn shirt had, maar ik heb het toch maar weer overleefd. :7
I'm celebrating my love for you, with a pint of beer and a new tattoo
  dinsdag 7 februari 2012 @ 23:45:23 #13
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_107736443
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 februari 2012 21:14 schreef wyccie het volgende:
Woah, ik dacht even dat ik uit de lijst was gegooid. Sta ik nu opeens ergens bovenin het lijstje.
Heb de afgelopen 2 weken nauwelijks iets gedaan. :@
Houd dat nog ff een week vol, ben in achtervolging en dan kan ik je inhalen ;)
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.
  woensdag 8 februari 2012 @ 07:25:24 #14
308208 Bisamrat
komt wel goed schatje
pi_107740189
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 februari 2012 22:02 schreef gebrokenglas het volgende:
Inderdaad, weer lekker lopen zodra de sneeuw weg is. De schedule weer in de plus zien te krijgen :)
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 8 februari 2012 @ 08:44:38 #15
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_107740934
quote:
6s.gif Op dinsdag 7 februari 2012 22:13 schreef E.T. het volgende:
Ik ben van plan morgenochtend al wel weer een poging te wagen :Y Vrijdag voor het laatst gelopen, dus wordt wel weer hoog tijd ;)
You go girl :) Ga ik vanavond weer een rondje.
  woensdag 8 februari 2012 @ 09:23:12 #16
28372 locutus51
Nil Volentibus Arduum
pi_107741572
Vanavond maar eens beginnen met intervaltrainingen om mijn snelheid omhoog te krijgen. Ik heb 10 maal 500 meter in de planning staan.
"Step into the light to see the darkness"
"If you talk to God you're religious. If God talks to you, you're psychotic."
pi_107743551
@ Swets
wat een mongolen bij adidas :')

OT: zo weer 6 a 7km lopen ^O^
  woensdag 8 februari 2012 @ 10:54:42 #18
1872 Jumparound
bedankt voor de vis
pi_107743958
volgens mijn schema moet ik binnenkort een "vaartspel" gaan lopen...
Ik las dat het "op gevoel spelen met verschillende tempo's" is...

Iemand ervaring mee? Ben benieuwd hoe andere hardlopers dit oplossen :-)
Inorbit: zeg dat dan typluie triangeljosti
Beauregard: Een beetje FOK!ker laat het brood door z'n moeder smeren.
Ecosia
ek's 'n flash drive, jy's 'n floppy
  woensdag 8 februari 2012 @ 10:58:59 #19
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_107744081
5.15 km in 36.34.
Eerste km's liepen heerlijk, van km 4 naar 5 liep ik erg langzaam blijkbaar. Klein stukje over een besneeuws (en aangestampt) voetpad gelopen, maar verder allemaal schone fietspaden.

En het was warm!!
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  woensdag 8 februari 2012 @ 12:57:58 #20
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_107747183
Morgenochtend ga ik weer! Echt zin in :D. 7,5 km is het plan i.p.v. 5 km, omdat ik morgen meer tijd heb dan normaal op een werkdag (thuiswerkdagje), afgelopen weekend geen 10 km heb gedaan en omdat ik deze week maar 2 keer gelopen heb :P. Ben benieuwd hoe het gaat. Vond het vanochtend een stuk minder koud dan gisteren en ik hoop vanaf volgende week weer gewoon lekker 3 keer per week te kunnen gaan als de dooi inzet.
Niet meer actief op Fok!
pi_107763500
Voor de sneeuwval de 8km met veel moeite aangetikt in 43 minuten.... Sindsdien een winterstop gehouden en vanavond weer gelopen om de draad een beetje bij te houden en op te pakken. Zat niet echt veel resultaat in, ongeveer 4,5 km in 30 minuten. Heb nu ook diverse stukjes gewoon gelopen. Komt het omdat ik een tijdje niet heb gelopen of dat ik niet echt meer vooruitgang eis omdat ik verder dan die 8 toch niet meer zal komen voor mijn gevoel...
pi_107765045
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2012 20:01 schreef ejvdb het volgende:
Komt het omdat ik een tijdje niet heb gelopen of dat ik niet echt meer vooruitgang eis omdat ik verder dan die 8 toch niet meer zal komen voor mijn gevoel...
Hey, dat komt wel goed hoor. Gewoon eens een keer die snelheid helemaal laten varen, puur je gedachten op 10 km zetten. Zo had ik laatst 12,5 gerend met de gedachten het gewoon uit te lopen, als is het maar met 8 km/h. Heb toen heerlijk gelopen.
  woensdag 8 februari 2012 @ 20:34:50 #23
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_107765899
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2012 20:22 schreef wyccie het volgende:

[..]

Hey, dat komt wel goed hoor. Gewoon eens een keer die snelheid helemaal laten varen, puur je gedachten op 10 km zetten. Zo had ik laatst 12,5 gerend met de gedachten het gewoon uit te lopen, als is het maar met 8 km/h. Heb toen heerlijk gelopen.
Dat!

Hoe vaak loop je, ejvdb? Is het een optie om bijvoorbeeld (minimaal) 2 keer per week te lopen en dan 1 keer 5 km en dan trainen op snelheid en dan 1 keer (in het weekend) een duurloop en dan lekker focussen op kilometers? Zo doe ik het iig.
Niet meer actief op Fok!
pi_107766004
Grote ijsbaan nog hier op de stoepen.

Ik zie er wel een paar hardlopen (er wordt best fanatiek gelopen hier in de stad!) maar die zijn allemaal zo voorzichtig bezig dat ik er kriegelig van zou worden -O- Het is dan ook écht nog glad en ik zou totaal niet op m'n gemak lopen.

Helaas hebben ze ook de cintelbaan niet sneeuwvrij gemaakt: dat was m'n laatste hoop eigenlijk, bij 't sportcentrum, maar dat is ook een grote sneeuwvlakte :')
Ja doei.
  woensdag 8 februari 2012 @ 20:37:30 #25
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_107766097
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2012 20:36 schreef motorbloempje het volgende:
Grote ijsbaan nog hier op de stoepen.

Ik zie er wel een paar hardlopen (er wordt best fanatiek gelopen hier in de stad!) maar die zijn allemaal zo voorzichtig bezig dat ik er kriegelig van zou worden -O- Het is dan ook écht nog glad en ik zou totaal niet op m'n gemak lopen.

Helaas hebben ze ook de cintelbaan niet sneeuwvrij gemaakt: dat was m'n laatste hoop eigenlijk, bij 't sportcentrum, maar dat is ook een grote sneeuwvlakte :')
Hier zijn de stoepen ook niet sneeuwvrij, maar dat zul je vast nog weten als ex-Haagse. Ik ga morgen dus maar 7,5-10 km doen op het fietspad, kijken hoever ik kom zonder al te krampachtig te lopen.
Niet meer actief op Fok!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')