abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_107733490
-niet doen, weg-

[ Bericht 95% gewijzigd door Bolkesteijn op 08-02-2012 01:18:53 ]
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_107733722
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 februari 2012 22:40 schreef Arnold_fan het volgende:

[..]

Volgens mij zijn de prijzen 9% gedaald in 5 jaar tijd. Als het inderdaad een aantal jaren 10.000 per jaar was zouden de prijzen gehalveerd zijn.
Je rekent de ontkenningsfase mee, de kans is gewoon groot dat komende paar jaar de prijzen zo'n 5% per jaar gaan dalen, op een huis van 2 ton is dat 10k per jaar, klopt ook wel want dat is meestal een zwaar overgewaardeerd rijtjeshuis op een postzegel van 150 vierkante meter.
pi_107733869
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 februari 2012 22:41 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Nee, je praat onzin
Tuurlijk joh, er komen steeds meer huizen in de verhuur dankzij de vooraad woningen die maar niet verkocht worden.
pi_107734637
quote:
2s.gif Op dinsdag 7 februari 2012 22:46 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

Je rekent de ontkenningsfase mee, de kans is gewoon groot dat komende paar jaar de prijzen zo'n 5% per jaar gaan dalen, op een huis van 2 ton is dat 10k per jaar, klopt ook wel want dat is meestal een zwaar overgewaardeerd rijtjeshuis op een postzegel van 150 vierkante meter.
Ach, we zullen zien. Of je nu een huis van drie ton koopt tegen 5% rente of een huis van anderhalf ton voor 11% rente maakt niets uit. Een huis kopen is altijd slim, zolang je maar aflost en de rente vastzet.
Dit is een grondig beargumenteerde post met veel toegevoegde waarde.
pi_107734865
quote:
2s.gif Op dinsdag 7 februari 2012 22:46 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

Is dat diezelfde 5% per jaar die mensen al vanaf 2007 roepen? Of corrigeer je die procenten die toen gemist zijn maar even mee in je berekening?
pi_107734942
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 februari 2012 19:53 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Ik zeg, laat die mensen dan maar vertrekken. Als ze om zo'n dingetje al willen vertrekken, dan zit hun wil om te vertrekken sowieso al heel dichtbij
Je bent je ervan bewust dat die mensen er zorg voor dragen dat jij er warmpjes bij zit in deze winter he?
pi_107735010
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 februari 2012 23:05 schreef Arnold_fan het volgende:

[..]

Ach, we zullen zien. Of je nu een huis van drie ton koopt tegen 5% rente of een huis van anderhalf ton voor 11% rente maakt niets uit. Een huis kopen is altijd slim, zolang je maar aflost en de rente vastzet.
Wanneer je al een huis hebt dan is er niet zoveel aan de hand, wanneer je groter wilt en je kunt het betalen is het verschil belangrijk.
Voor starters ligt dat wat anders, een dalende prijs heeft voor hun veel meer inpact.
pi_107735248
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 februari 2012 23:10 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Is dat diezelfde 5% per jaar die mensen al vanaf 2007 roepen? Of corrigeer je die procenten die toen gemist zijn maar even mee in je berekening?
Ik heb het over aankomende jaren waar er steeds meer te huur komt en minder verkocht wordt.
pi_107735345
-Dat is iets voor de moderators of in het FB topic, maar de kans is klein dat we over individuele gevallen uit gaan wijden-

[ Bericht 77% gewijzigd door Bolkesteijn op 08-02-2012 01:19:49 ]
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_107735458
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 februari 2012 23:11 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Je bent je ervan bewust dat die mensen er zorg voor dragen dat jij er warmpjes bij zit in deze winter he?
Zou wel eens cijfers willen zien van de economische waarde van de mensen die in de 52% schaal zitten
pi_107735484
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 februari 2012 19:47 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Luchtfietserij en dan heeft Nederland in elk geval een gigantisch financieringsprobleem
Waarom?
pi_107735545
Omdat dan de belastingdruk met 10% omlaag moet
pi_107736085
quote:
3s.gif Op dinsdag 7 februari 2012 23:16 schreef Piet_Piraat het volgende:
Ik heb het over aankomende jaren waar er steeds meer te huur komt en minder verkocht wordt.
De woningvoorraad neemt wel elk jaar af. Er wordt steeds minder bijgebouwd, maar gesloopt wordt er nog steeds. Een topic of 120 terug (+/- 20) bleek al uit de CBS cijfers dat er per jaar 60.000 woningen gebouwd zouden moeten worden om het aanbod hetzelfde te houden, en 80.000 per jaar om aan de vraag te voldoen.

Succes dus met je woningzoektocht, er worden dacht ik maar iets van 20.000 woningen per jaar opgeleverd.
Ik ben diegene waar je moeder je altijd voor gewaarschuwd heeft...
pi_107736283
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 februari 2012 23:36 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

De woningvoorraad neemt wel elk jaar af. Er wordt steeds minder bijgebouwd, maar gesloopt wordt er nog steeds. Een topic of 120 terug (+/- 20) bleek al uit de CBS cijfers dat er per jaar 60.000 woningen gebouwd zouden moeten worden om het aanbod hetzelfde te houden, en 80.000 per jaar om aan de vraag te voldoen.

Succes dus met je woningzoektocht, er worden dacht ik maar iets van 20.000 woningen per jaar opgeleverd.
Je vergeet de voorraad van onverkochte huizen.
pi_107736440
quote:
3s.gif Op dinsdag 7 februari 2012 23:41 schreef Piet_Piraat het volgende:
Je vergeet de voorraad van onverkochte huizen.
Je begrijpt hopelijk dat die niets toevoegen aan de bestaande woningvoorraad?

Ik kan mijn huis ook te koop zetten, maar tot het verkocht is... Guess what...?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

[ Bericht 0% gewijzigd door Bijvlagenzinvol op 07-02-2012 23:50:22 ]
pi_107736739
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 februari 2012 23:45 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Je begrijpt hopelijk dat die niets toevoegen aan de bestaande woningvoorraad?

Ik kan mijn huis ook te koop zetten, maar tot het verkocht is... Guess what...?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Genoeg redenen waarom een huis te koop staat die niet op jouw situatie is gebaseerd.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 07-02-2012 23:53:26 ]
pi_107736937
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 februari 2012 22:30 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Lastenverzwaring = minder interessant land om te wonen, zaken te doen of om te werken
Waarom zitten al die toppers dan niet in dubai of een ander belastingparadijs voor hun? Niet alleen voor vastgoed geldt de locatie regel. ;)
pi_107737074
quote:
3s.gif Op dinsdag 7 februari 2012 23:52 schreef Piet_Piraat het volgende:
Genoeg redenen waarom een huis te koop staat die niet op jouw situatie is gebaseerd.
De tijden dat mensen een nieuw huis kochten en erop gokten dat de oude woning binnen 3 maanden is verkocht liggen alweer een tijdje achter ons...

Het leeuwendeel van de te koop staande woningen wordt gewoon bewoond, en die mensen gaan pas een nieuwe woning kopen als de oude verkocht is. Daarom stagneert de markt, en loopt de fundateller zo op. Zou jij gelijk hebben, dus dat het leeuwendeel echt van zijn woning af moet, dan was de prijs de afgelopen jaren wel veel verder gedaald. :Y
pi_107737341
Scheidingen, overlijden, financiele malheur.
pi_107737992
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 februari 2012 23:58 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Waarom zitten al die toppers dan niet in dubai of een ander belastingparadijs voor hun? Niet alleen voor vastgoed geldt de locatie regel. ;)
Ik heb nergens alle gezegd
pi_107738061
quote:
2s.gif Op woensdag 8 februari 2012 00:09 schreef Piet_Piraat het volgende:
Scheidingen, overlijden, financiele malheur.
Peanuts.
pi_107738219
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2012 00:33 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Peanuts.
Die huizen bepalen de prijs, niet de te dure want ik wil wat anders woningen.
  woensdag 8 februari 2012 @ 01:05:14 #148
140414 Vandaag...
overwegend zonnig
pi_107738832
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 februari 2012 11:25 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Goed ik zie nu ook dat het puntensysteem rekenschap houd met de omgeving, toch stel ik ter discussie dat er een redelijke correlatie ligt tussen deze puntentelling en de huurprijs. Immers hier in Dronten is geen tekort aan huurwoningen terwijl dat in Amsterdam wel het geval is. Als we dit conform de prijs van koopwoningen in de huur moeten uitdrukken dan mag een soortgelijke huurwoningen in Amsterdam meer dan 2 keer zoveel huur opbrengen OF.... ik betaal teveel huur. Dat laatste ga ik dan ook maar eens aanvoeren bij de huurcommissie :)
Dat is ook zo. Ga maar eens bij woningaabod van Woningnet in 020 kijken, alle sociale huurwoningen zitten tussen de 580,- en de 635, ongeveer, zitten allemaal tegen de grens van vrije sector aan met 45m2 oppervlak. In Schubbekutteveen kan je nog wel voor 350,- een complete eensgezinswoning huren.

Ik heb zelf van de WBV in A'dam in het centrum gehuurd en betaalde 15% meer op de maximale puntenhuur vanwege de lokatie en dat het een monument was. No worries dat je te goedkoop woont in 020 hoor :')
pi_107740024
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2012 00:31 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Ik heb nergens alle gezegd
Nou dan verander ik mijn vraagstelling in veel meer.

Het gaat er gewoon om dat je stelling over toppers die zouden vertrekken bij het afschaffen van de HRA niet bewijbaar is en zo met tegenvragen gepareerd kan worden waarop we alleen maar afwijkende geneuzel antwoorden krijgen.
pi_107741068
quote:
1s.gif Op woensdag 8 februari 2012 06:40 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Nou dan verander ik mijn vraagstelling in veel meer.

Het gaat er gewoon om dat je stelling over toppers die zouden vertrekken bij het afschaffen van de HRA niet bewijbaar is en zo met tegenvragen gepareerd kan worden waarop we alleen maar afwijkende geneuzel antwoorden krijgen.
Hierin moet ik je helemaal gelijk geven, gaat ook nergens om en is in aantallen gezien peanuts.
ZX spectrum > Amiga 500 > PC > PC > PC > Wii > PS3 > ICS
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')