En je salaris?quote:Op dinsdag 7 februari 2012 10:37 schreef BertV het volgende:
[..]
Hautain. Uiteindelijk kun je zo min mogelijk via die rekening laten lopen en het overschot direct contant opnemen. Verder betaal ik, op de huur na, waar mogelijk alles per jaar.
Alleen het waterbedrijf en KPN Digitenne gaan daar niet mee akkoord.
Voor die laatste wil ik nog een alternatief vinden.
Je krijgt het nooit voor elkaar om zonder een spoor na te laten overal naartoe te gaan.quote:Op woensdag 8 februari 2012 03:13 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
[..]
Natuurlijk blijft er altijd een spoor. Zolang de regering bestaat uit capabele en nette, eerlijke mensen niet eens zo'n bezwaar.
Maar de regering is te vergelijken met een maffia-organisatie, de Cosa Nostra, en met dergelijke lieden heb ik toch het liefst zo min mogelijk van doen.
Hoe minder pinnen, hoe beter. Ook houd ik, zoals al door iemand anders was opgemerkt, zelf meer overzicht over wat ik uitgeef. Met pinnen sta je makkelijk ineens rood, met contant geld houd ik keurig alles in de hand.
Klopt, maar er zit ook nog verschil in wie het weet.quote:Op woensdag 8 februari 2012 15:27 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Je krijgt het nooit voor elkaar om zonder een spoor na te laten overal naartoe te gaan.
Dus als je dat toch weet, waarom dan al die moeite? De manier van reizen die jij voorstaat is enorm omslachtig en ze hebben je toch wel in de peiling hoor. Paspoort bijv?
Wat denk je dan dat ze met je gegevens gaan doen?quote:Op woensdag 8 februari 2012 17:21 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
[..]
Klopt, maar er zit ook nog verschil in wie het weet.
Ik heb meer vertrouwen in de E.U. of een Oekraine douanier, dan in de VS bijvoorbeeld. Als ik over land de grens over ga (hetgeen ik nu ook veruit prefereer boven het vliegtuig, ook stukken beter voor het milieu en vaak avontuurlijker), is alleen het land waar ik naar toe ga op de hoogte van mijn komst. Ik vertrouw de autoriteiten in de Oekraine of Wit-Rusland of Ecuador best mijn prive-gegevens toe, dat zijn toch in de regel nette en beschaafde mensen. Maar de maffia uit Washington vertrouw ik zeer zeker niet. Dat zijn echt honden.
Kunnen? De macht die zijn uitoefenen bedoel je.quote:Op maandag 6 februari 2012 13:07 schreef Dr-Anderson het volgende:
[..]
Het gaat niet om geld an sich. Het gaat om het betalingsverkeer.
De macht die "zij" kunnen uitoefenen op de wereld als papiergeld verdwijnt. Iedereen kent dit voorbeeld wel:
[..]
Nu niet gaan reizen hoor, je kan nu even niet weg uit Frieslandquote:Op woensdag 8 februari 2012 17:21 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
[..]
Klopt, maar er zit ook nog verschil in wie het weet.
Ik heb meer vertrouwen in de E.U. of een Oekraine douanier, dan in de VS bijvoorbeeld. Als ik over land de grens over ga (hetgeen ik nu ook veruit prefereer boven het vliegtuig, ook stukken beter voor het milieu en vaak avontuurlijker), is alleen het land waar ik naar toe ga op de hoogte van mijn komst. Ik vertrouw de autoriteiten in de Oekraine of Wit-Rusland of Ecuador best mijn prive-gegevens toe, dat zijn toch in de regel nette en beschaafde mensen. Maar de maffia uit Washington vertrouw ik zeer zeker niet. Dat zijn echt honden.
Waarom laten wij dit toch allemaal toe? Dat is wat ik me afvraag.quote:Op donderdag 9 februari 2012 13:01 schreef Boswachtertje het volgende:
Kan het even niet vinden, maar als het werkelijk zo is dat bedrijven 51% in handen hebben en landen en overheden 49%, dan zit daar het probleem.
Los daarvan is geld natuurlijk niet zo zeer het probleem, maar wel het systeem dat er achter zit. Dat wij accepteren dat een handje vol mensen geld onbeperkt mag drukken, de waarde er van bepalen en laten fluctueren naar hun eigen goeddunken, daar zit het echte probleem. Alles is energie, ook onze arbeidsinzet. Dat wordt momenteel beloond met geld. Maar waarom laten wij toe dat onze waarde minder wordt/van buitenaf bepaald? Wij zijn m.i. zelf prima in staat om in te schatten wat onze arbeid waard is: een dak boven het hoofd, voedsel en veiligheid.
De rest wordt ons aangepraat om het systeem in stand te houden, 'nodig' is het allemaal (al lang) niet (meer)...
Jaren geleden hadden we al voor dingen een stokje moeten steken. Gaat allemaal van kwaad tot erger.quote:Op vrijdag 10 februari 2012 12:35 schreef Dr-Anderson het volgende:
[..]
Waarom laten wij dit toch allemaal toe? Dat is wat ik me afvraag.
Omdat we als individu niets kunnen doen? Omdat Occupien geen effect sorteert? Omdat we het goed hebben zo?
Inderdaad. En: mensen die in een eigen woning wonen.quote:
Juist! Hoe langer we wachten, hoe hoger de meter stijgt. Waarom moeten we wachten tot het te laat is?quote:Op vrijdag 10 februari 2012 13:22 schreef Contender het volgende:
[..]
Jaren geleden hadden we al voor dingen een stokje moeten steken. Gaat allemaal van kwaad tot erger.
Daar kijk ik dus ook tegenop. Want wanneer het zover komt, zijn de gemoederen zo hoog opgelopen dat er rellen ontstaan, waarna de focus meer ligt op het geweld, dan de onderliggende oorzaak.quote:Op vrijdag 10 februari 2012 14:23 schreef Dr-Anderson het volgende:
[..]
Juist! Hoe langer we wachten, hoe hoger de meter stijgt. Waarom moeten we wachten tot het te laat is?
Ik denk dat ik wel weet waarom. Omdat niemand durft. Bang dat ze de mensen tegen zich gaan krijgen, bang afgestempeld te worden als gestoord of gek.
Dank voor een nieuwe sig!quote:Op maandag 6 februari 2012 19:39 schreef dadgad het volgende:
"Hun angst is dat wij wakker worden en de leugen inzien."
Hoe moet ik de chaos concreet voor me zien? (trouwens af en toe op enter drukken leest iets makkelijker)quote:Op zaterdag 11 februari 2012 11:00 schreef Synthercell het volgende:
Het beperkt ook nog weer de vrijheid van een heel volk (een collectieve verandering) (staat kan elke beweging en gekochte producten zien) Het is de zoveelste stap die voor meer chaos in het systeem gaat zorgen.
Absoluut mee eens! Door de chaos van de tweede wereldoorlog is de dollar de belangrijkste munteenheid geworden en hebben alle overige landen een deel van hun soevereiniteit afgestaan aan Amerika.quote:Chaos dat is precies wat de elite nodig heeft om uiteindelijk absolute macht over een volk te kunnen krijgen (zogeheten orde uit chaos, niet de orde die een volk wil, totalitaire orde), chaos zorgt voor politieke verandering. Elke stap die sinds 2000 zijn genomen zijn telkens in het nadeel voor het volk. Het systeem is op elk punt ten nadele veranderd, en telkens weet de politiek het erdoor te krijgen
Ik vind sommige systemen wel fijn hoor. Niet alle elektronische systemen zijn aan de overheid gelinkt.quote:Al die elektronische systemen zijn uiteindelijk een nadeel. Wat mooi en modern klinkt is in werkelijkheid achteruitgang. Alleen de elektrische auto is vooruitgang, laat dat elektronische ding juist precies worden geboycot, alle controlerende elektronsiche systemen werden in razend tempo uit de grond gestampt.
Geschiedenis herhaalt zich en wij worden als schapen in een kudde gehouden door corruptie en manipulatie. De meerderheid heeft het niet door en stempelt het al snel af als paranoïde gelul, waanideeën, boomknuffelaars etc. Er zijn altijd al verzetsgroepen geweest tegen de gevestigde orde. Maar zoals ik het nu zie heeft dat nauwelijks effect gesorteerd.quote:Je kan precies zien waar het allemaal om draait, om absolute macht te krijgen over de massa, zoals in de vorige eeuw in vele landen gebeurde, hetzelfde is weer gaande en de meeste mensen lijken er volkomen blind voor te zijn (ook niet verwonderlijk met de massale psywar die gaande is sinds 2000, wat de meeste mensen dus ook niet zien, want het is psychologische oorlogsvoering, je merkt er niets van), die historische waarschuwing heeft dus weinig of bijna niets uitgehaald.
He Synthercell! Goddomme wanneer kom je naar je andere topic dan !?quote:Op zaterdag 11 februari 2012 11:00 schreef Synthercell het volgende:
Verwijnen contant geld is een groot nadeel al lijkt het alleen een voordeel (tot je naar de details en gevolgen gaan kijken), als er weer eens een storing of stroomuitval is heb je bijvoorbeeld niet te eten als je niets in voorraad in huis hebt (het simpelste voorbeeld) Het beperkt ook nog weer de vrijheid van een heel volk (een collectieve verandering) (staat kan elke beweging en gekochte producten zien) Het is de zoveelste stap die voor meer chaos in het systeem gaat zorgen. Chaos dat is precies wat de elite nodig heeft om uiteindelijk absolute macht over een volk te kunnen krijgen (zogeheten orde uit chaos, niet de orde die een volk wil, totalitaire orde), chaos zorgt voor politieke verandering. Elke stap die sinds 2000 zijn genomen zijn telkens in het nadeel voor het volk. Het systeem is op elk punt ten nadele veranderd, en telkens weet de politiek het erdoor te krijgen (het epd heeft het gelukkig niet gered, als een hacker daarin zou kunnen veranderen zouden de gevolgen desatreus kunnen zijn, alle patient gegevens verkeert) Al die elektronische systemen zijn uiteindelijk een nadeel. Wat mooi en modern klinkt is in werkelijkheid achteruitgang. Alleen de elektrische auto is vooruitgang, laat dat elektronische ding juist precies worden geboycot, alle controlerende elektronsiche systemen werden in razend tempo uit de grond gestampt. Je kan precies zien waar het allemaal om draait, om absolute macht te krijgen over de massa, zoals in de vorige eeuw in vele landen gebeurde, hetzelfde is weer gaande en de meeste mensen lijken er volkomen blind voor te zijn (ook niet verwonderlijk met de massale psywar die gaande is sinds 2000, wat de meeste mensen dus ook niet zien, want het is psychologische oorlogsvoering, je merkt er niets van), die historische waarschuwing heeft dus weinig of bijna niets uitgehaald.
Ordo ab chaoquote:Op zaterdag 11 februari 2012 11:00 schreef Synthercell het volgende:
Verwijnen contant geld is een groot nadeel al lijkt het alleen een voordeel (tot je naar de details en gevolgen gaan kijken), als er weer eens een storing of stroomuitval is heb je bijvoorbeeld niet te eten als je niets in voorraad in huis hebt (het simpelste voorbeeld) Het beperkt ook nog weer de vrijheid van een heel volk (een collectieve verandering) (staat kan elke beweging en gekochte producten zien) Het is de zoveelste stap die voor meer chaos in het systeem gaat zorgen. Chaos dat is precies wat de elite nodig heeft om uiteindelijk absolute macht over een volk te kunnen krijgen (zogeheten orde uit chaos, niet de orde die een volk wil, totalitaire orde), chaos zorgt voor politieke verandering. Elke stap die sinds 2000 zijn genomen zijn telkens in het nadeel voor het volk. Het systeem is op elk punt ten nadele veranderd, en telkens weet de politiek het erdoor te krijgen (het epd heeft het gelukkig niet gered, als een hacker daarin zou kunnen veranderen zouden de gevolgen desatreus kunnen zijn, alle patient gegevens verkeert) Al die elektronische systemen zijn uiteindelijk een nadeel. Wat mooi en modern klinkt is in werkelijkheid achteruitgang. Alleen de elektrische auto is vooruitgang, laat dat elektronische ding juist precies worden geboycot, alle controlerende elektronsiche systemen werden in razend tempo uit de grond gestampt. Je kan precies zien waar het allemaal om draait, om absolute macht te krijgen over de massa, zoals in de vorige eeuw in vele landen gebeurde, hetzelfde is weer gaande en de meeste mensen lijken er volkomen blind voor te zijn (ook niet verwonderlijk met de massale psywar die gaande is sinds 2000, wat de meeste mensen dus ook niet zien, want het is psychologische oorlogsvoering, je merkt er niets van), die historische waarschuwing heeft dus weinig of bijna niets uitgehaald.
Wij kijken alleen maar toe en doen niets omdat we zwak zijn, omdat we bijv. liever naar talentenjachten of All You Need Is Love kijken met een drankje erbij, in plaats van op zoek gaan naar de waarheid. Daarom zullen we krijgen wat ons toekomt.quote:Op zaterdag 11 februari 2012 01:03 schreef YuckFou het volgende:
[..]
Dank voor een nieuwe sig!![]()
Ik ben wakker, ik begin het in te zien en ik begin me steeds harder af te vragen waarom wij het volk, mondiaal toekijken hoe de machthebbers al meer dan 2000 jaar hun best doen om alleen maar oorlog te voeren en de vooruitgang tegen te houden, ik begrijp het niet meer en wil verandering...ik ben wakker...
Jij generaliseert nogal. Niet iedereen is hetzelfde hoor.quote:Op woensdag 7 maart 2012 13:00 schreef DrunkenBuddha het volgende:
[..]
Wij kijken alleen maar toe en doen niets omdat we zwak zijn, omdat we bijv. liever naar talentenjachten of All You Need Is Love kijken met een drankje erbij, in plaats van op zoek gaan naar de waarheid. Daarom zullen we krijgen wat ons toekomt.
Eens, 99,9% gedraagt zich hetzelfde,quote:Op woensdag 7 maart 2012 13:02 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Jij generaliseert nogal. Niet iedereen is hetzelfde hoor.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |