google op 'gewetensbezwaarde' en doe je ding. Giro 2445588quote:Op woensdag 8 februari 2012 15:04 schreef Goofjansen het volgende:
[..]
Bi mij klopt het wel ik heb het niet nodig en krijg het ook niet, ik zou HRA ook niet hoeven, ik wil geen subsidie
Omdat niet elke koper belastingvoordeel HRA te gelde maakt of kan maken, want:quote:Op woensdag 8 februari 2012 15:04 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Waarom is dat eerste feitelijk onjuist?
quote:Op woensdag 8 februari 2012 15:06 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
google op 'gewetensbezwaarde' en doe je ding. Giro 2445588
Omdat er ook mensen zijn die hun complete huis gespaard hebben en meteen afrekenen en daarom dus nooit een cent HRA vangen. Erger nog ze hebben we 6% overdrachtsbelasting mogen aftikken omdat ze vastgeod gekocht hebben ipv zijn gaan huren. Verder hebben ze nog wat overgewaardeerde notarissen mogen betalen en zit er jaarlijks nog een kleine oplsag op hun lokale belastingen omdat ze eigenaar van vastgoed zijn.quote:Op woensdag 8 februari 2012 15:04 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Waarom is dat eerste feitelijk onjuist?
Dat kunnen ze toch al?quote:Op woensdag 8 februari 2012 15:21 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Omdat er ook mensen zijn die hun complete huis gespaard hebben en meteen afrekenen en daarom dus nooit een cent HRA vangen. Erger nog ze hebben we 6% overdrachtsbelasting mogen aftikken omdat ze vastgeod gekocht hebben ipv zijn gaan huren. Verder hebben ze nog wat overgewaardeerde notarissen mogen betalen en zit er jaarlijks nog een kleine oplsag op hun lokale belastingen omdat ze eigenaar van vastgoed zijn.
Hoe wil je dit gaan vereffenen?
Dus omdat sommige mensen wat gespaard hadden mogen die nog harder genaaid gaan worden omdat ze het volgens jou toch kunnen missen.quote:Op woensdag 8 februari 2012 15:23 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Dat kunnen ze toch al?
Anders had je niet moeten kopen
Maar er is een verschil tussen het kunnen sparen van ¤500 en ¤500000.quote:Op woensdag 8 februari 2012 15:28 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Dus omdat sommige mensen wat gespaard hadden mogen die nog harder genaaid gaan worden omdat ze het volgens jou toch kunnen missen.
Studenten lopen tegenwoordig ook allemaal met smartphones rond, ik zou dan ook willen voorstellen dat deze gekort gaan worden op de stufi want dat is ook overbodige luxe in mijn optiek.
ik krijg ook geen Huur of HRA subsidie, niks nakkes nadaquote:Op woensdag 8 februari 2012 15:06 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
google op 'gewetensbezwaarde' en doe je ding. Giro 2445588
quote:Op woensdag 8 februari 2012 14:37 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Heeft iemand een grafiekje van de totale hypotheekschuld van 2007 tot 2011(eventueel 2010)
Nee maar jij hebt je schaapjes al op het droge en kun je ons verklappen hoeveel HRA subsidie je wel gevangen hebt in de loop der jaren hoeveel premie je op je premie woningen hebt gehadt en hoeveel overwaarde je hebt kunnen cashen.quote:Op woensdag 8 februari 2012 15:33 schreef Goofjansen het volgende:
[..]
ik krijg ook geen Huur of HRA subsidie, niks nakkes nada
Doe zelf eens wat research, genoeg te vinden op onderstaand link, veel succes ermee. Als je een mooi plaatje gemaakt hebt post je het hier even dan kan iemand het misschien wel in de OP verwerken.quote:
Dit heeft toch geen zin, alleen maar persoonlijk gekibbel, zolang de regeling er is zoals die er is kan je niemand verwijten van misbruik.quote:Op woensdag 8 februari 2012 15:41 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Nee maar jij hebt je schaapjes al op het droge en kun je ons verklappen hoeveel HRA subsidie je wel gevangen hebt in de loop der jaren hoeveel premie je op je premie woningen hebt gehadt en hoeveel overwaarde je hebt kunnen cashen.
Waar staat de x-as voor?quote:
Miljoenen euro's, plaatje is aangepast.quote:Op woensdag 8 februari 2012 16:00 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Waar staat de x-as voor?
Hier ook niet... nooit gehad ook... maar wel het volle pond aan belastingen betalenquote:Op woensdag 8 februari 2012 15:33 schreef Goofjansen het volgende:
[..]
ik krijg ook geen Huur of HRA subsidie, niks nakkes nada
Er worden nog steeds woningen verkocht aan starters of upgraders en dat wordt gefinancierd met geleend geld. Kennelijk zit daar nog steeds groei in t.o.v. het bedrag dat word afgelost.quote:Op woensdag 8 februari 2012 16:10 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Apart want ik kan me niet voorstellen hoe de totale schuld kan toenemen als banken nauwelijks herfinancieren en er steeds minder huizen worden verkocht
Jammer dat er geen grafieken zijn van het totale bedrag waar hra op berekend wordt want dat kan nooit Zijn toegenomen
Maar die prijs is ook opgedreven omdat huizen met dubbele salarissen gefinancierd konden gaan worden. Het enigste waar ik idd een probleem mee heb bij de banken zijn de vage financieringsconstructies die men bedacht heeft. En zoals ik al vaker gemeld heb kan wat mij betreft de HRA gewoon blijven bestaan maar dan wel alleen voor linieare of annuitaire hypotheken, dat levert de staat der nederland ook ongeveer 50% op. Ook zou men nog het spaar tegoed tegen de openstaande hypotheek kunnen afstrepen dat zou ook nog wel wat opleveren.quote:Op woensdag 8 februari 2012 15:53 schreef sorcees het volgende:
Alleen met een moralistische bril op kan je de banksters beschuldigen van misbruik van de financierings mogelijkheden, ebn het prijsopdrijvend effect daarvan in een markt waar schaarste heerst.
Geen zin om de echte cijfers er bij te halenquote:Op woensdag 8 februari 2012 16:12 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Er worden nog steeds woningen verkocht aan starters of upgraders en dat wordt gefinancierd met geleend geld. Kennelijk zit daar nog steeds groei in t.o.v. het bedrag dat word afgelost.
Er is ooit eens geopperd in de politiek om hyp.rente aftrekbaar te maken cf. box 3: dus 30% belasting tegen 4%.quote:Op woensdag 8 februari 2012 16:13 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Maar die prijs is ook opgedreven omdat huizen met dubbele salarissen gefinancierd konden gaan worden. Het enigste waar ik idd een probleem mee heb bij de banken zijn de vage financieringsconstructies die men bedacht heeft. En zoals ik al vaker gemeld heb kan wat mij betreft de HRA gewoon blijven bestaan maar dan wel alleen voor linieare of annuitaire hypotheken, dat levert de staat der nederland ook ongeveer 50% op. Ook zou men nog het spaar tegoed tegen de openstaande hypotheek kunnen afstrepen dat zou ook nog wel wat opleveren.
Hra gewoon ieder jaar met 3% minder laten wordenquote:Op woensdag 8 februari 2012 16:13 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Maar die prijs is ook opgedreven omdat huizen met dubbele salarissen gefinancierd konden gaan worden. Het enigste waar ik idd een probleem mee heb bij de banken zijn de vage financieringsconstructies die men bedacht heeft. En zoals ik al vaker gemeld heb kan wat mij betreft de HRA gewoon blijven bestaan maar dan wel alleen voor linieare of annuitaire hypotheken, dat levert de staat der nederland ook ongeveer 50% op. Ook zou men nog het spaar tegoed tegen de openstaande hypotheek kunnen afstrepen dat zou ook nog wel wat opleveren.
Als er naar het stijgings percentage word gekeken dan is de hypotheek groei nu kleiner dan de inflatie.quote:Op woensdag 8 februari 2012 16:10 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Apart want ik kan me niet voorstellen hoe de totale schuld kan toenemen als banken nauwelijks herfinancieren en er steeds minder huizen worden verkocht
Jammer dat er geen grafieken zijn van het totale bedrag waar hra op berekend wordt want dat kan nooit Zijn toegenomen
Als er jaarlijks meer geld word uitgeleend dan dat er wordt afgelost neemt de totale som van de openstaande schulden gewoon toe. In een systeem met b.v. aflossingsvrije hypotheken zal dit veel sneller oplopen dan in een systeem met anuitaire leningen. Pas als er een forse daling in het aantal nieuwe hypotheken komt en/of men gaat fors afbetalen zal de hypotheekschuld gaan dalen. Pas als de openstaande schulden een paar jaartjes achter elkaar blijven dalen verwacht ik dat er een kans op stabilisatie van de woningprijzen zal plaatsvinden.quote:Op woensdag 8 februari 2012 16:17 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Geen zin om de echte cijfers er bij te halen
2006 = 50.000 x 200.000
2010 = 40.000 x 190.000
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |