Yepquote:Op zondag 5 februari 2012 19:39 schreef iamredleader het volgende:
Zo, nieuw topic met hopelijk veel centjes voor LadyBlack
quote:Op zondag 5 februari 2012 19:39 schreef iamredleader het volgende:
quote:Op zondag 5 februari 2012 19:39 schreef iamredleader het volgende:
Goed geregeldquote:Op zondag 5 februari 2012 19:41 schreef MaJo het volgende:
[..]
Yep
Krijgen jullie nog geld van de belastingdienst? Ik welMoet nog even berekenen hoeveel
Ik zag pas één of ander kookprogramma. Ik denk "Wie is de chef". En daar had iemand het over basilicum en nog één of ander kruid. Een andere kandidaat zei: "ja ik denk dat ik dat wel binnen kan houden. Ik heb het nooit op maar het klinkt lekker"quote:Op zondag 5 februari 2012 19:18 schreef MaJo het volgende:
Ik zit I Used to be Fat te kijken op MTV. Echt zo vreemd, die jongen (van 18) eet voor het eerst in zijn leven spinazie![]()
Ik wil best geloven dat dat zeer doetquote:Op zondag 5 februari 2012 19:43 schreef LadyBlack het volgende:
[..]
Goed geregeld
Ik heb tot nu toe alleen nog maar een dikke smak terug moeten betalen de afgelopen 2 jaar![]()
Het is dus niet handig om bruto uitbetaald te krijgen als je denkt dat je minder verdient dan de belastingvrije voet, als die niet meer bestaat (oid)
Ik snap je vraag nietquote:
Geen idee, eigenlijk hoop ik dat we met de voorlopige teruggaaf over 2011 goed in de buurt zaten. De voorlopige teruggaaf 2012 moet ik nog wel regelenquote:Op zondag 5 februari 2012 19:41 schreef MaJo het volgende:
Krijgen jullie nog geld van de belastingdienst? Ik welMoet nog even berekenen hoeveel
Oeh dat is wel zuurquote:Op zondag 5 februari 2012 19:43 schreef LadyBlack het volgende:
[..]
Goed geregeld
Ik heb tot nu toe alleen nog maar een dikke smak terug moeten betalen de afgelopen 2 jaar![]()
Het is dus niet handig om bruto uitbetaald te krijgen als je denkt dat je minder verdient dan de belastingvrije voet, als die niet meer bestaat (oid)
Dat is echt ernstigquote:Op zondag 5 februari 2012 19:44 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Ik zag pas één of ander kookprogramma. Ik denk "Wie is de chef". En daar had iemand het over basilicum en nog één of ander kruid. Een andere kandidaat zei: "ja ik denk dat ik dat wel binnen kan houden. Ik heb het nooit op maar het klinkt lekker"
Hoe kun je dat soort dingen nou nog nooit op hebben?
En onlangs was er toch zo'n krantenartikkel over een meisje dat al haar hele leven op kipnuggets leeft?
Sommige groentes vind ik heel erg lekker, sommigen totaal niet interessant. Ik eet ook niet altijd groenten maar heb er wel een sport van gemaakt het zoveel mogelijk te doen.quote:Op zondag 5 februari 2012 19:47 schreef MaJo het volgende:
Dat is echt ernstigIk vind groente zo lekker, ik zou echt niet zonder kunnen
Dat is heel erg veelquote:Die jongen was trouwens 50 kilo afgevallen in 5 maanden, wel knap!
Er zijn ook een paar groentes waar ik niet van hou maar degene die ik wel lekker vind kan ik dan echt weer niet zonderquote:Op zondag 5 februari 2012 19:48 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Sommige groentes vind ik heel erg lekker, sommigen totaal niet interessant. Ik eet ook niet altijd groenten maar heb er wel een sport van gemaakt het zoveel mogelijk te doen.
Ben ook meer groenten aan het opscheppen dan aardappels/pasta/rijst enzo
Absoluutquote:Dat is heel erg veel
Oh, noujaquote:Op zondag 5 februari 2012 19:46 schreef MaJo het volgende:
[..]
Oeh dat is wel zuurTot nu toe zat ik altijd ver onder de belastingvrije grens (die nog wel bestaat hoor
) maar zit daar inmiddels wel boven dus ik zal wel minder terugkrijgen
Ik ben dus gek op peulvruchten.quote:Op zondag 5 februari 2012 19:51 schreef MaJo het volgende:
Er zijn ook een paar groentes waar ik niet van hou maar degene die ik wel lekker vind kan ik dan echt weer niet zonder
Hield hij in dit geval dan geen vel over?quote:Absoluut
Ik weet er wel redelijk wat vanquote:Op zondag 5 februari 2012 19:51 schreef LadyBlack het volgende:
[..]
Oh, noujaik heb dus nog steeds weinig verstand van inkomstenbelasting
Maar als er iemand achtergrond info wil hebben over bijvoorbeeld zorgtoeslag of kinderopvangtoeslag let me know, daar weet ik namelijk wel redelijk goed de weg
Peulvruchten zijn zeker lekkerquote:Op zondag 5 februari 2012 19:53 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Ik ben dus gek op peulvruchten.
[..]
Hield hij in dit geval dan geen vel over?
Bizar...omdat het zo snel gegaan is. 2,5 kilo in de week. Zit op de grens van gezonde mogelijkheden onder de juiste begeleiding.quote:Op zondag 5 februari 2012 19:55 schreef MaJo het volgende:
En nee hij hield geloof ik geen vel overIk geloof dat dat meer bij oudere mensen is, die dus al vele jaren overgewicht hebben.
Nee hoor, komt ook echt voor bij jongere mensen, of in ieder geval vanaf een jaar of 25 heb ik ze langs zien komen.quote:Op zondag 5 februari 2012 19:55 schreef MaJo het volgende:
En nee hij hield geloof ik geen vel overIk geloof dat dat meer bij oudere mensen is, die dus al vele jaren overgewicht hebben.
Echt gezond kan het niet zijn lijkt me?quote:Op zondag 5 februari 2012 19:56 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Bizar...omdat het zo snel gegaan is. 2,5 kilo in de week. Zit op de grens van gezonde mogelijkheden onder de juiste begeleiding.
Verantwoord afvallen is 1-2 kilo per week en dan is het verstandig supplementen te nemen omdat je wat mineralen en vitamines tekort gaat komen maar 2 is al "veel".quote:Op zondag 5 februari 2012 19:56 schreef _Ophelia_ het volgende:
[..]
Echt gezond kan het niet zijn lijkt me?
Ja ok, maar dat geldt dus alleen als je werkgever over die <13.000 loonheffing heeft ingehouden. Dat gebeurt bij een pgb dus niet... ik had geloof ik 15000 bruto verdiend, en ook uitbetaald gekregen. Daar moest helaas 1500 (oid) weer van terug naar de belastingdienstquote:Op zondag 5 februari 2012 19:53 schreef MaJo het volgende:
[..]
Ik weet er wel redelijk wat vanBelastingvrije voet is iets van 13000 geloof ik, alles wat je daaronder verdient kan je dan terugkrijgen
Kinderopvangtoeslag heb ik voorlopig nog niks mee te maken
Ik moet zeggen dat ze hem niet met ontbloot lichaam lieten zien aan het eind, wel aan het begin dus ik weet het niet precies. Hij kreeg wel professionele begeleidingquote:Op zondag 5 februari 2012 19:56 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Bizar...omdat het zo snel gegaan is. 2,5 kilo in de week. Zit op de grens van gezonde mogelijkheden onder de juiste begeleiding.
Hmmm dan weet ik het niet. Werk je in een ziekenhuis?quote:Op zondag 5 februari 2012 19:56 schreef _Ophelia_ het volgende:
[..]
Nee hoor, komt ook echt voor bij jongere mensen, of in ieder geval vanaf een jaar of 25 heb ik ze langs zien komen.
Ja daar gaat het programma toch over?quote:Op zondag 5 februari 2012 19:59 schreef MaJo het volgende:
[..]
Ik moet zeggen dat ze hem niet met ontbloot lichaam lieten zien aan het eind, wel aan het begin dus ik weet het niet precies. Hij kreeg wel professionele begeleiding
Dat klopt inderdaad jaquote:Op zondag 5 februari 2012 19:58 schreef LadyBlack het volgende:
[..]
Ja ok, maar dat geldt dus alleen als je werkgever over die <13.000 loonheffing heeft ingehouden. Dat gebeurt bij een pgb dus niet... ik had geloof ik 15000 bruto verdiend, en ook uitbetaald gekregen. Daar moest helaas 1500 (oid) weer van terug naar de belastingdienst![]()
In ieder geval dat ze een personal trainer hebbenquote:Op zondag 5 februari 2012 20:00 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Ja daar gaat het programma toch over?
Kloptquote:Op zondag 5 februari 2012 20:01 schreef MaJo het volgende:
[..]
Dat klopt inderdaad jaEigenlijk werkt dat hetzelfde als dat je ZZPer bent. Je moet dan altijd wat geld opzij zetten voor als er later weer een deel terug moet. Lastig systeem wel!
Maar zitten ze thuis of in zo'n centrum? Want dat heb ik ook gezien. Dat ze een paar maanden in zo'n centrum zitten.quote:Op zondag 5 februari 2012 20:01 schreef MaJo het volgende:
[..]
In ieder geval dat ze een personal trainer hebben
Wij ook! En als ik het goed berekend heb, krijgen we ook nog zorgtoeslag en kindgebonden budget over 2011 terug.quote:Op zondag 5 februari 2012 19:41 schreef MaJo het volgende:
[..]
Yep
Kan ik me voorstellen jaquote:Op zondag 5 februari 2012 20:03 schreef LadyBlack het volgende:
[..]
Kloptik ben ook ZZP'er, en ik vind het echt niet fijn... ik heb veel liever dat er gewoon loonheffing wordt ingehouden
Nee gewoon thuisquote:Op zondag 5 februari 2012 20:06 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Maar zitten ze thuis of in zo'n centrum? Want dat heb ik ook gezien. Dat ze een paar maanden in zo'n centrum zitten.
Oh dat is dan extra knap want dan is de verleiding echt ENORM groot om je niet aan schemas e.d. te houden.quote:
Ja vette aflevering is dat he?quote:Op zondag 5 februari 2012 20:10 schreef MaJo het volgende:
Ik zit een aflevering van South Park te kijken over Slash die niet bestaat. Het is gebaseerd op de Nederlandse legende 'winter slaush' waarbij ouders zich verkleden als Slash voor de kinderenZe zongen net een liedje op de melodie van Sinterklaas Kapoentje
Ja echt tofquote:Op zondag 5 februari 2012 20:10 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Ja vette aflevering is dat he?
Wunterschlaush
Ja dat is wel sufquote:Op zondag 5 februari 2012 20:11 schreef Nembrionic het volgende:
Ook erg grappig omdat het steeds Duits is
Jee het is gelukt dusquote:
Geen traineeships of andere trajecten op hbo-niveau direct bij een werkgever?quote:Op zondag 5 februari 2012 20:09 schreef LadyBlack het volgende:
Deze week ga ik een uitzendbureau bellen dat een soort traineeships verzorgt in het vakgebied waar ik verder in wil.
Zou echt fijn zijn als me dat een beetje interessantere baan oplevert (zal wel langere termijn worden want instroom is geloof ik op MBO niveau, maargoed...)
quote:
Same here.quote:Op zondag 5 februari 2012 20:12 schreef Soempie het volgende:
[..]
En ik krijg altijd de kriebels als het om belasting gaat. Ben er helemaal niet in thuis..
Mochten jullie bezig gaan met kinderopvangtoeslag en je komt er niet uit, vraag het alsjeblieft..... dat kan om zoveel geld gaan, en mensen hebben daar soms echt torenhoge schulden doorquote:Op zondag 5 februari 2012 20:12 schreef Soempie het volgende:
[..]
En ik krijg altijd de kriebels als het om belasting gaat. Ben er helemaal niet in thuis..
Nah, niet in mijn vakgebiedquote:Op zondag 5 februari 2012 20:12 schreef _Ophelia_ het volgende:
[..]
Geen traineeships of andere trajecten op hbo-niveau direct bij een werkgever?
Dat is wel een hele verbetering ja.quote:Op zondag 5 februari 2012 20:14 schreef MaJo het volgende:
Ik vind belasting terugvragen juist makkelijkVooral met de vooraf ingevulde aangifte tegenwoordig, kwestie van wat dingen aanvinken
Even heeeeeeeeeeel kort door de bocht: waarom verhuizen jullie niet dan?quote:Op zondag 5 februari 2012 20:14 schreef LadyBlack het volgende:
[..]
Nah, niet in mijn vakgebiedik heb kunstgeschiedenis gestudeerd, en ik woon in het noorden.
Slechte combi
Sven heeft het aangevraagd. Verder weet ik eigenlijk niet hoe of wat? De vragen die gesteld werden leken me vrij duidelijk? Hoe komen mensen aan die schulden dan?quote:Op zondag 5 februari 2012 20:13 schreef LadyBlack het volgende:
[..]
Mochten jullie bezig gaan met kinderopvangtoeslag en je komt er niet uit, vraag het alsjeblieft..... dat kan om zoveel geld gaan, en mensen hebben daar soms echt torenhoge schulden doorterwijl het niet heel moeilijk hoeft te zijn!
Sowieso niet de ideale opleiding lijkt me? Ik heb een tijdje filosofie voor erbij gedaan, was ook niet echt spectaculair wat werkgelegenheid betreft.quote:Op zondag 5 februari 2012 20:14 schreef LadyBlack het volgende:
[..]
Nah, niet in mijn vakgebiedik heb kunstgeschiedenis gestudeerd, en ik woon in het noorden.
Slechte combi
Omdat mijn vriend hier wel een goeie baan heeft, met vooruitzicht op beter (vastigheid).quote:Op zondag 5 februari 2012 20:15 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Even heeeeeeeeeeel kort door de bocht: waarom verhuizen jullie niet dan?
Er gaat nog wel eens wat mis met wijzigingen en dergelijke. Kijk gewoon altijd HEEL goed je beschikkingen na, of de gegevens die daarop staan ook kloppen. Toetsingsinkomen moet aan het eind van het jaar gelijk zijn aan je verzamelinkomen, en dat moet je zelf in de gaten houden. Veel mensen denken dat de BD dat zelf voor je vaststelt maar da's niet waar.quote:Op zondag 5 februari 2012 20:16 schreef Soempie het volgende:
[..]
Sven heeft het aangevraagd. Verder weet ik eigenlijk niet hoe of wat? De vragen die gesteld werden leken me vrij duidelijk? Hoe komen mensen aan die schulden dan?
Vastigheid is absoluut belangrijk, maar als jij niet kan doen wat jou zint, dan schiet het op lange termijn ook niet op toch?quote:Op zondag 5 februari 2012 20:18 schreef LadyBlack het volgende:
[..]
Omdat mijn vriend hier wel een goeie baan heeft, met vooruitzicht op beter (vastigheid).
En omdat ik ook niet heel perse in de kunstsector terecht hoef te komen. Het is alleen zo verrekte lastig om met een onhandig - maar wel master - diploma te solliciteren naar iets onder dat niveau.
Hoe vaak ik al niet heb gehoord dat ik te hoog opgeleid was, dus dat ik vast zo weer weg zou zijn als er iets beters voorbij kwam. Yeah right, als er iets beters was, waarom zou ik dan voor een kutbaantje solliciteren?
Zeker geen ideale opleiding neequote:Op zondag 5 februari 2012 20:18 schreef _Ophelia_ het volgende:
[..]
Sowieso niet de ideale opleiding lijkt me? Ik heb een tijdje filosofie voor erbij gedaan, was ook niet echt spectaculair wat werkgelegenheid betreft.
Ook geen duale opleiding bij een instelling te vinden?
Nah, ik wil gewoon een leuke baan, hoeft heus geen academisch niveau te zijn.quote:Op zondag 5 februari 2012 20:20 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Vastigheid is absoluut belangrijk, maar als jij niet kan doen wat jou zint, dan schiet het op lange termijn ook niet op toch?
En dat laatste is wel heeeel erg vervelend ja
Duaal kan ook betekenen dat je in dienst bent bij de instelling en zij jou een relatief laag salaris betalen maar ook de opleiding. Welke kant wil je precies op?quote:Op zondag 5 februari 2012 20:22 schreef LadyBlack het volgende:
[..]
Zeker geen ideale opleiding neeWel een heel toffe
Maar ik heb nu geen geld meer om te studeren, dus ik wil via zo'n uitzendbureau een training doen voor iets dat veel praktijkgerichter is. Ik denk zelf dat ik eerst de MBO-cursus moet doen, en daarna eventueel de HBO-versie. Maar misschien (hopelijk) kan dat ook anders.
Heerlijk toch soempquote:Op zondag 5 februari 2012 20:24 schreef Soempie het volgende:
LB, welk vakgebied? Of bespreek je dat liever niet hier?
En bedankt voor de info in elk geval. Zal het doorspelen naar Sven.
Ik ga straks maar 2 dagen in de week aan de slag.![]()
Oh, dat zou ik ook wel willen.quote:Op zondag 5 februari 2012 20:27 schreef LadyBlack het volgende:
Ohja, en ik zou het liefst in een archief terechtkomen, lekker door ouwe meuk snuffelen![]()
Als het leuke objecten of stukken zijn wel ja. Niet boekjes inscannen.quote:Of dingen digitaliseren, lijkt me ook tof
KUT! helemaal vergeten...het staat nu opquote:Op zondag 5 februari 2012 20:27 schreef TradeMarkie het volgende:
Koot en Bie die terugblikken op zichzelf nu op ned.2
lijkt me interessant
je hebt nogniet echt iets gemistquote:Op zondag 5 februari 2012 20:28 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
KUT! helemaal vergeten...het staat nu op
quote:Op zondag 5 februari 2012 20:27 schreef TradeMarkie het volgende:
Koot en Bie die terugblikken op zichzelf nu op ned.2
lijkt me interessant
Toetsingsinkomen/verzamelinkomen kan toch pas achteraf worden vastgesteld? Dus na afloop van het jaar...quote:Op zondag 5 februari 2012 20:20 schreef LadyBlack het volgende:
[..]
Er gaat nog wel eens wat mis met wijzigingen en dergelijke. Kijk gewoon altijd HEEL goed je beschikkingen na, of de gegevens die daarop staan ook kloppen. Toetsingsinkomen moet aan het eind van het jaar gelijk zijn aan je verzamelinkomen, en dat moet je zelf in de gaten houden. Veel mensen denken dat de BD dat zelf voor je vaststelt maar da's niet waar.
En je kunt tegenwoordig inloggen op de website, en daar je gegevens inzien en wijzigen, da's wel handig
Klopt, maar je krijgt je voorschotten uitbetaald op basis van het toetsingsinkomen dat je zelf hebt opgegeven. Zodra er iets in je inkomen wijzigt, moet je dus je nieuwe toetsingsinkomen uitrekenen/schatten en dat doorgevenquote:Op zondag 5 februari 2012 20:35 schreef Diaan73 het volgende:
[..]
Toetsingsinkomen/verzamelinkomen kan toch pas achteraf worden vastgesteld? Dus na afloop van het jaar...
Okay! Ik heb vorig jaar hoger opgegeven dan we hebben gehad. In 2010 verdiende ik meer en dat aangehouden. Voor 2009 en 2010 had ik het goed gedaan! Voorschot gelijk aan definitief.quote:Op zondag 5 februari 2012 20:37 schreef LadyBlack het volgende:
[..]
Klopt, maar je krijgt je voorschotten uitbetaald op basis van het toetsingsinkomen dat je zelf hebt opgegeven. Zodra er iets in je inkomen wijzigt, moet je dus je nieuwe toetsingsinkomen uitrekenen/schatten en dat doorgeven![]()
En dat vergeten heel veel mensen, want die denken dat de BD dat allemaal realtime doorkrijgt ofzo.
NB, tot een jaar geleden was ik dus zelf ook een van die mensen![]()
quote:Op zondag 5 februari 2012 20:51 schreef Diaan73 het volgende:
[..]
Okay! Ik heb vorig jaar hoger opgegeven dan we hebben gehad. In 2010 verdiende ik meer en dat aangehouden. Voor 2009 en 2010 had ik het goed gedaan! Voorschot gelijk aan definitief.
Ohja, Because I said so.... die heb ik eens gezien.quote:Op zondag 5 februari 2012 20:52 schreef Diaan73 het volgende:
Ow en ik ben film aan her kijken. Feelgood Movie op net 5.
quote:Gaat u meer of minder verdienen? Dat kan gevolgen hebben voor uw voorlopige aanslag. Geef de verandering in uw inkomen aan ons door.
you're welcome.quote:Op zondag 5 februari 2012 20:54 schreef LadyBlack het volgende:
[..]thanks for saving my faith in mankind!
Wel een leuke film? Moet er nog een beetje inkomen.quote:Op zondag 5 februari 2012 20:55 schreef LadyBlack het volgende:
[..]
Ohja, Because I said so.... die heb ik eens gezien.
Ik vond vooral Lauren Graham (die donkere zus aka de moeder uit Gilmore Girls) leuk, de andere twee vrouwen nietOhja, en die blonde man ook trouwens, hoe heet ie ook alweer.
Ik ookquote:
Nou, we hebben nu vrijwel niets van "Keek op de Week" gezien maar dat is absoluut uit onze tijdquote:Op zondag 5 februari 2012 21:14 schreef MaJo het volgende:
[..]
Ik ookHad het er net met G. over dat het eigenlijk niet helemaal uit onze tijd is maar we zijn er wel degelijk mee opgegroeid
Mja, als je zorgtoeslag krijgt moet je dat wel aanpassen (en ook checken of je het wel samen met sheep ontvangt, en of zijn inkomen ook correct op de beschikking staat), maar over inkomstenbelasting kan ik niks zeggenquote:Op zondag 5 februari 2012 21:05 schreef B.ertha het volgende:
LB, als je toch tips uitdeelt: Ik heb voorgaande jaren altijd alleen stufi en bijbaan gehad. Vorig jaar had ik stufi, een bijbaan en stagevergoeding en dit jaar ga ik dus 'echt' verdienen. Moet ik daar nu al iets mee of komt dat pas volgend jaar? Ik lees bijvoorbeeld dit:
[..]
Er zijn gewoon heel veel mensen die jaren een te hoog voorschot ontvangen, omdat ze nooit hun inkomen aanpassen.quote:Op zondag 5 februari 2012 21:05 schreef Diaan73 het volgende:
[..]
you're welcome.
![]()
Zijn zeker veel mensen die meer voorschot vragen?
Oké, dankje. Ik ga me er eens goed in verdiepen.quote:Op zondag 5 februari 2012 21:18 schreef LadyBlack het volgende:
[..]
Mja, als je zorgtoeslag krijgt moet je dat wel aanpassen (en ook checken of je het wel samen met sheep ontvangt, en of zijn inkomen ook correct op de beschikking staat), maar over inkomstenbelasting kan ik niks zeggenkan best hetzelfde werken maar dat weet ik eigenlijk niet.
Nouja, nu ik het nog eens lees, er staat gewoon dat je een verandering door moet geven, dus dat zou ik dan wel doenquote:Op zondag 5 februari 2012 21:05 schreef B.ertha het volgende:
LB, als je toch tips uitdeelt: Ik heb voorgaande jaren altijd alleen stufi en bijbaan gehad. Vorig jaar had ik stufi, een bijbaan en stagevergoeding en dit jaar ga ik dus 'echt' verdienen. Moet ik daar nu al iets mee of komt dat pas volgend jaar? Ik lees bijvoorbeeld dit:
[..]
Ja precies. Ik hou vaak een wat hoger salaris aan. Ik vind het leuk/fijn om wat terug te krijgen.quote:Op zondag 5 februari 2012 21:19 schreef LadyBlack het volgende:
[..]
Er zijn gewoon heel veel mensen die jaren een te hoog voorschot ontvangen, omdat ze nooit hun inkomen aanpassen.
Als ik het niet had gewijzigd stond het nu ook nog op 4.000 ipv 15.000. En dan had ik dus veel teveel toeslag gekregen elke maand, dat ik dan keihard terug zou moeten betalen.
http://www.elsevierfiscaa(...)ag-of-teruggaaf-2012quote:Op zondag 5 februari 2012 21:20 schreef LadyBlack het volgende:
[..]
Nouja, nu ik het nog eens lees, er staat gewoon dat je een verandering door moet geven, dus dat zou ik dan wel doen
Maar ik weet niet of je wel een voorlopige teruggaaf ontvangt? Dat moet je aanvragen dacht ik? Anyone?
Keek op de Week was fantastischquote:Op zondag 5 februari 2012 21:16 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Nou, we hebben nu vrijwel niets van "Keek op de Week" gezien maar dat is absoluut uit onze tijd
Veel van de andere dingen inderdaad niet, maar mee opgegroeid ja
Ja wij keken altijd met z'n drieenquote:Op zondag 5 februari 2012 21:23 schreef MaJo het volgende:
[..]
Keek op de Week was fantastischDat keek ik altijd samen met mijn vader
De vieze man kan ik me ook herinneren, net als het Simplistisch Verband hoewel dat voor mijn tijd was. Maar er werd ook wel veel herhaald
Goeie oude tijdquote:Op zondag 5 februari 2012 21:23 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Ja wij keken altijd met z'n drieen
Limonade erbij
En Jacobse en Van Es zijn echt van voor mijn tijd maar wat heb ik die vaak gezien
Ja zie, jij snapt het principe erachterquote:Op zondag 5 februari 2012 21:23 schreef Diaan73 het volgende:
[..]
Ja precies. Ik hou vaak een wat hoger salaris aan. Ik vind het leuk/fijn om wat terug te krijgen.
Ja, 's ochtends met een beker thee RTL4 met Marc Jacobs en later Jan De Hoop kijken.quote:
Ik doe dat ook altijd met de elektriciteits- en gasrekeningquote:Op zondag 5 februari 2012 21:30 schreef LadyBlack het volgende:
[..]
Ja zie, jij snapt het principe erachter![]()
Ik heb ons inkomen voor 2011 nu ook (te) hoog ingeschat. Als dat tegen blijkt te vallen, krijg ik misschien ook nog wat zorgtoeslag terug later
Krijg je zorgtoeslag? Of huurtoeslag?quote:Op zondag 5 februari 2012 21:32 schreef MaJo het volgende:
[..]
Ik doe dat ook altijd met de elektriciteits- en gasrekeningGeen zin om honderden euro's bij te betalen aan het eind van het jaar
Maar ik hoef dus nooit een toetsingsinkomen op te geven
En vroeger toen RTL4 nog niet bestondquote:Op zondag 5 februari 2012 21:32 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Ja, 's ochtends met een beker thee RTL4 met Marc Jacobs en later Jan De Hoop kijken.
Ik heb voor 2011 al een concept aangifte gemaakt. Met de verzamelinkomens die daaruit komen, kijk ik of weinig recht hebben op andere toeslagen. Zo ja, dan vraag ik die voor het voorgaande jaar aan. Zo krijgen we af en toe nog een leuk extraatje.quote:Op zondag 5 februari 2012 21:30 schreef LadyBlack het volgende:
[..]
Ja zie, jij snapt het principe erachter![]()
Ik heb ons inkomen voor 2011 nu ook (te) hoog ingeschat. Als dat tegen blijkt te vallen, krijg ik misschien ook nog wat zorgtoeslag terug later
Allebeiquote:Op zondag 5 februari 2012 21:33 schreef LadyBlack het volgende:
[..]
Krijg je zorgtoeslag? Of huurtoeslag?
Ja, en als het goed is heb je in november of december een nieuwe voorschotbeschikking gehad met de toekenning voor 2012.quote:Op zondag 5 februari 2012 21:33 schreef MaJo het volgende:
[..]
AllebeiOh ja toen heb ik het wel op moeten geven inderdaad
![]()
Ik wacht even tot 1 maart als de aangifte al ingevuld isquote:Op zondag 5 februari 2012 21:33 schreef Diaan73 het volgende:
[..]
Ik heb voor 2011 al een concept aangifte gemaakt. Met de verzamelinkomens die daaruit komen, kijk ik of weinig recht hebben op andere toeslagen. Zo ja, dan vraag ik die voor het voorgaande jaar aan. Zo krijgen we af en toe nog een leuk extraatje.
Ik vind het ook leuk om te doen trouwens.
Goeiequote:Op zondag 5 februari 2012 21:35 schreef LadyBlack het volgende:
[..]
Ja, en als het goed is heb je in november of december een nieuwe voorschotbeschikking gehad met de toekenning voor 2012.
Check goed wat daar voor inkomens op staan, want dat zijn dus NIET bedragen die door de BD zijn vastgesteld. Je moet dat echt zelf in de gaten houden en zonodig bijstellen.
Staat G ook op je beschikking? Want als het goed is krijgen jullie samen toeslagen, dus ook ff kijken of zijn gegevens kloppen.quote:Op zondag 5 februari 2012 21:35 schreef MaJo het volgende:
[..]
GoeieIk ben inderdaad wel wat meer gaan verdienen ja, maar volgens mij blijven de toeslagen hetzelfde
Ik vul altijd eerst zelf in en wacht dan tot 1 maart en vul het dan weer in. Kijken of het allemaal hetzelfde is.quote:Op zondag 5 februari 2012 21:35 schreef MaJo het volgende:
[..]
Ik wacht even tot 1 maart als de aangifte al ingevuld isIk vind het ook altijd leuk om te doen want tot nu toe krijg ik altijd geld terug
Tip van de eeuw: als je een huis koopt moet je in december van dat jaar je voorlopige aanslag van het jaar erna aanpassen, anders kan je anderhalf jaar later een sloot geld terugbetalen omdat je veel te veel hyptoheekrenteaftrek hebt gehad. Dit in verband met extra eenmalige aftrekposten die je het eerste jaar hebt, maar die gewoon doorgaan in het tweede jaar als je het niet zelf wijzigt. Die je vervolgens in het derde jaar weer terug kan lappen.quote:Op zondag 5 februari 2012 21:35 schreef MaJo het volgende:
[..]
Ik wacht even tot 1 maart als de aangifte al ingevuld isIk vind het ook altijd leuk om te doen want tot nu toe krijg ik altijd geld terug
Ja we ontvangen samen de huurtoeslagquote:Op zondag 5 februari 2012 21:37 schreef LadyBlack het volgende:
[..]
Staat G ook op je beschikking? Want als het goed is krijgen jullie samen toeslagen, dus ook ff kijken of zijn gegevens kloppen.
Ja, dat het RTL Veronique wasquote:
quote:Op zondag 5 februari 2012 21:37 schreef MaJo het volgende:
En sinds dit jaar krijg ik de zorgtoeslag van zowel mijzelf als van G. op mijn rekeningDat is toch wel raar
quote:Op zondag 5 februari 2012 21:39 schreef MaJo het volgende:
[..]
Ja we ontvangen samen de huurtoeslag
Ik zie trouwens dat die wel omlaag gaat door mijn inkomen dus dat moet ik maar snel gaan aanpassen!
Ah vandaarquote:Op zondag 5 februari 2012 21:39 schreef LadyBlack het volgende:
[..]Ja, jullie zijn dus toeslagpartners.
Kan zijn dat je bij de definitieve berekening van 2011 daar ook nog wat over te horen krijgt.
Als je langer dan 6 maanden op 1 adres staat ingeschreven en je voert een gezamenlijke huishouding, dan ben je toeslagpartners en krijg je samen 1 toeslag.
Als je dat weet, kun je er rekening mee houden toch? En apart wegleggen. Heb ik ook gedaan met een eenoudertoeslag die ik heb gehad. Later bleek dat ik die mocht houden.quote:Op zondag 5 februari 2012 21:38 schreef Bart het volgende:
[..]
Tip van de eeuw: als je een huis koopt moet je in december van dat jaar je voorlopige aanslag van het jaar erna aanpassen, anders kan je anderhalf jaar later een sloot geld terugbetalen omdat je veel te veel hyptoheekrenteaftrek hebt gehad. Dit in verband met extra eenmalige aftrekposten die je het eerste jaar hebt, maar die gewoon doorgaan in het tweede jaar als je het niet zelf wijzigt. Die je vervolgens in het derde jaar weer terug kan lappen.
Daar zitten we wel onder maar het gaat dan van 100 euro naar 53 euroquote:Op zondag 5 februari 2012 21:40 schreef LadyBlack het volgende:
[..]
Voor huurtoeslag mag je inderdaad niet zoveel verdienen. Iets van 29.000 maximaal met zn tweeën geloof ik.
Dat geeft de gemeente door, en dan wordt jouw zorgtoeslag aangepast naar 1 persoon, en kan G een eigen aanvraag indienen.quote:Op zondag 5 februari 2012 21:40 schreef MaJo het volgende:
[..]
Ah vandaarEerst kregen we allebei los de zorgtoeslag en ik de huurtoeslag maar nu dus allebei
Maar wat gebeurt er dan als je uit elkaar gaat? Dan ontvang ik zijn zorgtoeslag
Ik ookquote:Op zondag 5 februari 2012 21:39 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Ja, dat het RTL Veronique was
Daarvoor weet ik niet zoveel meer want dat was in '89.
Daarvoor keek ik op zaterdag The Fun Factory op Sky en af en toe B.O.O.S. en Linda de Mol met DJ Kat ofzo.
Nou, als je dat nu doorgeeft heb je over maximaal 8 weken een nieuwe berekening in huis, en worden je betalingen aangepast zodat je aan het eind van het jaar goed uitkomtquote:Op zondag 5 februari 2012 21:41 schreef MaJo het volgende:
[..]
