Haha, mooi hé die gastquote:Op zaterdag 4 februari 2012 16:16 schreef DemonRage het volgende:
[ afbeelding ]
De voorbereidingen voor een temperatuurval kunnen weer getroffen worden.
Geen warmwaterleiding zeker?quote:Op zaterdag 4 februari 2012 16:23 schreef Klonk het volgende:
net de waterleiding bevroren op zolder, loodgieter langs laten komen, ik was vandaag nummer 50 met hetzelfde probleem![]()
duur weekendje voor de woningbouw
Vooralsnog 1 of 2 vlokjes in het westen/noord-westenquote:Op zaterdag 4 februari 2012 16:25 schreef HighVolume het volgende:
Gaat het nou nog sneeuwen zondag of maandag ?
naar de douche en wastafels boven, best veel gebruiktquote:Op zaterdag 4 februari 2012 16:28 schreef DonGorgon het volgende:
[..]![]()
Niet veel in gebruik zijnde leiding dan ...![]()
LOLquote:Op zaterdag 4 februari 2012 16:30 schreef Klonk het volgende:
[..]
naar de douche en wastafels boven, best veel gebruikt
Ja, hier ook.quote:Op zaterdag 4 februari 2012 16:32 schreef Glijdt_licht het volgende:
ik begin het idee te krijgen dat de septic tank weleens bevroren kan zijn. WC water loopt moeilijk weg
Zal lekker gaan ruiken daar.quote:Op zaterdag 4 februari 2012 16:50 schreef Glijdt_licht het volgende:
Bij een van mn vrienden werkt de wc niet meer.
Hadden wij gistermorgen ook.quote:Op zaterdag 4 februari 2012 16:50 schreef Glijdt_licht het volgende:
Bij een van mn vrienden werkt de wc niet meer.
Dat werkt daar nietquote:Op zaterdag 4 februari 2012 16:52 schreef fotostarter het volgende:
[..]
Hadden wij gistermorgen ook.
Even de droger volle toeren laten draaien in de kelder, en het was opgelost.
quote:Op zaterdag 4 februari 2012 16:57 schreef Glijdt_licht het volgende:
[..]
Dat werkt daar niet. Hun toilet zit in de schuur
. Zonder enige verwarming of wat dan ook.
Het huis is al meer dan 100 jaar oud, dusja..quote:Op zaterdag 4 februari 2012 16:58 schreef YazooW het volgende:
[..]
Is dat wettelijk gezien wel toegestaan eigenlijk?
Hahah doet de term wind-chill opeens anders klinken of niet?quote:Op zaterdag 4 februari 2012 16:57 schreef Glijdt_licht het volgende:
[..]
Dat werkt daar niet. Hun toilet zit in de schuur
. Zonder enige verwarming of wat dan ook.
quote:Op zaterdag 4 februari 2012 16:59 schreef DonGorgon het volgende:
[..]
Hahah doet de term wind-chill opeens anders klinken of niet?
En die toilet daar is dan een 'na-deel'quote:Op zaterdag 4 februari 2012 17:00 schreef Glijdt_licht het volgende:
Tis zeg maar een voormalige boerderij met stallen eraan vast.
Je hebt dus een 'voor-deel' en een 'achter-deel'.
Voor-deel is keuken, kamer en trap naar boven + gang. Achterdeel is de schuur, en in die schuur zit dus een klein hokje waar het toilet zit.
De stallen worden alleen nog gebruikt voor paarden.
Whut?quote:Op zaterdag 4 februari 2012 17:00 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Ik vind het niet eens heel erg koud eerlijk gezegd, thermometer geeft wel -12 aan maar als het +5 had aangegeven had ik het ook geloofd.
Even heel erg offtopic hoor, uit pure nieuwsgierigheid.quote:Op zaterdag 4 februari 2012 16:53 schreef kepler het volgende:
Door het ijs gezaktGelukkig maar tot mn knieën. Vreemde dat het gebeurde op een kleine sloot, terwijl het grote stuk plas ervoor prima te doen was
quote:Op zaterdag 4 februari 2012 17:02 schreef DonGorgon het volgende:
[..]
En die toilet daar is dan een 'na-deel'
quote:Op zaterdag 4 februari 2012 17:03 schreef Glijdt_licht het volgende:
[..]![]()
In 1997 moesten ze steeds naar de buren toe om de urineren of faecaliën weg te werken.
Klopt. Zelfs donderdag en vrijdag zal het in de avonden en nacht nog aangroeien...quote:Op zaterdag 4 februari 2012 17:12 schreef Qwea het volgende:
Als jullie naar de pluimen kijken he, dan (althans, als ik ze bekijk zie ik het zo) blijft het sowieso tot Woensdag vriezen, right?
Betekend dus ook dat het ijs blijft liggen/meer gaat aangroeien.
Brabant is veel mooier, hier zijn de bomen ook helemaal wit enzoquote:Op zaterdag 4 februari 2012 17:13 schreef Glijdt_licht het volgende:
Groningen, wat ben je toch mooi![]()
[ afbeelding ]
Achterhuis-pic
Als ik ze bekijk kan het volgende week de hele week nog wel vriezen hoorquote:Op zaterdag 4 februari 2012 17:12 schreef Qwea het volgende:
Als jullie naar de pluimen kijken he, dan (althans, als ik ze bekijk zie ik het zo) blijft het sowieso tot Woensdag vriezen, right?
Betekend dus ook dat het ijs blijft liggen/meer gaat aangroeien.
Nope, ben ook totaal niet muzikaalquote:Op zaterdag 4 februari 2012 17:03 schreef RiKe het volgende:
[..]
Even heel erg offtopic hoor, uit pure nieuwsgierigheid.
Kan het kloppen dat jij een muzikaal youtube kanaal hebt?
Dan heb jij een nickname naamgenootquote:Op zaterdag 4 februari 2012 17:21 schreef kepler het volgende:
[..]
Nope, ben ook totaal niet muzikaal
quote:Op zaterdag 4 februari 2012 17:34 schreef horned_reaper het volgende:
Ongelofelijk!
Dit gaat een Elfstedentocht op Valentijnsdag worden?
gewoon stukken Waddenzee bevrorenquote:
ook gewoon hele ijsselmeerquote:Op zaterdag 4 februari 2012 17:38 schreef Glijdt_licht het volgende:
[..]
gewoon stukken Waddenzee bevroren
Niet dat ik er verstand van heb, maar die run, die is toch niet te voorspellen tot en met de 14de? Er kan toch van ALLES nog gebeuren?quote:Op zaterdag 4 februari 2012 17:34 schreef horned_reaper het volgende:
Ongelofelijk!
De nieuwste run van de GFS geeft weer vorst tot het einde van de run!![]()
[ afbeelding ]
Dit gaat een Elfstedentocht op Valentijnsdag worden?
Das opzich minder bijzonder vind ik.quote:
Natuurlijk.... maar hoe langer de run goed blijven, hoe groter de kans wordt natuurlijkquote:Op zaterdag 4 februari 2012 17:39 schreef Qwea het volgende:
[..]
Niet dat ik er verstand van heb, maar die run, die is toch niet te voorspellen tot en met de 14de? Er kan toch van ALLES nog gebeuren?
Correct, want dat zag ik, maar volgens het knmi is er op vrijdag kans op 0/+5 overdag. Dus dan smelt het weer, ook al is er 's nachts vorst.quote:Op zaterdag 4 februari 2012 17:13 schreef DonGorgon het volgende:
[..]
Klopt. Zelfs donderdag en vrijdag zal het in de avonden en nacht nog aangroeien...
True story.quote:Op zaterdag 4 februari 2012 17:40 schreef horned_reaper het volgende:
[..]
Natuurlijk.... maar hoe langer de run goed blijven, hoe groter de kans wordt natuurlijk
Het KNMI baseert zich ook alleen maar op 1 run van het EC. Als die run van het EC vanavond weer TOTAAL anders is dan is de verwachting op de KNMI site ook opeens weer TOTAAL anders.quote:Op zaterdag 4 februari 2012 17:41 schreef Qwea het volgende:
[..]
Correct, want dat zag ik, maar volgens het knmi is er op vrijdag kans op 0/+5 overdag. Dus dan smelt het weer, ook al is er 's nachts vorst.
Nou ja goed, ik ben benieuwd hoe het er dinsdag voorstaat. Ik hoop goed, met koude temps.
Een beetje dooi met daarna weer flinke vorst is met het oog op de sneeuw die is gevallen nog niet eens zo slecht voor het ijs.quote:Op zaterdag 4 februari 2012 17:43 schreef horned_reaper het volgende:
[..]
Het KNMI baseert zich ook alleen maar op 1 run van het EC. Als die run van het EC vanavond weer TOTAAL anders is dan is de verwachting op de KNMI site ook opeens weer TOTAAL anders.![]()
Dus daar zou ik niet teveel waarde aan hechten.
En dit ijs kan zowieso wel flink wat dooi weerstaan hoor.
jawel, dan krijg je hobbelig ijs.quote:Op zaterdag 4 februari 2012 17:46 schreef Felagund het volgende:
[..]
Een beetje dooi met daarna weer flinke vorst is met het oog op de sneeuw die is gevallen nog niet eens zo slecht voor het ijs.
twitter:
Nog geen 20 minuten later is het al -9,4quote:Op zaterdag 4 februari 2012 17:38 schreef Glijdt_licht het volgende:
[..]
gewoon stukken Waddenzee bevroren
-8,8 in het westen van Groningen.. 5km van de Friese grens![]()
temperatuur daalt echt hard nu in me stad wtf!quote:Op zaterdag 4 februari 2012 17:58 schreef DonGorgon het volgende:
Almere Buiten
-6,1 16:10u
-6,3 16:22u
-6,4 16:27u
-6,5 16:31u
-7,2 17:05u
-7,4 17:09u
-7,5 17:13u
-7,8 17:25u
-7,9 17:29u
-8,0 17:31u
-8,4 17:57u
Jongens, doe ff 't IJsselmeerquote:Op zaterdag 4 februari 2012 18:15 schreef horned_reaper het volgende:
Dit was vandaag ook op het IJsselmeer!
nou daar mag wel n sneeuwketting onderquote:Op zaterdag 4 februari 2012 18:15 schreef horned_reaper het volgende:
Dit was vandaag ook op het IJsselmeer!
De Bilt geeft -10,8 aan.quote:Op zaterdag 4 februari 2012 18:30 schreef SiGNe het volgende:
Vandaag een koelkast thermometer gekocht voor op m'n balkon, nauwkeurigheid +/-1C (lekker handig om bij nauwkeurigheid +/- te gebruiken)
in de Bilt -7, op mn balkon 4KM verderop -3..+/-
Nee. Je zal het in de tuin vooral heel glad makenquote:Op zaterdag 4 februari 2012 18:39 schreef superworm het volgende:
Als het vannacht weer -20 wordt, is het dan in de vroege ochtend de moeite om te proberen middels sublimatie met de tuinslang op verstuiven oid, veel sneeuw te maken? Gewoon omdat het kan, overigens.
Slecht idee dus. Gaan de huisgenoten zeikenquote:Op zaterdag 4 februari 2012 18:41 schreef Dven het volgende:
[..]
Nee. Je zal het in de tuin vooral heel glad maken
Dat ze niet strooienquote:Op zaterdag 4 februari 2012 18:23 schreef marcel-o het volgende:
[..]
nou daar mag wel n sneeuwketting onder
Probeer eens een plantenspuit met heet water.quote:Op zaterdag 4 februari 2012 18:39 schreef superworm het volgende:
Als het vannacht weer -20 wordt, is het dan in de vroege ochtend de moeite om te proberen middels sublimatie met de tuinslang op verstuiven oid, veel sneeuw te maken? Gewoon omdat het kan, overigens.
Ik doe het morgen op m'n werk wel, uurtje of negen daar, kopje heet water uit de automaat van vijf hoog uit het raam smijtenquote:Op zaterdag 4 februari 2012 18:47 schreef DemonRage het volgende:
[..]
Probeer eens een plantenspuit met heet water.
Heet water bevriest sneller dan koud water.
Het kopje mag je wel houden hoor.quote:Op zaterdag 4 februari 2012 18:50 schreef superworm het volgende:
[..]
Ik doe het morgen op m'n werk wel, uurtje of negen daar, kopje heet water uit de automaat van vijf hoog uit het raam smijten
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |