Mijn auto wil ook niet echt warm worden. Als ik hem lang genoeg stationair laat draaien wordt ie wel warm, maar na een paar honderd meter rijden zakt de temperatuur weer in.quote:Op dinsdag 7 februari 2012 08:16 schreef Olle. het volgende:
Het was vanmorgen zo koud dat mijn koelvloeistof niet eens op temperatuur kwamen de olie ook niet
De wijzer ging wel omhoog, maar kwam niet boven de 60 graden, en voor een stoplicht zakte hij weer langzaam.
Hadden hier meer mensen last van?
hmm oke.quote:
Stationair warm laten draaien is niet goed met deze kou. Beste is meteen na het starten met lage toeren wegrijden.quote:Op dinsdag 7 februari 2012 08:21 schreef cofi het volgende:
[..]
Mijn auto wil ook niet echt warm worden. Als ik hem lang genoeg stationair laat draaien wordt ie wel warm, maar na een paar honderd meter rijden zakt de temperatuur weer in.
Doe volgende keer kachel even uit. kijken of die dan op temp. komt.quote:
Doe ik ook. dit viel me pas op toen ik na een stuk rijden ong. 10 min moest wachten. Was me iets te koud om buiten te gaan wachten, dus heb de motor maar laten draaien en ben in de auto blijven zitten.quote:Op dinsdag 7 februari 2012 08:23 schreef Wijnand_Bierenstein het volgende:
[..]
Stationair warm laten draaien is niet goed met deze kou. Beste is meteen na het starten met lage toeren wegrijden.
Verklaar je nader.quote:Op dinsdag 7 februari 2012 08:23 schreef Wijnand_Bierenstein het volgende:
[..]
Stationair warm laten draaien is niet goed met deze kou. Beste is meteen na het starten met lage toeren wegrijden.
Ja en ik heb ook al begrepen dat het misschien kan zijn dat de klep tussen de koeling van de motor en de kleine warmte circulatie kapot kan zijn.quote:Op dinsdag 7 februari 2012 08:47 schreef KhaZ het volgende:
Effe een nieuwe thermostaat erop, het zou na een minuut of 5 gewoon warm moeten zijn in de auto, en na een minuut of 10 de koelvloeistoftemp op 90gr.
Ja, dat vind ie fijn in die dikke kouwe olie onbelast draaien.quote:Op dinsdag 7 februari 2012 09:44 schreef Gokhan03 het volgende:
[..]
Verklaar je nader.
Zelf laat ik hem zo n 2 minuten op 1500 toeren draaien voordat ik ga optrekken.
Ja 1500 toeren zijn ook dikke toerenquote:Op dinsdag 7 februari 2012 09:51 schreef minkuukel het volgende:
[..]
Ja, dat vind ie fijn in die dikke kouwe olie onbelast draaien.
Nee, maar wordt hij wel belast.quote:Op dinsdag 7 februari 2012 09:56 schreef Gokhan03 het volgende:
[..]
Ja 1500 toeren zijn ook dikke toerenAls je wegrijdt doe je dat ook stationair zeker
als 1500rpm je stationair is... dan zuipt ie vast lekker.quote:Op dinsdag 7 februari 2012 09:56 schreef Gokhan03 het volgende:
[..]
Ja 1500 toeren zijn ook dikke toerenAls je wegrijdt doe je dat ook stationair zeker
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |