abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_107638539
quote:
7s.gif Op zondag 5 februari 2012 18:00 schreef ajacied4lf het volgende:

[..]

Ze overschatten zichzelf allemaal; Greg met Valencia, Vertonghen met Manchester City, en dat zijn meteen je belangrijkste verdedigers. Toby moet het hebben van Vertonghen en onze LB kan er niks van.
Greg is ook meer een rechtshalf dan een echte back vindt ik, verdedigend is hij gewoon niet sterk. Verthongen en Toby zijn niet echte killers maar meer voetballende verdedigers.
pi_107638598
quote:
0s.gif Op zondag 5 februari 2012 18:01 schreef Vjenne12345 het volgende:

[..]

Greg is ook meer een rechtshalf dan een echte back vindt ik, verdedigend is hij gewoon niet sterk. Verthongen en Toby zijn niet echte killers maar meer voetballende verdedigers.
Ze hebben allemaal al bewezen dat ze erg goed kunnen verdedigen. Ze zullen het niet plotseling kwijt zijn.
★★★
pi_107638805
quote:
7s.gif Op zondag 5 februari 2012 18:00 schreef ajacied4lf het volgende:

[..]

Ze overschatten zichzelf allemaal; Greg met Valencia, Vertonghen met Manchester City, en dat zijn meteen je belangrijkste verdedigers. Toby moet het hebben van Vertonghen en onze LB kan er niks van.
Juist niet, zet Greg bij Valencia , Verthongen bij City en Eriksen (kijk bijvoorbeeld vandaag dat hij overal liep en steeds de ruimte zag, je zag hem die richting kijken met zijn hoofd, alleen omdat er niemand staat moet hij weer dribbelen) bij Arsenal en ze doen moeiteloos mee, zullen zelfs soms uitblinker zijn. Alleen dit team is zo dramatisch slecht , serieus echt een van de slechtste wedstrijden ooit in de geschiedenis he, dit is echt bloedserieus. Lorenzo is echt slechter dan iedere andere linksbuiten, dat is echt kwalijk..

Maar je dacht dat Vermealen, Sneijder (slagen in de wereldtop) enzo het ook niet zouden maken waarschijnlijk terwijl zij ook bij ons uitblonken, alleen het team is gewoon minder.
pi_107638815
Ligt dat aan de coach cq technische staf? Sowieso het vertrouwen. Misschien een opsomming van het geheel maar dan nog, ajax heeft naar eigen zeggen de beste jeugdopleiding van Europa. Talenten van ajax zouden dan ook het verschil moeten kunnen maken in de voorhoede.
Zelfs een dwaas die zijn mond houdt gaat nog door voor wijs
pi_107638852
quote:
0s.gif Op zondag 5 februari 2012 18:07 schreef Colonel_Gaddafi het volgende:

[..]

Juist niet, zet Greg bij Valencia , Verthongen bij City en Eriksen (kijk bijvoorbeeld vandaag dat hij overal liep en steeds de ruimte zag, je zag hem die richting kijken met zijn hoofd, alleen omdat er niemand staat moet hij weer dribbelen) bij Arsenal en ze doen moeiteloos mee, zullen zelfs soms uitblinker zijn. Alleen dit team is zo dramatisch slecht , serieus echt een van de slechtste wedstrijden ooit in de geschiedenis he, dit is echt bloedserieus. Lorenzo is echt slechter dan iedere andere linksbuiten, dat is echt kwalijk..

Maar je dacht dat Vermealen, Sneijder (slagen in de wereldtop) enzo het ook niet zouden maken waarschijnlijk terwijl zij ook bij ons uitblonken, alleen het team is gewoon minder.
Dat bedoel ik dus :)

Tegen Real deed Vertonghen het bijvoorbeeld prima, want daar zet hij zich 100% in.

Hij voelt zich te goed voor Ajax, en denkt dat hij het ook wel kan doen op 50%.
★★★
pi_107638969
quote:
0s.gif Op zondag 5 februari 2012 16:06 schreef Colonel_Gaddafi het volgende:

[..]

verhaal
Goede post ! Heb je een blog/site? Zulke stukken moet je publiceren
pi_107639102
quote:
0s.gif Op zondag 5 februari 2012 18:07 schreef Colonel_Gaddafi het volgende:

[..]

Eriksen gaat de top makkelijk halen. :Y Het is echt triest dat hij moet samen spelen met zulke matige spelers.

Hoop ook echt dat hij bijtekent, lekker samen spelen met Boilesen en Fischer volgend seizoen.
pi_107639287
quote:
0s.gif Op zondag 5 februari 2012 17:57 schreef deboeah het volgende:
En deze week dan? Ok, utrecht is niet de minste maar kom op.. in eigen huis.. Ajax beleeft dit jaar een dramatisch seizoen met enorml veel tegengoals. Opmerkelijk want Frank de Boer was nota bene zelf een verdediger van grote klasse. Je zou toch zeggen dat je dan in ieder geval je verdediging hebt staan. Waarom projecteert hij dit niet op zijn elftal? Ik bedoel als er 1 club slecht verdedigd is het ajax wel. En geef aub niet de schuld aan de geblesseerde verdedigers want dat is nog niet het gehele seizoen.
Sorry? Veruit de meeste eredivisieploegen zijn sterker dan FC Utrecht.
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
pi_107639308
Hoezo kampioen in 2012-13? Ze worden dit jaar al kampioen, met 66 punten.
  zondag 5 februari 2012 @ 18:27:21 #185
334746 The_Groove
And cricket is the winner
pi_107639545
quote:
0s.gif Op zondag 5 februari 2012 18:19 schreef eight het volgende:

[..]

Sorry? Veruit de meeste eredivisieploegen zijn sterker dan FC Utrecht.
Je hebt helemaal gelijk :(
So confused when you're lost in the groove
pi_107639774
PSV heeft punten gemorst _O_ Dat maakt mijn dag weer enigszins goed :Y
pi_107640197
Dat je überhaupt nog naar 'concurrenten' kunt kijken... we staan verdomme op de 6e plaats, zo'n beetje het complete basiselftal is geblesseerd en bestuurlijk is het zo mogelijk nog dramatischer.
pi_107640329
quote:
14s.gif Op zondag 5 februari 2012 18:32 schreef Setting_Sun het volgende:
PSV heeft punten gemorst _O_ Dat maakt mijn dag weer enigszins goed :Y
Mijn dag niet..

we halen ze toch niet meer in.
pi_107640375
quote:
0s.gif Op zondag 5 februari 2012 18:47 schreef duo-penotti het volgende:

[..]

Mijn dag niet..

we halen ze toch niet meer in.
Als iedereen er weer gewoon snel bij is wel.
pi_107641898
Kwam deze post tegen op AN.

quote:
Waarom zou het zelfmoord zijn met Lodeiro EN Eriksen te spelen? Lodeiro is verdedigend echt niet zwakker dan Janssen. Het enige dat Janssen op hem voor heeft is dat het langer duurt om om Janssen zijn pens heen te lopen dan dat het duurt om om Lodeiro heen te lopen. Lodeiro brengt meer pressie en meer energie, en gaat duels in om ze te winnen.

Enoh staat al puur verdedigend opgesteld, en maakt er zowel aanvallend en verdedigend een potje van.
Behalve Lodeiro, Eriksen en Serero heb je ook nog de vrijwel afgeschreven Aisatti in de ploeg voor de halfpositie. Toch ook een goede optie.

De Boer moet stoppen met keien opstellen in de hoop dat het diamanten worden, en de echte ruwe diamanten in de selectie opstellen en bijslijpen. Die ruwe diamanten heten Eriksen en Lodeiro, en in mindere mate Serero, Anita en Aisatti. Janssen en Enoh zijn geen voetballers voor Ajax, dan kun je ze wel opstellen omdat je niet durft zonder slopers te spelen, maar als die slopers niet kunnen verdedigen schiet het niet op en als ze niet kunnen voetballen al helemaal niet.

Verdedigen is namelijk geen kwestie van mensen onderuit schoppen. Verdedigen is een kwestie van de ruimtes klein houden. Barcelona won de Cl met geweldig voetbal en een centraal duo met vaak Koeman, Guardiola, Juan Carlos, en nog en stel van de mensen die niet konden verdedigen zoals verdedigen vaak wordt uitgelegd. Het middenveld had ook geen bijtertjes, maar mensen als Bakero en Laudrup, en een schakelspeler. Dat kwam omdat ze niet simpelweg de tegenstander onderuit moesten beuken, maar het veld klein moesten houden.
Verdedigen op niveau is niet de tegenstander aan gort beuken en tackelen.
Het is de ruimtes snel heel klein maken, de linies compact maken en kort op elkaar laten spelen. Geef Enoh ruimte en hij lijkt wel Messi. Geef Messi geen ruimte en hij lijkt Enoh.
De media ziet het niet, dan heet het 'De tegenstander had een offday', 'hij speelde een ongelukkige wedstrijd' of 'Ze missen stootkracht'. In werkelijkheid bepaald de ruimte die je geeft hoe goed je verdedigt, en die ruimte kun je beter met slimme spelers bespelen dan met domme beukers. Enoh staat als een eenzame menhir in een open veld, en De Boer hoopt dat de tegenstander er per ongeluk tegenaan zal lopen.
Hij kan beter een muur bouwen van kleinere keien als Lodeiro, Anita en Eriksen, die hinderlijk in de weg liggen. Als daarachter nog een muur staat van 4 verdedigers die bijsluiten en de aanvallers zich terug laten zakken om druk uit te oefenen zal de tegenstander spartelen als een vis op het droge.
Er is immers geen ruimte.
Cristiano Ronaldo speelde tegen Puyol en Dani Alves in zijn eentje, 3 classico's geleden, en hij kwam niet in het stuk voor. Messi vond zeeën van ruimte voor Ramos en Pepe, die niet door durfden te dekken door Sanchez, terwijl Alonso en Khedira Xavi en Iniesta hadden. Mourinho gaf Messi ruimte en Guardiola gaf Ronaldo geen centimeter.
De kranten blaten dat Ronaldo het nooit in toppers liet zien, en dat Messi geweldig was.
De daarop volgende classico speelde Ronaldo tegen dani Alves alleen, en Messi werd opgesloten door Alonso, Carvalho en Ramos. Messi was onzichtbaar en Ronaldo scoorde.
Is Ronaldo beter dan Messi of Messi beter dan Ronaldo. Daar kun je over twisten in gelijke situaties. Maar altijd is degene met meer ruimte de betere.
Daarom is een middenveld Lodeiro---Anita---Eriksen ook verdedigend het beste wat Ajax kan overkomen.
14.gif
  zondag 5 februari 2012 @ 19:32:28 #191
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_107642132
quote:
0s.gif Op zondag 5 februari 2012 19:27 schreef j0rdiiii het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Goed stuk :)
Ik ben inmiddels overleden
  zondag 5 februari 2012 @ 19:34:15 #192
165924 msnk
AliceWonder <3
pi_107642207
quote:

[..]

[ afbeelding ]
Weet dan niemand in Nederland hoe je de naam van onze mocro moet schrijven :'(

Staat het überhaupt wel goed op zijn shirt? Of verblijfsvergunning?
AFC AJAX
pi_107642253
quote:

[..]

[ afbeelding ]
Allemaal leuk en aardig die tekst. Maar Lodeiro is niet beter dan Janssen en Anita is niet beter dan Enoh. Het is allemaal lood om oud ijzer.
De Boer is toch ook niet gek? Hij maakt ze dagelijks mee op de training en die weet echt wel wat op dit moment het beste is voor Ajax.
Wijnaldum: "Volgend seizoen speel ik in de Champions League" (15 September 2011)
  zondag 5 februari 2012 @ 19:38:26 #194
165924 msnk
AliceWonder <3
pi_107642414
quote:
19s.gif Op zondag 5 februari 2012 19:35 schreef Guidetti het volgende:

[..]

De Boer is toch ook niet gek? Hij maakt ze dagelijks mee op de training en die weet echt wel wat op dit moment het beste is voor Ajax.
Tjah, ik hoop 't ja want zie 'm wel graag blijven!

Maar dan moeten ze ook echt 's opschieten met die kut Utreggers weg te jagen bij Ajax want anders zie ik echt een verschrikkelijke toekomst als dat zo is. ;(
AFC AJAX
pi_107642532
quote:

[..]

Allemaal leuk en aardig die tekst. Maar Lodeiro is niet beter dan Janssen en Anita is niet beter dan Enoh. Het is allemaal lood om oud ijzer.
Ik vind Lodeiro en Anita veel beter dan Janssen en Enoh. Anita speelt er niet door blessures en Lodeiro weet niemand waarom die geen linkshalf mag spelen.
pi_107642684
quote:
0s.gif Op zondag 5 februari 2012 19:41 schreef j0rdiiii het volgende:

[..]

Lodeiro weet niemand waarom die geen linkshalf mag spelen.
Meen je dat nou serieus? Willen mensen Lodeiro linkshalf zien? Ik geloof daar niets van.
Omschrijf voor mij eens hoe jij Lodeiro als voetballer ziet.
Wijnaldum: "Volgend seizoen speel ik in de Champions League" (15 September 2011)
pi_107642764
Van der Heijden was misschien ook wel een beter optie geweest dan Enoh, bovendien had hij nu ook in het centrum kunnen spelen als die 2 Belgen er niet zijn.
  Forum Admin zondag 5 februari 2012 @ 19:45:45 #198
35723 crew  GGMM
pi_107642771
quote:
19s.gif Op zondag 5 februari 2012 19:43 schreef Guidetti het volgende:

[..]

Meen je dat nou serieus? Willen mensen Lodeiro linkshalf zien? Ik geloof daar niets van.
Als alternatief voor Ebecilio? Ja.
Alweer zo'n prachtige post van mij.
Nicki Minaj en ik
Mijn vissen in actie.
pi_107642779
quote:
19s.gif Op zondag 5 februari 2012 19:43 schreef Guidetti het volgende:

[..]

Lodeiro is een middenvelder ja.
pi_107642826
quote:

[..]

"Ik heb nog nooit een zak geld een doelpunt zien maken"
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')