Hautain is het woord dat je zoekt. Elitair ben je niet.quote:Op vrijdag 10 februari 2012 19:44 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
Ik schaam me er niet voor mezelf elitair te noemen hoor =]
Het is maar waar je waarde aan hecht zeg.quote:Denk dat er in deze wereld juist wel wat meer waarde gehecht mag worden aan terecht en welverdiend elitisme.
(misplaatst en onterecht eltisme is iets anders)
En ik dat ben ik hautain? Waarom haat goudisecht mij toch zo?quote:Op vrijdag 10 februari 2012 20:21 schreef HyperViper het volgende:
[..]
Hautain is het woord dat je zoekt. Elitair ben je niet.
[..]
Het is maar waar je waarde aan hecht zeg.
haha dat is best extreem zeg.quote:Op vrijdag 10 februari 2012 20:18 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
Damn dat is inderdaad erg leuk, ik heb slechts een granny smith
En ja in de meeste plaatsen wel.
Nope, dat is hoe jij het interpreteert =]quote:Op vrijdag 10 februari 2012 20:21 schreef HyperViper het volgende:
[..]
Hautain is het woord dat je zoekt. Elitair ben je niet.
[..]
Het is maar waar je waarde aan hecht zeg.
Nee. Jouw houding is beter te omschrijven als hautain dan elitair. Je geeft zelf al toe dat je vaak uit de hoogte reageert. Dat heeft niets met elitair zijn te maken.quote:Op vrijdag 10 februari 2012 20:27 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
Nope, dat is hoe jij het interpreteert =]
Dat doe ik niet en dat doet er ook niet toe. Ik moet gewoon om je lachen als je claimt elitair te zijn, dat ben je niet en zul je ook niet worden. Hoe hautain je ook reageert.quote:In een discussie over de voedselpatronen in de US vind ik het essentieel toe te geven dat mijn blik gekleurd kan zijn door het feit dat de mensen waarmee ik hier omga geen representatieve afspiegeling zijn van de algemene bevolking. Dat jij dat als neerbuigend ervaart is niet mijn intentie noch mijn doel.
Jij bent een parel in de nacht. Goudisecht is gewoon een nors mannetje.quote:Op vrijdag 10 februari 2012 20:23 schreef dadgad het volgende:
[..]
En ik dat ben ik hautain? Waarom haat goudisecht mij toch zo?
Weg jij.quote:Op vrijdag 10 februari 2012 20:54 schreef 3-voud het volgende:
God, hebben ze hier ook al een SC? Sjezus...
Dan lees je niet goed. Ik gaf toe elitair te reageren wanneer dat terecht is, wanneer het feitelijk juist is en ik daadwerkelijk dingen beter weet. Het is niet mijn intentie uit de hoogte of denigrerend te reageren, sommige mensen vatten dit alleen wel zo op. De mensen die het op die manier opvatten zijn overigens ook vaak de mensen die op dat moment de plank volledig mis aan het slaan zijn. Wat dat betreft denk ik dus dat in dit geval het verschil tussen elitair of haudain vooral ligt in de psychologische opmaak van de ontvanger.quote:Op vrijdag 10 februari 2012 20:46 schreef HyperViper het volgende:
[..]
Nee. Jouw houding is beter te omschrijven als hautain dan elitair. Je geeft zelf al toe dat je vaak uit de hoogte reageert. Dat heeft niets met elitair zijn te maken.
[..]
Dat doe ik niet en dat doet er ook niet toe. Ik moet gewoon om je lachen als je claimt elitair te zijn, dat ben je niet en zul je ook niet worden. Hoe hautain je ook reageert.
Elk topic is er een meestalquote:Op vrijdag 10 februari 2012 20:54 schreef 3-voud het volgende:
God, hebben ze hier ook al een SC? Sjezus...
En daar ga je de fout al in. Elitair reageren kan niet, elitair zijn wel. En dat ben jij niet. Hopelijk begrijp je het nu. Ik ga vreten.quote:Op vrijdag 10 februari 2012 20:57 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
Dan lees je niet goed. Ik gaf toe elitair te reageren wanneer dat terecht is.
Tuurlijk wel, kijk maar in het woordenboek. Maar laat verder maar dit is kansloos en stom.quote:Op vrijdag 10 februari 2012 20:59 schreef HyperViper het volgende:
[..]
En daar ga je de fout al in. Elitair reageren kan niet, elitair zijn wel. En dat ben jij niet. Hopelijk begrijp je het nu. Ik ga vreten.
Nee toch niet. En het is inderdaad behoorlijk kansloos, elitair allerminst.quote:Op vrijdag 10 februari 2012 21:02 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
Tuurlijk wel, kijk maar in het woordenboek. Maar laat verder maar dit is kansloos en stom.
Zijn de kapsalons nog open dan?quote:Op vrijdag 10 februari 2012 21:08 schreef HyperViper het volgende:
Mijn kapsalon wacht, groetjes aan Dadgad.
Als je zo begint, blijf ik.quote:
5 eurootjes thuiskappertje?quote:Op vrijdag 10 februari 2012 21:08 schreef HyperViper het volgende:
Mijn kapsalon wacht, groetjes aan Dadgad.
Klopt dat was ik ooit. Een aantal redenen hebben mijn blik veranderd. Allereerst mijn totale afkeer voor kapitalisme, iets wat ik altijd al had, maar nu definitief is. Verder het feit Paul dat de definitie libertarier heeft gestolen van anarchisten, een stroming die diametraal tegenover dat van Paul staat. Verder is Paul toch een smerige racist, hij kan het ontkennen wat hij wil, maar de zwaar racistische teksten in zijn magazine uit 90's spreken boekdelen. Ook de wijze waarop hij dat ontkent is ronduit respectloos. Zijn nep-libertarisme is een verschrikkelijke asociale en barbaarse ideologie. Ter voorbeeld hij vind dat bedrijven mensen van donkere afkomst mogen weigeren. Met andere woorden, mensen mogen de vrijheid hebben racistisch te zijn.quote:Op vrijdag 10 februari 2012 21:57 schreef oompaloompa het volgende:
Hey Dadgad, was jij ooit pro-ron paul? Wat heeft je mening doen veranderen?
Nah.. niet grappig. Tenminste, ik vind van niet.quote:
In een pure anarchie zou dat ook mogen, al wil dat nog niet impliceren dat het hoeft.quote:Op vrijdag 10 februari 2012 22:37 schreef dadgad het volgende:
[..]
Klopt dat was ik ooit. Een aantal redenen hebben mijn blik veranderd. Allereerst mijn totale afkeer voor kapitalisme, iets wat ik altijd al had, maar nu definitief is. Verder het feit Paul dat de definitie libertarier heeft gestolen van anarchisten, een stroming die diametraal tegenover dat van Paul staat. Verder is Paul toch een smerige racist, hij kan het ontkennen wat hij wil, maar de zwaar racistische teksten in zijn magazine uit 90's spreken boekdelen. Ook de wijze waarop hij dat ontkent is ronduit respectloos. Zijn nep-libertarisme is een verschrikkelijke asociale en barbaarse ideologie. Ter voorbeeld hij vind dat bedrijven mensen van donkere afkomst mogen weigeren. Met andere woorden, mensen mogen de vrijheid hebben racistisch te zijn.
Ok beetje zelfde verhaal als de meesten dan. Opvallend hoe Ron Paul veel aanhangers heeft die een tijd lang lyrisch zijn maar na bepaalde tijd het tij opeens helemaal keert. Heb dat nog nooit echt bij andere politici in dezelfde mate gezien. Fascineert me enorm.quote:Op vrijdag 10 februari 2012 22:37 schreef dadgad het volgende:
[..]
Klopt dat was ik ooit. Een aantal redenen hebben mijn blik veranderd. Allereerst mijn totale afkeer voor kapitalisme, iets wat ik altijd al had, maar nu definitief is. Verder het feit Paul dat de definitie libertarier heeft gestolen van anarchisten, een stroming die diametraal tegenover dat van Paul staat. Verder is Paul toch een smerige racist, hij kan het ontkennen wat hij wil, maar de zwaar racistische teksten in zijn magazine uit 90's spreken boekdelen. Ook de wijze waarop hij dat ontkent is ronduit respectloos. Zijn nep-libertarisme is een verschrikkelijke asociale en barbaarse ideologie. Ter voorbeeld hij vind dat bedrijven mensen van donkere afkomst mogen weigeren. Met andere woorden, mensen mogen de vrijheid hebben racistisch te zijn.
quote:Op zaterdag 11 februari 2012 02:30 schreef Gray het volgende:
[..]
In een pure anarchie zou dat ook mogen, al wil dat nog niet impliceren dat het hoeft.
Bij libertarisme stel ik me voor dat het een uiterste is van vrijheid, binnen vastgestelde grenzen in de poging die vrijheid te garanderen uiteraard. Dat die vrijheid er is, hoeft niet reden te zijn bepaalde daden verricht worden, bijvoorbeeld racistische uitingen. Dat kan geminimaliseerd worden via educatie, in al zijn vormen, maar dat zou betekenen dat opvoeding een van eerdergenoemde grenzen zou zijn.
Als ik het me goed herinner, is educatie iets wat RP volledig vrij wil laten, wat zou betekenen dat creationisme, of zelfs racisme, vrij onderwezen mag worden. Hiermee zouden groepen elkaar in hun vrijheid aantasten, waardoor maatschappelijke frictie ontstaat. En dat is volgens mij iets wat geen enkele politieke ideologie (of ideologische politiek?) nastreeft.
Libertarisme zou misschien wel kunnen werken, maar dan wel onder de juiste voorwaarden. Het systeem moet sterke fundamenten hebben om op gebouwd te worden. En dat fundament is iets wat misschien niet in een rigide vorm als een afgebakende ideologie is te vangen...
nogmaals opnieuw, whatever.quote:In een pure anarchie zou dat ook mogen, al wil dat nog niet impliceren dat het hoeft
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |