abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_107475539

Hoe te posten in dit topic :?
Simpel! Zet de titel van de zojuist gekeken film neer, al dan niet bold plus IMDb-linkje. Vervolgens een mooie filmposter of frappant screenshot (geen gele kikkers of Moviemeterplaatjes!) en daaronder een verhaaltje wat je nu zo gaaf of niet gaaf aan de film vindt. Let op: controversiële meningen worden ten zeerste gewaardeerd! Ter afsluiting geef je de film nog de waardering in of sterren of een cijfer van 1 tot en met 10. Of je doet toch iets heel anders, dat mag ook.

Meningen en vragen over het plot dienen gemarkeerd te worden met de spoiler-tag zodat je voor anderen de film niet verpest, als men ooit besluit de film nog eens te kijken :).

Dat we elkaar mogen aansteken tot het kijken van elkaars filmkeuze ^O^

Vorige topics.

OP topicreeks

Het is trouwens deel CXCVII , kan een mod het even aanpassen in de titel. danku
pi_107475918
Jonnhy English reborn

Halverwege uitgezet.
Tenenkrommende humor, side-kick zonder persoonlijkheid, geen sfeer.
Niet dat de vorige films in de reeks zo goed waren maar die hadden in elk geval een sympathieke uitstraling. Die is nu ook weg door de bar slechte humor.

The Double

Halverwege uitgezet. Echte B film en heeft totaal niets wat mij kon boeien.
pi_107476284

http://www.imdb.com/title/tt1422136/

Leuke film, vind de film beter dan wat voor cijfer hij heeft gekregen.
Alleen de laatste scene is de omgeving onrealistisch maar het is ook geen docu ofzo dus niet storend.
Spannende film en zitten zelfs grappige stukjes tussen waardoor je op het verkeerde spoor wordt gezet.
Leuke wegkijker.
pi_107479038
Gisteravond Seeking Justice gekeken met Nicolas Cage in de hoofdrol. Zijn vrouw werd verkracht en een organisatie uit de onderwereld bood hem aan om die man die dat heeft gedaan te vermoorden. Hij stemt daar uiteindelijk mee in en dus wordt die man vermoord. Daarna moet hij, tegen zijn wil in, allemaal opdrachten gaan doen voor die organisatie. Was een lekkere vlotte film, met genoeg actie en je hoefde niet echt veel na te denken. Scoort op IMDB een 6,1, maar ik vind het toch zeker een 7 waard.
  woensdag 1 februari 2012 @ 18:08:09 #5
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_107486407
The Blind Side
Sentimentele sportfilm over een Big Mike, die van de goot het schopt tot American Footballer. Met als achtergrond een getraumatiseerde jeugd, krijgt ie onderdak bij een gezin dat het financieel erg goed heeft. Vanuit die omgeving lukt het om ook op te krabbelen en dus American Football te spelen. Soms leek het allemaal too good to be true, maar het schijnt allemaal waargebeurd te zijn! Naast het succesverhaal van onze protagonist, steelt Sandra Bullock ook de show. Ik ben niet echt ondersteboven van haar soort rol, maar ze vult het wel oke in en won er een Oscar mee. Cijfer: 7

L'Âge d'Or (Age of Gold)
Destijds onbegrepen door het publiek. Complete bioscoopzalen werden overhoop gehaald bij vertoning van deze film in 1930 en ik snap dat wel. Want wtf heb ik gezien? Een surrealistische aanklacht tegen de kerk en de bourgeoisie geloof ik. Buñuel surrealistische brainfarts waren nog zeker vermakelijk om te zien. Zo wordt een luierende koe van een bed weggejaagd, stort een giraffe (een neppe hoor) van grote hoogte naar beneden en pijpt een jongedame de teen van een standbeeld :'). Maar tel daarbij een volslagen incoherent verhaal d'r bij op en ik kom tot de conclusie dat dit toch niet helemaal mijn kop thee is. Cijfer: 6

Crazy, Stupid, Love.
Geinige komedie, waarin personages en verhaallijnen in elkaar verwikkeld raken. Wel een beetje wisselvallig. Steve Carrell en zijn zoontje met die crush op de babysitter konden op mijn aandacht rekenen, Ryan Gosling en Emmah Stone vond ik dan bijvoorbeeld weer wat minder boeiend. Maar al met al toch een redelijke film met genoeg grappige momenten. Cijfer: 7
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  woensdag 1 februari 2012 @ 18:09:41 #6
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_107486462
Maand is weer voorbij! Ik heb 27, voornamelijk okeeje tot goede films gezien. Niet verkeerd dus.

Dit is mijn top 5:

1. Body of Lies
2. Senna
3. L'Atalante
4. Mat (Mother)
5. Moneyball

Kut waren Alexander, Role Models en The Sweet Smell of Success.
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  woensdag 1 februari 2012 @ 18:24:03 #7
128056 MrManiak
Mijn post is interessanter
pi_107486964
Zouden jullie het leuk vinden om de recensies die jullie hier plaatsen ook als userreview op FOK!film te zetten? :)
Beter bekend als MrM, MM., Baas M, Big M, Mr.Held, Dubbel-M of gewoon René.
Mijn (inte)r(e)views!
  woensdag 1 februari 2012 @ 18:28:31 #8
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_107487129
Ach ja, een top 10, dat is lang geleden:

1. The Artist (2011)
2. Tinker Tailor Soldier Spy (2011)
3. Tung mung kei yun (2005)
4. The Descendants (2011)
5. The Girl with the Dragon Tattoo (2011)
6. Billy Liar (1963)
7. L'illusionniste (2010)
8. Hugo (2011)
9. Foolish Wives (1922)
10. A Lonely Place to Die (2011)

Slechtste waren The Three Musketeers, W.R. Misterije organizma en Duel in the Sun
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_107487130
Nee, dat vinden we niet leuk. Je website is onoverzichtelijk, het is iedere keer twee minuten extra werk, er komt niemand op je website, en het voegt niets toe. Het is de tweede keer dat je exact hetzelfde vraagt, wat wil je ermee bereiken? Dit topic is niet de plek voor deze discussie.
Graag op anoniem
  woensdag 1 februari 2012 @ 18:32:40 #10
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_107487269
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2012 18:28 schreef Mainport het volgende:
Nee, dat vinden we niet leuk. Je website is onoverzichtelijk, het is iedere keer twee minuten extra werk, er komt niemand op je website, en het voegt niets toe. Het is de tweede keer dat je exact hetzelfde vraagt, wat wil je ermee bereiken? Dit topic is niet de plek voor deze discussie.
http://film.fok.nl/review en dan doorklikken op userreviews.

Dat valt inderdaad niet mee, hoeveel userreviews er uberhaupt aanwezig zijn.
pi_107487383
quote:
2s.gif Op woensdag 1 februari 2012 18:32 schreef Falco het volgende:

[..]

http://film.fok.nl/review en dan doorklikken op userreviews.

Dat valt inderdaad niet mee, hoeveel userreviews er uberhaupt aanwezig zijn.
Leuke spoilers daar. :{w
  woensdag 1 februari 2012 @ 18:36:24 #12
128056 MrManiak
Mijn post is interessanter
pi_107487396
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2012 18:28 schreef Mainport het volgende:
Wie begint hier nou een discussie? Ik opper alleen iets :')

Maar goed, dan weet ik dat.
Beter bekend als MrM, MM., Baas M, Big M, Mr.Held, Dubbel-M of gewoon René.
Mijn (inte)r(e)views!
pi_107488639

La dolce vita (1960, Fellini)
Mike Nichols, regisseur van The graduate, zei: "A movie is like a person. Either you trust it or you don't." Soms komt een vrouw een man tegen die er niet verkeerd uitziet, charmant, grappig en vriendelijk is, maar de feromonen blijken niet te matchen - er is geen klik. En dan begin je je eraan te ergeren. Nare gedachtes komen in je op, zoals: waarom zit er altijd een clown in Fellini's films? Of: Nu heb ik wel genoeg psychologie van de koude grond gehoord. En dat zit er veel in, dames en heren, veel psychologie van de koude grond. Drie uur lang. Visconti, een homoseksueel, zei over Fellini:

"He's gifted like others are gifted today. In truth, he suffers from being a little provincial boy. His films are like the dreams of a country boy imagining what it's like to be in the big city. His greatest danger: to be a very great director with precious little to say."

Ik vind dat heel treffend. Anderzijds is Fellini daar al te bewust van en heeft hij over deze angst Otto e mezzo gemaakt - een schitterende film.
Graag op anoniem
  woensdag 1 februari 2012 @ 23:45:30 #14
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_107503234
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2012 12:11 schreef RickoKun het volgende:

[..]

Dat lijkt me wel zo een baggerfilm! :@ :@
+1
dat is volgens mij de eerste keer dat ik een Spielberg niet per se hoef te zien :X :X
pi_107503632
1. Zahrada (1995)

Heel veel goede films gezien in januari maar deze sprong er tussenuit. Zahrada is een dromerige film waarin op erg luchtige wijze filosofie en symboliek wordt afgewisseld met een komische noot. Erg fijne film die je achterlaat met een heerlijk gevoel.
pi_107504305
Dawn of the dead - 1978

Een klassieke horrorfilm: Nadat door een ziekte iedereen in zombies verandert probeert een groepje mensen te overleven in de mall, zo'n Amerikaans winkelcentrum. Langzamerhand komen er meer en meer zombies...

Eigenlijk zo' n film waarvan je zegt, dat kennen we nu wel - behalve dan dat deze film één van de eerste was. Zit van alles wat in: over hoe relaties tussen mensen zich ontwikkelen, wat bloederige gore, en een portie zwarte humor.

Een 7 uit 10 eigenlijk iets teveel, maar een 6,5 is weer net te weinig.
  donderdag 2 februari 2012 @ 09:16:25 #17
31057 jpg97
Otaku No Kenkyu
pi_107507429
Grave Encounters

De crew van 'Grave Encounters', een reality show waarin ze op zoek gaan naar geesten, reist af naar een verlaten psychiatrische instelling, waar al jarenlang onverklaarbare dingen plaatsvinden. Om de show spectaculairder te maken sluiten ze zichzelf op in het gebouw om 's nachts gewapend met een camera op zoek te gaan naar bovennatuurlijke gebeurtenissen. Al snel doen ze de ontdekking dat ze het gebouw niet zomaar kunnen verlaten.

Zoveelste "found footage" film over het paranormale.
Het begin had best wel wat humor trouwens, en het begon een beetje spannend te worden, maar na drie kwartier werd het zo ongeloofwaardig dat ik deze film niet hoger kan geven dan een 5,5 .
Op dinsdag 28 februari 2006 13:50 schreef Avery het volgende:
ik ben dan nieuw ik zie zo dat jij irritant ben jpg
PieAir
Ik denk altijd heel goed na voor ik iets stoms zeg...
  Moderator donderdag 2 februari 2012 @ 09:24:20 #18
9859 crew  Karina
Woman
pi_107507588
Trespass
Thriller

Flinterdun verhaaltje: rijke diamantair en zijn vrouw worden in hun villa overvallen door een stel indringers die geld willen zien. Dochter is toevallig niet thuis, maar komt er later nog even gezellig bij. Nog wat kleine intriges tussendoor en je hebt een film.

Niet de eerste keer dat ik een film zie met een soortgelijk verhaal en dit was niet de beste in ieder geval. Nicholas Cage en Nicole Kidman hadden zeker geld nodig.

Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
  donderdag 2 februari 2012 @ 10:49:53 #19
123341 penny-wise
Cliniclown-aspirant
pi_107509568
quote:
99s.gif Op donderdag 2 februari 2012 09:24 schreef Karina het volgende:
Trespass
Thriller

Flinterdun verhaaltje: rijke diamantair en zijn vrouw worden in hun villa overvallen door een stel indringers die geld willen zien. Dochter is toevallig niet thuis, maar komt er later nog even gezellig bij. Nog wat kleine intriges tussendoor en je hebt een film.

Niet de eerste keer dat ik een film zie met een soortgelijk verhaal en dit was niet de beste in ieder geval. Nicholas Cage en Nicole Kidman hadden zeker geld nodig.

[ afbeelding ]
Deze film moet voor Cage nu wel de doorslag geven om te stoppen met acteren.. :'(
pi_107509990
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2012 10:49 schreef penny-wise het volgende:

[..]

Deze film moet voor Cage nu wel de doorslag geven om te stoppen met acteren.. :'(
Nee hoor, hij gaat gewoon door met een Ghostrider vervolg, dat zal ook vast de crème de la crème worden _O-
All you know about me is what I've sold you, dumb fuck
pi_107510037
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2012 10:49 schreef penny-wise het volgende:

[..]

niet haten op cage :{w
Lord of War _O_ _O_ _O_

Een van de beste films ooit gezien.
pi_107510697
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2012 11:05 schreef DeRakker. het volgende:

[..]

niet haten op cage :{w
Lord of War _O_ _O_ _O_

Een van de beste films ooit gezien.
ik zal hem toch vooral herinneren door Leaving Las Vegas, The Rock, Con Air en Face/Off
de status die hij daarmee vergaarde maakt ook dat ie zoveel troep kan blijven maken
pi_107510816
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2012 11:27 schreef planethugo het volgende:

[..]

ik zal hem toch vooral herinneren door Leaving Las Vegas, The Rock, Con Air en Face/Off
de status die hij daarmee vergaarde maakt ook dat ie zoveel troep kan blijven maken
Dat!
Schrikbarend slecht de afgelopen jaren. Allemaal puin.
pi_107510926
my week with marilyn

Het kwam wat traag op gang voor mijn gevoel. Wel zo meer aandacht voor Eddie Redmayne die Colin speelt en dat sterk doet. Heel plezierig naar te kijken.

En dan start je met een wat vervelende Marilyn Monroe die langzaam je hart weet te stelen. Of in elk geval mijn hart. Mooie muziek en de karakters mooi neergezet en uitgewerkt.

Heerlijk film om te kijken.

Een 8.
  donderdag 2 februari 2012 @ 11:34:35 #25
123341 penny-wise
Cliniclown-aspirant
pi_107510930
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2012 11:03 schreef HostiMeister het volgende:

[..]

Nee hoor, hij gaat gewoon door met een Ghostrider vervolg, dat zal ook vast de crème de la crème worden _O-
Ik zie hem nog wel in die bazen-films van Asylum verschijnen :')
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')