abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_107472648
(Mededeling van Ireth, deze mevr. heb ik geadviseerd hier te posten, wie weet kunnen we haar met zijn allen helpen. Ik ben vandaag bij haar aan het werk geweest via de thuiszorg en hulp in diverse vormen is dringend nodig!!!)

Hallo, mijn naam is Maya. Door omstandigheden in het verleden (faillisement bedrijf, gedwongen verhuizingen, mantelzorg voor oma, overlijden moeder, geen sociale contacten, diverse operaties enz.) zit ik in de wsnp. Hulp voor mijn thuissituatie is inmiddels dmv de thuiszorg op gang gekomen, alleen zonder de nodige financiele middelen loopt dat niet zo snel / redelijk vast.
Mijn woning heb ik betrokken met daarin nog diverse oude afgeleefde spullen van de vorige bewoners. Veel is er nodig om opgeknapt te worden, denk hierbij aan de basisdingen zoals gordijnen, borden, bestek, magnetron die ontploft is, eettafel en stoelen niet aanwezig. Dankzij een buurvrouw sinds kort een 3zits bank. Dankzij een noodfonds een bed gekregen. Ireth adviseerde mij om ook hier eens te kijken en te vragen of men kon helpen. (ireth typt nu, Maya dicteert :D )In F&F loopt ook al een topic voor de opvang van mijn katje aangezien ik binnenkort naar het zkh moet voor een opname,
So far even dit verhaal, als men meer wilt weten, vraag het, Ik probeer dan de antwoorden te geven.

(Note van Ireth: hulp is echt dringend nodig bij mevr. en dan ook echt denkend aan alles, van vloer tot plafond, voor voordeur tot achterdeur)
  woensdag 1 februari 2012 @ 11:39:52 #2
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_107472811
Ondanks het woordje 'alles' lijkt het me toch handig te proberen iets concreter te zijn. Voor je het weet krijg je van alles aangeboden waar je echt niet op zit te wachten en dan moet je steeds zeggen: "Nee, dat hoef ik niet!" en daar krijg je zo'n negatieve onaangename sfeer van :@

Ik heb bijvoorbeeld nog liters en liters witte muurverf van een A-merk. Die mag je zo van me hebben, maar dan ga je nu vast zeggen: "Nee, verf heb ik niet nodig!" :D
Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
  woensdag 1 februari 2012 @ 11:41:19 #3
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_107472859
Misschien ook wel handig om aan te geven waar dit speelt. Ivm vervoer of mensen die in de buurt wonen en direct kunnen komen helpen.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_107472910
Hi Elis :D Ireth hier weer :D

Ik heb mevr. opdracht gegeven om een lijstje te maken (zit nu krap in mijn tijd, moet zo Susanne halen :D )Over Verf begon ze al te jubelen! :D Die heeft ze zeker nodig!!!

Lokatie is Utrecht overigens, die was ik vergeten.
  woensdag 1 februari 2012 @ 11:42:58 #5
33954 ElisaB
pi_107472917
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2012 11:41 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Misschien ook wel handig om aan te geven waar dit speelt. Ivm vervoer of mensen die in de buurt wonen en direct kunnen komen helpen.
Da's ook een slimme ^O^

Ik weet per ongeluk dat het Utrecht is, maar het is hierboven niet terug te vinden :)
  woensdag 1 februari 2012 @ 11:43:40 #6
33954 ElisaB
pi_107472939
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2012 11:42 schreef mashanti het volgende:
Hi Elis :D Ireth hier weer :D

Ik heb mevr. opdracht gegeven om een lijstje te maken (zit nu krap in mijn tijd, moet zo Susanne halen :D )Over Verf begon ze al te jubelen! :D Die heeft ze zeker nodig!!!

Lokatie is Utrecht overigens, die was ik vergeten.
Heeft ze wél verf nodig :? Zal ik weer hebben _O-

Goed; ik inventariseer zo wel ff. Kan het combineren met jouw doos met broeken!
pi_107472987
ik ben even compleet overrompeld, maar ben ontzettend blij.

ik moet even nadenken wat ik echt nodig heb. en zal spoedig een lijstje maken en hier plaatsen.
  woensdag 1 februari 2012 @ 11:46:50 #8
33954 ElisaB
pi_107473048
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2012 11:44 schreef mashanti het volgende:
ik ben even compleet overrompeld, maar ben ontzettend blij.

ik moet even nadenken wat ik echt nodig heb. en zal spoedig een lijstje maken en hier plaatsen.
Doe dat maar eens, want dat gaat een stuk beter werken :Y
pi_107473137
Hoi. Heb je een soort uitkering (WAjong WWB)? Dan kun je (misschien samen met de hulpverleners) beroep doen op "Bijzondere bijstand" voor allerlei noodzakelijke goederen. Onder noodzakelijk wordt van alles van gordijnen tot vloerbedekking en van wasmachines tot zelfs een TV verstaan. In Nijmegen tenminste. Succes.
Ik en mijn leger van stokstaartjes.
pi_107474506
Mijn moeder heeft net een huisje gekocht waar alle meubelen nog instaan. Het zijn zware eiken meubelen, van die ouderwetse, oerdegelijke. Mocht er interesse zijn laat maar weten. Ze staan net buiten Utrecht, er moet wel vervoer / tilkracht geregeld worden...
pi_107475128
Heb misschien binnenkort een tv over en lees sowieso even mee, misschien dat ik verder nog ergens bij kan helpen.
*Kleine muisjes hebben kleine wensjes; beschuitjes met gestampte mensjes*
  woensdag 1 februari 2012 @ 12:59:02 #12
154407 Rucky
Al prutsende wordt men wijs.
pi_107475324
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2012 12:51 schreef Naamah het volgende:
Heb misschien binnenkort een tv over en lees sowieso even mee, misschien dat ik verder nog ergens bij kan helpen.
Ik ben net uit Utrecht weg verhuisd maar ik heb misschien wel het eea wat over wat je goed kan gebruiken. Ik hou het ook even in de gaten en mocht ik je ergens blij mee kunnen maken dan komt dat wel goed. :Y

http://www.gratisoptehalen.nl ook wel leuke spulletjes gezien die bij je in buurt op kan halen.

[ Bericht 9% gewijzigd door Rucky op 01-02-2012 13:07:52 ]
Op zaterdag 14 april 2012 23:50 schreef innepin het volgende: Rucky en Merlijn zijn tof.
Op donderdag 21 juni 2012 00:22 schreef Papabear het volgende: We kennen elkaar, daten elkaar, doen elkaar en helpen elkaar. FHF O+
Op vrijdag 17 december 2010 13:58 schreef smegmanus het volgende: FOK!kers, hard van buiten. Zacht van binnen 8-)
  woensdag 1 februari 2012 @ 13:08:41 #13
124373 Ireth
#sjongejongejonge
pi_107475606
Ik ben inmiddels thuis, er is echt heel veel nodig. En dan echt in de basis! Tv heeft ze wel Namaah, dat kan ik even snel melden! Ik ga zo de deur uit (Dolfje Weerwolfje in de bioscoop met Susanne kijken!) maar zal vanavond even meer uitleg geven.
Goedemiddag! Kan ik u ergens mee helpen?
  woensdag 1 februari 2012 @ 13:17:42 #14
154407 Rucky
pi_107475892
Veel plezier vanmiddag en dan wacht ik vanavond even af.
Op zaterdag 14 april 2012 23:50 schreef innepin het volgende: Rucky en Merlijn zijn tof.
Op donderdag 21 juni 2012 00:22 schreef Papabear het volgende: We kennen elkaar, daten elkaar, doen elkaar en helpen elkaar. FHF O+
Op vrijdag 17 december 2010 13:58 schreef smegmanus het volgende: FOK!kers, hard van buiten. Zacht van binnen 8-)
pi_107485545
Wij gaan hier binnenkort de berging opruimen en ik verwacht dan ook nog wel een en ander tegen te komen wat wellicht gebruikt kan worden. Zal dit topic dan ook in de gaten houden!
pi_107486524
ik heb hier een gaskookplaat staan (gewoon een losse voor op de oven of aanrecht), ik zou m op een dag in de trein kunnen laten 'staan' (met briefje to Utrecht Centraal) zodat iemand 'm vanuit de stoptrein naar Utrecht Centraal kan plukken?
  woensdag 1 februari 2012 @ 18:39:49 #17
154407 Rucky
pi_107487502
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2012 18:11 schreef piepkuiken21 het volgende:
ik heb hier een gaskookplaat staan (gewoon een losse voor op de oven of aanrecht), ik zou m op een dag in de trein kunnen laten 'staan' (met briefje to Utrecht Centraal) zodat iemand 'm vanuit de stoptrein naar Utrecht Centraal kan plukken?
Misschien kan die wel met iemand van de bowlingmeet mee.
pi_107488257
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2012 18:11 schreef piepkuiken21 het volgende:
Waarvandaan?
pi_107492303
Weesp (ik ga geregeld met de trein naar bussum dus in feite hoef ik 'm alleen in de stoptrein naar Utrecht te zetten)
pi_107493143
Ik ben hrt huis van mijn vader aan het uitruimen. Veel is al weg maar er is nog veel serviesgoed en glazen ed. Verder woon ik ook in Utrecht, werk weliswaar maar ben bereid op mijn vrije dag vrijdag te helpen in het huis. We wachten het lijstje even af.
  woensdag 1 februari 2012 @ 20:58:31 #21
124373 Ireth
#sjongejongejonge
pi_107494659
Oke!

* Ireth ploft even neer.

Ik zal even zo brutaal wezen om voor Maya te spreken. Ben dat overigens niet continue van plan, ik heb de voorzet gegeven voor haar, maar ze mag zelf aangeven wat ze nodig heeft en wat niet. Ik hoop dus ook dat ze snel een lijstje kan leveren met de dingen, zelf kan ik na een ochtend helpen ook wel het een en ander opsommen.

Zoals in de op vermeld, door diverse oorzaken is ze terecht gekomen in de situatie waarin ze nu zit. En die is heel erg schrijnend. Dmv de thuiszorg heeft ze nu een structurele hulp gekregen van 5 uur per week om haar huishouden op orde te krijgen. Haar vaste hulp was echter ziek en dus stond ik vanmorgen voor haar deur. Mijn eerste indruk, een vreselijk lieve vrouw, met een heel zwaar verleden die heel positief naar de toekomst gericht is, maar daar gewoon echt hulp bij nodig heeft.

Wat ze wel heeft:

- een 3zits bank (gekregen van de buurvrouw, 2e, 3e, misschien 4e hands, maar kan nog heel wat jaren mee)
- een salontafel, achtergelaten door de vorige bewoners, functioneert prima en is in theorie niet aan vervanging toe.
- een wandkast a la Ikea
- Diverse lampen
- Een tv
- een laptop
- een leunstoel
So far de woonkamer.

De keuken:
- Een koelkast
- een gasfornuis met nog maar 3 pitten, 1 is spoorloos verdwenen
- een wasmachine
- een kapotte magnetron
- wat bordjes en bestek en ouwe pannen en kopjes en bekers.

De slaapkamer
- een bed
- een klein ladekastje
- verlichting
- een nog in elkaar te zetten linnenkast (ook hier zou ze hulp bij kunnen gebruiken, haar lichamelijke gezondheid is niet goed)

Diversen:
- een stofzuiger zonder zakken
- een geleende emmer
- een soort van dweilmopsysteem
- een keukentrapje
- een fiets.

So far wel in grote lijnen wat er wel aanwezig is. Gordijnen die er hangen zijn of kapot of van de verkeerde maat. Geen enkel gordijn is goed afsluitend qua privacy en daglicht.
De laminaatvloer lag er ook nog in van de vorige bewoners en die hadden dat 10 jaar geleden al mogen vervangen, evenals al het behang overal op de muren.

Zoals ik al (in de laatste opmerking) zei in de OP, ze kan echt van alles gebruiken! En dan niet omdat het luxe spullen zijn, maar gewoon omdat ze bijna niets heeft...

Ik speel vanaf hier de bal even door naar Maya en wacht haar reactie verder even af. Het is dus niet mijn bedoeling om de regie compleet over te nemen, maar juist voor haar is het goed om hiermee bezig te zijn, sociaal en emotioneel gezien. (lang verhaal)
Goedemiddag! Kan ik u ergens mee helpen?
pi_107503900
Misschien handig om even het merk en type stofzuiger erbij te zetten, komen mensen niet met allerlei stofzuigerzakken op de proppen die dan niet blijken te passen. ;)

Verder kan ik hier niet zo goed bij helpen omdat ik simpelweg te ver weg woon, maar ik wens jullie wel veel succes. *O*
Hallon!
pi_107504678
Ik heb wel kopjes over en een droogmolen, zit geen voet bij maar ik heb wel een parasolvoet waar hij hier ook in staat. Ik woon helaas wel helemaal in Friesland.
pi_107504734
-mweh, niet nodig-

[ Bericht 86% gewijzigd door liesje1979 op 02-02-2012 11:17:09 ]
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_107504891
quote:
7s.gif Op donderdag 2 februari 2012 00:52 schreef vosss het volgende:
-edit-
Waar heb jij het over? Vertrouw je dan nooit iets?
Wij zijn afgelopen zomer verhuist vanuit een ziekmakend huis. Wij leven op het sociaal minimum en hebben ook geld gekregen vanuit een noodfonds voor vervangende huisraad. En zo nog honderden andere gezinnen/alleenstaanden met mij. Rot toch eens op met dat wantrouwen. Wij willen graag een maatschappij met mensen oke? En niet met nummers.

[ Bericht 5% gewijzigd door Cat-astrophe op 03-02-2012 23:22:53 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')