abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_107479482
Hey.

Wat zijn jullie ervaringen met het vliesbehang bij de Action?
Heb ergens gelezen dat er snel halen in komen, wat zijn jullie ervaringen daarmee? Nu ben ik niet iemand die een tas in de hoek GOOIT, maar als 't al verkeerd gaat als ik lomp tegen een hoek aanloop, mja.

En ik wil het graag overschilderen, iemand daar ervaring mee? De muur zelf is verschrikkelijk, hij was ooit wit maar nu is hij wit met ooooveral grijze opvulgaten en onderin ook zwarte verf door ooit iemand die zwarte plinten wou. Het behang zelf zal vast redelijk doorzichtig zijn? Dus schilderen lijkt me een noodzaak.

Ik denk dat ik er een jaar of drie/vier ga wonen, en het gaat om de woonkamer.

Ervaringen?
pi_107479846
Even in Action topic posten: De Action #38
pi_107479893
Dit topic kan natuurlijk ook, maar daar zitten de ervarings deskundigen denk ik.
pi_107479910
Nou heb ik 't allebei :P
pi_107480080
Ik heb goedkoop behang bij de Kwantum gehaald ooit...nooit meer! Het behangt ontzettend kut en laat snel los...
pi_107480160
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2012 15:17 schreef Grunsfan het volgende:
Ik heb goedkoop behang bij de Kwantum gehaald ooit...nooit meer! Het behangt ontzettend kut en laat snel los...
Het gaat hier natuurlijk niet om normaal behang maar om vliesbehang. Dat schilder je standaard over na behangen.

Ik moet wel zeggen dat het geen drol kost, jammer dat ze geen normaal behang voor die prijs verkopen.
pi_107480284
3,95 is wel heel goedkoop voor glasvlies! De laatste keer dat ik 't in de bouwmarkt kocht, betaalde ik volgens mij het 10-voudige...

Glasvlies is wel mooi spul om een muur weer strak mee te kijgen, en voor dit geld zou je 't bijna kunnen proberen, en overdoen als dit niks is (werkt niet helemaal: glasvlies lijm & verf maken de klus wel wat duurder)
pi_107482204
Kwalitatief glasvlies of weefsel voor de laagste prijs haal je bij de Praxis, merk Baseline.

De prijs van de action is goedkoop, maar als er maar 2 meter op zit, is het weer duur!

Dusssss.... hoeveel meter zit er op de rol?

En voor mij geldt voor de meeste producten: zolang je het ergens neerzet, gaan ze levenslang mee, maar spullen om mee te werken/ te verwerken gaan heel kort mee...

Schoenmaker blijf bij je leest.
pi_107482290
10 meter per rol!

En wat wil "kort meegaan" in de behangpapier-branche zeggen? Dat het er weer vanaf flikkert ofzo?
pi_107482817
Bij de praxis nu in folder:
50 meter glasweefsel voor 44,95 euro.

Het prijsverschil moet ergens in zitten... waarschijnlijk de dikte van het materiaal.

Dus pak de telefoon, en bel een praxis op, en vraag wat daar een rol baseline glasvlies kost...
  woensdag 1 februari 2012 @ 16:43:49 #12
314941 Ai_KaRaMBa
Eat my shorts!
pi_107483271
die ongeveer 45 euro per 50 meter is ook wat mij bijstaat voor glasvlies (weliswaar bij de Karwij); volgens mij is glasvlies marginaal duurder dan glasweefsel. Dat zijn trouwens rollen van een meter breed!

3,95 voor 10 meter is minder dan de helft in euro per meter! dus wellicht is het ook zo "smal" als normaal behang: 60cm? Dan komt de prijs per vierkante-meter wel weer in de buurt (maar nog steeds ruim 20% lager)
pi_107483620
quote:
5s.gif Op woensdag 1 februari 2012 16:43 schreef Ai_KaRaMBa het volgende:
die ongeveer 45 euro per 50 meter is ook wat mij bijstaat voor glasvlies (weliswaar bij de Karwij); volgens mij is glasvlies marginaal duurder dan glasweefsel. Dat zijn trouwens rollen van een meter breed!

3,95 voor 10 meter is minder dan de helft in euro per meter! dus wellicht is het ook zo "smal" als normaal behang: 60cm? Dan komt de prijs per vierkante-meter wel weer in de buurt (maar nog steeds ruim 20% lager)
De baseline van praxis is idd een meter breed.
pi_107484159
Dat van een meter breed had ik inderdaad al gezien. Heb er hier een staaltje van liggen. Maar ik ga het zelf doen, en zo'n behangrol van een meter lijkt me verschrikkelijk onhandig werken :o
pi_107484497
Ik ga nu avond eten.
Als er nog niemand heeft gepost, zal ik je een werk omschrijving geven als je daar behoefte aan hebt?!
  Moderator woensdag 1 februari 2012 @ 18:37:43 #16
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_107487433
Ik heb eigenlijk wel belang bij een werkomschrijving wat betreft het behangen met glasvlies behang, vele andere users in K&W'rs denk ik ook wel :Y

Zou het dan wel in een apart nieuw topic doen, dan blijft het makkelijk vindbaar ^O^
pi_107487525
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2012 18:37 schreef Vonkenboer het volgende:
Ik heb eigenlijk wel belang bij een werkomschrijving wat betreft het behangen met glasvlies behang, vele andere users in K&W'rs denk ik ook wel :Y

Zou het dan wel in een apart nieuw topic doen, dan blijft het makkelijk vindbaar ^O^
Uhm.... Centraal Verftopic deel 2 dan maar?
Of een nieuw topic maken, "Hoe behang ik?
pi_107487839
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2012 18:37 schreef Vonkenboer het volgende:

quote:
14s.gif Op woensdag 1 februari 2012 18:40 schreef BJDD het volgende:

[..]

Uhm.... Centraal Verftopic deel 2 dan maar?
Of een nieuw topic maken, "Hoe behang ik?
Centraal Behang Topic Deel 1 gaat gemaakt worden!
  Moderator woensdag 1 februari 2012 @ 18:49:43 #19
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_107487913
quote:
14s.gif Op woensdag 1 februari 2012 18:48 schreef BJDD het volgende:

[..]

[..]

Centraal Behang Topic Deel 1 gaat gemaakt worden!
Nu al een leuk initiatief ! ^O^
pi_107488429
Dat is echt een heel goed idee! :D Mijn eerste dag hier en ik breng al gelijk iets goeds teweeg xD
pi_108036329
Ik wil nog even mijn ervaringen delen, voor mensen die hier via Google opkomen ofzo :)

Ik vond 't behang prima, uiteraard hangt 't er nu pas op dus ik kan nog niks zeggen over duurzaamheid, maar het ziet er gewoon goed uit. Het is wel HEEL doorzichtig, dus als je niet van plan bent om te verven is deze niet bruikbaar, tenzij je een extreem gladde witte muur hebt :P Ik kwam er wel per ongeluk en niet zo heel hard met mijn schoen tegenaan, en gelijk was het motiefje WEG. Dus het is best kwetsbaar. Met ophangen zelf daar geen last van gehad.

Schilderen ging ook goed en nu ben 'k helemaal tevreden, voorlopig althans wel!

Dit is 't dus; ongeverfd :D

En geschilderd (ja ik was nog niet klaar maar you get the point xD)

pi_108039533
De manier waarop jij die lichtere wand hebt geschilderd (de randjes tot het laatst bewaren) ga je altijd een kleurverschil zien. Je had eigenlijk eerst de randjes op moeten zetten met kwast en dan met een klein rollertje uitrollen en over laten vloeien in de vlakken met de grote roller.

Paar vragen:
-hoe vaak moet je het schilderen voor een dekkend resultaat
-hoeveel lijm gebruik je ong. per vierkante meter?
-welke kleur is die lichtere kleur op de laatste foto? Zoiets heb ik ook in gedachte nl.
pi_108045356
Ja die tip hoorde ik achteraf ook idd, maar ik zie (gelukkig) geen kleurverschil, op het bruine ook niet. Straks nog eens goed kijken, maar als 't zo was had ik 't vast al gezien, bij het bruine heb ik 't namelijk precies zo gedaan en op de foto is geen verschil te zien!

- De witte wand heeft 1 laag gehad, wel redelijk veel verf op de roller. Ik was helemaal verrast en geloofde 't niet goed maar ook een vriend van me zegt dat 't gewoon goed is, YES! En er zaten echt duidelijke vlekken, beetje gelijkaardig als op de eerste foto. En de bruine wand heeft 2 lagen gehad.

- Hoeveel lijm per vierkante meter weet ik niet, maar ik heb voor het hele huis (10 rollen gekocht en ongeveer alles op) heb ik 3 pakjes lijm gebruikt, die van Bison van bij de Action. En moest daar 3,5 liter water bijdoen.

- Dat is van de Praxis, van die mengverf (27 euro voor 5 liter, je kan ook 2,5 liter kopen) *haalt papiertje* Ok het is dus van hun eigen verf, en de code is: VY292
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')