abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 5 april 2012 @ 04:16:44 #76
213380 Corkscrew
Turkenkrekker
pi_109926898
quote:
0s.gif Op zondag 25 maart 2012 12:13 schreef koekjestrommel1 het volgende:
Je kan bij sommige bedrijven in aus wel huren als je onder de 21 bent. Huur zal met een tientje ofzo per dag omhoog gaan, maar geen gekut met kapotte auto's. En werk vinden in Queensland valt momenteel tegen. Voor auto ben je minimaal 1200 dollar kwijt en dan heb je een kutbak die na 500 km uit elkaar valt, als je er nog 1000 instopt dan heb je de kans dat je wat beters koopt maar ook dat zal niet al te veel soeps zijn.

Voor autos moet je op gumtree.com.au, of op ebay.com.au (alleen in de grote steden) zijn.
Het is ook wel een idee om eens wat verder te kijken dan de backpackerauto's (want dat zijn vaak inderdaad rammelbakken). Locals kunnen best nog wel eens een degelijke auto voor een goede prijs te koop zetten. Kijk bijv. eens in de kranten of de advertentiebladen (zoals de Quokka in Perth).
Wie dit leest is alfabeet.
pi_109954322
Zucht, alweer bijna 3 jaar geleden dat ik terug kwam van mijn jaar Australie... Denk er nog altijd bijna elke dag aan, maar begin het de laatste tijd steeds meer te missen -O-

Frustrerend, omdat ik sowieso de komende jaren geen mogelijk zie om er eens terug te keren...

Ooit, hopelijk ooit, emigreren... Maar dat zal heel erg lastig worden...
pi_109954524
quote:
0s.gif Op donderdag 5 april 2012 20:26 schreef Mister_Bojangles het volgende:
Zucht, alweer bijna 3 jaar geleden dat ik terug kwam van mijn jaar Australie... Denk er nog altijd bijna elke dag aan, maar begin het de laatste tijd steeds meer te missen -O-

Frustrerend, omdat ik sowieso de komende jaren geen mogelijk zie om er eens terug te keren...

Ooit, hopelijk ooit, emigreren... Maar dat zal heel erg lastig worden...
Erg he haha ben ook weer begonnen met sparen.. hoop over een jaar, anderhalf jaar weer op pad te gaan.
pi_109958670
quote:
0s.gif Op maandag 2 april 2012 10:26 schreef Soohr het volgende:
Even een uitlegje erbij waarom Alice Springs naar Darwin af te raden is in een korte reisperiode,
het stuk tussen Alice Springs en Katherine is een enorm saaie rechte weg waar je 3 dagen over doet,

De omgeving van Katherine is wel mooi, http://nl.wikipedia.org/wiki/Nationaal_park_Nitmiluk
hier kan je fijn kanoën.
maar daarna is er weer saaiigheid totdat je bij http://www.litchfieldnationalpark.com/ komt. welke echt wel heel mooi is.
Thanks voor de tip! We hebben nog helemaal niets gepland, maar ik vind het erg moeilijk om te kiezen naar welk gebied we willen gaan. We zijn er ruim een maand en we kunnen natuurlijk niet alles zien. Het wordt dus kiezen ;) Ik neem je tip zeker mee!

Ook de tip om te informeren bij verhuurbedrijven ter plekke om een auto ergens heen te brengen klinkt goed! Mijn vriendin studeert er namelijk al en ik kom haar op het laatst opzoeken. Misschien dat zij hier en daar al kan informeren of er iets komt rond die tijd.
pi_109961692
Uberhaupt vind ik Darwin niet echt de tijd waard als je maar een maand in Australie bent eerlijk gezegd..
  vrijdag 6 april 2012 @ 00:01:58 #81
164283 Luco
Buongiorno!
pi_109965991
quote:
0s.gif Op donderdag 5 april 2012 22:31 schreef Mister_Bojangles het volgende:
Uberhaupt vind ik Darwin niet echt de tijd waard als je maar een maand in Australie bent eerlijk gezegd..
Al is Litchfield natuurlijk mooi, net als Kakadu. Maar ga dan richting Cairns en werk jezelf naar beneden naar Brisbane in 2 weken. Vlieg dan naar Sydney, doe dat een paar dagen, ga door naar Alice Springs (Uluru) en doe Melbourne als laatste (of draai Sydney en Melbourne om)
Ma come piove bene su'gli <a href="http://www.youtube.com/watch?v=Tj9IIfOuYt0" rel="nofollow" target="_blank">impermeabili</a>
pi_109966367
quote:
0s.gif Op donderdag 5 april 2012 20:29 schreef Bombshell het volgende:

[..]

Erg he haha ben ook weer begonnen met sparen.. hoop over een jaar, anderhalf jaar weer op pad te gaan.
Nice hoe doe je dat met je woning of woon je nog thuis? Ik zou ook wel een jaar willen gaan maar wil m'n appartement niet kwijt.
  vrijdag 6 april 2012 @ 19:08:53 #83
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_109993031
quote:
0s.gif Op donderdag 5 april 2012 22:31 schreef Mister_Bojangles het volgende:
Mwah, Darwin opzich zelf misschien niet, maar ik ben wel eens een keer slechts een 5 dagen naar OZ geweest, en uitsluitend in de regio Darwin, dat beviel prima.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_109994726
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 april 2012 00:13 schreef Arthur_Spooner het volgende:

[..]

Nice hoe doe je dat met je woning of woon je nog thuis? Ik zou ook wel een jaar willen gaan maar wil m'n appartement niet kwijt.
Heb hem de eerste keer dat ik wegging doorverhuurd voor een paar maanden. Als ik nu ga wil ik voor een jaar gaan, denk dat ik dan gewoon de huur opzeg en mn spullen ergens opsla.
pi_110141014
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 april 2012 19:08 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Mwah, Darwin opzich zelf misschien niet, maar ik ben wel eens een keer slechts een 5 dagen naar OZ geweest, en uitsluitend in de regio Darwin, dat beviel prima.
Natuurlijk, de omgeving is alsnog prachtig, maar als ik random een plaats in Aus moest kiezen, dan had ik niet darwin en omstreken uitgkozen..

Nog wel altijd spijt dat ik destijds met mijn reis samen met mijn reisgenoot eigenlijk veel te snel de outback, NT, kakadu, etc door zijn gescheurd... Geloof dat we 6 dagen in totaal bezig zijn geweest om via Alice Springs, naar darwin, via Threeways, mount isa naar cairns te gaan.. Iig. echt in een bloedvaart..

Door alle verhalen was de nieuwsgierigheid naar de Oostkust iets te groot geworden, waardoor we dat stuk een beetje afgeraffeld hebben. Achteraf eeuwig zonde, want grote delen van de oostkust is gewoon een uit de kluiten gewassen costa del sol ( Ookal zijn er ook sublieme stukken natuurlijk O+ )

6 Weken in cairns geweest bijvoorbeeld, absoluut overbodig }:|
  vrijdag 13 april 2012 @ 12:37:19 #86
104647 JanKort
Je mammie!
pi_110272428
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2012 12:09 schreef RobHoi het volgende:
Al 5 maand terug :-(

Zijn bijna 4 weken in Australie geweest. Weekje in Sydney, bijna 2 weken rondgetrokken in een campervan (naar het noorden tot aan Rockhampton), en een weekje bij familie in de buurt van Melbourne.
Idem :-(

En 6 weken in Cairns :( :( :( shiiiit, blij dat ik daar maar 2 dgn ben geweest. Meest oninteressante wat ik in 6 weken gezien heb. Moest er mn camper inleveren en vlucht naar Sydney halen.

[ Bericht 27% gewijzigd door JanKort op 13-04-2012 12:45:56 ]
Facet!
pi_110307016
De stad cairns zelf is inderdaad niet veel, maar het is een uitstekende uitvalsbasis voor dagtrips in de omgeving.
pi_110307529
Cairns is retegoedkoop voor backpackers though, hostels voor 12 dollars per nacht, pints voor 3.5 dollar en 1.2 liter jugs voor 7 dollar, mits je de happy hours een beetje weet. Verder niet echt een bijzondere stad, al zit ik er nu al 2 weken.
pi_110313286
De woolshed bar ! :p
pi_110313381
Hoe zit het met de werkgelegenheid in Oz op dit moment?
pi_110387093
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 april 2012 14:12 schreef Bombshell het volgende:
Hoe zit het met de werkgelegenheid in Oz op dit moment?
Denk dat het elk jaar moeilijker is om werk te vinden maar als je goed zoek is er nog genoeg werk. Helemaal als je niet te veel eisen stelt. Het is iedergeval 10x beter dan werk vinden in NL.

Even een vraag. Ik zit te onderzoeken hoe het 2e Working Holiday Visa te werk gaat en op deze een site staat: "Sinds 1 november 2005 kan elke Australiëliefhebber zijn hart ophalen want je kunt dan je tweede (!) Working Holiday visum aanvragen. Tot nu toe was het zo dat je dit visum maar één keer in je leven kreeg maar de goden zijn ons goed gezind. Je moet dan wel eerst drie maanden seizoenswerk hebben gedaan in regionaal Australië. De definities van seizoenswerk en meer informatie zijn te vinden op de website van de immigratiedienst. "

Mijn vraag is: Hoe controleert de immigratiedienst van Australië of je 3 maanden seizoenswerk heb gedaan? Bellen ze het bedrijf op waar je hebt gewerkt ofso?
  maandag 16 april 2012 @ 10:37:48 #92
164283 Luco
Buongiorno!
pi_110387253
Bedrijf zal formulieren voor je invullen en die moet je met je aanvraag meesturen lijkt me?
Ma come piove bene su'gli <a href="http://www.youtube.com/watch?v=Tj9IIfOuYt0" rel="nofollow" target="_blank">impermeabili</a>
  maandag 16 april 2012 @ 12:40:53 #93
351378 OzBunyip
King of the mountain
pi_110391160
quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2012 10:37 schreef Luco het volgende:
Bedrijf zal formulieren voor je invullen en die moet je met je aanvraag meesturen lijkt me?
Klopt.
pi_110662323
Ah oke, thnx.

nog een vraagje.

Wat is volgens jullie beter om je tax terug te vragen, als je weer naar Nl gaat, via een bureau of gewoon zelf aanvragen? En als je vind dat het via een bureau beter is wil je dan erbij zeggen welk bureau goed is?

THNX
pi_110662557
Zelf aanvragen. Kan online en is ongelooflijk eenvoudig (aannemende dat je geen rare aftrekposten/bijtellingen hebt maar het meer een kwestie van loon en al betaalde belasting).
pi_110662577
Dat dus. Ik ga het ook zelf doen.
Vergeet je superannuation ook niet he!
pi_110665974
Thnx. Superannuation kan je toch pas na 12 maanden(zo iets staat me bij kan ook een ander tijdsbestek zijn) na vertrek aanvragen?
pi_111241300
In posts hierboven heb ik met veel interesse de discussie over Darwin gevolgd. Zoals eerder in dit topic gemeld, ga ik van de zomer voor zo'n vijf weken naar Australië (naar m'n vriendin die daar studeert). Melbourne is ze al geweest, dus we gaan liever naar het noorden van Australië waar het in die tijd (juli-augustus) ook beter weer is. Nu had ik het volgende schema bedacht:

- ongeveer een (kleine) week Sydney
- anderhalf / twee week Darwin
- twee week Cairns-Brisbane
- Van Brisbane met vliegtuig terug naar Sydney

Waarbij we van Sydney met vliegtuig naar Darwin gaan en van Darwin met vliegtuig naar Cairns. In Darwin en Cairns huren we dan een auto voor een roadtrip.

Op deze link: http://www.australieonline.nl/reis-noordwest-australie.htm zag ik dat een roadtrip van Darwin naar Broome wel leuk is. Het probleem van Broome is dat vluchten van en naar Broome behoorlijk duur zijn. Hetzelfde geldt eigenlijk voor Uluru/Alice Springs-gedeelte waar ik op zich wel graag heen wil, maar per vliegtuig gewoon wel erg duur wordt (volgens mij is Qantas de meest betaalbare optie, dan nog zo'n 600 p.p. erheen en weer door naar Darwin).

Nu dacht ik dat het misschien ook wel een goed idee is om Darwin als vertrekpunt te nemen, vervolgens naar diverse gebieden te rijden (zoals hierboven genoemd: Nationaal park Nitmiluk, Litchfield, Kakadu, ook in de richting van Broome zie ik mooie natuurgebieden), en dan op het einde weer terug naar Darwin. Of is weer helemaal hetzelfde stuk weer terugrijden echt een afrader in Australië? Ondanks dat je anderhalve dag extra + veel benzine kwijt bent, scheelt het wel veel geld (vliegtickets twee personen + drop off kosten auto).

Alvast dank voor reacties, dankzij dit topic krijg ik steeds meer zin in mijn Australië-reis! :)

[ Bericht 1% gewijzigd door Yuhina op 07-05-2012 11:28:29 ]
pi_111250743
Dit gaat je met dit tijdspad niet lukken en zeker niet als je niet vanaf Broome wilt vliegen. Dat stuk ga je niet terugrijden. Broome - Darwin is ca. 3/4 dagen rijden en dan stop je dus nergens. Tevens hangt het ook nog eens van het seizoen af, de wegen kunnen daar overstromen. Tevens is de leukste route in dat gebied de Gibb River Road, die ook alleen maar met een 4WD te doen is. (Dit is ook de route die een tijdje terug op BNN travel gereden werd...)

Ik zou als ik jou was vliegen op Darwin, van Darwin naar Adelaide rijden en daar alle leuke dingen meepakken, inclusief Ayers Rock / Katherine / Litchfield / Kakadu. Je kunt het uiteraard ook in omgekeerde volgorde doen, vervolgens de auto inleveren in Adelaide / Darwin. Daarna vliegen van Adelaide / Darwin naar de Oostkust en daar de dingen doen die je wilt doen. Mag ik vragen wat daar je plannen zijn?
  maandag 7 mei 2012 @ 15:46:46 #100
164283 Luco
Buongiorno!
pi_111250880

The Ghan _O_

Wat tof vond ik dat zeg. Van Darwin naar Alice Springs midden in een onweersbui gereden door de outback. Machtig mooi dat :D.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')