abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_107726981

De Slankreeks

Vorige topics: Topicreeks: Gezond Slank

De Slank-topics zijn bedoeld voor wie wel wat kilootjes kwijt wil raken, maar geen overgewicht heeft, en voor wie probeert een goed gewicht te behouden, kortom, voor wie bezig is met goed eten en goed leven.

Algemeen uitgangspunt om af te vallen / goed gewicht te houden
• Eet genoeg! Meestal is dat méér dan je denkt: veel mensen die willen afvallen eten te weinig om te kunnen afvallen. Wie te weinig eet geeft z'n lichaam onvoldoende energie om vet af te breken, en daarnaast krijgt het lichaam signalen dat het heel verstandig is om elke overblijvende calorie ergens op te slaan. Op je buik, kont of heupen.
• Eet meer broccoli! Toevallig is broccoli héél gezond. Zegt loveli, dus het zal zo zijn. Iets algemener: eet meer groente. Veel meer groente.
• Sport! Goed voor je lijf, voor de stofwisseling, voor vetverbranding en voor spieropbouw. Niet iedereen kan of wil sporten, sommige mensen wérken echt (huuh), anderen hebben een kwetsbaar lichaam, maar hoe meer je inspanning toevoegt aan je dagelijkse bezigheden, hoe beter dat is voor je lijf. Niet overdrijven natuurlijk.
• Wees duurzaam! Je kunt een laag gewicht bereiken met een extreme aanpak. Dan is het echter heel moeilijk vast te houden. Probeer een aanpak te kiezen die je kan en wil blijven volhouden. In het algemeen is het beter om maximaal een halve kilo per week af te vallen.
• Kijk niet uitsluitend naar calorieën en hecht niet teveel waarde aan een weegschaal. Een eenzijdig menu kan je voorzien van de juiste hoeveelheid calorieën, maar voorziet niet in alle stoffen die je nodig hebt. Een veelzijdig menu bestaat niet zozeer uit de ene dag italiaans en de volgende sushi en de derde hollandse pot, maar uit een verzameling van groente (veel), brood etc (volkoren), vlees (mager) en vet (van de juiste soort). De weegschaal vertelt je hoe zwaar je bent, maar als je een kilo vet verwerkt tot 2 kilo spieren ben je zwaarder.. maar slanker.

Meedoen!
Doen! Welkom! Vertel, wat wil je, wat is je plan, wat doe je? De meeste van ons posten regelmatig een eetlijstje, met daarop:
• O Ontbijt
• T Tussendoortje
• L Lunch
• D Diner
• S Sport
Soms volgt daarop ongevraagd commentaar, niet altijd, schroom niet expliciet om commentaar te vragen, dan krijg je een hoop op- en aanmerkingen (of complimenten natuurlijk, kan ook).

Details (BMI is een handvat om overgewicht vast te stellen. De slankreeks is bedoeld voor mensen zonder overgewicht, met overgewicht (BMI > 27) ben je van harte welkom in het zustertopic Dieetclub.
BMR is een statistische berekening van de hoeveel calorieën die je lichaam nodig heeft om bedlegerig te zijn zonder je organen te beschadigen.

Slowchat In deze reeks wordt veel geslowchat, mocht jouw vraag niet meteen beantwoord worden/ondersneeuwen, stel hem dan gerust nog een keer!

PM-lijst PM-lijst is hier te vinden.
Bijwerken staat vrij!
Stay with me, let's just breathe.
It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen.
  dinsdag 7 februari 2012 @ 20:25:47 #2
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_107727035
De TT is een leugen! :{w
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
  dinsdag 7 februari 2012 @ 20:26:50 #3
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_107727097
quote:
11s.gif Op dinsdag 7 februari 2012 20:25 schreef XcUZ_Me het volgende:
De TT is een leugen! :{w
The title is a lieee
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
pi_107727117
Muahahahaha
It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen.
  dinsdag 7 februari 2012 @ 20:27:41 #5
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_107727139
quote:
11s.gif Op dinsdag 7 februari 2012 20:26 schreef MariaEtcetera het volgende:

[..]

The title is a lieee
Maria Translate Service? :P
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
  dinsdag 7 februari 2012 @ 20:27:48 #6
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_107727150
pi_107727166
Mooi OP plaatje :s)
pi_107727215
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 februari 2012 20:28 schreef MevrouwPuff het volgende:
Mooi OP plaatje :s)
Waardering O+
  dinsdag 7 februari 2012 @ 20:29:42 #9
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_107727256
pi_107727305
Er wordt verdeurie een kwartier niet in het oude topic gepost en nu ben je er als de kippen bij. Suspicious. (8>
pi_107727311
LIjstje:

O: yoghurt met banaan en muesli
T: mueslireep
L: quiche met gegrilde groetne en kip (500 kcals)
T: stuk avocado, was nog niet rijp
T: 2 knackebrod met roomkaas
B: uur wandelen
D: rodebietensalade met appel en feta, 2 worstjes
t: yoghurt met frambozen
pi_107727322
De OP foto is *O*
  dinsdag 7 februari 2012 @ 20:31:26 #13
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_107727354
quote:
10s.gif Op dinsdag 7 februari 2012 20:30 schreef Goodbye het volgende:
Er wordt verdeurie een kwartier niet in het oude topic gepost en nu ben je er als de kippen bij. Suspicious. (8>
I choose my moments carefully :7.
pi_107727361
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 februari 2012 20:30 schreef Jagärtrut het volgende:
LIjstje:

T: mueslireep
L: quiche met gegrilde groetne en kip (500 kcals)
T: stuk avocado, was nog niet rijp
T: 2 knackebrod met roomkaas
B: uur wandelen
D: rodebietensalade met appel en feta, 2 worstjes
t: yoghurt met frambozen
Mooie lijst, al zou ik zelf nooit twee keer yoghurt eten. Voelt zo dubbelop op de één of andere manier.
pi_107727438
quote:
6s.gif Op dinsdag 7 februari 2012 20:31 schreef XcUZ_Me het volgende:

[..]

I choose my moments carefully :7.
pi_107727676
Definitief lijstje van vandaag. Ik zat echt vol de hele dag en nu zit ik blijkbaar nog steeds niet op m'n benodigde kcal. :')

O: 60gr havermout/200ml halfvolle melk, halve grapefruit, restjes omelet (3 eieren)
T: 2 volkoren bth kalkoenfilet met geroosterde paprika, appel, saucijzenbroodje ( :9~ )
L: 2 volkoren bth met omelet, bth pindakaas
T: 2 volkoren bth kalkoenfilet met geroosterde paprika, banaan
D: Rest(je) chilli met rijst.
T: Kwark met fruit, nootjes
S: half uurtje buikspieren
pi_107727786
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 februari 2012 20:37 schreef ElDinosaur het volgende:
Definitief lijstje van vandaag. Ik zat echt vol de hele dag en nu zit ik blijkbaar nog steeds niet op m'n benodigde kcal. :')

O: 60gr havermout/200ml halfvolle melk, halve grapefruit, restjes omelet (3 eieren)
T: 2 volkoren bth kalkoenfilet met geroosterde paprika, appel, saucijzenbroodje ( :9~ )
L: 2 volkoren bth met omelet, bth pindakaas
T: 2 volkoren bth kalkoenfilet met geroosterde paprika, banaan
D: Rest(je) chilli met rijst.
T: Kwark met fruit, nootjes
S: half uurtje buikspieren
kan je niet voor je L pasta maken met gehakt en saus of tonijn en saus of kip en saus? Dat zet wat meer zoden aan de dijk.
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
pi_107728022
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 februari 2012 20:39 schreef _aurum_ het volgende:

[..]

kan je niet voor je L pasta maken met gehakt en saus of tonijn en saus of kip en saus? Dat zet wat meer zoden aan de dijk.
Daar zat ik ook aan te denken, kan alleen niets opwarmen op werk.. Van het weekend maar even wat recepten opzoeken/uitproberen voor koud spul.
pi_107728066
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 februari 2012 20:44 schreef ElDinosaur het volgende:

[..]

Daar zat ik ook aan te denken, kan alleen niets opwarmen op werk.. Van het weekend maar even wat recepten opzoeken/uitproberen voor koud spul.
Dat is koud ook lekker ;)
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_107728812
Terug van hardlopen, het was echt heel lekker! /endorfines

Definitief lijstje voor vandaag:
O: brinta, melk, rozijntjes
L: 3 volkoren bth, 1 flinke kom champignonsoep, donkerbruin triangelbroodje eiersalade, 1 koffie met opgeklopte melk :+.
T: banaan
T2: 1 rode paprika, 3 walnoten, 1 hazelnoot
S: 40 minuten hardlopen
'D': ~450 gr magere kwark, 1 lepeltje honing, 6 walnoten, 0.5 andere noot

Hier komt alleen nog 0.5 andere noot bij als ik de andere helft kan vinden. Hij sprong weg toen ik hem kraakte :o . Hoewel het een beetje een raar lijstje is, vind ik hem persoonlijk wel erg mooi. Het is zo niet meer te weinig, toch?

En ik heb nog geen planning voor morgen want ik ga de hele dag naar de sauna/thermen en heb dus geeeen idee wat voor eten ze daar hebben.
Everything which is not impossible, will eventually happen
pi_107728877
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 februari 2012 21:07 schreef Quinazoline het volgende:
Terug van hardlopen, het was echt heel lekker! /endorfines

Definitief lijstje voor vandaag:
O: brinta, melk, rozijntjes
L: 3 volkoren bth, 1 flinke kom champignonsoep, donkerbruin triangelbroodje eiersalade, 1 koffie met opgeklopte melk :+.
T2: 1 rode paprika, 3 walnoten, 1 hazelnoot
S: 40 minuten hardlopen
'D': ~450 gr magere kwark, 1 lepeltje honing, 6 walnoten, 0.5 andere noot

Hier komt alleen nog 0.5 andere noot bij als ik de andere helft kan vinden. Hij sprong weg toen ik hem kraakte :o . Hoewel het een beetje een raar lijstje is, vind ik hem persoonlijk wel erg mooi. Het is zo niet meer te weinig, toch?

En ik heb nog geen planning voor morgen want ik ga de hele dag naar de sauna/thermen en heb dus geeeen idee wat voor eten ze daar hebben.
Niet te weinig, maar ik mis groente :o en fruit!

Oh wacht, een verstopte paprika. Maar dan nog best weinig :+
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  dinsdag 7 februari 2012 @ 21:11:16 #22
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_107728961
lolcats <3

Puff, bescheidenheid is nie mis mee! Fijn dat het goed ging verders O+
pi_107728983
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 februari 2012 21:09 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Niet te weinig, maar ik mis groente :o en fruit!

Oh wacht, een verstopte paprika. Maar dan nog best weinig :+
1 banaan en een paprika inderdaad. En een verstopt blaadje sla op mijn broodje. Niet zo heel veel inderdaad. Die paprika ben ik nog ff gaan halen toen ik wist wat mijn planning was voor vandaag, want idd weinig groente. Maar ik eet over het algemeen wel vrij veel groente en vaak 2x fruit op een dag, dus daar maak ik me niet zo'n zorgen om, denk ik.
pi_107729009
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 februari 2012 21:11 schreef Quinazoline het volgende:

1 banaan en een paprika inderdaad. En een verstopt blaadje sla op mijn broodje. Niet zo heel veel inderdaad. Die paprika ben ik nog ff gaan halen toen ik wist wat mijn planning was voor vandaag, want idd weinig groente. Maar ik eet over het algemeen wel vrij veel groente en vaak 2x fruit op een dag, dus daar maak ik me niet zo'n zorgen om, denk ik.
Ah, een uitzondering dus vandaag. Dan is het goed O+
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_107729075
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 februari 2012 21:12 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Ah, een uitzondering dus vandaag. Dan is het goed O+
Als ik dat te vaak als excuus gebruik moet je het trouwens wel zeggen hoor, maar heb het idee dat dat wel goed zit bij mij.
  dinsdag 7 februari 2012 @ 21:29:03 #26
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_107729810
*speld laat vallen
pi_107729924
Ik durf niets te posten. Iets met gespetter en natte mac/ Iphone ;)
  dinsdag 7 februari 2012 @ 21:37:09 #28
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_107730218
Marmar, hoe gaat het?
Wij zijn terug van wokken. Vijf dikke borden en een toetje met slagroom, morgen ontbijtbuffet, zag een broodrooster dus met boter en suuker. Ow als ik nu niet 55kg ga wegen...

Zo en nu nog maar de zoveelste Duvel...

Trusten
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
pi_107732138
ik las net op FB over Sannelotte, even een :* voor MarMar
heeft Amsel al ingecheckt? is t fijn met O+ ?

en verder zit ik momenteel in all kinds of dubio... donderdag naar de bedrijfsarts wegens teveel kort verzuim. ben al een paar weken aan het nadenken wat er mis is met me, waarom kan ik me niet meer opladen? dit is toch een leuke school? zelfs een dagje wellness zoals gisteren is de dag daarna al niet meer merkbaar. Ik weet niet zo goed meer wat ik wil en moet :@ Want wil ik dit werk wel? En wat moet ik anders? Ben erg bang dat ze me niet willen houden op school als ik nu al met ziekteverzuim opval, laat staan als ik overwerkt ben... minder uren kunnen we financieel niet hebben... en het idee van solliciteren maakt me misselijk... Voel me verder niet depressief ofzo, maar zo vreselijk energieloos en gestresst... Sorry for dumping this on you, ik heb t er met vriendje al over gehad, en die maakt zich zorgen....
Kwak
pi_107733332
Och kwak, wat vervelend dat je je zo voelt :*. Misschien lucht het op om met de bedrijfsarts te praten? Je bent ook gewoon een paar keer ziek geweest toch? In het onderwijs loop je dan achterstand op, dat je in moet halen, dus extra druk, geen tijd om op te laden -> vicieuze cirkel. Of valt dat wel mee?
Venus in pocketformaat
Š loveli
  dinsdag 7 februari 2012 @ 22:39:47 #31
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_107733382
Ik vind het niet zo gek dat je het op een gegeven moment niet meer trekt met promoveren, daarnaast een baan, verhuizen, hobbies, zingen, druk sociaal leven, je eigen sores, etc.

:@.
pi_107733423
Lastig Kwak. :* Je bent natuurlijk ook al een tijd druk met vanalles. Misschien toch even rustiger vaarwater opzoeken, juist even een tijdje je werk doen en verder niks? Dan kun je misschien wat beter beoordelen hoe goed het werk zelf nou eigenlijk voelt.
Know that while you sleep
Everything has changed
pi_107733559
/zakelijk binnentuimelt, wat voor contract heb je Kwak?
  dinsdag 7 februari 2012 @ 22:48:59 #34
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_107733837
En bedoel het niet lullig, maar je doet wel heel veel tegelijk... en je kan best ff tijdelijk op fictieve kryptonite doorbikkelen, maar op een gegeven moment is het op... Maar goed, dat vind ik, misschien ben ik gewoon een lapzwans die niet zoveel tegelijk aan kan.
pi_107734027
Hier hetzelfde hoor, hate stress dus avoid.

Maar frequent verzuimgesprekken hoeven geen intentie te zijn tot stoppen zeker niet als de bedrijfsarts deze voert.
Wees eerlijk ieg en geef verbeterpunten aan.
pi_107734204
Bed :W Truste!
pi_107734523
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 februari 2012 22:48 schreef XcUZ_Me het volgende:
En bedoel het niet lullig, maar je doet wel heel veel tegelijk... en je kan best ff tijdelijk op fictieve kryptonite doorbikkelen, maar op een gegeven moment is het op... Maar goed, dat vind ik, misschien ben ik gewoon een lapzwans die niet zoveel tegelijk aan kan.
Geen lapzwans :N

Als ik het allemaal zo hoor denk ik bijna aan een burn-out kwak! Goed voor jezelf zorgen en alle signalen serieus nemen.
pi_107735388
quote:
0s.gif Op maandag 6 februari 2012 18:35 schreef Mini. het volgende:
Chico: ik weet niet of je liever wacht op iemand die Engels gestudeerd heeft, maar anders wil ik ook wel even kijken. :)
Vrienden kwamen langs om film te kijken, helemaal vergeten dat ik die opdracht nog na wilde kijken dus maar gewoon zo ingeleverd :'). Faal actie.

Kwak pas je wel goed op jezelf, wel rust nemen enzo als dat nodig is :*. Hoor wie het zegt.
Op maandag 4 juli 2011 21:37 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
*O* Go Chico, go Chico, itchaburpday, go Chico 8-)
pi_107735533
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 februari 2012 23:18 schreef Chicolate het volgende:

[..]

Vrienden kwamen langs om film te kijken, helemaal vergeten dat ik die opdracht nog na wilde kijken dus maar gewoon zo ingeleverd :'). Faal actie.

Kwak pas je wel goed op jezelf, wel rust nemen enzo als dat nodig is :*. Hoor wie het zegt.
Ach, jou kennende is het toch wel in orde. :P
Hoe gaat het eigenlijk met de Pfeiffer, niet te veel last van?
Everything has changed
  dinsdag 7 februari 2012 @ 23:22:58 #40
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_107735575
Tegen een ander is het altijd makkelijker gezegd dan tegen jezelf. Laat staan het ook doen.
pi_107735669
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 februari 2012 23:22 schreef Mini. het volgende:

[..]

Ach, jou kennende is het toch wel in orde. :P
Hoe gaat het eigenlijk met de Pfeiffer, niet te veel last van?
Vannacht wat minder geslapen dus vandaag was ik rond 6 uur wel behoorlijk gaar (en toen moest ik nog 3 uur). Ik doe een stuk minder dan normaal, neem veel meer rust en vind het vreselijk stom dat ik allemaal leuke dingen steeds af moet zeggen/wijzen. Al schijn ik voor een pfeiffertje alsnog erg actief te zijn.

Maar ik ben het dus behoorlijk zat al ondertussen om feestjes enzo te missen oO<
Op maandag 4 juli 2011 21:37 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
*O* Go Chico, go Chico, itchaburpday, go Chico 8-)
pi_107736100
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 februari 2012 23:24 schreef Chicolate het volgende:

[..]

Vannacht wat minder geslapen dus vandaag was ik rond 6 uur wel behoorlijk gaar (en toen moest ik nog 3 uur). Ik doe een stuk minder dan normaal, neem veel meer rust en vind het vreselijk stom dat ik allemaal leuke dingen steeds af moet zeggen/wijzen. Al schijn ik voor een pfeiffertje alsnog erg actief te zijn.

Maar ik ben het dus behoorlijk zat al ondertussen om feestjes enzo te missen oO<
Des te sneller gaat het over en dan komen er wel weer nieuwe leuke dingen. :)
Everything has changed
pi_107736435
Ik heb zojuist 40 baantjes gezwommen.
En heb er vanochtend 3 uur en 15 minuten over gedaan. Hopen dat het morgen minder dramatisch is. Ga denk nog even rennen na de cursus. En misschien wel weer zwemmen. :P
Doe wat je niet durft.
Geef kinderen in Madagascar kans op onderwijs. Steun Abecole
www.Facebook.com/AbecoleNL
pi_107739981
Mogge. Ik verwacht dat de elfstedenkoorts vandaag al flink zakt.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_107740038
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2012 06:07 schreef sigme het volgende:
Is de temperatuur gestegen dan? :+ Goedemorgen!
pi_107740167
Goedemorgen!
De raad komt bijeen staat op nu, maar geen idee wat dat concreet betekent.
Lekker ontbijt met brood met pindakaas en banaan :9
pi_107740188
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 februari 2012 22:39 schreef XcUZ_Me het volgende:
Ik vind het niet zo gek dat je het op een gegeven moment niet meer trekt met promoveren, daarnaast een baan, verhuizen, hobbies, zingen, druk sociaal leven, je eigen sores, etc.

:@.

Hele wijze woorden XM!
Vraag niet te veel van jezelf Kwak, je kunt alles wel willen, maar dat is kennelijk net even te veel.
Zorg nu eerst dat je je promotie afrondt en ga daarna weer al je andere dingen doen. :Y Ik denk zomaar dat als dat afgerond is, je veel meer aankunt. :*
Doe wat je niet durft.
  woensdag 8 februari 2012 @ 07:44:54 #48
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_107740295
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 februari 2012 23:45 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
Ik heb zojuist 40 baantjes gezwommen.
En heb er vanochtend 3 uur en 15 minuten over gedaan. Hopen dat het morgen minder dramatisch is. Ga denk nog even rennen na de cursus. En misschien wel weer zwemmen. :P
Doe jij ook een beetje rustiger aan dan? Sport is goed, maar dit voelt wat overdreven.

En kwak, wat de rest zegt. Zoveel als jij doet houdt geen gezond mens vol.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_107740355
quote:
1s.gif Op woensdag 8 februari 2012 07:44 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Doe jij ook een beetje rustiger aan dan? Sport is goed, maar dit voelt wat overdreven.

Verder zat ik gisteren op cursus op de Veluwe. En vandaag ook.
De rest van mijn lichamelijke activiteiten zijn 0. Op een stukje wandelen na dan. :)

Wanneer begin je met je nieuwe baan Tink?
Doe wat je niet durft.
pi_107740371
Dankjewel voor de lieve woorden. jullie hebben gelijk hoor, maar zo simpel ligt het allemaal niet.
Ten eerste besteed ik nu nauwelijks tijd aan zowel promotie als opleiding.
Ten tweede: nu alleen richten op promotie kan niet, want dan heb ik geen inkomen.
Ten derde haal ik nog een klein beetje enerie uit zjnen, ongeveer eens in de twee weken. verder kost alles energie en komt het niet terug.

Ik beloof dat ik er eerlijk over zal praten met de bedrijsrts. Ovwriens MI, heb ik een tijdelijke aanstellingmet uitzicht op vast afh. van een beoordelingstraject....
Kwak
pi_107740480
quote:
1s.gif Op woensdag 8 februari 2012 07:44 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Ze heeft volgens mij 3 uur over de reis gedaan en daarnaast 40 baantjes gezwommen, niet 3 uur gezwommen. 40 baantjes is 1 km en zou je binnen 20 minuten kunnen doen. (kwartier kan ook maar zou wel erg snel zijn)

Of ben ik de enige die het in eerste instantie verkeerd begreep
Worry is a misuse of imagination
pi_107740504
Ohai! Oeps ik hoop dat ik op tijd brn :') iets met vlucht en treinen enzo... Nu ja hopelijk vertrekken ze niet zonder me!

Planning doe ik nog niet, denk alleen in de middag warm eten zodat dat in de avond niet meer hoeft.
pi_107740679
quote:
1s.gif Op woensdag 8 februari 2012 08:10 schreef Probability het volgende:

[..]

Ze heeft volgens mij 3 uur over de reis gedaan en daarnaast 40 baantjes gezwommen, niet 3 uur gezwommen. 40 baantjes is 1 km en zou je binnen 20 minuten kunnen doen. (kwartier kan ook maar zou wel erg snel zijn)

Goed begrepen! En het was een klein zwembad. :)
Doe wat je niet durft.
pi_107740865
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2012 07:58 schreef kwakz0r het volgende:
Dankjewel voor de lieve woorden. jullie hebben gelijk hoor, maar zo simpel ligt het allemaal niet.
Ten tweede: nu alleen richten op promotie kan niet, want dan heb ik geen inkomen.
Ten derde haal ik nog een klein beetje enerie uit zjnen, ongeveer eens in de twee weken. verder kost alles energie en komt het niet terug.

Ik beloof dat ik er eerlijk over zal praten met de bedrijsrts. Ovwriens MI, heb ik een tijdelijke aanstellingmet uitzicht op vast afh. van een beoordelingstraject....
Kwak, ik denk dat het goed is om eens goed na te denken of je hart wel bij het onderwijs ligt. Ik zie jou zelden iets positiefs over jouw baan posten. Een van de laatste dingen die ik las was dat je niet hysterisch in huilen was uitgebarsten, dat vind ik nou niet echt *yay*. En om les te blijven geven omdat je niet weet wat je anders moet, dat is niet eerlijk naar jezelf toe, maar ook niet eerlijk naar je leerlingen. En dat is misschien niet zo kusjeskroel om te zeggen.
pi_107740907
quote:
We hebben nog drie nachten van -10 (in het gunstigste geval) /hoopdoetleven.
pi_107740940
:W

Vanmorgen een rondje hardgelopen, maar het was nogal koud (-10). M'n kont voelde alsof hij er af vroor. Heb zelfs gevoeld of ik geen scheuren in m'n tight had, zo koud was ie....
pi_107740972
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2012 08:42 schreef anna82 het volgende:

[..]

We hebben nog drie nachten van -10 (in het gunstigste geval) /hoopdoetleven.
I'm with her! *O*
pi_107741023
quote:
1s.gif Op woensdag 8 februari 2012 07:22 schreef MevrouwPuff het volgende:
Goedemorgen!
De raad komt bijeen staat op nu, maar geen idee wat dat concreet betekent.
Lekker ontbijt met brood met pindakaas en banaan :9
hoe is het gegaan gister? Want ik heb de update gemist denk ik :?
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
pi_107741045
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2012 08:40 schreef anna82 het volgende:

[..]

Kwak, ik denk dat het goed is om eens goed na te denken of je hart wel bij het onderwijs ligt. Ik zie jou zelden iets positiefs over jouw baan posten. Een van de laatste dingen die ik las was dat je niet hysterisch in huilen was uitgebarsten, dat vind ik nou niet echt *yay*. En om les te blijven geven omdat je niet weet wat je anders moet, dat is niet eerlijk naar jezelf toe, maar ook niet eerlijk naar je leerlingen. En dat is misschien niet zo kusjeskroel om te zeggen.
^^

En dat je het niet uitdagend vindt staat me ook nog ergens bij... Dat zijn allemaal dingen die je niet echt motiveren.
pi_107741063
Nou, ik vond Kwak véél ongelukkiger klinken tijdens het alleen maar promoveren (met zo'n fijne, begripvolle begeleidster ook, toch?) dan nu ze lesgeeft.
pi_107741146
Mogguh!

quote:
NOS heeft nog hoop, die hebben van der Valk in Drachten gereserveerd hoorde ik gister.

Vandaag doe ik maar eens een baaldag }:| Meh.
Al maakte weight watcher cat me wel beetje blij O+
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
pi_107741167
Lieve kwak :* teveel te snel tegelijk.. daar helpt 1 dagje welness niet genoeg voor idd en je hebt misschien een beetje gas terug genomen, maar echt een goede break om helemaal op te laden heb je nog niet gehad.

Sannelotte ligt naast me op de bank een cheesy romantische komedie te kijken en zich enorm te vermaken, nog wel veel pijn en lopen wil niet echt heel goed. Gelukkig is er een traplift, scheelt dan weer. Ze slaapt even tijdelijk op de logeerkamer ipv op zolder.

Lijstje van gister liep tamelijk in de soep.. vandaag nieuwe poging, maar met koekjes want die zijn nog niet op.

O: havermout
T: cappuccino, 2 kleine koekjes, appel
L: 2 crackers met kaas en tomaat, karnemelk, rauwkost
T: cappuccino, koekje, sinaasappel
D: chili con carne
T: kwark met peer
pi_107741188
Kwak, vervelend allemaal. Heb er niet heel veel aan toe te voegen, alleen een opmerking n.a.v. dit:

quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2012 07:58 schreef kwakz0r het volgende:
Ook al besteed je nauwelijks tijd aan het promoveren of de opleiding, dan nog kunnen dit soort dingen flink op je drukken. Alleen het idee dat je dit en dat en zus en zo ķķk nog moet afronden, kan al energie vreten. Dat is althans mijn eigen ervaring.

Ik zeg niet dat je je alleen moet richten op die promotie of wat dan ook, maar alleen dat het onbewust nog meer veel energie kan kosten dan jij denkt.
pi_107741208
En jeetje Mar, ik las het van je dochter. Wat enorm schrikken! Ben blij dat alles goed is afgelopen :Y :*
pi_107741217
:o...
Blij dat het lijkt mee te vallen, Mar :*
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
pi_107741231
Verder heb ik gisteren voor de eerste keer sinds 10 jaar ofzo ruzie met een van mijn beste vriendinnen :')

Daar komt sociaal inadequate ik om de hoek kijken. Meh, ben niet goed in dit soort dingen -O-
pi_107741237
:* V1z0R: waarom meh?
pi_107741279
Hoezo ruzie cococakes?

Ik Ben op tijd *O*
pi_107741339
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2012 09:05 schreef Cocotrimonium het volgende:
:* V1z0R: waarom meh?
I dun goofed! }:| ROYALY!

:* voor de in je, ruzie is nooit leuk :{
  woensdag 8 februari 2012 @ 09:12:00 #70
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_107741361
Had het inderdaad verkeerd begrepen vsn henk. Dacht dat ze 3 uur gezwommen had.
pi_107741377
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2012 09:00 schreef V1z0R het volgende:
Mogguh!

[..]

NOS heeft nog hoop, die hebben van der Valk in Drachten gereserveerd hoorde ik gister.

Vandaag doe ik maar eens een baaldag }:| Meh.
Al maakte weight watcher cat me wel beetje blij O+
Ah, daar ben ik blij om! :*

En ook een smooch voor Kwak, MarMar en Coco. :*
pi_107741412
O: bakje magere kwark met muesli
T: volk. boterham sandwichspread
L: 2 volk. boterhammen smeerworst (of hoe heet dat spul, in die blikjes van unox)
T: iets van groente, cashews
D: ? moet nog naar de super
S: half uurtje kracht
pi_107741453
quote:
1s.gif Op woensdag 8 februari 2012 08:10 schreef Probability het volgende:

[..]

Ligt het aan mij dat ik dat echt heeel erg optimistisch vind? Ik ben geen heel langzame zwemmer (maar niet zo getraind) en ik deed over 750 m. nog 25-30 min. in schoolslag. Crawlen kan ik niet, maar dat scheelt waarschijnlijk wel wat in tijd.
Venus in pocketformaat
Š loveli
pi_107741454
quote:
2s.gif Op woensdag 8 februari 2012 08:54 schreef Laureline het volgende:
Nou, ik vond Kwak véél ongelukkiger klinken tijdens het alleen maar promoveren (met zo'n fijne, begripvolle begeleidster ook, toch?) dan nu ze lesgeeft.
"Minder ongelukkig" is niet echt een status waar ik voor zou gaan ;). En misschien is het beeld dat hier geschetst wordt ook niet het juiste beeld (want hier wordt toch vaker gepost wat niet goed gaat i.t.t. wat wel lekker loopt), maar dat kan Kwak het beste zelf beoordelen.
pi_107741496
lijstje!
O: twee volk. boterhammen met appel
T: 1 volk. boterham met hagelslag
L: pistolet met ei, rauwkost, flesje jus
B: als het kan gaan we schaatsen op de grachten
D: spaghetti bolognese of zuurkoolschotel
T: bakje kwark

69,5 vanochtend, 1 kilo winterisolatie erbij.
pi_107741578
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2012 09:07 schreef Perruche het volgende:
Hoezo ruzie cococakes?

Ik Ben op tijd *O*
Iets stoms. Uiteraard. Zie spoiler. Maar het is echt dom :') En nog lang ook :')

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dus. Stom gedoe.
  woensdag 8 februari 2012 @ 09:25:28 #77
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_107741618
Voor sommige mensen is minder ongelukkig het hoogste haalbare anna. Niet iedereen heeft, al dan niet tijdelijk, een talent voor geluk. M.i. liggen er heel andere dingen aan ten grondslag dat kwak zich zo voelt en is het teveel hooi op de vork nemen eerder een symptoom. Het ligt m.i. iets genanceerder (meer richting verwachtingen betreffende eigen functioneren en dat doen waar het hart echt ligt)
pi_107741675
planning:
T: knackebrod met hagelslag
S: 30 minuten m'n kont eraf vriezen
T: knackebrod met appelstroop
L: rodebietensalade, 2 gekookte eitjes
T: ?
D: rösti met appelmoes en groente
T: frambozen met wat yoghurt.

ik ben tevreden als ik me hier aan hou!
pi_107741816
quote:
11s.gif Op woensdag 8 februari 2012 09:17 schreef Phaidra het volgende:

[..]

Ligt het aan mij dat ik dat echt heeel erg optimistisch vind? Ik ben geen heel langzame zwemmer (maar niet zo getraind) en ik deed over 750 m. nog 25-30 min. in schoolslag. Crawlen kan ik niet, maar dat scheelt waarschijnlijk wel wat in tijd.
Nee hoor. Als ik weer begin en rustig zwem doe ik 40 baantjes in 40 minuten en dan ben ik wel traag maar niet eens de allertraagste.
pi_107741846
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2012 09:25 schreef Tinkepink het volgende:
Voor sommige mensen is minder ongelukkig het hoogste haalbare anna. Niet iedereen heeft, al dan niet tijdelijk, een talent voor geluk. M.i. liggen er heel andere dingen aan ten grondslag dat kwak zich zo voelt en is het teveel hooi op de vork nemen eerder een symptoom. Het ligt m.i. iets genanceerder (meer richting verwachtingen betreffende eigen functioneren en dat doen waar het hart echt ligt)
Ik ga misschien te veel uit van hoe ik zelf ben en wat ik zelf wil in/van/uit het leven, maar ik bedoel het niet verkeerd. Ik gun iedereen een fijne baan, waarin mensen zich thuis voelen en waar ze energie van krijgen. Mijn vraag aan Kwak was of dat voor haar het onderwijs is. Los van de andere dingen die spelen waar ik minder of geen zicht op heb (en/of verstand van heb).
pi_107741880
Leverpastei, GB?
Vind 'm netjes, maar iets na je krachttraining zou ik wel doen ;)

Van jou ook gewoon weer netjes, Anna! :Y En die ene kilo isolatie is alleen maar fijn straks met het schaatsen ;) (wie zegt trouwens dat het geen spieren zijn?)

Wel wat veel KH's nog, Jagar. Wel lekker gevarieerd :9

:o ... :@ ... :{ ... ;( ... :'( Geen Coco-fb meer? ;(
Maar wie moet ik dan spammen met m'n onnozele, creepy, en soms grappige zut?
Dan Maria maar doodgooien met nog meer cuteness.
quote:
De opgevraagde pagina kan niet worden gevonden
:X

Bah, rotdag...
pi_107741992
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2012 08:51 schreef _aurum_ het volgende:

[..]

hoe is het gegaan gister? Want ik heb de update gemist denk ik :?
Het ging prima, maar niet uitmuntend. Ze gaan de referenties bellen en ik hoor het eind volgende week.
pi_107742007
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2012 09:39 schreef V1z0R het volgende:
Leverpastei, GB?
Vind 'm netjes, maar iets na je krachttraining zou ik wel doen ;)

Van jou ook gewoon weer netjes, Anna! :Y En die ene kilo isolatie is alleen maar fijn straks met het schaatsen ;) (wie zegt trouwens dat het geen spieren zijn?)

Wel wat veel KH's nog, Jagar. Wel lekker gevarieerd :9

:o ... :@ ... :{ ... ;( ... :'( Geen Coco-fb meer? ;(
Maar wie moet ik dan spammen met m'n onnozele, creepy, en soms grappige zut?
Dan Maria maar doodgooien met nog meer cuteness.

[..]

:X

Bah, rotdag...
veel KH? heb een complete maaltijd zonder KH. Wat moet ik nu nog anders doen???
  Vis een optie? woensdag 8 februari 2012 @ 09:48:14 #84
70532 loveli
N
pi_107742070
FB is volgens mij zo sneaky dat je echt he best moet doen om je account definitief weg te gooien :') maar het veroorzaakt wel een hoop shit die we vroeger niet hadden.

FB weggooien is wel een dramalama-actie :P
crap in = crap out
pi_107742204
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2012 09:48 schreef loveli het volgende:
FB is volgens mij zo sneaky dat je echt he best moet doen om je account definitief weg te gooien :') maar het veroorzaakt wel een hoop shit die we vroeger niet hadden.

FB weggooien is wel een dramalama-actie :P
Ja. Ik ben soms ook best een dramalama. Maar tis meer dat ik er gewoon echt even geen zin in heb. Als mensen (vrienden!) daardoor denken dat ik me blijkbaar aanstel ofzo, dan heb ik het er gewoon even mee gehad. Ik doe juist mijn best om mensen er zo min mogelijk mee te belasten, en dan heeft het zo'n effect.

Mgoed. Ook voor V1z0R: no worries, i'll be back ;)

Edit: ik verwoord het niet helemaal juist. Maar denk dat jullie wel weten wat ik bedoel :+
pi_107742314
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2012 09:45 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

veel KH? heb een complete maaltijd zonder KH. Wat moet ik nu nog anders doen???
Da's ook wel netjes ^O^
Heb ook niet helemaal ingeschat wat de verhoudingen zijn, maar kwam over als overwegend veel KH's.

:@ ik kijk tegenwoordig gewoon naar hoe het in een oogopslag overkomt, kan soms mis zitten natuurlijk.

Haal 'm anders eens door zo'n teller.
  Vis een optie? woensdag 8 februari 2012 @ 09:58:42 #87
70532 loveli
N
pi_107742339
Snap wel dat je shit ( :') ) niet op FB zet, al die mensen die hun ellende in het openbaar gooien :N :*
crap in = crap out
pi_107742494
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2012 09:58 schreef loveli het volgende:
Snap wel dat je shit ( :') ) niet op FB zet, al die mensen die hun ellende in het openbaar gooien :N :*
"Shit" --> mehehe :') :D

Ik ben meestal een binnenvetter, dit is een van de weinige plaatsen waar ik soms gewoon aangeef dat ik me kut/ziek/whatever voel. En dat vind ik al lastig (want dan denk ik meteen dat iedereen me een aansteller/zeikerd/dom wijf vindt). Vind het alleen jammer dat mensen die me beter (horen te) kennen niet door dat beeld van facebook heen kunnen prikken. Dus, daarom even geen facebook voor mij.

Even hoor. Kijken hoe lang ik Vaizors spam kan missen ;) O+
pi_107742528
Vervelend Coco... -O- :*
Soms is communicatie via internet helemaal niet handig.
Everything has changed
pi_107742582
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2012 09:57 schreef V1z0R het volgende:

[..]

Da's ook wel netjes ^O^
Heb ook niet helemaal ingeschat wat de verhoudingen zijn, maar kwam over als overwegend veel KH's.

:@ ik kijk tegenwoordig gewoon naar hoe het in een oogopslag overkomt, kan soms mis zitten natuurlijk.

Haal 'm anders eens door zo'n teller.
ik was juist zo trots op m''n ene carbloze maaltijd. K zal hem straks eens door een programma halen, ja!
pi_107742597
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2012 10:05 schreef Mini. het volgende:
Vervelend Coco... -O- :*
Soms is communicatie via internet helemaal niet handig.
Via sms ook niet :+ Voelde me net zo'n pubermeisje gisteren :')

Ik denk dat ik er over een tijdje gewoon even langs ga ofzo. Maar voorlopig heb ik daar zelf nog geen zin in.
pi_107742778
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2012 10:08 schreef Cocotrimonium het volgende:

[..]

Ik denk dat ik er over een tijdje gewoon even langs ga ofzo. Maar voorlopig heb ik daar zelf nog geen zin in.
Da's waar ja, op zo'n moment kun je beter even bellen of idd langsgaan. Maar het klinkt alsof jullie allebei even geen diplomatieke bui hadden op dat moment. :P Als je het even laat bezinken komt het vast wel weer goed. :)
Everything has changed
  woensdag 8 februari 2012 @ 10:14:14 #93
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_107742784
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2012 10:08 schreef Cocotrimonium het volgende:

[..]

Gewoon doen. Bosje bloemen mee. En zeggen dat je het vervelend vind dat je haar het gevoel geeft dat je niet genoeg aandacht hebt voor haar sores, en dat je dat heel veel vervelend vindt en dat je alles rond haar zusje volgt via FB en dat ze je beste vriendin is en.. en.. en..
pi_107742870
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2012 10:07 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

ik was juist zo trots op m''n ene carbloze maaltijd. K zal hem straks eens door een programma halen, ja!
Moet je ook wezen! :Y
Maar op je knackerbrodjes heb je KH's, rosti met appelmoes klinkt me in de oren als KH's met KH's... Daarom kwam het zo over.
pi_107742888
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2012 10:14 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Gewoon doen. Bosje bloemen mee. En zeggen dat je het vervelend vind dat je haar het gevoel geeft dat je niet genoeg aandacht hebt voor haar sores, en dat je dat heel veel vervelend vindt en dat je alles rond haar zusje volgt via FB en dat ze je beste vriendin is en.. en.. en..
Ja. Maaarrrrrr... Ik ben een koppige trut wat dat betreft. Want ik vind dat zij ook best wat diplomatieker had mogen zijn.

Mgoed. Ik zal een keer mijn trots laten varen :+ For the sake of friendship!

Meh.
pi_107743041
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2012 10:17 schreef Cocotrimonium het volgende:

[..]

Ja. Maaarrrrrr... Ik ben een koppige trut wat dat betreft. Want ik vind dat zij ook best wat diplomatieker had mogen zijn.

Mgoed. Ik zal een keer mijn trots laten varen :+ For the sake of friendship!

Meh.
Geloof dat ik dat ook zou hebben :@

Maar verder :* als je niet alles kan bijhouden wordt je soms door de meute onder de voet gelopen lijkt wel.
pi_107743204
Mijn spiegel is aardiger voor me dan foto's die andere mensen van me maken. Bah! En nu wil ik op FB niet in die foto's 'getagged' worden en als wel dan ga ik ze meteen verwijderen van m'n account.

Bah!

Lijst voor vandaag moet ik nog even voor een groot deel bedenken, maar heb in ieder geval een kt+spinning training op 't programma staan en vanavond eten we falafel.

Heb nog bietjes en geitenkaas liggen, dus wellicht dat ik daar iets voor de lunch mee doe en straks yoghurt ofzo.
Ja doei.
  woensdag 8 februari 2012 @ 10:34:55 #98
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_107743426
Grappig plaatje voor de happiez, zoals aangekondigd via DM!

pi_107743634
quote:
14s.gif Op woensdag 8 februari 2012 10:34 schreef MariaEtcetera het volgende:
Grappig plaatje voor de happiez, zoals aangekondigd via DM!

[ afbeelding ]
Rick! *;
  woensdag 8 februari 2012 @ 10:45:47 #100
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_107743710
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2012 10:42 schreef anna82 het volgende:

[..]

Rick! *;
Wat een vent he O+ *appropriate boogy-end dansje doet*