Omdat ik heel erg gelukkig word van een goed belicht portret met een kleine scherptediepte. En van het feit dat ik achteraf de kleuren nog goed kan trekken (schiet in RAW). Foto's met mijn compact vind ik 'leuk', van foto's gemaakt met mijn DSLR kan ik serieus heel erg blij worden. Van het ontbreken van goede fotoapparatuur bij een mooi moment kan ik echt een beetje sip zijn. Wat Henk zegt dus eigenlijkquote:Op zondag 5 februari 2012 07:57 schreef ElDinosaur het volgende:
[..]
Wat voor specs heb je nodig? En waarom denk je perse een dslr nodig te hebben daar?
Dan zou ik zeker een dslr meenemen! Een 5dII is misschien een beetje overkill, dus over welke camera twijfel je?quote:Op zondag 5 februari 2012 10:58 schreef Chicolate het volgende:
[..]
Omdat ik heel erg gelukkig word van een goed belicht portret met een kleine scherptediepte. En van het feit dat ik achteraf de kleuren nog goed kan trekken (schiet in RAW). Foto's met mijn compact vind ik 'leuk', van foto's gemaakt met mijn DSLR kan ik serieus heel erg blij worden. Van het ontbreken van goede fotoapparatuur bij een mooi moment kan ik echt een beetje sip zijn. Wat Henk zegt dus eigenlijk.
Oh en niet al teveel reizen ... we zijn er een maand, en ongeveer de helft van de tijd onderweg/aan het reizen.
Overkill?quote:Op zondag 5 februari 2012 11:05 schreef ElDinosaur het volgende:
[..]
Dan zou ik zeker een dslr meenemen! Een 5dII is misschien een beetje overkill, dus over welke camera twijfel je?
Bekijk het ook even vanuit de ogen van iemand die niet 24/7 bij die camera in de buurt kan zijn.quote:Op zondag 5 februari 2012 11:21 schreef An24 het volgende:
[..]
Overkill?Dat ding is zo fijn!
Hmmm het ruikt hier al helemaal naar vers getrokken kippebouillon! Jammer dat hij nog drie uur moet!
Oe, jij gaat er van tussen? Viel spass!quote:Op zondag 5 februari 2012 11:11 schreef loveli het volgende:
Verwarming op 15, 1 kilo uit koffer hevelen naar handbagage
Hmmm true. Ligt er natuurlijk ook aan welke lenzen je meeneemt. Bij een flinke reis wil je wel wat bereik hebben.quote:Op zondag 5 februari 2012 11:24 schreef ElDinosaur het volgende:
[..]
Bekijk het ook even vanuit de ogen van iemand die niet 24/7 bij die camera in de buurt kan zijn.
Geen idee! Kwam gisteravond ineens weer opzetten, dikke pijnlijke grote tenen?quote:Op zondag 5 februari 2012 11:30 schreef Perruche het volgende:
Maria, tenenpijn? Wutwut?
In de boterkoek zat ongeveer 125gr boter, 1 ei, 100 gr suiker en 125 gr bloem + beetje citroensap. Daarvan neem ik ongeveer 1/8e per dag
Fotootje?quote:Op zondag 5 februari 2012 11:32 schreef Perruche het volgende:
Oh en mijn keuken en badkamer zijn weer schoonwat een genot, vooral de keuken! Ik
mijn keuken echt, het uitzicht op de binnenplaats is echt machtig mooi nu.
Klinkt als wintertenen?quote:Op zondag 5 februari 2012 11:37 schreef MariaEtcetera het volgende:
[..]
Geen idee! Kwam gisteravond ineens weer opzetten, dikke pijnlijke grote tenen?En dat is de hele nacht zo gebleven, nu loop ik nog een beetje gek al valt het nu mee als ik stil zit
Misschien overblijfsel van de pijnlijke voeten van de dag ervoor, anders zou ik het ook niet weten!
BoterkoekZelfgemaakt! Wil ik ook wel eens maken!
Hm het jeukt niet en echt verkleurd zijn ze ook niet?quote:
Vingers zijn wel vaker wat stijf, mn wijsvinger heeft momenteel idd een bobbel. Maar volgens de dok was dat niks ergs want ik zou wel iets raars ermee gedaan hebbenquote:Op zondag 5 februari 2012 11:39 schreef XcUZ_Me het volgende:
Je had het toch laatst ook in je vingers Maria? Klinkt beetje als iets als jicht of reuma!
Warm wel, momenteel! Dankzij mijn lamasokkenquote:
Voortaan maar overwinteren in Benidorm dan?quote:Op zondag 5 februari 2012 11:49 schreef MariaEtcetera het volgende:
[..]
Warm wel, momenteel! Dankzij mijn lamasokkenNiet raar warm ofzo! Rood ook niet. Wel dik, giga-teen
Vinger is alleen wat dik/pijnlijk bij het gewricht.*voelt zich oud*
quote:Op zondag 5 februari 2012 11:55 schreef ElDinosaur het volgende:
[..]
Voortaan maar overwinteren in Benidorm dan?
Dat ik nog eens een inspiratiebron zou wordenquote:Op zondag 5 februari 2012 11:27 schreef MariaEtcetera het volgende:
Goeiemorgen!
Tenenpijn, slecht geslapenGeht nerguns ober!
Foto's makenBedacht me gisteren nog (toen ik Phaidra's sneeuwfoto's bekeken had!) dat ik nog wel eens echt goeie foto's zou willen leren maken
Ik dacht hetzelfdequote:Op zondag 5 februari 2012 12:21 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Dat ik nog eens een inspiratiebron zou worden. Wat lief!
Loveli, have fun in de buitenlandse sneeuw!
Geef mij een recept waar je blij van wordt en ik geef je een resultaat waar je verdrietig van wordt.quote:Op zondag 5 februari 2012 13:01 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
Ik wil ook op vakantie. Telt 2 dagen cursus op de veluwe ook als minivakantie?
Overigens word ik erg verdrietig van dit recept:
http://www.mijnreceptenbo(...)en-ananas-15011.html
Alles uit pakjes en zakjes.
Dat is zó naar als je eens op zoek bent naar inspiratie voor receptenquote:Op zondag 5 februari 2012 13:01 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
quote:Op zondag 5 februari 2012 13:03 schreef MarMar het volgende:
Hm, i can beat that... colakip.nl.. precies wat het zegt.. recepten van kip bereid in cola en dan met suiker en dan mosterd en ketchup erbij om te zorgen dat het `niet te zoet` is. Om te janken
quote:Op zondag 5 februari 2012 12:21 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Dat ik nog eens een inspiratiebron zou worden. Wat lief!
Loveli, have fun in de buitenlandse sneeuw!
Ik neem geen camera meer mee op vakantie, maak net zo lief foto's met m'n foon. En dan zie ik er iig niet zo toeristisch uit met een camera om m'n nek.quote:Op zondag 5 februari 2012 10:59 schreef XcUZ_Me het volgende:
Ik neem wel altijd een toestel mee en maak vervolgens 5 foto's ofzo
Als het doordeweeks is wel.quote:Op zondag 5 februari 2012 13:01 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
Binnenplaats?quote:Op zondag 5 februari 2012 11:32 schreef Perruche het volgende:
Oh en mijn keuken en badkamer zijn weer schoonwat een genot, vooral de keuken! Ik
mijn keuken echt, het uitzicht op de binnenplaats is echt machtig mooi nu.
Het is echt heel simpel. Ik leg het altijd met mijn handen uit, maar dat wordt online een beetje lastigquote:Op zondag 5 februari 2012 13:05 schreef MariaEtcetera het volgende:
[..]![]()
Ik vind foto's maken in de dierentuin of op vakantie altijd awesomeMaar snap nooit iets van de theorie van fotograferen
![]()
Misschien eens in verdiepen!
Ja, misschien moet ik maar eens een cursusje doen ofzo!quote:Op zondag 5 februari 2012 13:09 schreef An24 het volgende:
[..]
Het is echt heel simpel. Ik leg het altijd met mijn handen uit, maar dat wordt online een beetje lastigHet moet je gewoon goed uitgelegd komen, daar komt het op neer!
En dan zeker wel een afritsbroek, reisgids, heuptas en volledig verbrand rondlopen. Maar geen camera om je nek!quote:Op zondag 5 februari 2012 13:07 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Ik neem geen camera meer mee op vakantie, maak net zo lief foto's met m'n foon. En dan zie ik er iig niet zo toeristisch uit met een camera om m'n nek.
Niks van dat alles, hoor (muv de reisgids, die is wel handigquote:Op zondag 5 februari 2012 13:37 schreef uw_koninklijke_sneuheid het volgende:
[..]
En dan zeker wel een afritsbroek, reisgids, heuptas en volledig verbrand rondlopen. Maar geen camera om je nek!
Er "toeristisch" uitzien zou toch niet moeten bepalen of je wel of niet met een camera rond gaat lopen.
Nou het is nog steeds een zooi, het lijkt een beetje op de keuken van mr lebovitz, ga even linkje zoeken!quote:Op zondag 5 februari 2012 11:38 schreef MariaEtcetera het volgende:
[..]
Fotootje?*kijkt schuldig richting eigen keuken*
Dat zei onze gids bij het bultrug-spotten ook. Iedereen stond bij bakboord foto's te maken zonder echt te kijken naar die enorme vis die naast ons zwom. Het was echt heftig emotioneel mooi, maar dat hebben zij allemaal gemist.quote:Op zondag 5 februari 2012 13:39 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Niks van dat alles, hoor (muv de reisgids, die is wel handig). Maar ik wil er gewoon niet uitzien als een typische toerist en ik wil ook niet de typische toerist uithangen, no offense
. Het gaat ook niet alleen om die camera natuurlijk, maar om het totale plaatje. Verder vind ik foto's maken niet zo interessant. Mensen maken foto's van dingen waar al duizenden betere foto's van te vinden zijn op Google. Zet dan jezelf of je reisgenoot er iig nog bij!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |