abonnement Unibet Coolblue
pi_107625902
Mensen die klagen dat ze geen baan kunnen vinden, zijn gewoon kansloos.

Adieu.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  zondag 5 februari 2012 @ 13:35:34 #77
321876 Cherna
Fuck the System
pi_107626216
quote:
0s.gif Op zondag 5 februari 2012 13:26 schreef erodome het volgende:
Buitenlandse werknemers heb ik geen enkel probleem mee.
Heb wel een probleem met bedrijven die van allerlei mazen in de wet gebruik maken om zo goedkoper uit te komen, daar zou een stokje voor gestoken moeten worden.

De polen waarmee ik gewerkt heb waren vrijwel allemaal harde werkers, maar kregen wel minder voor dat werk, niet eerlijk tegenover hun, niet eerlijk tegenover de nederlandse werknemer die wel dat officiele minimumloon moet krijgen en dus vaak niet aangenomen wordt.
Precies, en dat vergroot ook de kans dat je meer NLers aan de bak krijgt in NL.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
pi_107626628
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 februari 2012 11:53 schreef DrMabuse het volgende:
Leuke stelling alleen zit ik als Hagenaar met de ellende van Oostblokimmigratie.

Waren we net (soms met grote moeite en weerzin) gewend aan de hier neergestreken allochtone bevolkingsgroepen , komt deze golf er vrolijk achteraan.

Ik vraag me echt af waar het gezonde inzicht van de overheid en beleidsmakers betreffende het leef en woon welzijn van de autochtone bewoners is gebleven.
De bedrijven geven ook helemaal niet aan voor welk soort vacatures ze die buitenlanders wilen hebben.
pi_107628512
quote:
1s.gif Op zondag 5 februari 2012 11:58 schreef dikkebroekzak het volgende:

Dat ligt al helemaal niet aan het aantal buitenlandse werkkrachten zoals in het artikel staat. Het beleid is nu juist strenger, de laksere variant hebben we nog niet ingevoerd wat er in het wetsontwerp staat.
quote:
1s.gif Op zondag 5 februari 2012 11:58 schreef dikkebroekzak het volgende:

Dat ligt al helemaal niet aan het aantal buitenlandse werkkrachten zoals in het artikel staat. Het beleid is nu juist strenger, de laksere variant hebben we nog niet ingevoerd wat er in het wetsontwerp staat.
Ik lees: "Met de vergrijzing en tekorten aan goed personeel in zicht".

Voorlopig hebben we 500.000 werklozen.
pi_107628637
quote:
0s.gif Op zondag 5 februari 2012 12:46 schreef Picchia het volgende:
Voor werkgevers is meer aanbod altijd goed natuurlijk. Laat de Nederlandse markt maar overspoelen met werknemers. Laat ze maar concurreren met werknemers uit alle vier de windrichtingen en dan gaan de lasten voor het bedrijfsleven vanzelf wel omlaag.
De grote vraag is dan wel wie de producten van die werkgevers nog kan betalen.
pi_107630103
quote:
0s.gif Op zondag 5 februari 2012 14:26 schreef thumbnail het volgende:

[..]

De grote vraag is dan wel wie de producten van die werkgevers nog kan betalen.
Tsss, je snapt er niks van. We stoppen met de massaimmigratie, dat scheelt volgens Geert 7 miljard per jaar en we kopen elk jaar geen JSF's, dat scheelt 8 miljard. Voor 1000 euro per Nederlander moet het toch lukken?
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_107631316
Ik ben voor kapitalisme maar dit gaat echt te ver. Er zijn genoeg mensen die werkloos thuis zitten en die nu worden gesponsord door de staat door middel van een uitkering. Deze mensen kan men ook aan het werk zetten en het is aan de regering om dat ook te doen.
Waarom verlaagt men bijvoorbeeld de belasting op de lonen niet zodat de werkgever minder kwijt is aan salarissen en de werknemer niets hoeft in te leveren op zijn nettosalaris? De werknemer zou met een lastenverlichting wel eens een beter salaris kunnen krijgen dan met de huidige regeling.
Jammer dat de overheid dit soort praktijken zelf in stand houd en de burger er weer eens bekaaid vanaf komt.
pi_107631652
quote:
11s.gif Op zondag 5 februari 2012 14:57 schreef du_ke het volgende:

Tsss, je snapt er niks van. We stoppen met de massaimmigratie, dat scheelt volgens Geert 7 miljard per jaar en we kopen elk jaar geen JSF's, dat scheelt 8 miljard. Voor 1000 euro per Nederlander moet het toch lukken?
Waarom quote je mij met dat domme gelul?
pi_107632164
quote:
0s.gif Op zondag 5 februari 2012 15:28 schreef thumbnail het volgende:

[..]

Waarom quote je mij met dat domme gelul?
Eigenlijk om jouw punt kracht bij te zetten :P
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_107632798
quote:
0s.gif Op zondag 5 februari 2012 15:39 schreef du_ke het volgende:

Eigenlijk om jouw punt kracht bij te zetten :P
Okee. ^O^

Maar eigenlijk moet je die PVV er niet bijhalen want dat slaat elke discussie dood.
  zondag 5 februari 2012 @ 15:52:27 #86
342946 TweeGrolsch
Geen 18 ? Geen druppel!
pi_107632801
quote:
0s.gif Op zondag 5 februari 2012 15:21 schreef PKRChamp het volgende:
Ik ben voor kapitalisme maar dit gaat echt te ver. Er zijn genoeg mensen die werkloos thuis zitten en die nu worden gesponsord door de staat door middel van een uitkering. Deze mensen kan men ook aan het werk zetten en het is aan de regering om dat ook te doen.
Waarom verlaagt men bijvoorbeeld de belasting op de lonen niet zodat de werkgever minder kwijt is aan salarissen en de werknemer niets hoeft in te leveren op zijn nettosalaris? De werknemer zou met een lastenverlichting wel eens een beter salaris kunnen krijgen dan met de huidige regeling.
Jammer dat de overheid dit soort praktijken zelf in stand houd en de burger er weer eens bekaaid vanaf komt.
Dan zou de overheid zichzelf minder belangrijk maken en minder macht geven. Dat gaat nooit gebeuren. Zelfs niet onder een VVD met 76 zetels. Elke partij maakt de overheid groter.
pi_107639323
quote:
0s.gif Op zondag 5 februari 2012 14:24 schreef thumbnail het volgende:

[..]

[..]

Ik lees: "Met de vergrijzing en tekorten aan goed personeel in zicht".

Voorlopig hebben we 500.000 werklozen.
We hebben 2 miljoen werklozen.
  zondag 5 februari 2012 @ 18:24:50 #88
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_107639473
quote:
0s.gif Op zondag 5 februari 2012 18:20 schreef Bankfurt het volgende:

[..]

We hebben 2 miljoen werklozen.
Wat is je definitie van werkloos?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_107639543
quote:
1s.gif Op zondag 5 februari 2012 18:24 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Wat is je definitie van werkloos?
Geen werk hebben en leven van geld wat door anderen opgebracht wordt en niet zelf gespaard is?
Op woensdag 23 januari 2013 16:22 schreef gnaeus het volgende:[/b]
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
  zondag 5 februari 2012 @ 18:29:45 #90
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_107639670
quote:
0s.gif Op zondag 5 februari 2012 18:27 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Geen werk hebben en leven van geld wat door anderen opgebracht wordt en niet zelf gespaard is?
Pensionados, scholieren, studenten, huivrouwen?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_107639785
quote:
1s.gif Op zondag 5 februari 2012 18:24 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Wat is je definitie van werkloos?
WW, bijstand, WAO, Wa-jong, werkzoekenden zonder uitkering, illegalen zonder werk, zelfstandigen zonder opdracht.

Wellicht nog veel meer dan 2 miljoen, op dit moment denk ik zelfs aan 2,5 miljoen.
  zondag 5 februari 2012 @ 18:34:03 #92
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_107639837
quote:
0s.gif Op zondag 5 februari 2012 18:32 schreef Bankfurt het volgende:

[..]

WW, bijstand, WAO, Wa-jong, werkzoekenden zonder uitkering, illegalen zonder werk, zelfstandigen zonder opdracht.

Wellicht nog veel meer dan 2 miljoen, op dit moment denk ik zelfs aan 2,5 miljoen.
Waar baseer je dat op?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_107639928
quote:
1s.gif Op zondag 5 februari 2012 18:34 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Waar baseer je dat op?
CBS en min SOZA
pi_107640678
"Het kapitaal" heeft de afgelopen jaren blijkbaar veel geld verloren, doordat men in het (recente) verleden op de verkeerde paarden gewed heeft. Om hen nieuw kapitaal te laten vergaren moet het gepeupel de komende decennia dus weer alle zeilen bijzetten, vandaar dat ons angst aangejaagd wordt met doemscenario's over vergrijzing en financiële crises. Het doel van het importeren van arbeidsmigranten is tweeledig; het bedrijfsleven krijgt minder mondige arbeidskrachten die bovendien makkelijker uit te buiten zijn en de lonen van Nederlandse arbeidskrachten komen onder druk te staan, want "voor jou tien Polen". Van de politiek hoeft men geen oplossing te verwachten; de ene helft speelt nl. onder één hoedje met bedrijfsleven en multinationals en de andere helft houdt zich stil omdat men zijn brood in en door de zieligheidsindustrie - die o.a. in het leven geroepen is voor migranten - verdient.

Braaf om de vier jaar in een stemhokje een vakje rood kleuren zal dan ook niets veranderen. De enige manier waarop verandering afgedwongen kan worden door de bevolking, is door politici op welke manier dan ook duidelijk maken dat wij - Jan modaal en Co. - nog altijd met veel meer mensen zijn en indien nodig geweld niet schuwen om verandering in bestuursorganen te bewerkstelligen. Een overheid dient nog altijd zijn volk en mag dat volk dan ook gerust schuwen indien men zich niet naar behoren van die taak kwijt...
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
  zondag 5 februari 2012 @ 19:26:08 #95
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_107641824
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2012 17:56 schreef moussie het volgende:
Wat is dit nou, de openingszet in de partij waarbij het om het afschaffen/verlagen van het minimumloon gaat?
_O-

ik verwachtte dat echt in de op te lezen!
pi_107642965
quote:
1s.gif Op zondag 5 februari 2012 18:29 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Pensionados, scholieren, studenten, huivrouwen?
Aandeelhouders?
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_107648693
quote:
0s.gif Op zondag 5 februari 2012 18:57 schreef DDDDDaaf het volgende:
"Het kapitaal" heeft de afgelopen jaren blijkbaar veel geld verloren, doordat men in het (recente) verleden op de verkeerde paarden gewed heeft. Om hen nieuw kapitaal te laten vergaren moet het gepeupel de komende decennia dus weer alle zeilen bijzetten, vandaar dat ons angst aangejaagd wordt met doemscenario's over vergrijzing en financiële crises. Het doel van het importeren van arbeidsmigranten is tweeledig; het bedrijfsleven krijgt minder mondige arbeidskrachten die bovendien makkelijker uit te buiten zijn en de lonen van Nederlandse arbeidskrachten komen onder druk te staan, want "voor jou tien Polen". Van de politiek hoeft men geen oplossing te verwachten; de ene helft speelt nl. onder één hoedje met bedrijfsleven en multinationals en de andere helft houdt zich stil omdat men zijn brood in en door de zieligheidsindustrie - die o.a. in het leven geroepen is voor migranten - verdient.

Braaf om de vier jaar in een stemhokje een vakje rood kleuren zal dan ook niets veranderen. De enige manier waarop verandering afgedwongen kan worden door de bevolking, is door politici op welke manier dan ook duidelijk maken dat wij - Jan modaal en Co. - nog altijd met veel meer mensen zijn en indien nodig geweld niet schuwen om verandering in bestuursorganen te bewerkstelligen. Een overheid dient nog altijd zijn volk en mag dat volk dan ook gerust schuwen indien men zich niet naar behoren van die taak kwijt...
Goede post. ^O^
pi_107666248
quote:
0s.gif Op zondag 5 februari 2012 19:26 schreef Life2.0 het volgende:

[..]

_O-

ik verwachtte dat echt in de op te lezen!
Tja, verkapt staat het er wel
quote:
De ondernemersorganisaties wijzen erop dat het goed is voor de productiviteit, innovatiekracht en het verdienvermogen van het Nederlandse bedrijfsleven als de juiste mensen voor de juiste plek vrij gekozen mogen worden.
Het is een zakelijke kosten-batenafweging voor een werkgever.
pleased to meet you
  † In Memoriam † maandag 6 februari 2012 @ 11:20:30 #99
341203 3-voud
50 shades of fuck you todo
pi_107666311
Sja.. triest om te constateren dat we als land niet weten hoe onze eigen bevolking een trap onder de reet te geven.
Op vrijdag 6 januari 2012 23:32 schreef remlof het volgende:
7 mei ga ik op Pim Fortuyn z'n graf pissen *G*
pi_107680760
quote:
0s.gif Op maandag 6 februari 2012 11:20 schreef 3-voud het volgende:
Sja.. triest om te constateren dat we als land niet weten hoe onze eigen bevolking een trap onder de reet te geven.
Tja een groot deel van dat volk is ook niet productief genoeg om echt wat bij te dragen aan het verbienmodel van het Nederlandse bedrijfsleven :)
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')