Daar zitten we wel onder maar het gaat dan van 100 euro naar 53 euro
Waar kan ik dat dan doorgeven?quote:Op zondag 5 februari 2012 21:43 schreef LadyBlack het volgende:
[..]
Nou, als je dat nu doorgeeft heb je over maximaal 8 weken een nieuwe berekening in huis, en worden je betalingen aangepast zodat je aan het eind van het jaar goed uitkomt
Dan zul je dus wel iets minder dan 53 euro per maand krijgen.
Kan, maar beetje zinloos hequote:Op zondag 5 februari 2012 21:41 schreef Diaan73 het volgende:
[..]
Als je dat weet, kun je er rekening mee houden toch? En apart wegleggen. Heb ik ook gedaan met een eenoudertoeslag die ik heb gehad. Later bleek dat ik die mocht houden.
Mijn beheersing van de Engelse taal is vanaf die leeftijd bovengemiddeld te noemen. Ik kreeg al van kinds aan te horen hoe dat kon. Tja...Engelse TV kijken in een tijd dat je taal ontwikkelt helpt enormquote:
Heb je een digid-code? Dan kun je inloggen op www.toeslagen.nl en daar je gegevens wijzigen. Als er van G ook iets gewijzigd moet worden, en hij heeft ook een digid, dan kun je dat direct samen doenquote:Op zondag 5 februari 2012 21:44 schreef MaJo het volgende:
[..]
Waar kan ik dat dan doorgeven?
Ik verdien pas sinds 2 maanden meer dus ik denk dat het vooral van invloed is op dit jaar
Zelf rente trekken? Sommige mensen doen dat... Ik zelf zou het aten aanpassen hoor. Heb ik ook gedaan met kinderopvangtoeslag.quote:Op zondag 5 februari 2012 21:44 schreef Bart het volgende:
[..]
Kan, maar beetje zinloos he. Elke maand 100 euro te veel vangen, opzij zetten en het jaar erna 1200 terugbetalen...
We hebben allebei digi-Dquote:Op zondag 5 februari 2012 21:45 schreef LadyBlack het volgende:
[..]
Heb je een digid-code? Dan kun je inloggen op www.toeslagen.nl en daar je gegevens wijzigen. Als er van G ook iets gewijzigd moet worden, en hij heeft ook een digid, dan kun je dat direct samen doen
Klopt, ik heb ook altijd bbc gekeken op zaterdagochtendquote:Op zondag 5 februari 2012 21:44 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Mijn beheersing van de Engelse taal is vanaf die leeftijd bovengemiddeld te noemen. Ik kreeg al van kinds aan te horen hoe dat kon. Tja...Engelse TV kijken in een tijd dat je taal ontwikkelt helpt enorm
Same herequote:Op zondag 5 februari 2012 21:44 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Mijn beheersing van de Engelse taal is vanaf die leeftijd bovengemiddeld te noemen. Ik kreeg al van kinds aan te horen hoe dat kon. Tja...Engelse TV kijken in een tijd dat je taal ontwikkelt helpt enorm
Dacht dat je daar ook een toeslag voor moet betalen, maar dat weet ik niet zeker...quote:Op zondag 5 februari 2012 21:46 schreef Diaan73 het volgende:
[..]
Zelf rente trekken? Sommige mensen doen dat...
Goed planquote:Op zondag 5 februari 2012 21:46 schreef MaJo het volgende:
[..]
We hebben allebei digi-DIk ga morgen even mijn jaaropgave opzoeken en het dan doorgeven
Je bedoelt de invorderingsrente? Zou best kunnen inderdaad. Heb het met teveel ontvangen huurtoeslag niet gehad volgens mij.quote:Op zondag 5 februari 2012 21:47 schreef Bart het volgende:
[..]
Dacht dat je daar ook een toeslag voor moet betalen, maar dat weet ik niet zeker...
quote:Op zondag 5 februari 2012 21:48 schreef MaJo het volgende:
Mijn engels is vooral goed geworden toen een meisje uit Kenia 3 maanden bij ons in huis woonde toen ik 10 wasEn vanaf mijn 12e engelse penvrienden gehad om over musicals te praten
Ik geloof dat invorderingsrente pas wordt berekend over teveel ontvangen toeslag (dus vwb inkomstenbelasting weet ik niet) vanaf 2010.quote:Op zondag 5 februari 2012 21:49 schreef Diaan73 het volgende:
[..]
Je bedoelt de invorderingsrente? Zou best kunnen inderdaad. Heb het met teveel ontvangen huurtoeslag niet gehad volgens mij.
Haha nee hoorquote:
Ja zoiets, weet niet hoe ze het noemen. Maar anders zou iedereen wel zeggen dat ie 10 euro per jaar verdient, en 1 miljoen euro hypotheekrente af te trekken heeft, lekker enkele tienduizenden euro's per maand voorschot cashen, rente trekken en dan een jaar later het voorschot terugbetalen en de rente houden... Ze zijn vast niet gek bij de belastingdienstquote:Op zondag 5 februari 2012 21:49 schreef Diaan73 het volgende:
[..]
Je bedoelt de invorderingsrente? Zou best kunnen inderdaad. Heb het met teveel ontvangen huurtoeslag niet gehad volgens mij.
Zouden ze dan filmen dat ze sexy dingen doen ofzo?quote:Op zondag 5 februari 2012 21:51 schreef Nembrionic het volgende:
Trouwens...er staat nu iets op "Connected" ofzo?. Dat zouden dan echte meiden zijn die hunzelf filmen.
Daar is echt niets echts aan
Ze zitten echt alleen maar interessant te doen voor de camera om het interessant doen.
Nee, daar zijn hele leuke sites voor.quote:Op zondag 5 februari 2012 21:53 schreef MaJo het volgende:
Zouden ze dan filmen dat ze sexy dingen doen ofzo?
Nee inderdaad.quote:Klinkt niet echt aantrekkelijk nee
Hear, hear!quote:Op zondag 5 februari 2012 21:53 schreef MaJo het volgende:
Ik ben zo blij dat ik nog geen eigen huis heb, lijkt me echt zo lastig dat hyptheekgedoe enzo
Ik vond het al apart dat je daar zo openlijk voor uitkwam hierquote:Op zondag 5 februari 2012 21:55 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Nee, daar zijn hele leuke sites voor.
Moet gewoon het echte leven zijn ofzo maar het is overduidelijk dat ze gewoon denken: "zo nu ga ik even iets leuks op de camera zetten" terwijl het echt totaal a-boeiend is. Zie het als een verfilmde Facebookpost
[..]
Nee inderdaad.
Valt wel mee. Eerste jaar vertelt je hypotheekadviseur het bedrag. Daarna is het ff rekenen (of je adviseur bellen) voor het tweede jaar. Vanaf het tweede jaar is het heel simpel, zolang je looptijd van je hypotheekrente nog niet voorbij is, is het elk jaar exact hetzelfde bedragquote:Op zondag 5 februari 2012 21:53 schreef MaJo het volgende:
Ik ben zo blij dat ik nog geen eigen huis heb, lijkt me echt zo lastig dat hyptheekgedoe enzo
Ik vraag me serieus af of we ooit wel een huis kunnen kopenquote:Op zondag 5 februari 2012 21:56 schreef LadyBlack het volgende:
[..]
Hear, hear!
Ik snap ook echt niets van al die hypotheekvormen en dergelijke...
Als je je er even in verdiept is het vast goed te begrijpen, maar die tijd is voor mij ook nog niet aangebroken.
Is ook lastig hoor. Eerste keer hoofdbrekens erover gehad, uiteindelijk had ik het door. Vijf jaar later voor het tweede huis moest ik weer van voor af aan beginnenquote:Op zondag 5 februari 2012 21:56 schreef LadyBlack het volgende:
[..]
Hear, hear!
Ik snap ook echt niets van al die hypotheekvormen en dergelijke...
Als je je er even in verdiept is het vast goed te begrijpen, maar die tijd is voor mij ook nog niet aangebroken.
Eh, ik wil er best voor uitkomen dat ik wel eens porno kijk hoorquote:Op zondag 5 februari 2012 21:56 schreef MaJo het volgende:
Ik vond het al apart dat je daar zo openlijk voor uitkwam hier![]()
Oftewel: lekker blind varen op je adviseur? Erg slecht plan.quote:Op zondag 5 februari 2012 21:57 schreef Bart het volgende:
[..]
Valt wel mee. Eerste jaar vertelt je hypotheekadviseur het bedrag.
Oh dat weet ik ook wel maar vond het apart dat je daar zo over schreefquote:Op zondag 5 februari 2012 21:59 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Eh, ik wil er best voor uitkomen dat ik wel eens porno kijk hoor
Maar dit is een televisieprogramma he? Misschien dat dat niet duidelijk was
Ja nou, dat laatste is dus keiharde onzin. Die mensen zijn zichzelf nou eenmaal niet omdat ze bewust een camera aanzetten en inspreken. Niemand is dan zichzelf.quote:In Connected filmen vijf vrouwen enkele maanden lang hun eigen leven. Zonder opsmuk, zonder visagie èn zonder regisseur. De vrouwen bepalen zelf wanneer ze de camera aan- en uitzetten en zijn op deze manier de regisseur van hun eigen leven. Nog nooit was de realiteit op TV zo echt....
De beschrijving klinkt wel leuk maar als ik jou hoor is het niet echt boeiendquote:Op zondag 5 februari 2012 22:02 schreef Nembrionic het volgende:
Dit programma dus: http://www.tvgids.nl/programma/12178042/Connected
Ga het een keertje kijken zou ik zeggen. Misschien vindt je het wel leukquote:Op zondag 5 februari 2012 22:03 schreef MaJo het volgende:
[..]
De beschrijving klinkt wel leuk maar als ik jou hoor is het niet echt boeiend
Waarom zou ik daar niet blind op varen? Zo'n vent weet echt wel exact welke posten op de afrekening aftrekbaar zijn en welke niet. Sowieso vinkt een beetje notaris dat ook al aan op je hypotheekakte.quote:Op zondag 5 februari 2012 22:00 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Oftewel: lekker blind varen op je adviseur? Erg slecht plan.
Ja je moest eens weten hoeveel mensen ik aan de telefoon krijg die moeten terugbetalen ivm te laag inkomen op de voorschotbeschikking, en die dan heel hard roepen dat dat niet kan, want dat hun belastingmannetje altijd alles netjes regelt. Ja, voor IB misschien, maar niet voor de toeslagen dus...quote:Op zondag 5 februari 2012 22:00 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Oftewel: lekker blind varen op je adviseur? Erg slecht plan.
Inderdaadquote:Op zondag 5 februari 2012 22:03 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Ja nou, dat laatste is dus keiharde onzin. Die mensen zijn zichzelf nou eenmaal niet omdat ze bewust een camera aanzetten en inspreken. Niemand is dan zichzelf.
Omdat je 30 jaar lang aan een enorm zware financiele last op je schouders neemt. Het zou echt oerdom zijn jezelf niet ietwat in te lezen en die kerel achter het bureau alles laat bepalen en regelen.quote:Op zondag 5 februari 2012 22:04 schreef Bart het volgende:
[..]
Waarom zou ik daar niet blind op varen? Zo'n vent weet echt wel exact welke posten op de afrekening aftrekbaar zijn en welke niet. Sowieso vinkt een beetje notaris dat ook al aan op je hypotheekakte.
Ze gaan wel langere treinen inzetten hoorde ikquote:Op zondag 5 februari 2012 22:04 schreef MaJo het volgende:
Damn, de NS gaat morgen minder treinen inzetten in de hoop op minder chaos. Krijg je dus lekker volle treinen enzo, fijn
Er zijn wat reizigersorganisaties over de zeik over dat plan. Er wordt gesteld dat er een extreem weer is en dit dus een uitgeklede winterdienstregeling is. Slaat nergens op.quote:Op zondag 5 februari 2012 22:04 schreef MaJo het volgende:
Damn, de NS gaat morgen minder treinen inzetten in de hoop op minder chaos. Krijg je dus lekker volle treinen enzo, fijn
Dat hoop ik dan maarquote:Op zondag 5 februari 2012 22:05 schreef LadyBlack het volgende:
[..]
Ze gaan wel langere treinen inzetten hoorde ik
Ik hoop dat je het verschil ziet tussen 'een hypotheek regelen en afsluiten' en 'aanvinken welke posten aftrekbaar zijn op je nota van afrekening'. Het eerste doe je zelf uitgebreid onderzoek naar, het tweede laat ik mijn adviseur wel doen ja.quote:Op zondag 5 februari 2012 22:05 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Omdat je 30 jaar lang aan een enorm zware financiele last op je schouders neemt. Het zou echt oerdom zijn jezelf niet ietwat in te lezen en die kerel achter het bureau alles laat bepalen en regelen.
quote:In de Randstad, Overijssel, Gelderland en Flevoland rijden nauwelijks intercity’s. In de spits op maandagochtend rijden er wel langere treinen. Met deze aanpassingen hopen NS en Prorail alle problemen met bevroren wissels en elektronica beter op te kunnen vangen.
Is ook onzin. In landen waar het vaak sneeuwt kunnen de treinen gewoon rijden, valt er een beetje sneeuw in Nederland is er meteen chaosquote:Op zondag 5 februari 2012 22:06 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Er zijn wat reizigersorganisaties over de zeik over dat plan. Er wordt gesteld dat er een extreem weer is en dit dus een uitgeklede winterdienstregeling is. Slaat nergens op.
Het ging dan ook over afsluiten, niet over aftrekposten.quote:Op zondag 5 februari 2012 22:07 schreef Bart het volgende:
[..]
Ik hoop dat je het verschil ziet tussen 'een hypotheek regelen en afsluiten' en 'aanvinken welke posten aftrekbaar zijn op je nota van afrekening'. Het eerste doe je zelf uitgebreid onderzoek naar, het tweede laat ik mijn adviseur wel doen ja.
WTF? Gelukkig moet ik met een sprinter maar waarom geen intercity's?quote:
Sleutelwoord: een BEETJE sneeuw. Dat maakt het allemaal nog veel erger.quote:Op zondag 5 februari 2012 22:07 schreef MaJo het volgende:
[..]
Is ook onzin. In landen waar het vaak sneeuwt kunnen de treinen gewoon rijden, valt er een beetje sneeuw in Nederland is er meteen chaos
Ik ga morgen met de trein, hopelijk loopt het allemaal een beetje
Nee, het ging over wat je het eerste jaar kan aftrekken, dat quote je zelf van mij.quote:Op zondag 5 februari 2012 22:07 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Het ging dan ook over afsluiten, niet over aftrekposten.
Te zot voor woorden eigenlijkquote:Op zondag 5 februari 2012 22:08 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Sleutelwoord: een BEETJE sneeuw. Dat maakt het allemaal nog veel erger.
Ik lees net zelfs iets over ijsblokken die onder treinen zouden ontstaan...en als die nét boven een wissel naar beneden zouden vallen..dan ZOU de wissel kunnen bevriezen.
Juist ja.
Bedankt voor de melding, dan kan ik morgen me begripvol opstellen naar chagrijnige vriendenquote:Op zondag 5 februari 2012 22:08 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
een niet al te beste dag als je fan van FC Groningen bent, met 3-0 verliezen van RKC
Okay..we gaan even kijken:quote:Op zondag 5 februari 2012 22:09 schreef Bart het volgende:
[..]
Nee, het ging over wat je het eerste jaar kan aftrekken, dat quote je zelf van mij.
quote:Op zondag 5 februari 2012 21:53 schreef MaJo het volgende:
MaJo is dus blij dat ze nog niets heeft moeten doen met hypotheken e.d. vervolgens reageer jij dat je HA het wel invult. Blijkbaar heb jij het dan dus over de aftrekposten e.d. maar daat ging het niet zozeer over.quote:Op zondag 5 februari 2012 21:57 schreef Bart het volgende:
[..]
Valt wel mee. Eerste jaar vertelt je hypotheekadviseur het bedrag. Daarna is het ff rekenen (of je adviseur bellen) voor het tweede jaar. Vanaf het tweede jaar is het heel simpel, zolang je looptijd van je hypotheekrente nog niet voorbij is, is het elk jaar exact hetzelfde bedrag.
Met de meeste hypotheekvormen tenminste.
Ja duidelijk toch? Ik hoop dat dinsdag/woensdag een beetje te doen is.quote:Op zondag 5 februari 2012 22:09 schreef MaJo het volgende:
[..]
Te zot voor woorden eigenlijkMaar goed, we zullen het wel zien morgen
Als de treinen niet rijden ga ik gewoon weer terug naar huis
Goed idee.quote:Op zondag 5 februari 2012 22:12 schreef MaJo het volgende:
Ik ga eens even wat was opvouwenDaar kom ik door de week steeds niet aan toe en er ligt een flinke berg
Eens met Nem, dacht ook dat je het over het afsluiten van een hypotheek hadquote:Op zondag 5 februari 2012 22:12 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Okay..we gaan even kijken:
[..]
[..]
MaJo is dus blij dat ze nog niets heeft moeten doen met hypotheken e.d. vervolgens reageer jij dat je HA het wel invult. Blijkbaar heb jij het dan dus over de aftrekposten e.d. maar daat ging het niet zozeer over.
Ik snap de verwarring ookquote:Op zondag 5 februari 2012 22:13 schreef MaJo het volgende:
[..]
Eens met Nem, dacht ook dat je het over het afsluiten van een hypotheek hadMaar snap de verwarring wel omdat we het ook over de belasting enzo hadden
Ah zo, ik had het juist over het af te trekken bedrag omdat het daarvoor over voorschotten toeslagen en andere belastingdingen gingquote:Op zondag 5 februari 2012 22:12 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Okay..we gaan even kijken:
[..]
[..]
MaJo is dus blij dat ze nog niets heeft moeten doen met hypotheken e.d. vervolgens reageer jij dat je HA het wel invult. Blijkbaar heb jij het dan dus over de aftrekposten e.d. maar daat ging het niet zozeer over.
Ja, we zijn eruit geloof ikquote:Op zondag 5 februari 2012 22:15 schreef Bart het volgende:
[..]
Ah zo, ik had het juist over het af te trekken bedrag omdat het daarvoor over voorschotten toeslagen en andere belastingdingen ging.
quote:
Als je vandaag op tijd naar bed gaat mag je morgen chocola kopenquote:Op zondag 5 februari 2012 22:13 schreef LadyBlack het volgende:
Ik heb enorm trek in chocolamaar niks in huis
En bovendien moet ik naar bed![]()
quote:Op zondag 5 februari 2012 22:21 schreef _Ophelia_ het volgende:
[..]
Als je vandaag op tijd naar bed gaat mag je morgen chocola kopen
quote:Op zondag 5 februari 2012 22:25 schreef Nembrionic het volgende:
"Als ik morgen vroeg naar bed ga/de hond uitlaat/de afwas doe, mag ik dan nu langer op blijven? Alsjeblieieieieeieieft?"
En dan 15 minuten later compleet in coma op de bank liggen.
quote:Op zondag 5 februari 2012 22:25 schreef Nembrionic het volgende:
"Als ik morgen vroeg naar bed ga/de hond uitlaat/de afwas doe, mag ik dan nu langer op blijven? Alsjeblieieieieeieieft?"
En dan 15 minuten later compleet in coma op de bank liggen.
Ik had wel een bedtijd maar die was eigenlijk altijd vrij "laat". Sowieso na GTSTquote:Op zondag 5 februari 2012 22:28 schreef _Ophelia_ het volgende:
Ik kan me eigenlijk geen vaste bedtijd herinneren, ik geloof dat ik al vrij snel redelijk zelfsturend was
Soempie +1quote:Op zondag 5 februari 2012 22:32 schreef MaJo het volgende:
Damn. Had voor het eten was in de machine gedaan zodat ik die vanavond nog uit kon hangen. Ben ik vergeten het startknopje aan te zetten
Dat is me vaker gebeurd dan ik toe durf te gevenquote:Op zondag 5 februari 2012 22:32 schreef MaJo het volgende:
Damn. Had voor het eten was in de machine gedaan zodat ik die vanavond nog uit kon hangen. Ben ik vergeten het startknopje aan te zetten
Dat is wel met recht een Soempie actie jaquote:
Dit was mijn eerste keerquote:Op zondag 5 februari 2012 22:33 schreef _Ophelia_ het volgende:
[..]
Dat is me vaker gebeurd dan ik toe durf te geven![]()
Ik ga mijn pittenzak elektrocuteren nuken en kruip mijn bedje in
Ik heb nu een kopje naast me staanquote:
Het is krek alsof je getrouwd bentquote:Op zondag 5 februari 2012 22:36 schreef MaJo het volgende:
Ik had afgesproken met G. dat ik vandaag de was zou doen en hij de vaat. Ik heb al een paar wasjes gedraaid, uitgehangen en opgeruimd maar meneer heeft nog niets gedaanEn als ik beloof da ik iets doe en ik doe het niet dan krijg ik dat wel te horen
![]()
Ik ga ook maar eens makenquote:
Dus, die krijgt nu een veeg uit de pan?quote:Op zondag 5 februari 2012 22:36 schreef MaJo het volgende:
Ik had afgesproken met G. dat ik vandaag de was zou doen en hij de vaat. Ik heb al een paar wasjes gedraaid, uitgehangen en opgeruimd maar meneer heeft nog niets gedaanEn als ik beloof da ik iets doe en ik doe het niet dan krijg ik dat wel te horen
![]()
Ja opvallend he?quote:Op zondag 5 februari 2012 22:39 schreef LadyBlack het volgende:
Ik kan me trouwens enorm kwaad maken in de supermarkt bij het koffieschap. Er zijn steeds minder normale koffieproducten te vinden, en steeds meer pads en cups
Ja hequote:Op zondag 5 februari 2012 22:37 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Het is krek alsof je getrouwd bent
Ik heb hem er op aangesproken maar weinig sjoegequote:Op zondag 5 februari 2012 22:37 schreef LadyBlack het volgende:
[..]
Dus, die krijgt nu een veeg uit de pan?
Nice, kan wellicht ook worden toegepast bij VNS of DBSquote:Op zondag 5 februari 2012 22:54 schreef Nembrionic het volgende:
Trouwens, interessante nieuwsberichten:
Pacemaker die aangedreven wordt door hartslag: http://www.nu.nl/wetensch(...)hartslagenergie.html
Er staat een vraag voor je in de AKQquote:
Bij....?quote:Op zondag 5 februari 2012 23:08 schreef Baszh het volgende:
[..]
Nice, kan wellicht ook worden toegepast bij VNS of DBS
Helemaal overheen gelezenquote:Op zondag 5 februari 2012 22:58 schreef LadyBlack het volgende:
Zo, dekentje zal nu wel een beetje opgewarmd zijn
Goodnight darlings![]()
Ik heb hier wel eens tussen gezeten en toen werd er gevraagd wat ik er nou van vond.quote:Op zondag 5 februari 2012 22:58 schreef MaJo het volgende:
[..]
Ja he
[..]
Ik heb hem er op aangesproken maar weinig sjoegeNou boeit het me niet zo heel erg maar vind het opvallend want als het andersom is dan hoor ik hem wel
Ja.quote:Op zondag 5 februari 2012 23:10 schreef MaJo het volgende:
Lag fok er net bij jullie ook 10 minuten uit trouwens?
Zelfde idee als pacemaker maar dan in je hersens of zenuw in je halsquote:
Altijd mijn kant kiezenquote:Op zondag 5 februari 2012 23:10 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Ik heb hier wel eens tussen gezeten en toen werd er gevraagd wat ik er nou van vond.
No comment!
Ahquote:Op zondag 5 februari 2012 23:10 schreef Baszh het volgende:
[..]
Zelfde idee als pacemaker maar dan in je hersens of zenuw in je hals
Eh, van jou en G bedoel je?quote:Op zondag 5 februari 2012 23:13 schreef MaJo het volgende:
Trouwens Nem, jij hebt nog de foto's van ons van Parijs of niet? Kan je die toesturen? Ben namelijk een fotoalbum aan het maken
Ja diequote:Op zondag 5 februari 2012 23:21 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Eh, van jou en G bedoel je?
Volgens mij heb ik je hele verzameling nog ergens. Maar dan moet ik even kijken.
Nou nee dusquote:
Nee hoorquote:En nu lijkt het net of we heel vaak 'ruzie' hebben en dat is helemaal niet zo
Ik ga gelijk kijken. Ik weet niet of ik de boel nog hebquote:Op zondag 5 februari 2012 23:22 schreef MaJo het volgende:
[..]
Ja dieJe hebt toen de foto's van Werchter toegestuurd maar de rest niet
Zou ze wel graag hebben voor het album
(met een beetje haast want ik wil het deze week afhebben
)
Heel verstandigquote:Op zondag 5 februari 2012 23:22 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Nou nee dus
Ik ga er dus gewoon niet tussen zitten tenzij er echt iets heel duidelijk onterecht is. Maar domestic disputes? No thanks
Het is zowat ons enige discussiepuntquote:Nee hoor
Maar hier moest ik gewoon ineens aan denken omdat het volgens mij ook om de afwas ging
Ja op dat moment had je snel de foto's van Werchter gestuurd en de rest zou later komenquote:Op zondag 5 februari 2012 23:22 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Ik ga gelijk kijken. Ik weet niet of ik de boel nog heb
Maar zal wel. Was het niet de bedoeling die eens helemaal op een stick te geven ofzo?
quote:Op zondag 5 februari 2012 23:23 schreef Nembrionic het volgende:
Oh..dat was een snelle zoektocht. Staat gewoon een mapje op mijn desktop
Ja stom he? Dat zie ik dan gewoon niet eensquote:
Toen hadden we precies een jaarquote:Op zondag 5 februari 2012 23:25 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Ja stom he? Dat zie ik dan gewoon niet eens
18-7-2010? Kan dat? Het zijn er niet zoveel. Is zonder G's moeder toch?
Iets met water enzo.
Die heb ik alquote:
Uploading. 10 minuten ofzo.quote:Op zondag 5 februari 2012 23:27 schreef MaJo het volgende:
[..]
Die heb ik alMaar alles na Werchter als het kan
Nee, ik niet.quote:Op zondag 5 februari 2012 23:28 schreef Hawaii_Tim het volgende:
De Superbowl is zometeen op tv. Gaan er nog mensen (even) kijken?
Ik ook nietquote:
Het is alles na Werchter...inclusief...nog meer Werchterquote:
Oh maar tot Werchter 2010 heb ik geloof ikquote:Op zondag 5 februari 2012 23:30 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Het is alles na Werchter...inclusief...nog meer Werchter
Ja...en we zijn in 2011 nog een keer geweestquote:Op zondag 5 februari 2012 23:31 schreef MaJo het volgende:
[..]
Oh maar tot Werchter 2010 heb ik geloof ikMaar ja, ik zie het wel
Zeker, de hele wedstrijd denk ik. In een cafe waar ik eerder werkte. Doen we al een jaar of 7, de wedstrijd met een aantal man kijkenquote:Op zondag 5 februari 2012 23:28 schreef Hawaii_Tim het volgende:
De Superbowl is zometeen op tv. Gaan er nog mensen (even) kijken?
Oh heb ik daar ook foto's van? Tofquote:Op zondag 5 februari 2012 23:32 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Ja...en we zijn in 2011 nog een keer geweest
Nou, ja, die heb jij dus eigenlijkquote:
Heb ik die ook?quote:Op zondag 5 februari 2012 23:34 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Nou, ja, die heb jij dus eigenlijk
Maar ze zitten erbij.
Ze zenden het zeker niet uit op NL 1/2/3?quote:Op zondag 5 februari 2012 23:33 schreef lubje25 het volgende:
[..]
Zeker, de hele wedstrijd denk ik. In een cafe waar ik eerder werkte. Doen we al een jaar of 7, de wedstrijd met een aantal man kijken
Ik bedoelde dat jij ze zelf gemaakt hebtquote:Op zondag 5 februari 2012 23:35 schreef MaJo het volgende:
[..]
Heb ik die ook?Nu snap ik er niets meer van
![]()
Ah op die fietsquote:Op zondag 5 februari 2012 23:36 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Ik bedoelde dat jij ze zelf gemaakt hebt
Deze komen immers van je eigen camera.
Ik zie net een hele leuke groepsfoto trouwens. Die ga ik even Facebooken
Ja. Helemaal vergeten dat die was gemaakt.quote:Op zondag 5 februari 2012 23:37 schreef MaJo het volgende:
[..]
Ah op die fietsBen benieuwd
Is die foto op dat blok of niet?
Dat wist ik nog wel maar nooit meer teruggezienquote:Op zondag 5 februari 2012 23:38 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Ja. Helemaal vergeten dat die was gemaakt.
Zo te zien niet. Wel op de Beebquote:Op zondag 5 februari 2012 23:35 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Ze zenden het zeker niet uit op NL 1/2/3?
Hij staat op Facebook. Er zijn 2 fotos en ik had er een animatie van gemaakt maar Facebook verpest dat en dan zie je dat dus nietquote:Op zondag 5 februari 2012 23:38 schreef MaJo het volgende:
Vandaag ook de foto's van onze zomervakantie op de computer gezien, had ze alleen nog maar op de camera gezien
Ah, dank.quote:
Ik zag hem jaquote:Op zondag 5 februari 2012 23:41 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Hij staat op Facebook. Er zijn 2 fotos en ik had er een animatie van gemaakt maar Facebook verpest dat en dan zie je dat dus niet
Ja, maar ook van je zipbestand met je fotos. Ook gezien?quote:
Yepquote:Op zondag 5 februari 2012 23:46 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Ja, maar ook van je zipbestand met je fotos. Ook gezien?
Ja ik zag 'mquote:Op zondag 5 februari 2012 23:48 schreef MaJo het volgende:
[..]
YepBen nu de foto's aan het bekijken en ik zie dat er een halve naaktfoto van me tussen zit
![]()
Ik werd spontaan rood toen ik hem zagquote:
Ruilen tegen dat doosje met Beatles singles?quote:Op zondag 5 februari 2012 23:53 schreef MaJo het volgende:
[..]
Ik werd spontaan rood toen ik hem zag![]()
Enne het is mijn foto he! Dus de 40 euro is voor mij
quote:
Ja, dat moet je helemaal zelf wetenquote:Enne het is mijn foto he! Dus de 40 euro is voor mij
quote:Op zondag 5 februari 2012 23:54 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Ruilen tegen dat doosje met Beatles singles?
G. had die voor de gein gemaakt, is niet eens sexy bedoelt ofzo maar meer om mij te pestenquote:Op zondag 5 februari 2012 23:54 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Ja ik dacht: vast niet helemaal de bedoeling dat ik deze zie
[..]
Ja, dat moet je helemaal zelf weten
Ja dat was me wel duidelijkquote:Op zondag 5 februari 2012 23:57 schreef MaJo het volgende:
[..]
G. had die voor de gein gemaakt, is niet eens sexy bedoelt ofzo maar meer om mij te pesten
Nee gelukkig niet neequote:Op zondag 5 februari 2012 23:56 schreef Nembrionic het volgende:
Aan de andere kant zie je geen bal natuurlijk
Het is geen nieuw beeld
Anders zou het wel echt genant zijnquote:
Dat staat mij ook bij. Hmmm....even kijken.quote:Op zondag 5 februari 2012 23:58 schreef MaJo het volgende:
[..]
Nee gelukkig niet nee
Maarre staan sommige van die Werchter foto's niet al op FB? Kan me een comment herinneren dat je in je neus peutert en eentje waarbij L. bukt om op de foto te staan terwijl ze er lang en breed op zou staan als ze niet had gebukt
Het was voor mij als een grote schok gekomen als je wel een bal zagquote:Op zondag 5 februari 2012 23:56 schreef Nembrionic het volgende:
Aan de andere kant zie je geen bal natuurlijk
Dan had er vast een hele serie geweestquote:
Tenzij voetbalquote:Op maandag 6 februari 2012 00:00 schreef Hawaii_Tim het volgende:
[..]
Het was voor mij als een grote schok gekomen als je wel een bal zag
Mehehe jaquote:Op maandag 6 februari 2012 00:00 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Dan had er vast een hele serie geweest
En dat had ik je dan direct wel laten weten.
Soms dan geeft iemand zijn/haar telefoon om wat fotos te laten zien en dan zeggen dat ik maar even moet bladeren. En dan vraag ik altijd maar even of ik gewoon kan bladeren of dat ik ergens moet stoppen ivm dit soort fotos. Maar hoewel het internet volstaat met dit soort fotos, schijnt niemand ze te maken
Ik vraag het dus altijd maar om genante (niet voor mij) situaties te voorkomen
Dat kan natuurlijk ook.quote:
Borsten zijn ook een soort van ballenquote:Op maandag 6 februari 2012 00:00 schreef Hawaii_Tim het volgende:
[..]
Het was voor mij als een grote schok gekomen als je wel een bal zag
Nee maar dat zou dan toch juist het genante zijn? Dat je dat vergeten wasquote:Op maandag 6 februari 2012 00:02 schreef MaJo het volgende:
[..]
Mehehe jaEn dan had ik die chip niet zomaar gegeven inderdaad
Ik wilde de opmerking niet maken dat ik er wel 2 zag. Maargoedquote:Op maandag 6 februari 2012 00:02 schreef MaJo het volgende:
[..]
Borsten zijn ook een soort van ballen
Ja dat zou wel heel erg zijnquote:Op maandag 6 februari 2012 00:03 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Nee maar dat zou dan toch juist het genante zijn? Dat je dat vergeten was
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |