abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_108322753
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2012 17:46 schreef Bombshell het volgende:
Klinkt toch niet slecht 18 dollar per uur. Hoeveel is dat in euro's?
Het is zeker niet slecht voor ongeschoold werk, je komt dan bruto uit op zo'n 14 euro per uur, gaat dan natuurlijk belasting vanaf, maar dat kan je (voor een deel) terugvragen als je niet teveel verdiend.

Wel is het leven in Australie niet echt heel goedkoop te noemen, zeker niet als je wel van een alcoholische versnapering houdt, en backpackeraccomodatie is dan wel goedkoop, dat is maar relatief gezien je niet echt een eigen plek hebt, en als je gaat doorrekenen dit eigenlijk best duur is.

Voor mij ook een reden om vooraf in Nederland toendertijd veel te verdienen voor vertrek, zoveel dat het werken daar niet nodig was, wat ik toen ook bijna niet gedaan hebt, wel is opzich alleen het rondreizen op een gegeven ogenblik wel saai, je wilt toch ook wel weer een beetje structuur. Maar iedereen moet zelf de afweging maken, in Nederland kan ik met niet fysieke arbeid veel meer verdienen dan een beetje mango's van een struik afrukken midden in de hete Australische zon.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_108326023
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2012 21:47 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Het is zeker niet slecht voor ongeschoold werk, je komt dan bruto uit op zo'n 14 euro per uur, gaat dan natuurlijk belasting vanaf, maar dat kan je (voor een deel) terugvragen als je niet teveel verdiend.

Wel is het leven in Australie niet echt heel goedkoop te noemen, zeker niet als je wel van een alcoholische versnapering houdt, en backpackeraccomodatie is dan wel goedkoop, dat is maar relatief gezien je niet echt een eigen plek hebt, en als je gaat doorrekenen dit eigenlijk best duur is.

Voor mij ook een reden om vooraf in Nederland toendertijd veel te verdienen voor vertrek, zoveel dat het werken daar niet nodig was, wat ik toen ook bijna niet gedaan hebt, wel is opzich alleen het rondreizen op een gegeven ogenblik wel saai, je wilt toch ook wel weer een beetje structuur. Maar iedereen moet zelf de afweging maken, in Nederland kan ik met niet fysieke arbeid veel meer verdienen dan een beetje mango's van een struik afrukken midden in de hete Australische zon.
Ja idd als je langere tijd reist kan werken wel fijn zijn om wat structuur te krijgen. Het reizen zal je daarna alleen maar meer waarderen. Maar voor ongeschoold werk is het zeker niet slecht.
pi_108334959
in NL verdiende ik 4.5 euro per uur. Voor mensen zonder fatsoenlijke opleiding is dit loon prima. Alleen jammer dat zwaar is voor je lichaam.
pi_108345433
Ik zal wel ff vragen wat het minimum loon nou is. Toch zou ik geowon in australie werken, je kan net zo veel sparen in NL en in de weekenden ken je nog wat zien van Australie, what is the problem?
pi_108346256
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2012 22:37 schreef Bombshell het volgende:

[..]

Ja idd als je langere tijd reist kan werken wel fijn zijn om wat structuur te krijgen. Het reizen zal je daarna alleen maar meer waarderen. Maar voor ongeschoold werk is het zeker niet slecht.
Ik nam af en toe gewoon een weekje vakantie van mijn reizen,
Vooral Broome is daar heel geschikt voor.
  vrijdag 24 februari 2012 @ 21:28:36 #56
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_108363030
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2012 14:09 schreef balloetje het volgende:
Ik zal wel ff vragen wat het minimum loon nou is. Toch zou ik geowon in australie werken, je kan net zo veel sparen in NL en in de weekenden ken je nog wat zien van Australie, what is the problem?
Ligt natuurlijk ook aan de tijd dat je gaat, de bedoeling was in mijn geval in eerste instantie 1 jaar, echter voordat ik wegging was al duidelijk dat 8 a 9 maanden een stuk realistischer was omdat ik dan in September in Nederland terug kon zijn, dat was opleidingstechnisch erg handig.

Als je verder geen afspraken of idee hebt na Australie, tja dan is werken zelfs leuk, vaak ongeschoold, maar misschien daarom wel zo leuk omdat je het in Nederland niet zo snel zal gaan doen. Maar geloof me, Mango's van een struik afrukken in de warme zon is geen pretje, zeker niet als je per groot krat betaald werd, en ja, er waren wat natives die hard konden werken, maar daar behoorde ik dus niet bij...
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_109454575
Jongens, na een paar maanden op Tasmanië verbleven wil ik naar Queensland gaan om werk te zoeken. Alleen heb ik daar een auto nodig en mijn vraag is hoe en waar kan ik het beste een goedkope auto kopen? Huren is geen optie omdat ik nog geen 21 ben.

Groeten
pi_109486366
Je kan bij sommige bedrijven in aus wel huren als je onder de 21 bent. Huur zal met een tientje ofzo per dag omhoog gaan, maar geen gekut met kapotte auto's. En werk vinden in Queensland valt momenteel tegen. Voor auto ben je minimaal 1200 dollar kwijt en dan heb je een kutbak die na 500 km uit elkaar valt, als je er nog 1000 instopt dan heb je de kans dat je wat beters koopt maar ook dat zal niet al te veel soeps zijn.

Voor autos moet je op gumtree.com.au, of op ebay.com.au (alleen in de grote steden) zijn.
pi_109521769
Ben je ook werk aan het zoeken dan in Queensland? Wat voor soort werk valt tegen met vinden?
pi_109653809
Ik zit al een tijdje de Australië topics te volgen en heb nog geen goede keuze kunnen maken over de volgende zaak:

In september vertrek ik voor min. 3 maanden naar Australie. Ik wil graag meeduiken met mijn medereiziger en moet dus mijn PADI halen. Ik vind het lastig om uit te zoeken wat wijsheid is: hier in NL halen of in Australië.

Volgens mij ontlopen de prijzen elkaar niet zo (400¤ hier, 500 AUD daar). Ik denk dat de cursus hier in NL prima zal zijn, en ik kan t in de avonduren doen. Voordeel is dat ik in AUS dan gelijk aan de bak kan. Ik zal in de periode van die drie maanden dat ik overdag tijd heb echter niet vaak 5 dagen op dezelfde plek zijn, dus dat is noch een eventueel nadeel van in AUS halen.

Iemand suggestie of eigen ervaringen hiermee? Ander land nog even doen (Maleisië/curaçao ) niet echt mogelijk.
pi_109664830
Even gegoogled maar het lijkt me dat als je voor dezelfde (of een lagere) prijs als een cursus in NL een cursus in Cairns met je open water dives in het Great Barrier Reef kan doen de keuze vrij snel gemaakt zou moeten zijn (of je moet van koud water, 2 meter visibility houden en koraal haten en overmatig gekleurde vissen haten). http://www.downunderdive.com.au/divecourses/openwater
pi_109723083
Als ik jouw was zou ik het gewoon hier in Australie halen. Ik heb het zelf in Nederland gehaald en er is vrij weinig aan idd. Het voordeel is wel dat alles in het Nederlands is (weet niet hoe je Engels is?) en dat als je hier in Nederland kan duiken, dat je 'overal' kan duiken ;)

Nog even een kleine tip: ik kom net uit Springbrook N.P. en Tamborine N.P. (50km. vanaf Brisbane) en dat is echt geweldig. Grote watervallen in het regenwoud, je kunt er heerlijk hiken en de weg er naar toe is ook een lust om te rijden ^O^ Goedkope campings (5 dollar per nacht) met een bbq en vuurplaatsje maken het plaatje compleet :7
19 feb. - ? : Australie, Nieuw Zeeland en wie weet waar nog meer...
  zondag 1 april 2012 @ 13:45:01 #63
371388 burtje
Best wel zinin joh.
pi_109761156
Klinkt goed :) Ik wist niet dat je rond Brisbane ook al regenwoud hebt?

Heeft iemand hier trouwens nog tips voor leuke hostels in Sydney? Ik zoek iets waar ik de eerste paar dagen na aankomst kan blijven.. Ik vertrek namelijk komende week alleen, om voor 3 maanden rond te reizen door Aus en NZ :D Had al gehoord dat WakeUp een goed hostel is, maar er zijn er zo veel!
  zondag 1 april 2012 @ 14:19:19 #64
164283 Luco
Buongiorno!
pi_109762500
G'Day is leuk. Niet het schoonste hostel maar werken wel toffe lui. Als het gaat om Jet lag verwerken is een YHa misschien een optie. Neem je zo'n 10-nachten kaart (270$, dus 27pn) en ga je lekker in de YHA bij het Opera House zitten (waar je normaal 39pn betaalt).
Ma come piove bene su'gli <a href="http://www.youtube.com/watch?v=Tj9IIfOuYt0" rel="nofollow" target="_blank">impermeabili</a>
  zondag 1 april 2012 @ 14:19:44 #65
164283 Luco
Buongiorno!
pi_109762515
YHA Circular Quay dus
Ma come piove bene su'gli <a href="http://www.youtube.com/watch?v=Tj9IIfOuYt0" rel="nofollow" target="_blank">impermeabili</a>
  zondag 1 april 2012 @ 15:48:21 #66
371388 burtje
Best wel zinin joh.
pi_109766290
Ja die jetlag overleef ik vanzelf wel :P Ben van plan een paar dagen/weekje in Sydney blijven. En omdat ik in m'n eentje begin, vind ik het vooral belangrijk dat ik wat mede-reizigers kan ontmoeten! :)
  zondag 1 april 2012 @ 16:11:23 #67
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_109767428
quote:
0s.gif Op zondag 1 april 2012 15:48 schreef burtje het volgende:
Ja die jetlag overleef ik vanzelf wel :P Ben van plan een paar dagen/weekje in Sydney blijven. En omdat ik in m'n eentje begin, vind ik het vooral belangrijk dat ik wat mede-reizigers kan ontmoeten! :)
Dan is de YHA weer niet zo'n goed idee, ik vond die hostels vooral groot en onpersoonlijk, en zeker in Sydney niet de ideale plek om andere reizigers te ontmoeten.
Dat lukt sowieso wat beter in de kleinere plaatsen en kleinere hostels, in Sydney is er veel diversiteit aan reizigers in de hostels, terwijl in de kleinere plaatsen echt de backpackers zijn die rondtouren, daar is het veel gemakkelijker om contact te maken of bijvoorbeeld met een andere backpacker mee te toeren in een auto dezelfde richting op.

Wel is YHA erg goed in kwaliteit qua hygiëne voor de slaapzalen alsmede de goede grote en schone keukens in Sydney, veel betere dan enkele kleinere hostels.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  zondag 1 april 2012 @ 17:09:37 #68
164283 Luco
Buongiorno!
pi_109769894
Ga dan voor een wat kleiner hostel inderdaad. Ik weet dat ze bij G'Day elke week een sloot Nederlanders binnen krijgen die daar dan hun eerste week in Oz blijven. Je moet er maar zin in hebben wat dat betreft.
pi_109776271
Ga deze zomer voor het eerst naar Australië voor een maand, samen met m'n vriendin. Ik wil eigenlijk het liefst de westkust doen, bijv. van Perth naar Broome/Darwin, maar ook de oostkust of van Alice Springs naar Darwin lijken me leuk.

Wat mij echter opviel was dat als je een dergelijke trip doet met huurauto, betaal je drop-off kosten van rond de 900 dollar (dus kosten omdat je de auto niet inlevert waar je hem hebt gehuurd). Zijn er ook verhuurmaatschappijen (huurauto's) waar die drop-offkosten niet zo hoog zijn? Zou veel geld schelen.
pi_109781181
Van Alice springs naar Darwin zou ik niet doen, ga dan van gawler naar Alice springs of van katherine naar Darwin.
  maandag 2 april 2012 @ 06:57:27 #71
1238 SlamD
That's all Folks!
pi_109792638
Kijk ook even bij Nederlandse aanbieders als sunnycars (oid).

Wij zijn vanaf Darwin naar Ayer's Rock gereden, en bij veel Australische aanbieders waren er slechts 100 km per dag bij de prijs inbegrepen; alles daarboven zou iets van $0.25 per km extra zijn. Wij reden ongeveer 2700 km in 7 dagen, dus dat zou zo'n $500 extra zijn.
pi_109795482
Even een uitlegje erbij waarom Alice Springs naar Darwin af te raden is in een korte reisperiode,
het stuk tussen Alice Springs en Katherine is een enorm saaie rechte weg waar je 3 dagen over doet,

De omgeving van Katherine is wel mooi, http://nl.wikipedia.org/wiki/Nationaal_park_Nitmiluk
hier kan je fijn kanoën.
maar daarna is er weer saaiigheid totdat je bij http://www.litchfieldnationalpark.com/ komt. welke echt wel heel mooi is.
pi_109798171
Werk vinden is erg lastig hier in queensland. Ik ben nu al een paar weken opzoek, 1 keer opgelicht door iemand die werk beloofde maar niks had. Een fruitpicking job moet toch niet zo moeilijk te vinden zijn. Iemand tips? Iemand ervaring in de mining industry ? Is dat wat? Ik wil nog niet naar huis maar het geld raakt op:(
  maandag 2 april 2012 @ 19:19:19 #74
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_109815665
quote:
0s.gif Op zondag 1 april 2012 20:00 schreef Yuhina het volgende:
Ga deze zomer voor het eerst naar Australië voor een maand, samen met m'n vriendin. Ik wil eigenlijk het liefst de westkust doen, bijv. van Perth naar Broome/Darwin, maar ook de oostkust of van Alice Springs naar Darwin lijken me leuk.

Wat mij echter opviel was dat als je een dergelijke trip doet met huurauto, betaal je drop-off kosten van rond de 900 dollar (dus kosten omdat je de auto niet inlevert waar je hem hebt gehuurd). Zijn er ook verhuurmaatschappijen (huurauto's) waar die drop-offkosten niet zo hoog zijn? Zou veel geld schelen.
Tja de backpackers die de auto weer terugbrengen moeten ook betaald worden.

Serieus, wanneer je geen auto wilt kopen kan je ook informeren bij de verhuurbedrijven ter plekke of er een mogelijkheid bestaat dat er een auto naar een bepaald depot moet worden teruggebracht en dat je deze voor een prikkie kunt huren.
Dit heb ik indertijd vanaf Darwin naar Melbourne gedaan, je betaald enkele de benzine en een kleine toeslag.
Wel hebben wij toendertijd de auto één dag langer gehouden, na het modderfestijn bij Alice Springs was de auto niet meer toonbaar in Melbourne en hebben wij deze eerst moeten wassen alvorens wij deze konden inleveren, dit werd toen verrekend als 1 dag huur. (En het is maar goed ook dat deze schoongemaakt was, want anders hadden ze kunnen zien waar en hoe wij ermee gereden hadden, en dat kan nooit de bedoeling zijn van de verhuurbedrijven, maar ja, wij wisten ook niet dat de zandweg bij Alice Springs ook in een modderweg kon veranderen, volgens de LP regende het er sporadisch, nou ik heb 3 dagen regen gezien....

Wanneer je dit doet informeer wel goed naar de voorwaarden, je moet namelijk wel goed doorkachelen om de auto tijdig terug te kunnen brengen, zeker als je een kleine De-tour wilt doen.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  donderdag 5 april 2012 @ 04:06:48 #75
213380 Corkscrew
Turkenkrekker
pi_109926875
quote:
0s.gif Op maandag 2 april 2012 19:19 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Tja de backpackers die de auto weer terugbrengen moeten ook betaald worden.

Serieus, wanneer je geen auto wilt kopen kan je ook informeren bij de verhuurbedrijven ter plekke of er een mogelijkheid bestaat dat er een auto naar een bepaald depot moet worden teruggebracht en dat je deze voor een prikkie kunt huren.
Dit heb ik indertijd vanaf Darwin naar Melbourne gedaan, je betaald enkele de benzine en een kleine toeslag.
Wel hebben wij toendertijd de auto één dag langer gehouden, na het modderfestijn bij Alice Springs was de auto niet meer toonbaar in Melbourne en hebben wij deze eerst moeten wassen alvorens wij deze konden inleveren, dit werd toen verrekend als 1 dag huur. (En het is maar goed ook dat deze schoongemaakt was, want anders hadden ze kunnen zien waar en hoe wij ermee gereden hadden, en dat kan nooit de bedoeling zijn van de verhuurbedrijven, maar ja, wij wisten ook niet dat de zandweg bij Alice Springs ook in een modderweg kon veranderen, volgens de LP regende het er sporadisch, nou ik heb 3 dagen regen gezien....

Wanneer je dit doet informeer wel goed naar de voorwaarden, je moet namelijk wel goed doorkachelen om de auto tijdig terug te kunnen brengen, zeker als je een kleine De-tour wilt doen.
Dit is inderdaad een goede optie. Je kunt spotgoedkope relocations vinden op bijv. http://www.standbyrelocs.com/ . Het nadeel is wel dat je dan vrij snel de afstand moet overbruggen.

Ik ben zelf met twee andere reizigers een backpackerreisbureau in Perth binnengestapt (die vind je volop in de grote steden en toeristische hotspots) en daar konden we twee dagen later vertrekken met een prima relocation-van voor twee weken. De huur was niet veel goedkoper dan normaal, maar we hadden in elk geval geen one way fee of een kilometerlimiet. Als je een beetje flexibel bent met je reisdata en bestemming, kun je makkelijk iets vinden.

Perth-Melbourne was onze route trouwens, en zeker aan te raden: er zit van alles in, bossen, stranden, outback, bergen, toffe steden... :)
Wie dit leest is alfabeet.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')