Een team hou je niet bij elkaar. Welkom in 2012.quote:Op zondag 5 februari 2012 23:09 schreef Ritmo het volgende:
[..]
Ik hou liever ook het team nog voor jaren bij elkaar hoor.
Stiekem.quote:Op zondag 5 februari 2012 23:11 schreef Caland het volgende:
Ik dacht eerst dat het een geintje was, maar sommigen nemen dat kampioenschap gelul nog serieus ook
Dit dus. 'Realistisch zijn' is wat anders dan van het grootste doemscenario uitgaan Caland.quote:Op zondag 5 februari 2012 23:15 schreef kapiteintje het volgende:
[..]
Niet in die zin dat we het daadwerkelijk als doel moeten zien, maar meer als dat het een eventuele mogelijkheid is wanneer alle puzzelstukjes in elkaar vallen. 5 punten van de koploper hoor Caland.
Realistisch is ook dat de meeste clubs boven en ook 1 onder je een veel bredere selectie hebben en meer kwaliteiten bezitten. Enorm handig aan het eind van zo'n rit.quote:Op zondag 5 februari 2012 23:16 schreef Ritmo het volgende:
[..]
Dit dus. 'Realistisch zijn' is wat anders dan van het grootste doemscenario uitgaan Caland.
Realisme is dat je op 5 punten van de koploper staat, Ajax is uitgeschakeld voor de titel en de 4 clubs boven je ook zo wisselvallig als wat zijn.
Realisme is overigens ook dat we nog wel wat tegenslagen kunnen verwachten en dat er 3 clubs zijn met meer kans op de titel dan ons.
Meer kwaliteiten? In de topwedstrijden zijn wij de beste van allemaal. Met een volledig fitte selectie vind ik ons niet minder dan Twente en PSV.quote:Op zondag 5 februari 2012 23:21 schreef Caland het volgende:
[..]
Realistisch is ook dat de meeste clubs boven en ook 1 onder je een veel bredere selectie hebben en meer kwaliteiten bezitten. Enorm handig aan het eind van zo'n rit.
Ik zei het vandaag nog tegen een maat van me. Hadden we die gewonnen dan stonden we nu 2e en was het dan nog steeds zo belachelijk geweest om het over die eerste plek te praten als eventuele mogelijkheid als alles goed valt?quote:
NEC en Heerenveen thuis zijn betere voorbeelden wat dat aangaat. Tegen een VVV uit zullen we dit seizoen ook nog wel oplopen.quote:Op zondag 5 februari 2012 23:24 schreef kapiteintje het volgende:
[..]
Ik zei het vandaag nog tegen een maat van me. Hadden we die gewonnen dan stonden we nu 2e.
(In b4 'Als m'n tante een lul had, dan was ze m'n oom geweest.')
Dit dus. En dan die buitenspelgoal van NEC.quote:Op zondag 5 februari 2012 23:24 schreef kapiteintje het volgende:
[..]
Ik zei het vandaag nog tegen een maat van me. Hadden we die gewonnen dan stonden we nu 2e.
AZquote:Op zondag 5 februari 2012 23:26 schreef Ritmo het volgende:
[..]
Dit dus. En dan die buitenspelgoal van NEC.
quote:Op zondag 5 februari 2012 23:24 schreef Ritmo het volgende:
[..]
Meer kwaliteiten? In de topwedstrijden zijn wij de beste van allemaal. Met een volledig fitte selectie vind ik ons niet minder dan Twente en PSV.
De bredere selectie heb je gelijk in, maar ondanks de bredere selectie verspeelt PSV vandaag net als ons gewoon punten in Almelo.
Ik denk echt niet dat we kampioen worden, maar je moet jezelf ook weer niet te klein en zielig gaan maken. Als we deze lijn doortrekken en de selectie fit houden zijn we een outsider.
Tja die wedstrijdjes hebben de ploegen rond ons ook gehad. Psv vandaag nog.quote:Op zondag 5 februari 2012 23:24 schreef kapiteintje het volgende:
[..]
Jaja, en tegen NEC vandaag gingen we ook gewoon keihard op onze bek, dacht jij.quote:Op zondag 5 februari 2012 23:26 schreef Caland het volgende:
[..]
NEC en Heerenveen thuis zijn betere voorbeelden wat dat aangaat. Tegen een VVV uit zullen we dit seizoen ook nog wel oplopen.
Winnen van VVV hoort eigenlijk iets meer voor de hand te liggen dan mijn tante met een lul eerlijk gezegd.quote:Op zondag 5 februari 2012 23:24 schreef kapiteintje het volgende:
[..]
Joh, ga hopen dat je clubje niet degradeert joh.quote:Op zondag 5 februari 2012 23:26 schreef De_kromme het volgende:
[..]![]()
![]()
Een paar leuke wedstrijdjes op z'n tijd, en meteen praatjes. Ach, Rotterdammers he.
ADO toch structureel in de top sinds het nieuwe stadion?quote:Op zondag 5 februari 2012 23:26 schreef De_kromme het volgende:
[..]![]()
![]()
Een paar leuke wedstrijdjes op z'n tijd, en meteen praatjes. Ach, Rotterdammers he.
Idd. Sommige mensen snappen het verschil tussen: "ALS we winnen van VVV" en "ALS we Messi en Ronaldo in ons elftal hadden" niet.quote:Op zondag 5 februari 2012 23:27 schreef Typisch het volgende:
[..]
Winnen van VVV hoort eigenlijk iets meer voor de hand te liggen dan mijn tante met een lul eerlijk gezegd.Al is dat statistisch gezien niet het geval, jammer genoeg.
Zal niet gebeuren, want binnenkort krijgen ze die 2e ring en dan streven ze Feyenoord voorbij, kampioen, Europees voetbal etc.quote:Op zondag 5 februari 2012 23:27 schreef Ritmo het volgende:
[..]
Joh, ga hopen dat je clubje niet degradeert joh.
Nee hoor. Dacht alleen dat we het was lastiger zouden hebben.quote:Op zondag 5 februari 2012 23:26 schreef Ritmo het volgende:
[..]
Jaja, en tegen NEC vandaag gingen we ook gewoon keihard op onze bek, dacht jij.
Precies. Dus zij zijn ook niet onverslaanbaar...quote:Op zondag 5 februari 2012 23:26 schreef Paul-89 het volgende:
[..]
Tja die wedstrijdjes hebben de ploegen rond ons ook gehad. Psv vandaag nog.
quote:Het kan hoor. Wij kunnen kampioen worden. Van de resterende 14 wedstrijden, moeten we er nog 8 thuis. Daarbij zit alleen AZ nog, als ploeg die boven ons staat. De uitwedstrijden zijn een ander verhaal met PSV, FC Twente en SC Heerenveen nog voor de boeg, maar ook daar zijn we niet kansloos voor een gelijkspel of een mooie, misschien wel gestolen overwinning.
Het is misschien nog wat vroeg, maar de wedstrijd van vanmiddag is mentaal gezien enorm belangrijk geweest, daar ben ik van overtuigd. Tel daarbij op het wisselvallige spel van alle zogenaamde topploegen, de aanwezigheid van Guidetti en ons middenveld, het gogme van Koeman in de topwedstrijden en natuurlijk De Kuip die als een onneembare vesting kan gelden als er iets op het spel staat. Wat niemand aan het begin van dit seizoen had durven voorspellen, is nu ineens niet meer zo onrealistisch.
Het is de Eredivisie maar he, een competitie waarin iedereen van iedereen kan winnen. Als je op het juiste moment in een flow terecht komt, kun je zomaar kampioen worden. Laten we eerlijk zijn: we hebben in geen één wedstrijd teveel gekregen toch? En wie heersten er in de topwedstrijden? Juist, wij. Als we nu ook nog potjes als NEC-uit en straks ook De Graafschap-uit gaan winnen, dan kunnen er hele gekke dingen gebeuren.
We zouden te weinig kwaliteit hebben in vergelijking met andere teams. Oneens. Keeper is degelijk, verdediging is oké, middenveld is ijzersterk en voorin John Guidetti. Niet minder dan AZ, Heerenveen, Vitesse of Groningen. Ajax in deze vorm en met veel blessures kunnen we ook hebben, PSV heeft al vaker een naderende titel verspeelt en FC Twente is ook gewoon minder zonder Ruiz en Janssen. Natuurlijk zijn we niet de favoriet, ik heb het enkel over 'kandidaat'.
Schorsingen zouden ons kunnen gaan opbreken. Welke schorsingen? Clasie kreeg vandaag z'n eerste gele kaart van het seizoen. We pakken amper kaarten. Daarnaast: vandaag zaten Cabral, Cissé, Mokotjo en De Vrij op de bank, we kunnen wel het één en ander opvangen hoor!
We moeten niet zo opportunistisch worden, want we kunnen ook zomaar achtste worden volgens sommigen. Achtste? We staan nu al 8 punten voor op FC Groningen, die gaan ons echt niet meer inhalen. Van de komende vijf wedstrijden spelen we er vier thuis en één uit tegen PSV. Stel dat je tegen PSV minimaal gelijkspeelt en de rest wint, dan sta je er behoorlijk kort achter hoor en is alles mogelijk. Het blijft altijd afwachten hoe een ploeg op die nieuwe rol gaat reageren, maar het is dus zeker niet uitgesloten dat we een rol gaan spelen in de titelstrijd.
Weet je wat onze grootste tegenstander is? Wij zelf. We hebben een soort schild opgebouwd in de afgelopen jaren om niet van teleurstelling in teleurstelling te vallen. Het zou typerend zijn voor het Feyenoord van de afgelopen tien jaar als ze vandaag in Nijmegen hadden verloren. Daarom stel je je er automatisch op in. Nu begint langzaam het echte besef te komen dat we echt op de goede weg zijn, maar het vertrouwen is na zoveel jaar ellende wel broos natuurlijk. We kunnen nu een prachtige serie neer gaan zetten met zeven overwinningen op rij. Twee daarvan hebben we al gehad. Door bijna niemand voor mogelijk gehouden. We staan nu vijf punten achter op de koploper. Hebben twee punten achterstand op clubs die er eerst maar eens voor moeten zorgen de inhaalwedstrijd te winnen. Waarom wachten op betere tijden? Dit seizoen hebben wij een ideale kans. Die kans moet nu geroken worden. Er moet het besef komen dat we ook daadwerkelijk kampioenskandidaat zijn. We kunnen alles en iedereen aan en dat moeten we uitstralen. Of we ook daadwerkelijk kampioen worden? Geen idee, maar het kan wel. Als je er niet in gelooft, is het zeker een utopie.
Zoals ons Feyenoord heeft aangetoond in de topwedstrijden!quote:Op zondag 5 februari 2012 23:28 schreef Ritmo het volgende:
[..]
Precies. Dus zij zijn ook niet onverslaanbaar...
Iets mindere fase, kan 'beuren. Europees voetbal zit er nog wel in.quote:Op zondag 5 februari 2012 23:28 schreef Typisch het volgende:
[..]
ADO toch structureel in de top sinds het nieuwe stadion?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |