Ik denk dat er van sommige gebieden nog geen updates zijn. We hebben iig nog een aantal dagen vorst voor de boegquote:
Vet! Met 16.000 manquote:Op dinsdag 7 februari 2012 13:48 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Nou en? Als ze een strakke ijsvloer willen gaan ze maar in Thialf 500 rondjes schaatsen
Dat, plus de twee updates die er wel staan zijn erg goed!quote:Op dinsdag 7 februari 2012 13:49 schreef Wruijff het volgende:
[..]
Ik denk dat er van sommige gebieden nog geen updates zijn. We hebben iig nog een aantal dagen vorst voor de boeg
quote:We benne op de Geau. IJsmeester Cnossen heeft net 11cm gemeten @FrieseElfsteden #elfstedentocht http://yfrog.com/gzfi8bbj
Geretweet door FrieseElfsteden
Verslaggever Omrop Fryslan.quote:arjen de boer @arjendeboer12
Alle verloven politie voor zondag a.s ingetrokken!!
7 februari 12 om 14:20 via web · Details
Elders al iets soortgelijks gelezen:quote:
quote:Ambulances
Ambulances in de regio Friesland zijn opgeroepen om zich voor te bereiden op de elfstedentocht, evenals de eersthulp posten en EHBO medewerkers.
Nu ook de hulpdiensten te horen gekregen hebben dat ze zich moeten voorbereiden, is naar onze mening de kans op een elfstedentocht wederom toegenomen. Kans is nu 80%.
http://www.weerstation-le(...)stedentoch-2012.html
Ze hebben een bedrijfsuitje zondag?quote:
Filmen denk ikquote:Op dinsdag 7 februari 2012 14:38 schreef -sabine- het volgende:
Een paar uur geleden heli's over de ijsroute. Geen idee wat ze er deden, maar ze waren er wel
http://nos.nl/video/338040-luchtbeelden-route-elfstedentocht.htmlquote:Op dinsdag 7 februari 2012 14:38 schreef -sabine- het volgende:
Een paar uur geleden heli's over de ijsroute. Geen idee wat ze er deden, maar ze waren er wel
Dat is hun probleemquote:Op dinsdag 7 februari 2012 14:56 schreef Tiemie het volgende:
klopt niet, het is zaterdag omdat er op zondag een aantal wedstrijdrijders niet mee willen rijden
En dat is dan jammer voor die fundamentalisten...quote:Op dinsdag 7 februari 2012 14:56 schreef Tiemie het volgende:
klopt niet, het is zaterdag omdat er op zondag een aantal wedstrijdrijders niet mee willen rijden
quote:Op dinsdag 7 februari 2012 14:55 schreef Scorpie het volgende:
Ik heb uit een zeer gewaarde bron gehoord dat het zondag wordt. Wedstrijdrijders zijn al op de hoogte gesteld.
Alsof die wedstrijdrijders nooit op zondag wedstrijden hebbenquote:Op dinsdag 7 februari 2012 14:56 schreef Tiemie het volgende:
Twitter betrouwbaar? No. Arjen de Boer betrouwbaar, ja. Neem maar aan dat wat hij meldt serious business is.quote:Op dinsdag 7 februari 2012 15:03 schreef jpjedi het volgende:
Alle politie verloven voor zondag ingetrokken!
*Uit betrouwbare bron ,twitter*
quote:
quote:Elfstedentocht 2012
@elfstedentweets
Update KNMI (09.49 uur): zaterdag en zondag 10 & 14 graden vorst. Dinsdag zelf s15 graden! #elfstedentocht.
6 februari 12 om 9:57 via TweetDeck
Wat super leuk zegquote:Op dinsdag 7 februari 2012 14:41 schreef Strani het volgende:
Op Twitter een leuke fotoserie gevonden van bovenaf. Men is keihard aan het werk in elk geval
http://www.depers.nl/binn(...)vanuit-de-lucht.html
hij is mooiquote:
Armzalige beargumentatie. Het zijn allemaal voorbereidingen 'voor het geval dat'.quote:Op dinsdag 7 februari 2012 15:24 schreef MTL het volgende:
http://www.depers.nl/binn(...)t-gaat-er-komen.html
Het schijnt dat ter compensatie van de zondagsrust den Gristen heeft afgedwongen dat naast iedere stempelpost een gebedshuisje komt om de zonde op te biechten. Na succesvolle voltooiing ontvangen de deelnemers ook hiervoor een kruisje.quote:Op dinsdag 7 februari 2012 15:27 schreef Strani het volgende:
Ik zit net te denken, wat moeten die jongens van het ijsjournaal (EO) doen als het zondag wordt? Wat een drama zal het dan worden in huize Snel en huize Van den Brink!
quote:
Je vergeet nog de oud Hollandsche "gezelligheid";)quote:Op dinsdag 7 februari 2012 15:33 schreef motorbloempje het volgende:
Zo'n Elfstedentocht heeft gewoon iets 'magisch' op de een of andere manier. Ik ben geen enorme schaatsfan, zelfs geen sportkijker (doe het liever zelf), maar zo'n zeldzame Nederlandse 'traditie', het afwachten, nu ook alle mensen die helpen sneeuw schuiven, wakken dichten, etc. stukje 'saamhorigheid' denk ik dat het zo leuk maakt om te speculeren en er stiekem naar uit te leven
"De NOS heeft met een helikopter de route gefilmd. Doet de omroep dat voor de aardigheid? Welnee! Die laagvliegende chopper is vooral bedoeld om los sneeuw weg te blazen, als een soort sneeuwschuiver."quote:Op dinsdag 7 februari 2012 15:24 schreef MTL het volgende:
http://www.depers.nl/binn(...)t-gaat-er-komen.html
1985 was een ontzettend leuke sfeer, in 1986 vond ik dat stukken minder. Stond zelf vlak voor het keerpunt na de tweede brug in Dokkum.quote:Op dinsdag 7 februari 2012 15:34 schreef Brighteyes het volgende:
![]()
In 85 en 86 stond ik in Barthlehiem met mijn ouders, ik was 10-11maar kan me de sfeer nog heel goed herinneren. Het was echt tof!
We krijgen zaterdag visite, maar die heb ik vast gemailed dat de tv aan staat als hij dan gereden wordt!![]()
Slechte fotoshop zegquote:
Niks daarvan, wij printen gewoon direct onze teksten. Wij zijn jullie gewoon ver vooruitquote:Op dinsdag 7 februari 2012 15:43 schreef Silenus het volgende:
[..]
In Friesland kennen ze nog geen printers he, louter typemachines.
Nee De Frische Elfsteden is een revolutionaire afsplitsingquote:Op dinsdag 7 februari 2012 15:42 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Slechte fotoshop zeg
Met nog een mooie fout erin ook
Linkje?quote:Op dinsdag 7 februari 2012 15:43 schreef horned_reaper het volgende:
[..]
Tjah... het stond op de site van de NOS![]()
Ik neem aan dat die niet gaan photoshoppen toch?
Die had ik niet eens gezienquote:Op dinsdag 7 februari 2012 15:44 schreef Uw_ergste_nachtmerrie het volgende:
[..]
Nee De Frische Elfsteden is een revolutionaire afsplitsing
Bron NOSquote:IJs Friesland nog nergens dik genoeg
Toegevoegd: dinsdag 7 feb 2012, 15:29
Update: dinsdag 7 feb 2012, 15:31
Een rondgang van de NOS langs de 22 rayons van de Vereniging Friesche Elf Steden leert dat er op dit moment op geen enkele plek langs de Elfstedenroute voldoende ijs ligt. Met name op het zuidelijke en westelijke deel van het parcours moet het nog flink aangroeien.
Zo ligt in Balk en Harlingen slechts 6 centimeter ijs. Maar ook Workum en Woudsend hebben nog maar 7 centimeter ijs op de baan.
Het meeste ijs ligt nu op het noordelijke deel van de Elfstedenroute. Dokkum scoort het best met 13 centimeter, ook Burdaard heeft 12 centimeter bevroren water. Ondanks de strenge vorst van afgelopen nacht is er op de meeste plaatsen slechts 1 à 2 centimeter ijs bij gekomen. De ijsmeesters hopen dat het in de komende dagen verder aangroeit nu er op veel plaatsen de sneeuw van het ijs verwijderd is.
Om de tocht te kunnen laten doorgaan, moet de ijsdikte zeker 15 centimeter zijn.
De rayons werden vanmiddag gebeld na 14.00 uur. Daarbij vroeg de NOS naar de dunste doorgaande stukken (geen wakken). Dat zijn: Zwette -10 cm Dille - 10 cm Sneek - 10 cm IJlst - 8 cm Woudsend - 7 cm Sloten - onbekend. meet pas morgen aan het eind van de middag Balk - 6 cm Galamadammen - 8 cm Stavoren - 8 cm Hindeloopen - onbekend Workum - 7 cm Bolsward - 8 cm Witmarsum - 8 cm Harlingen - 6 cm Franeker - 8 cm Wier - 10 cm Vrouwbuurt - 10 cm Oude Leije - 9 cm Bartlehiem - 8 cm Burdaard - 12 cm Dokkum - 13 cm Leeuwarden - 9 cm
quote:Op dinsdag 7 februari 2012 15:45 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Die had ik niet eens gezien![]()
Doelde meer op 2 keer u
Leeuwarden (Bonkevaart) heb ik zeer mijn twijfels over. Daar is eergisteren al gemiddeld 10-11 cm. gemeten. Het kan zijn dat ze op het stuk van Bartlehiem naar de finish nog een minder stuk gevonden hebben, maar voor zover ik weet was het allemaal goed in orde en heel hoopgevend.quote:
quote:Op dinsdag 7 februari 2012 15:49 schreef Uw_ergste_nachtmerrie het volgende:
[..]
Leeuwarden (Bonkevaart) heb ik zeer mijn twijfels over. Daar is eergisteren al gemiddeld 10-11 cm. gemeten. Het kan zijn dat ze op het stuk van Bartlehiem naar de finish nog een minder stuk gevonden hebben, maar voor zover ik weet was het allemaal goed in orde en heel hoopgevend.
quote:De rayons werden vanmiddag gebeld na 14.00 uur. Daarbij vroeg de NOS naar de dunste doorgaande stukken (geen wakken).
Ja, dat heb ik ook gelezen. Zal dat stuk waarschijnlijk in de buurt van Oudkerk zijn... Ben zelf niet verder gekomen dan Bartlehiemquote:
wil dan wel fotos zien before/afterquote:Op dinsdag 7 februari 2012 15:57 schreef Self-Catering het volgende:
Ik heb 700liter2 stikstof thuis. Ga ik vanmiddag even over de wakken en slechtplekken uitspreiden.
twitter:JeroenStuve twitterde op dinsdag 07-02-2012 om 15:36:42#Elfstedentocht gaat door. Zojuist bevestigd door #rayonhoofd. Over een paar uur word er meer duidelijk! reageer retweet
quote:Op dinsdag 7 februari 2012 16:03 schreef MTL het volgende:
https://twitter.com/#!/JeroenStuve/status/166893151569707008
Ik geloof het pas, als het officieel bevestigd isquote:Op dinsdag 7 februari 2012 16:03 schreef MTL het volgende:
https://twitter.com/#!/JeroenStuve/status/166893151569707008
Ohnee toch niet.quote:Op dinsdag 7 februari 2012 16:03 schreef MTL het volgende:
twitter:JeroenStuve twitterde op dinsdag 07-02-2012 om 15:36:42#Elfstedentocht gaat door. Zojuist bevestigd door #rayonhoofd. Over een paar uur word er meer duidelijk! reageer retweet
zondag idd..quote:Op dinsdag 7 februari 2012 16:03 schreef MTL het volgende:
Before:quote:Op dinsdag 7 februari 2012 16:02 schreef spenky het volgende:
[..]
wil dan wel fotos zien before/after
Ik hoop eigenlijk niet zondag...quote:Op dinsdag 7 februari 2012 16:06 schreef Lonka het volgende:
*duimt dat het niet maandag wordt* *ik kan alle dagen in 2012 vrij krijgen behalve maandag*
In alle topics staat de meest actuele info. De meest actuele info is namelijk in persconferentie gemeld, het gaat pas door als er genoeg ijs ligtquote:Op dinsdag 7 februari 2012 16:07 schreef byah het volgende:
waarom is er trouwens een forum met allerlei topics maar nergens de meest actuale info. Wat heeft het voor nut?
1 Avond stappen boven de elfstedentocht verkiezenquote:Op dinsdag 7 februari 2012 16:07 schreef charmed_angel het volgende:
[..]
Ik hoop eigenlijk niet zondag...
Ga stappen zaterdag, en dat betekend dan geen slaapEn niet op tijd thuis voor de start
Dus dan maar maandag
Ja die afspraak staat al een tijdjequote:Op dinsdag 7 februari 2012 16:14 schreef Wruijff het volgende:
[..]
Stappen boven de elfstedentocht verkiezenJe kunt elke dag voor de komende 15 jaar uitgaan maar de elfstedentocht is er alleen zondag (misschien).
Doe dan beide. dan maar geen slaap
Dan ga je maar niet stappenquote:Op dinsdag 7 februari 2012 16:07 schreef charmed_angel het volgende:
[..]
Ik hoop eigenlijk niet zondag...
Ga stappen zaterdag, en dat betekend dan geen slaapEn niet op tijd thuis voor de start
Dus dan maar maandag
Had een stapavond met vrienden in Amsterdam gepland, na goed overleg besloten dat als de 11stedn zondag is om dan maar niet te gaanquote:Op dinsdag 7 februari 2012 16:14 schreef Wruijff het volgende:
[..]
1 Avond stappen boven de elfstedentocht verkiezenJe kunt elke dag voor de komende 15 jaar uitgaan maar de elfstedentocht is er alleen zondag (misschien).
Doe dan beide. dan maar geen slaap
Kijk CharmedAngel, that's the spirit!quote:Op dinsdag 7 februari 2012 16:15 schreef franklop het volgende:
[..]
Had een stapavond met vrienden in Amsterdam gepland, na goed overleg besloten dat als de 11stedn zondag is om dan maar niet te gaan
quote:Op dinsdag 7 februari 2012 16:15 schreef Lonka het volgende:
[..]
Kijk CharmedAngel, that's the spirit!
Dit, jezelf eerst warmdrinken en dan kijken of zelf meedoen.quote:Op dinsdag 7 februari 2012 16:18 schreef Silenus het volgende:
Ga gewoon stappen in Ljouwert, daarna meteen naar de Tocht der Tochten en aan de berenburg! Of gewoon andere drank die wel te zuipen is.
Ga je mee dan?quote:Op dinsdag 7 februari 2012 16:18 schreef Silenus het volgende:
Ga gewoon stappen in Ljouwert, daarna meteen naar de Tocht der Tochten en aan de berenburg! Of gewoon andere drank die wel te zuipen is.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |