Yepquote:Op zondag 5 februari 2012 19:39 schreef iamredleader het volgende:
Zo, nieuw topic met hopelijk veel centjes voor LadyBlack
quote:Op zondag 5 februari 2012 19:39 schreef iamredleader het volgende:
quote:Op zondag 5 februari 2012 19:39 schreef iamredleader het volgende:
Goed geregeldquote:Op zondag 5 februari 2012 19:41 schreef MaJo het volgende:
[..]
Yep
Krijgen jullie nog geld van de belastingdienst? Ik welMoet nog even berekenen hoeveel
Ik zag pas één of ander kookprogramma. Ik denk "Wie is de chef". En daar had iemand het over basilicum en nog één of ander kruid. Een andere kandidaat zei: "ja ik denk dat ik dat wel binnen kan houden. Ik heb het nooit op maar het klinkt lekker"quote:Op zondag 5 februari 2012 19:18 schreef MaJo het volgende:
Ik zit I Used to be Fat te kijken op MTV. Echt zo vreemd, die jongen (van 18) eet voor het eerst in zijn leven spinazie![]()
Ik wil best geloven dat dat zeer doetquote:Op zondag 5 februari 2012 19:43 schreef LadyBlack het volgende:
[..]
Goed geregeld
Ik heb tot nu toe alleen nog maar een dikke smak terug moeten betalen de afgelopen 2 jaar![]()
Het is dus niet handig om bruto uitbetaald te krijgen als je denkt dat je minder verdient dan de belastingvrije voet, als die niet meer bestaat (oid)
Ik snap je vraag nietquote:
Geen idee, eigenlijk hoop ik dat we met de voorlopige teruggaaf over 2011 goed in de buurt zaten. De voorlopige teruggaaf 2012 moet ik nog wel regelenquote:Op zondag 5 februari 2012 19:41 schreef MaJo het volgende:
Krijgen jullie nog geld van de belastingdienst? Ik welMoet nog even berekenen hoeveel
Oeh dat is wel zuurquote:Op zondag 5 februari 2012 19:43 schreef LadyBlack het volgende:
[..]
Goed geregeld
Ik heb tot nu toe alleen nog maar een dikke smak terug moeten betalen de afgelopen 2 jaar![]()
Het is dus niet handig om bruto uitbetaald te krijgen als je denkt dat je minder verdient dan de belastingvrije voet, als die niet meer bestaat (oid)
Dat is echt ernstigquote:Op zondag 5 februari 2012 19:44 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Ik zag pas één of ander kookprogramma. Ik denk "Wie is de chef". En daar had iemand het over basilicum en nog één of ander kruid. Een andere kandidaat zei: "ja ik denk dat ik dat wel binnen kan houden. Ik heb het nooit op maar het klinkt lekker"
Hoe kun je dat soort dingen nou nog nooit op hebben?
En onlangs was er toch zo'n krantenartikkel over een meisje dat al haar hele leven op kipnuggets leeft?
Sommige groentes vind ik heel erg lekker, sommigen totaal niet interessant. Ik eet ook niet altijd groenten maar heb er wel een sport van gemaakt het zoveel mogelijk te doen.quote:Op zondag 5 februari 2012 19:47 schreef MaJo het volgende:
Dat is echt ernstigIk vind groente zo lekker, ik zou echt niet zonder kunnen
Dat is heel erg veelquote:Die jongen was trouwens 50 kilo afgevallen in 5 maanden, wel knap!
Er zijn ook een paar groentes waar ik niet van hou maar degene die ik wel lekker vind kan ik dan echt weer niet zonderquote:Op zondag 5 februari 2012 19:48 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Sommige groentes vind ik heel erg lekker, sommigen totaal niet interessant. Ik eet ook niet altijd groenten maar heb er wel een sport van gemaakt het zoveel mogelijk te doen.
Ben ook meer groenten aan het opscheppen dan aardappels/pasta/rijst enzo
Absoluutquote:Dat is heel erg veel
Oh, noujaquote:Op zondag 5 februari 2012 19:46 schreef MaJo het volgende:
[..]
Oeh dat is wel zuurTot nu toe zat ik altijd ver onder de belastingvrije grens (die nog wel bestaat hoor
) maar zit daar inmiddels wel boven dus ik zal wel minder terugkrijgen
Ik ben dus gek op peulvruchten.quote:Op zondag 5 februari 2012 19:51 schreef MaJo het volgende:
Er zijn ook een paar groentes waar ik niet van hou maar degene die ik wel lekker vind kan ik dan echt weer niet zonder
Hield hij in dit geval dan geen vel over?quote:Absoluut
Ik weet er wel redelijk wat vanquote:Op zondag 5 februari 2012 19:51 schreef LadyBlack het volgende:
[..]
Oh, noujaik heb dus nog steeds weinig verstand van inkomstenbelasting
Maar als er iemand achtergrond info wil hebben over bijvoorbeeld zorgtoeslag of kinderopvangtoeslag let me know, daar weet ik namelijk wel redelijk goed de weg
Peulvruchten zijn zeker lekkerquote:Op zondag 5 februari 2012 19:53 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Ik ben dus gek op peulvruchten.
[..]
Hield hij in dit geval dan geen vel over?
Bizar...omdat het zo snel gegaan is. 2,5 kilo in de week. Zit op de grens van gezonde mogelijkheden onder de juiste begeleiding.quote:Op zondag 5 februari 2012 19:55 schreef MaJo het volgende:
En nee hij hield geloof ik geen vel overIk geloof dat dat meer bij oudere mensen is, die dus al vele jaren overgewicht hebben.
Nee hoor, komt ook echt voor bij jongere mensen, of in ieder geval vanaf een jaar of 25 heb ik ze langs zien komen.quote:Op zondag 5 februari 2012 19:55 schreef MaJo het volgende:
En nee hij hield geloof ik geen vel overIk geloof dat dat meer bij oudere mensen is, die dus al vele jaren overgewicht hebben.
Echt gezond kan het niet zijn lijkt me?quote:Op zondag 5 februari 2012 19:56 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Bizar...omdat het zo snel gegaan is. 2,5 kilo in de week. Zit op de grens van gezonde mogelijkheden onder de juiste begeleiding.
Verantwoord afvallen is 1-2 kilo per week en dan is het verstandig supplementen te nemen omdat je wat mineralen en vitamines tekort gaat komen maar 2 is al "veel".quote:Op zondag 5 februari 2012 19:56 schreef _Ophelia_ het volgende:
[..]
Echt gezond kan het niet zijn lijkt me?
Ja ok, maar dat geldt dus alleen als je werkgever over die <13.000 loonheffing heeft ingehouden. Dat gebeurt bij een pgb dus niet... ik had geloof ik 15000 bruto verdiend, en ook uitbetaald gekregen. Daar moest helaas 1500 (oid) weer van terug naar de belastingdienstquote:Op zondag 5 februari 2012 19:53 schreef MaJo het volgende:
[..]
Ik weet er wel redelijk wat vanBelastingvrije voet is iets van 13000 geloof ik, alles wat je daaronder verdient kan je dan terugkrijgen
Kinderopvangtoeslag heb ik voorlopig nog niks mee te maken
Ik moet zeggen dat ze hem niet met ontbloot lichaam lieten zien aan het eind, wel aan het begin dus ik weet het niet precies. Hij kreeg wel professionele begeleidingquote:Op zondag 5 februari 2012 19:56 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Bizar...omdat het zo snel gegaan is. 2,5 kilo in de week. Zit op de grens van gezonde mogelijkheden onder de juiste begeleiding.
Hmmm dan weet ik het niet. Werk je in een ziekenhuis?quote:Op zondag 5 februari 2012 19:56 schreef _Ophelia_ het volgende:
[..]
Nee hoor, komt ook echt voor bij jongere mensen, of in ieder geval vanaf een jaar of 25 heb ik ze langs zien komen.
Ja daar gaat het programma toch over?quote:Op zondag 5 februari 2012 19:59 schreef MaJo het volgende:
[..]
Ik moet zeggen dat ze hem niet met ontbloot lichaam lieten zien aan het eind, wel aan het begin dus ik weet het niet precies. Hij kreeg wel professionele begeleiding
Dat klopt inderdaad jaquote:Op zondag 5 februari 2012 19:58 schreef LadyBlack het volgende:
[..]
Ja ok, maar dat geldt dus alleen als je werkgever over die <13.000 loonheffing heeft ingehouden. Dat gebeurt bij een pgb dus niet... ik had geloof ik 15000 bruto verdiend, en ook uitbetaald gekregen. Daar moest helaas 1500 (oid) weer van terug naar de belastingdienst![]()
In ieder geval dat ze een personal trainer hebbenquote:Op zondag 5 februari 2012 20:00 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Ja daar gaat het programma toch over?
Kloptquote:Op zondag 5 februari 2012 20:01 schreef MaJo het volgende:
[..]
Dat klopt inderdaad jaEigenlijk werkt dat hetzelfde als dat je ZZPer bent. Je moet dan altijd wat geld opzij zetten voor als er later weer een deel terug moet. Lastig systeem wel!
Maar zitten ze thuis of in zo'n centrum? Want dat heb ik ook gezien. Dat ze een paar maanden in zo'n centrum zitten.quote:Op zondag 5 februari 2012 20:01 schreef MaJo het volgende:
[..]
In ieder geval dat ze een personal trainer hebben
Wij ook! En als ik het goed berekend heb, krijgen we ook nog zorgtoeslag en kindgebonden budget over 2011 terug.quote:Op zondag 5 februari 2012 19:41 schreef MaJo het volgende:
[..]
Yep
Kan ik me voorstellen jaquote:Op zondag 5 februari 2012 20:03 schreef LadyBlack het volgende:
[..]
Kloptik ben ook ZZP'er, en ik vind het echt niet fijn... ik heb veel liever dat er gewoon loonheffing wordt ingehouden
Nee gewoon thuisquote:Op zondag 5 februari 2012 20:06 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Maar zitten ze thuis of in zo'n centrum? Want dat heb ik ook gezien. Dat ze een paar maanden in zo'n centrum zitten.
Oh dat is dan extra knap want dan is de verleiding echt ENORM groot om je niet aan schemas e.d. te houden.quote:
Ja vette aflevering is dat he?quote:Op zondag 5 februari 2012 20:10 schreef MaJo het volgende:
Ik zit een aflevering van South Park te kijken over Slash die niet bestaat. Het is gebaseerd op de Nederlandse legende 'winter slaush' waarbij ouders zich verkleden als Slash voor de kinderenZe zongen net een liedje op de melodie van Sinterklaas Kapoentje
Ja echt tofquote:Op zondag 5 februari 2012 20:10 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Ja vette aflevering is dat he?
Wunterschlaush
Ja dat is wel sufquote:Op zondag 5 februari 2012 20:11 schreef Nembrionic het volgende:
Ook erg grappig omdat het steeds Duits is
Jee het is gelukt dusquote:
Geen traineeships of andere trajecten op hbo-niveau direct bij een werkgever?quote:Op zondag 5 februari 2012 20:09 schreef LadyBlack het volgende:
Deze week ga ik een uitzendbureau bellen dat een soort traineeships verzorgt in het vakgebied waar ik verder in wil.
Zou echt fijn zijn als me dat een beetje interessantere baan oplevert (zal wel langere termijn worden want instroom is geloof ik op MBO niveau, maargoed...)
quote:
Same here.quote:Op zondag 5 februari 2012 20:12 schreef Soempie het volgende:
[..]
En ik krijg altijd de kriebels als het om belasting gaat. Ben er helemaal niet in thuis..
Mochten jullie bezig gaan met kinderopvangtoeslag en je komt er niet uit, vraag het alsjeblieft..... dat kan om zoveel geld gaan, en mensen hebben daar soms echt torenhoge schulden doorquote:Op zondag 5 februari 2012 20:12 schreef Soempie het volgende:
[..]
En ik krijg altijd de kriebels als het om belasting gaat. Ben er helemaal niet in thuis..
Nah, niet in mijn vakgebiedquote:Op zondag 5 februari 2012 20:12 schreef _Ophelia_ het volgende:
[..]
Geen traineeships of andere trajecten op hbo-niveau direct bij een werkgever?
Dat is wel een hele verbetering ja.quote:Op zondag 5 februari 2012 20:14 schreef MaJo het volgende:
Ik vind belasting terugvragen juist makkelijkVooral met de vooraf ingevulde aangifte tegenwoordig, kwestie van wat dingen aanvinken
Even heeeeeeeeeeel kort door de bocht: waarom verhuizen jullie niet dan?quote:Op zondag 5 februari 2012 20:14 schreef LadyBlack het volgende:
[..]
Nah, niet in mijn vakgebiedik heb kunstgeschiedenis gestudeerd, en ik woon in het noorden.
Slechte combi
Sven heeft het aangevraagd. Verder weet ik eigenlijk niet hoe of wat? De vragen die gesteld werden leken me vrij duidelijk? Hoe komen mensen aan die schulden dan?quote:Op zondag 5 februari 2012 20:13 schreef LadyBlack het volgende:
[..]
Mochten jullie bezig gaan met kinderopvangtoeslag en je komt er niet uit, vraag het alsjeblieft..... dat kan om zoveel geld gaan, en mensen hebben daar soms echt torenhoge schulden doorterwijl het niet heel moeilijk hoeft te zijn!
Sowieso niet de ideale opleiding lijkt me? Ik heb een tijdje filosofie voor erbij gedaan, was ook niet echt spectaculair wat werkgelegenheid betreft.quote:Op zondag 5 februari 2012 20:14 schreef LadyBlack het volgende:
[..]
Nah, niet in mijn vakgebiedik heb kunstgeschiedenis gestudeerd, en ik woon in het noorden.
Slechte combi
Omdat mijn vriend hier wel een goeie baan heeft, met vooruitzicht op beter (vastigheid).quote:Op zondag 5 februari 2012 20:15 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Even heeeeeeeeeeel kort door de bocht: waarom verhuizen jullie niet dan?
Er gaat nog wel eens wat mis met wijzigingen en dergelijke. Kijk gewoon altijd HEEL goed je beschikkingen na, of de gegevens die daarop staan ook kloppen. Toetsingsinkomen moet aan het eind van het jaar gelijk zijn aan je verzamelinkomen, en dat moet je zelf in de gaten houden. Veel mensen denken dat de BD dat zelf voor je vaststelt maar da's niet waar.quote:Op zondag 5 februari 2012 20:16 schreef Soempie het volgende:
[..]
Sven heeft het aangevraagd. Verder weet ik eigenlijk niet hoe of wat? De vragen die gesteld werden leken me vrij duidelijk? Hoe komen mensen aan die schulden dan?
Vastigheid is absoluut belangrijk, maar als jij niet kan doen wat jou zint, dan schiet het op lange termijn ook niet op toch?quote:Op zondag 5 februari 2012 20:18 schreef LadyBlack het volgende:
[..]
Omdat mijn vriend hier wel een goeie baan heeft, met vooruitzicht op beter (vastigheid).
En omdat ik ook niet heel perse in de kunstsector terecht hoef te komen. Het is alleen zo verrekte lastig om met een onhandig - maar wel master - diploma te solliciteren naar iets onder dat niveau.
Hoe vaak ik al niet heb gehoord dat ik te hoog opgeleid was, dus dat ik vast zo weer weg zou zijn als er iets beters voorbij kwam. Yeah right, als er iets beters was, waarom zou ik dan voor een kutbaantje solliciteren?
Zeker geen ideale opleiding neequote:Op zondag 5 februari 2012 20:18 schreef _Ophelia_ het volgende:
[..]
Sowieso niet de ideale opleiding lijkt me? Ik heb een tijdje filosofie voor erbij gedaan, was ook niet echt spectaculair wat werkgelegenheid betreft.
Ook geen duale opleiding bij een instelling te vinden?
Nah, ik wil gewoon een leuke baan, hoeft heus geen academisch niveau te zijn.quote:Op zondag 5 februari 2012 20:20 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Vastigheid is absoluut belangrijk, maar als jij niet kan doen wat jou zint, dan schiet het op lange termijn ook niet op toch?
En dat laatste is wel heeeel erg vervelend ja
Duaal kan ook betekenen dat je in dienst bent bij de instelling en zij jou een relatief laag salaris betalen maar ook de opleiding. Welke kant wil je precies op?quote:Op zondag 5 februari 2012 20:22 schreef LadyBlack het volgende:
[..]
Zeker geen ideale opleiding neeWel een heel toffe
Maar ik heb nu geen geld meer om te studeren, dus ik wil via zo'n uitzendbureau een training doen voor iets dat veel praktijkgerichter is. Ik denk zelf dat ik eerst de MBO-cursus moet doen, en daarna eventueel de HBO-versie. Maar misschien (hopelijk) kan dat ook anders.
Heerlijk toch soempquote:Op zondag 5 februari 2012 20:24 schreef Soempie het volgende:
LB, welk vakgebied? Of bespreek je dat liever niet hier?
En bedankt voor de info in elk geval. Zal het doorspelen naar Sven.
Ik ga straks maar 2 dagen in de week aan de slag.![]()
Oh, dat zou ik ook wel willen.quote:Op zondag 5 februari 2012 20:27 schreef LadyBlack het volgende:
Ohja, en ik zou het liefst in een archief terechtkomen, lekker door ouwe meuk snuffelen![]()
Als het leuke objecten of stukken zijn wel ja. Niet boekjes inscannen.quote:Of dingen digitaliseren, lijkt me ook tof
KUT! helemaal vergeten...het staat nu opquote:Op zondag 5 februari 2012 20:27 schreef TradeMarkie het volgende:
Koot en Bie die terugblikken op zichzelf nu op ned.2
lijkt me interessant
je hebt nogniet echt iets gemistquote:Op zondag 5 februari 2012 20:28 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
KUT! helemaal vergeten...het staat nu op
quote:Op zondag 5 februari 2012 20:27 schreef TradeMarkie het volgende:
Koot en Bie die terugblikken op zichzelf nu op ned.2
lijkt me interessant
Toetsingsinkomen/verzamelinkomen kan toch pas achteraf worden vastgesteld? Dus na afloop van het jaar...quote:Op zondag 5 februari 2012 20:20 schreef LadyBlack het volgende:
[..]
Er gaat nog wel eens wat mis met wijzigingen en dergelijke. Kijk gewoon altijd HEEL goed je beschikkingen na, of de gegevens die daarop staan ook kloppen. Toetsingsinkomen moet aan het eind van het jaar gelijk zijn aan je verzamelinkomen, en dat moet je zelf in de gaten houden. Veel mensen denken dat de BD dat zelf voor je vaststelt maar da's niet waar.
En je kunt tegenwoordig inloggen op de website, en daar je gegevens inzien en wijzigen, da's wel handig
Klopt, maar je krijgt je voorschotten uitbetaald op basis van het toetsingsinkomen dat je zelf hebt opgegeven. Zodra er iets in je inkomen wijzigt, moet je dus je nieuwe toetsingsinkomen uitrekenen/schatten en dat doorgevenquote:Op zondag 5 februari 2012 20:35 schreef Diaan73 het volgende:
[..]
Toetsingsinkomen/verzamelinkomen kan toch pas achteraf worden vastgesteld? Dus na afloop van het jaar...
Okay! Ik heb vorig jaar hoger opgegeven dan we hebben gehad. In 2010 verdiende ik meer en dat aangehouden. Voor 2009 en 2010 had ik het goed gedaan! Voorschot gelijk aan definitief.quote:Op zondag 5 februari 2012 20:37 schreef LadyBlack het volgende:
[..]
Klopt, maar je krijgt je voorschotten uitbetaald op basis van het toetsingsinkomen dat je zelf hebt opgegeven. Zodra er iets in je inkomen wijzigt, moet je dus je nieuwe toetsingsinkomen uitrekenen/schatten en dat doorgeven![]()
En dat vergeten heel veel mensen, want die denken dat de BD dat allemaal realtime doorkrijgt ofzo.
NB, tot een jaar geleden was ik dus zelf ook een van die mensen![]()
quote:Op zondag 5 februari 2012 20:51 schreef Diaan73 het volgende:
[..]
Okay! Ik heb vorig jaar hoger opgegeven dan we hebben gehad. In 2010 verdiende ik meer en dat aangehouden. Voor 2009 en 2010 had ik het goed gedaan! Voorschot gelijk aan definitief.
Ohja, Because I said so.... die heb ik eens gezien.quote:Op zondag 5 februari 2012 20:52 schreef Diaan73 het volgende:
Ow en ik ben film aan her kijken. Feelgood Movie op net 5.
quote:Gaat u meer of minder verdienen? Dat kan gevolgen hebben voor uw voorlopige aanslag. Geef de verandering in uw inkomen aan ons door.
you're welcome.quote:Op zondag 5 februari 2012 20:54 schreef LadyBlack het volgende:
[..]thanks for saving my faith in mankind!
Wel een leuke film? Moet er nog een beetje inkomen.quote:Op zondag 5 februari 2012 20:55 schreef LadyBlack het volgende:
[..]
Ohja, Because I said so.... die heb ik eens gezien.
Ik vond vooral Lauren Graham (die donkere zus aka de moeder uit Gilmore Girls) leuk, de andere twee vrouwen nietOhja, en die blonde man ook trouwens, hoe heet ie ook alweer.
Ik ookquote:
Nou, we hebben nu vrijwel niets van "Keek op de Week" gezien maar dat is absoluut uit onze tijdquote:Op zondag 5 februari 2012 21:14 schreef MaJo het volgende:
[..]
Ik ookHad het er net met G. over dat het eigenlijk niet helemaal uit onze tijd is maar we zijn er wel degelijk mee opgegroeid
Mja, als je zorgtoeslag krijgt moet je dat wel aanpassen (en ook checken of je het wel samen met sheep ontvangt, en of zijn inkomen ook correct op de beschikking staat), maar over inkomstenbelasting kan ik niks zeggenquote:Op zondag 5 februari 2012 21:05 schreef B.ertha het volgende:
LB, als je toch tips uitdeelt: Ik heb voorgaande jaren altijd alleen stufi en bijbaan gehad. Vorig jaar had ik stufi, een bijbaan en stagevergoeding en dit jaar ga ik dus 'echt' verdienen. Moet ik daar nu al iets mee of komt dat pas volgend jaar? Ik lees bijvoorbeeld dit:
[..]
Er zijn gewoon heel veel mensen die jaren een te hoog voorschot ontvangen, omdat ze nooit hun inkomen aanpassen.quote:Op zondag 5 februari 2012 21:05 schreef Diaan73 het volgende:
[..]
you're welcome.
![]()
Zijn zeker veel mensen die meer voorschot vragen?
Oké, dankje. Ik ga me er eens goed in verdiepen.quote:Op zondag 5 februari 2012 21:18 schreef LadyBlack het volgende:
[..]
Mja, als je zorgtoeslag krijgt moet je dat wel aanpassen (en ook checken of je het wel samen met sheep ontvangt, en of zijn inkomen ook correct op de beschikking staat), maar over inkomstenbelasting kan ik niks zeggenkan best hetzelfde werken maar dat weet ik eigenlijk niet.
Nouja, nu ik het nog eens lees, er staat gewoon dat je een verandering door moet geven, dus dat zou ik dan wel doenquote:Op zondag 5 februari 2012 21:05 schreef B.ertha het volgende:
LB, als je toch tips uitdeelt: Ik heb voorgaande jaren altijd alleen stufi en bijbaan gehad. Vorig jaar had ik stufi, een bijbaan en stagevergoeding en dit jaar ga ik dus 'echt' verdienen. Moet ik daar nu al iets mee of komt dat pas volgend jaar? Ik lees bijvoorbeeld dit:
[..]
Ja precies. Ik hou vaak een wat hoger salaris aan. Ik vind het leuk/fijn om wat terug te krijgen.quote:Op zondag 5 februari 2012 21:19 schreef LadyBlack het volgende:
[..]
Er zijn gewoon heel veel mensen die jaren een te hoog voorschot ontvangen, omdat ze nooit hun inkomen aanpassen.
Als ik het niet had gewijzigd stond het nu ook nog op 4.000 ipv 15.000. En dan had ik dus veel teveel toeslag gekregen elke maand, dat ik dan keihard terug zou moeten betalen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |