Tsja...het gevoel van onkwetsbaarheid..quote:Op zondag 5 februari 2012 16:37 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Ja, van zo iemand mag je verwachten dat ie weet wat de gevolgen van te hard rijden zijn.
Dat het ze niet interesseert is weer wat anders.
Dat zekerquote:Op zondag 5 februari 2012 16:47 schreef Maron het volgende:
[..]
Tsja...het gevoel van onkwetsbaarheid..
Toch maar goed dan dat er ouders/ouderen zijn die blijven proberen om voor de gevaren te blijven waarschuwen..
Liever een ouwe zeur dan achteraf gezeur..
en gevonden:quote:Op zondag 5 februari 2012 16:21 schreef Rewimo het volgende:
http://www.telegraaf.nl/b(...)innenland,buitenland
Nog een kind vermist
Nou pffff.. gelukkig..vrouwtje theelepel..hij is omstreeks 15.30 weer teruggevonden..quote:Op zondag 5 februari 2012 17:07 schreef tuintegel het volgende:
[..]
en gevonden:
http://www.telegraaf.nl/b(...)_.html?sn=binnenland
Wat maakt het uit of iemand de gevolgen van zijn acties kan overzien!! Dan nog heb je hele domme 16-jarigen die weleens effe het ijs willen testen en er doorheen zakken. Ook dan kun je stellen: Was er een volwassene bij, dan was hij niet verdronken!quote:Op zondag 5 februari 2012 16:08 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Het verschil zit 'm vooral in dat je van iemand met het verstand van een 3-jarige niet kunt verwachten dat hij de gevolgen bepaalde acties, zoals op ijs staan, kan overzien. Van iemand met het verstand van een 16-jarige wel.
Zelfde soort gebied. Akkers met vaartjes.quote:Op zondag 5 februari 2012 16:21 schreef Rewimo het volgende:
http://www.telegraaf.nl/b(...)innenland,buitenland
Nog een kind vermist
Dat zou ik laten afhangen van het kind, als ik denk dat hij bepaalde gevolgen nog niet kan overzien, en ik kan heel simpel voorkomen dat er iets gebeurt totdat hij die wel kan overzien (zoals een blokje om meelopen), dan doe ik dat. Maar we kunnen wel stellen dat een kind van 3, tenzij hij/zij al eens eerder door het ijs is gezakt, nog niet kan inschatten wat er gebeurt als je op ijs gaat staan dat hard lijkt.quote:Op zondag 5 februari 2012 18:02 schreef Gia het volgende:
[..]
Wanneer mag een kind van jou wél alleen naar huis lopen? 250 meter!!
Kind van tien he met een beperking, de media maakt ervan dat hij het verstand heeft van een kind van drie. Of dat echt ook zo is weten we niet. Als het kind echt zeven jaar achterliep op zijn werkelijke leeftijd dan vind ik vijftig meter alleen naar huis lopen zelfs teveel. Maar dat weten we dus niet zeker.quote:Op zondag 5 februari 2012 18:09 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Dat zou ik laten afhangen van het kind, als ik denk dat hij bepaalde gevolgen nog niet kan overzien, en ik kan heel simpel voorkomen dat er iets gebeurt totdat hij die wel kan overzien (zoals een blokje om meelopen), dan doe ik dat. Maar we kunnen wel stellen dat een kind van 3, tenzij hij/zij al eens eerder door het ijs is gezakt, nog niet kan inschatten wat er gebeurt als je op ijs gaat staan dat hard lijkt.
wie denk je dat topic over gaat?quote:Op zondag 5 februari 2012 17:16 schreef tuintegel het volgende:
[..]
Michael van Dijk wel, die bedoel je?
Vlak voor jouw vraag werd er geschreven dat er een ander jongetje weg was dus vandaar.. of je komt weer eens lekker trollen... dan is dit niet het topic kan ik je vertellen.quote:Op zondag 5 februari 2012 19:01 schreef dikkebroekzak het volgende:
[..]
wie denk je dat topic over gaat?maar laat maar nu weet ik het
Dat heb je goed geradenquote:Op woensdag 1 februari 2012 23:21 schreef alors het volgende:
Het eerste wat ik dacht toen ik het las was, die is vast ergens door het ijs gezakt
Bron: http://www.nu.nl/binnenla(...)derdag-begraven.htmlquote:Michael van Dijk donderdag begraven
AMSTERDAM - Het 10-jarige jongetje Michael van Dijk, dat zondag dood werd aangetroffen onder het ijs van de Luttelgeestervaart, wordt donderdag begraven.
Dat laat Aart Reussing, de directeur van De Zonnebloemschool in Emmeloord, weten aan Omroep Flevoland.
Maandag is er al een herdenkingsbijeenkomst gehouden voor Michael, waarbij leerlingen en leraren samen hebben gezongen en gebeden. Ook zijn er twee herdenkingsplekken opgericht.
Michael was sinds afgelopen woensdag vermist nadat hij het huis van zijn grootouders had verlaten. Hiervoor was woensdagavond een Amber Alert afgegeven. Er werd continue naar hem gezocht totdat hij zondagochtend werd gevonden in een vaart in Luttelgeest.
Ik snap sowieso niet waarom die directeur dat zo nodig moet vertellenquote:Op maandag 6 februari 2012 16:42 schreef Svarabhaktivocaal het volgende:
Nu te lezen op nu.nl:
[..]
Bron: http://www.nu.nl/binnenla(...)derdag-begraven.html
Ben ik de enige die het vreemd vindt dat dit lokale, hooguit regionale nieuwsfeit wordt opgewaardeerd tot landelijk nieuws? Dat het jochie is overleden, is uiteraard triest. En dat de zoektocht naar hem uiteindelijk landelijk nieuws werd, is ook te begrijpen. Net als het bericht over de trieste afloop.
Maar dat het jochie donderdag wordt begraven, is - met alle respect - alleen van belang voor direct betrokkenen. Vanwaar toch de rare neiging om daar een landelijk nieuwsfeit van te maken?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |