abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_111251527
quote:
0s.gif Op maandag 7 mei 2012 11:22 schreef Yuhina het volgende:
In posts hierboven heb ik met veel interesse de discussie over Darwin gevolgd. Zoals eerder in dit topic gemeld, ga ik van de zomer voor zo'n vijf weken naar Australië (naar m'n vriendin die daar studeert). Melbourne is ze al geweest, dus we gaan liever naar het noorden van Australië waar het in die tijd (juli-augustus) ook beter weer is. Nu had ik het volgende schema bedacht:

- ongeveer een (kleine) week Sydney
- anderhalf / twee week Darwin
- twee week Cairns-Brisbane
- Van Brisbane met vliegtuig terug naar Sydney

Waarbij we van Sydney met vliegtuig naar Darwin gaan en van Darwin met vliegtuig naar Cairns. In Darwin en Cairns huren we dan een auto voor een roadtrip.

Op deze link: http://www.australieonline.nl/reis-noordwest-australie.htm zag ik dat een roadtrip van Darwin naar Broome wel leuk is. Het probleem van Broome is dat vluchten van en naar Broome behoorlijk duur zijn. Hetzelfde geldt eigenlijk voor Uluru/Alice Springs-gedeelte waar ik op zich wel graag heen wil, maar per vliegtuig gewoon wel erg duur wordt (volgens mij is Qantas de meest betaalbare optie, dan nog zo'n 600 p.p. erheen en weer door naar Darwin).

Nu dacht ik dat het misschien ook wel een goed idee is om Darwin als vertrekpunt te nemen, vervolgens naar diverse gebieden te rijden (zoals hierboven genoemd: Nationaal park Nitmiluk, Litchfield, Kakadu, ook in de richting van Broome zie ik mooie natuurgebieden), en dan op het einde weer terug naar Darwin. Of is weer helemaal hetzelfde stuk weer terugrijden echt een afrader in Australië? Ondanks dat je anderhalve dag extra + veel benzine kwijt bent, scheelt het wel veel geld (vliegtickets twee personen + drop off kosten auto).

Alvast dank voor reacties, dankzij dit topic krijg ik steeds meer zin in mijn Australië-reis! :)
De weg van Darwin naar Broome is inderdaad heel leuk en mooi om te doen,
wat je zou kunnen doen is dan terugrijden via de asfaltweg naar Katherine om vanuit daar een vlucht ergens heen te pakken. al is dat ook bijna 1600 km zie ik net.
pi_111255927
quote:
0s.gif Op maandag 7 mei 2012 15:43 schreef attamottamotta het volgende:
Dit gaat je met dit tijdspad niet lukken en zeker niet als je niet vanaf Broome wilt vliegen. Dat stuk ga je niet terugrijden. Broome - Darwin is ca. 3/4 dagen rijden en dan stop je dus nergens. Tevens hangt het ook nog eens van het seizoen af, de wegen kunnen daar overstromen. Tevens is de leukste route in dat gebied de Gibb River Road, die ook alleen maar met een 4WD te doen is. (Dit is ook de route die een tijdje terug op BNN travel gereden werd...)

Ik zou als ik jou was vliegen op Darwin, van Darwin naar Adelaide rijden en daar alle leuke dingen meepakken, inclusief Ayers Rock / Katherine / Litchfield / Kakadu. Je kunt het uiteraard ook in omgekeerde volgorde doen, vervolgens de auto inleveren in Adelaide / Darwin. Daarna vliegen van Adelaide / Darwin naar de Oostkust en daar de dingen doen die je wilt doen. Mag ik vragen wat daar je plannen zijn?
Hmm, via Google Maps zie ik dat het zo'n 2.000 km. is van Darwin naar Broome. Misschien kunnen we ook de helft van de route doen, en dan teruggaan. Je suggestie Darwin - Adelaide had ik zelf nog niet eens over nagedacht, maar als ik op de kaart kijk lijkt het stuk Darwin - Alice Springs en in iets mindere mate Alice Springs - Adelaide mij niet bijster interessant... en het is bij elkaar ook 3.000 km. Niettemin zal ik nog eens bij m'n vriendin navragen of dit haar wat lijkt.

De route Cairns - Brisbane kwam m'n vriendin ook mee, zij had gehoord van Australiërs dat dit een hele mooie route is, met mooie stranden en natuurlijk het Great Barrier Reef. Deze route zou in anderhalve / twee week wel te doen moeten zijn. Verder heb ik nog niet echt gekeken welke dingen we echt nog meer zouden moeten zien op deze route, behalve dan wat op australieonline.nl staat. Op dit moment zijn onze plannen nog volledig te wijzigen, dus sta zeker open voor suggesties :) thanks!
pi_111259171
Degene die naar Darwin gaan, vergeet geen pizza daar te eten in een bepaalde tent. Onvergetelijk (weet alleen de naam van de tent niet meer ;( )
  maandag 7 mei 2012 @ 21:06:43 #104
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_111263810
quote:
7s.gif Op maandag 7 mei 2012 19:36 schreef Travel. het volgende:
Degene die naar Darwin gaan, vergeet geen pizza daar te eten in een bepaalde tent. Onvergetelijk (weet alleen de naam van de tent niet meer ;( )
Nu is Darwin niet al te groot, maar nu ook weer niet zo klein dat er maar één pizza tent is. Het leukst blijft toch de BBQ al dan niet met medereizigers.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_111269094
quote:
0s.gif Op maandag 7 mei 2012 18:05 schreef Yuhina het volgende:

[..]

Hmm, via Google Maps zie ik dat het zo'n 2.000 km. is van Darwin naar Broome. Misschien kunnen we ook de helft van de route doen, en dan teruggaan. Je suggestie Darwin - Adelaide had ik zelf nog niet eens over nagedacht, maar als ik op de kaart kijk lijkt het stuk Darwin - Alice Springs en in iets mindere mate Alice Springs - Adelaide mij niet bijster interessant... en het is bij elkaar ook 3.000 km. Niettemin zal ik nog eens bij m'n vriendin navragen of dit haar wat lijkt.

De route Cairns - Brisbane kwam m'n vriendin ook mee, zij had gehoord van Australiërs dat dit een hele mooie route is, met mooie stranden en natuurlijk het Great Barrier Reef. Deze route zou in anderhalve / twee week wel te doen moeten zijn. Verder heb ik nog niet echt gekeken welke dingen we echt nog meer zouden moeten zien op deze route, behalve dan wat op australieonline.nl staat. Op dit moment zijn onze plannen nog volledig te wijzigen, dus sta zeker open voor suggesties :) thanks!
Ik ben het wel met je eens dat ook daar een 'minder stuk' in zit, maar ik denk dat je keuzes moet maken. Broome is mooi en de 4WD (gibb river road) route ook. Dan heb je daarna nog genoeg te zien richting Katherine / Litchfield / Kakadu / Darwin. Dan heb je een stuk in het midden, genaamd Ayers Rock wat de moeite waard is, maar dan wordt het minder. Alice Springs - Adelaide is minder maar Alice Springs - Newcastle (Oostkust) ook. Zeker als je maar 5 weken hebt.....

Het punt is dat je een keus moet maken met dingen die je echt wilt zien en dingen die minder belangrijk zijn. Ik ben in een half jaar rondgereden, dus de complete #1 highway Sydney - Sydney klokje rond. Ik vind de westkant van Australie mooier dan de oostkant. Ik zou op Perth vliegen en vanaf Perth een auto huren en de route Perth - Darwin doen. Vervolgens vliegen op Ayers Rock en weer terug via de oostkust. Er zijn zoveel alternatieven te verzinnen, maar ze zijn allemaal afhankelijk van je tijd en je prioriteiten...
pi_111271085
quote:
0s.gif Op maandag 7 mei 2012 22:31 schreef attamottamotta het volgende:

[..]

Ik ben het wel met je eens dat ook daar een 'minder stuk' in zit, maar ik denk dat je keuzes moet maken. Broome is mooi en de 4WD (gibb river road) route ook. Dan heb je daarna nog genoeg te zien richting Katherine / Litchfield / Kakadu / Darwin. Dan heb je een stuk in het midden, genaamd Ayers Rock wat de moeite waard is, maar dan wordt het minder. Alice Springs - Adelaide is minder maar Alice Springs - Newcastle (Oostkust) ook. Zeker als je maar 5 weken hebt.....

Het punt is dat je een keus moet maken met dingen die je echt wilt zien en dingen die minder belangrijk zijn. Ik ben in een half jaar rondgereden, dus de complete #1 highway Sydney - Sydney klokje rond. Ik vind de westkant van Australie mooier dan de oostkant. Ik zou op Perth vliegen en vanaf Perth een auto huren en de route Perth - Darwin doen. Vervolgens vliegen op Ayers Rock en weer terug via de oostkust. Er zijn zoveel alternatieven te verzinnen, maar ze zijn allemaal afhankelijk van je tijd en je prioriteiten...
Wauw, nee helaas hebben we niet de luxe om de complete highway #1 te doen :D

Ik denk dat ik juist geen prioriteiten stel als we Perth - Darwin doen, Ayers Rock en ook nog wat van de oostkust. Volgens mij gaat dat niet lukken in vijf week. Ik heb inderdaad hele enthousiaste verhalen gehoord over de oostkust, ook dat het veel mooier is dan de westkust. Maar ja, het Great Barrier Reef wil je ook niet missen, en wat relaxed op stranden is ook niet weg. Vandaar de keuze om ook anderhalf week voor de oostkust uit te trekken. Bovendien was ook een belangrijke overweging dat het weer in Noord-Australië over het algemeen beter is dan meer naar onderen (vanaf Perth) in de periode juli-augustus.

Katherine / Litchfield en Kakadu liggen nog redelijk in de buurt van Darwin. Die Gibb River Road ligt (als ik het goed zie op google maps) 1000 km. van Darwin en dan ben je op de helft richting Broome. Dus dat lijkt me allemaal nog wel goed te doen met de auto (en desnoods boeken we alsnog wel die dure vliegtickets vanuit Broome). Mochten we niet toekomen aan Perth - Broome/Darwin, zal ik ongetwijfeld nog wel een keer terugkomen voor die route ^O^
pi_111273251
Vergeet niet dat je op de Gibb River Road eigenlijk niet harder dan 60 per uur zou moeten rijden om je banden/auto te sparen. Daarnaast heb je om de zoveel tijd weer een mooie bezienswaardigheid, dus het schiet niet op. Ook gaat het tegen een uur of 5 schemeren en is het om half 6 donker. Dan kan je echt niet meer rijden, tenzij je het leuk vindt om non stop dieren voor je auto te hebben.
Ik heb 1x op een offroad track in het donker gereden, mijn kaart miste even 200km weg. na een half uur heb ik het opgegeven en mijn auto langs de weg gezet en maar gaan slapen.

Daarnaast is juist het stuk Adelaide - Alice Springs prachtig, maar je moet dan wel door de outback, en niet de asfaltweg pakken. En de Australische winter is daar een perfecte tijd voor. Overdag 18 tot 23 graden, s'nachts 4 tot 6 graden, heerlijk.
pi_111382973
quote:
0s.gif Op maandag 7 mei 2012 23:57 schreef Soohr het volgende:

Daarnaast is juist het stuk Adelaide - Alice Springs prachtig, maar je moet dan wel door de outback, en niet de asfaltweg pakken. En de Australische winter is daar een perfecte tijd voor. Overdag 18 tot 23 graden, s'nachts 4 tot 6 graden, heerlijk.
Ik heb flink op internet gezocht, en BNN 3 op reis gekeken, en beide tochten schijnen prachtig te zijn. Maar ik denk dat ik nu toch een lichte voorkeur heb voor Adelaide - Darwin. Ik zal nu eens gaan zoeken naar wat meer specifieke reisschema's voor deze roadtrip. Bedankt voor deze suggestie! Ik hou me nog steeds aanbevolen voor tips voor deze roadtrip, en zal na afloop zeker even een verslagje + foto's van onze trip in dit topic neerzetten ^O^

Een 4WD heb ik overigens gevonden voor zo'n 1400 dollar voor 14 dagen. Iemand misschien nog tips wat betreft goedkope verhuurmaatschappijen (vanaf Adelaide naar Darwin, maar ook Cairns - Brisbane)? Mijn vriendin studeert nu dus in Sydney, en zou naar goedkope auto's kunnen kijken (om te kopen), maar huur heeft mijn voorkeur om gezeik met autopech zoveel mogelijk te voorkomen en omdat we geen tijd hebben zo'n auto nog weer te verkopen.
pi_111411575
En als je toch dat stuk gaat doen: verplicht slapen in een swag!
Ik heb nog nooit zo geweldig geslapen, recht onder de sterren!
Upon initial contact with ScareFreak
I had envisioned him to be an ill-mannered and psychologically unstable man
  vrijdag 11 mei 2012 @ 10:47:23 #110
91039 mstx
2x1/2 = 1/2 x 1/2
pi_111411662
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 mei 2012 10:44 schreef scarefreak het volgende:
En als je toch dat stuk gaat doen: verplicht slapen in een swag!
Ik heb nog nooit zo geweldig geslapen, recht onder de sterren!
Dat is heerlijk ja _O_
Op donderdag 2 juli 2009 22:41 schreef RTB het volgende:
als ik elk rap"liedje" een kans moest geven was ik aan het eind van dit millennium nog bezig met het tempo waarin die kotshoop uitgebraakt wordt.
👾
  vrijdag 11 mei 2012 @ 10:49:37 #111
164283 Luco
Buongiorno!
pi_111411725
Mijn swag ervaring is een stuk minder :'). Eerste nacht regende het dus we lagen onder een afdak. Helaas waren daar ook meerdere ingangen naar mierennesten, met als gevolg dat zo'n beejte niemand fatsoenlijk heeft kunnen slapen doordat die mieren in KILL AND ATTACK mode zaten.
Volgende nacht sliepen we op dat kampterrein bij Uluru waardoor er nog redelijk wat lichtvervuiling was. Daarnaast was ik zo kapot dat ik direct in slaap viel.
Ma come piove bene su'gli <a href="http://www.youtube.com/watch?v=Tj9IIfOuYt0" rel="nofollow" target="_blank">impermeabili</a>
pi_111414247
Ipv een swag (moest even opzoeken wat het was) hadden wij een tentje die je zo kon uitvouwen die alleen maar uit gaas bestond,

wel veilig tegen insecten, maar wel de vrijheid van het slapen in de openlucht.
tegen de regen hebben we 4 tentstokken en een tentzeil gekocht later.
pi_111448961
Ik verlaat vandaag met pijn in m'n hart Brisbane, wat een toffe stad O+
Cairns en Moreton Island waren ook geweldig.
pi_113110815
Iemand weleens zwart gewerkt in Australie? Ik hoorde dat wanneer je gepakt werd je niet meteen het land uitgezet wordt maar je een datum krijgt wanneer je het land kan verlaten. En dat je ook gewoon het land dan niet kan verlaten. Wat zijn de consequenties?

Een geld boete lijkt me minder. Een paar jaar australie niet in mogen kom je nog wel overheen.
  woensdag 20 juni 2012 @ 04:47:16 #115
351378 OzBunyip
King of the mountain
pi_113129342
Waarom zou je überhaupt zwart willen werken? Zorg dan gewoon voor het juiste visum.
pi_113152282
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juni 2012 04:47 schreef OzBunyip het volgende:
Waarom zou je überhaupt zwart willen werken? Zorg dan gewoon voor het juiste visum.
Ben inmiddels 30 en duurd nog wel een jaartje voordat ik op pad ben
  donderdag 21 juni 2012 @ 04:13:28 #117
351378 OzBunyip
King of the mountain
pi_113175520
Voor zover ik weet kun je nu een Working Holiday visum aanvragen, als je het maar aanvraagt voor je 31 bent. Kijk eens op immi.gov.au voor de kleine lettertjes. Ze zijn daar echt niet blij met mensen die de regels van hun visum overtreden dus je kunt beter zorgen dat je legit werkt.
  donderdag 21 juni 2012 @ 04:44:58 #118
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_113175555
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juni 2012 04:47 schreef OzBunyip het volgende:
dit dus...en maar klagen als er een Pool of Roemeen in Nederland zwart werkt.
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
pi_113175608
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2012 19:53 schreef Bombshell het volgende:
Iemand weleens zwart gewerkt in Australie? Ik hoorde dat wanneer je gepakt werd je niet meteen het land uitgezet wordt maar je een datum krijgt wanneer je het land kan verlaten. En dat je ook gewoon het land dan niet kan verlaten. Wat zijn de consequenties?
De verraders slapen niet. Je werkgever krijgt een flinke boete en draait eventueel de gevangenis in. Jij krijgt een paar overnachtingen in Villawood, een enkeltje terug naar huis, eventueel een boete, en het vriendelijke verzoek de komende jaren vooral weg te blijven. En ja, ieder jaar worden duizenden mensen het land uitgeknikkerd die hun visum restricties negeren.

Laat je even weten wanneer de aflevering van Border Security met jou in de hoofdrol op tv komt?
pi_113200801
Ach je moet af en toe gewoon een regeltje kunnen overtreden. Ik hoorde het verhaal dat als je illegaal werkt en je gepakt wordt je voor een bepaalde datum het land uitmoet en je hier zelf voor moet zorgen. Dus niet dat ze je meenemen naar een soort kamp waar je vast gehouden wordt.
  donderdag 21 juni 2012 @ 19:57:14 #121
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_113202823
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juni 2012 19:15 schreef Bombshell het volgende:
Ach je moet af en toe gewoon een regeltje kunnen overtreden. Ik hoorde het verhaal dat als je illegaal werkt en je gepakt wordt je voor een bepaalde datum het land uitmoet en je hier zelf voor moet zorgen. Dus niet dat ze je meenemen naar een soort kamp waar je vast gehouden wordt.
Zwartwerken is niet verstandig, ook in Australië zijn voldoende visum mogelijkheden waarop het wel wordt toegestaan om daar te gaan werken, als je daar niet aan kan of wil voldoen is de vraag of ze wel op je zitten te wachten in Australië, ook in de fruitteelt, seizoenswerk, is het mogelijk een (tijdelijk) werkvisa te verkrijgen.

Of je direct wordt gedeporteerd, vastgezet of dat je op een latere datum Australië mag verlaten hangt helemaal van de situatie af waarin de persoon wordt aangehouden, gezien een proces een tijdje kan duren kan het inderdaad zijn dat je niet direct weg hoeft, zeker als je zelf kunt aantonen dat je voldoende financiële middelen hebt.
Maar ik zou er maar niet teveel op rekenen, over het algemeen wordt iemand bij voorkeur zo snel mogelijk het land uitgezet, tenzij er een belangrijke reden is, bijvoorbeeld als getuige voor de rechtszaak, alleen dan zijn er wat mogelijkheden.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_113203263
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juni 2012 19:57 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Zwartwerken is niet verstandig, ook in Australië zijn voldoende visum mogelijkheden waarop het wel wordt toegestaan om daar te gaan werken, als je daar niet aan kan of wil voldoen is de vraag of ze wel op je zitten te wachten in Australië, ook in de fruitteelt, seizoenswerk, is het mogelijk een (tijdelijk) werkvisa te verkrijgen.

Of je direct wordt gedeporteerd, vastgezet of dat je op een latere datum Australië mag verlaten hangt helemaal van de situatie af waarin de persoon wordt aangehouden, gezien een proces een tijdje kan duren kan het inderdaad zijn dat je niet direct weg hoeft, zeker als je zelf kunt aantonen dat je voldoende financiële middelen hebt.
Maar ik zou er maar niet teveel op rekenen, over het algemeen wordt iemand bij voorkeur zo snel mogelijk het land uitgezet, tenzij er een belangrijke reden is, bijvoorbeeld als getuige voor de rechtszaak, alleen dan zijn er wat mogelijkheden.
Jah oke maar die werkvisa zijn leeftijdsgebonden of vergis ik me nu.
  donderdag 21 juni 2012 @ 20:31:46 #123
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_113205003
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juni 2012 20:04 schreef Bombshell het volgende:

[..]

Jah oke maar die werkvisa zijn leeftijdsgebonden of vergis ik me nu.
Niet alle werkvisa als je aan bepaalde kwalificaties voldoet, het WHV is inderdaad wel leeftijdsgebonden, maar er is een gebrek aan bepaalde krachten waar ze je graag een werkvisum voor verlenen, maar dan moet je wel een bepaalde skill hebben.
Daarnaast zijn er volgens mij ook mogelijkheden in de seizoensarbeid in bepaalde regio's want in het oogstseizoen is er altijd een tekort aan (legale) arbeidskrachten.

http://www.immi.gov.au/skilled/

Kan je e.e.a. opzoeken. Echter je moet geen legaal werk willen zoeken als medewerker in een winkel of eenvoudig kantoorbaantje, daarvoor zijn inderdaad geen visa te verkrijgen, maar illegaal zal een werkgever je niet graag in dienst willen hebben door de hoge boetes.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_113209836
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juni 2012 20:31 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Niet alle werkvisa als je aan bepaalde kwalificaties voldoet, het WHV is inderdaad wel leeftijdsgebonden, maar er is een gebrek aan bepaalde krachten waar ze je graag een werkvisum voor verlenen, maar dan moet je wel een bepaalde skill hebben.
Daarnaast zijn er volgens mij ook mogelijkheden in de seizoensarbeid in bepaalde regio's want in het oogstseizoen is er altijd een tekort aan (legale) arbeidskrachten.

http://www.immi.gov.au/skilled/

Kan je e.e.a. opzoeken. Echter je moet geen legaal werk willen zoeken als medewerker in een winkel of eenvoudig kantoorbaantje, daarvoor zijn inderdaad geen visa te verkrijgen, maar illegaal zal een werkgever je niet graag in dienst willen hebben door de hoge boetes.
Ok tnx voor de info :)
pi_113222120
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juni 2012 19:15 schreef Bombshell het volgende:
Iedere staat heeft een detentiecentrum waar genoeg mensen hun uitzetting "mogen" afwachten. Sinds 2009 of zo is het niet meer verplicht iedereen vast te zetten, maar afhankelijk van de ernst van de zaak en in hoeverre je meewerkt is een verblijf in zo'n centrum helemaal niet uit te sluiten. En die uitzetting kan weleens sneller gebeuren dan jij denkt: denk aan dagen. Ik zou het risico niet nemen, er wordt genoeg gecontroleerd en vaak zat mensen eruit geknikkerd. Rommelen met visa houden ze hier niet van.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')