abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 9 februari 2012 @ 20:06:44 #151
8372 Bastard
Persona non grata
pi_107802623
quote:
0s.gif Op donderdag 9 februari 2012 19:45 schreef Hoppahoppa het volgende:
Hmmmm, ik krijg een flashback.... Hier hebben weer het al eens over gehad...
We raken niet over je uitgepraat.
The truth was in here.
pi_107802694
Dit nummer raakte me ook wel. Alleen helaas is de video clip aanzienlijk gay. Tja, inderdaad, helaas.

pi_107802745
quote:
0s.gif Op donderdag 9 februari 2012 19:47 schreef oompaloompa het volgende:
Fuck ja Tool
Hej weet jij of die intellectuele relnicht, je weet Zizek, nog is naar NL komt? Ik wil hem vragen waarom hij nooit over de Spaanse Revolutie praat.
pi_107802766
Wat vinden jullie eigenlijk van a perfect circle? Ik kom er maar niet over uit, ze hebben zulke mooie nummers maar ook zo ongelofelijk veel troep. Vind het moeilijk een mening over te vormen. Het is een band die ik graag luister maar ook altijd nummers van doorspoel terwijl de tool albums echt bijna allemaal van begin tot einde perfect zijn.
Op dinsdag 1 november 2016 00:05 schreef JanCees het volgende:
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
pi_107802786
quote:
0s.gif Op donderdag 9 februari 2012 20:09 schreef dadgad het volgende:

[..]

Hej weet jij of die intellectuele relnicht, je weet Zizek, nog is naar NL komt?
Een tijd geleden was hij er, ik heb hem in Tilburg gezien vorig jaar en ik weet dat hij toen ook ergens anders sprak.
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
pi_107802805
quote:
0s.gif Op donderdag 9 februari 2012 20:10 schreef oompaloompa het volgende:

[..]

Een tijd geleden was hij er, ik heb hem in Tilburg gezien vorig jaar en ik weet dat hij toen ook ergens anders sprak.
ai... I'm too late. Weet jij waarom hij nooit over de Spaanse revolutie praat?
pi_107803084
quote:
0s.gif Op donderdag 9 februari 2012 20:10 schreef dadgad het volgende:

[..]

ai... I'm too late. Weet jij waarom hij nooit over de Spaanse revolutie praat?
Geen idee, het zou volgens mij aardig in zijn idee van een soort lichtere communistische vorm van bestuur passen. Ben pas over een paar weken weer thuis waar mijn boeken liggen. Probeer me er aan te herinneren te kijken of hij het er echt nooit over heeft.
pi_107803231
quote:
0s.gif Op donderdag 9 februari 2012 20:16 schreef oompaloompa het volgende:

[..]

Geen idee, het zou volgens mij aardig in zijn idee van een soort lichtere communistische vorm van bestuur passen. Ben pas over een paar weken weer thuis waar mijn boeken liggen. Probeer me er aan te herinneren te kijken of hij het er echt nooit over heeft.
Precies, daarom ja. Ik zal je eraan herinneren. :)
pi_107803370
Je zou altijd uit kunnen wijken naar de stukken van Chomsky over de spaanse revolutie & anarchie voor de feitelijke omschrijving & het politieke inzicht er uit.

Zizek schrijft meer psychoanalytisch, Chomsky meer empirisch. Ik vind persoonlijk het tweede vaak betrouwbaarder maar het eerste meer prikkelend.
pi_107803639
quote:
0s.gif Op donderdag 9 februari 2012 20:21 schreef oompaloompa het volgende:
Je zou altijd uit kunnen wijken naar de stukken van Chomsky over de spaanse revolutie & anarchie voor de feitelijke omschrijving & het politieke inzicht er uit.

Zizek schrijft meer psychoanalytisch, Chomsky meer empirisch. Ik vind persoonlijk het tweede vaak betrouwbaarder maar het eerste meer prikkelend.
hm... interessant. Ik kan Chomsky ook beter verdragen eigenlijk. Zizek is gek weet je wel, hij is gek, dat is allemaal prima, maar ik heb altijd het idee naar een waanzinnige te luisteren. En hij is me ook veel te pro-Zionistisch.
pi_107804201
quote:
0s.gif Op donderdag 9 februari 2012 20:26 schreef dadgad het volgende:

[..]

hm... interessant. Ik kan Chomsky ook beter verdragen eigenlijk. Zizek is gek weet je wel, hij is gek, dat is allemaal prima, maar ik heb altijd het idee naar een waanzinnige te luisteren. En hij is me ook veel te pro-Zionistisch.
Ik houd wel van die gekheid, vind vooral de manier waarop hij de huidige cultuur (en vaak subcultuur) gebruikt erg tof. Tegelijkertijd is het een enorme irl troll en moet je bij alles wat hij roept stilstaan of hij het meent, dat heeft Chomsky gelukkig een stuk minder. Dat zionistische is mij persoonlijk nooit opgevallen.
pi_107805130
quote:
0s.gif Op donderdag 9 februari 2012 20:37 schreef oompaloompa het volgende:

[..]

Ik houd wel van die gekheid, vind vooral de manier waarop hij de huidige cultuur (en vaak subcultuur) gebruikt erg tof. Tegelijkertijd is het een enorme irl troll en moet je bij alles wat hij roept stilstaan of hij het meent, dat heeft Chomsky gelukkig een stuk minder. Dat zionistische is mij persoonlijk nooit opgevallen.
Zeker het heeft iets unieks, grappigs en verfrissend. Desondanks, ergert het me na een tijdje. Ik weet eigenlijk niet of hij echt pro-zionistisch is, maar ik heb hem redelijk vaak over het gevaar van antisemitisme etc. gehoord, dat soort dingen kan ik niet langer aanhoren.

Chomsky behandeld verder ook dingen die me net wat meer boeien, zoals je al zei een empirische benadering. Bij Slavoj raak ik al snel lichtelijk verdwaald in abstracties die me eigenlijk maar weinig interesseren, en waarbij ik me dan ook nog af vraag of hij het meent of niet.
pi_107805567
Maar goed. Uiteindelijk ben ik toch gewoon een complotdenker vermoed ik. In de zin dat ik vrij geneigd ben te geloven dat er genootschappen zoals de Illuminatie bestaan, dat we bewust en opzettelijk worden gemanipuleerd, misleidt en voorbereid op iets groots etc. Om het kort samen te vatten. Ik geloof (tot zover dat gaat) dat er een samenzwering gaande is, een lang en zorgvuldig voorbereid meesterplan. Waar Chomsky zover gaat om te stellen dat het systeem in het voordeel van de elite staat, in het voordeel van kapitalisme etc, ga ik net een stap verder.

De neiging om alles aan causaliteit toe te wijzen is bij minder aanwezig.

[ Bericht 27% gewijzigd door dadgad op 09-02-2012 21:11:05 ]
pi_107807341
Denk zelf dat Zizek een heel filosofische inslag heeft; altijd zet hij verschillende gedachtegangen tegenover elkaar. Het goede of slechte ervan laat hij vaak in het midden.

Overigens ben ik het wel eens met Oompa met dat ze Zizek een psycho-analitische inslag toekent.
pi_107807983
quote:
0s.gif Op donderdag 9 februari 2012 21:03 schreef dadgad het volgende:
Maar goed. Uiteindelijk ben ik toch gewoon een complotdenker vermoed ik. In de zin dat ik vrij geneigd ben te geloven dat er genootschappen zoals de Illuminatie bestaan, dat we bewust en opzettelijk worden gemanipuleerd, misleidt en voorbereid op iets groots etc. Om het kort samen te vatten. Ik geloof (tot zover dat gaat) dat er een samenzwering gaande is, een lang en zorgvuldig voorbereid meesterplan. Waar Chomsky zover gaat om te stellen dat het systeem in het voordeel van de elite staat, in het voordeel van kapitalisme etc, ga ik net een stap verder.

De neiging om alles aan causaliteit toe te wijzen is bij minder aanwezig.

Ik vraag me af of dat juist niet een grotere neiging is om causaliteit toe te wijzen? =]
i.p.v. de wereld werkt zo, de elite maakt er gebruik van geloof jij meer in een hogere "macht" met meer recourses die planmatig het systeem misbruikt. Ik zou denken dat in het tweede geval je meer causaliteit hebt, het is gestructureerder en minder random.

Vind dit trouwens een erg prettige manier van communiceren :)

Ik ben denk ik daarin wat meer van de andere kijk. Ik denk zeer zeker dat het systeem dat er heerst misbruikt wordt door de elite maar niet dat daarachter nog een hogere macht zit. Ik sluit het niet uit natuurlijk maar ik denk dat dat geen voorwaarde is voor de situatie waar we nu in zitten.

Ik denk dat we dus verscillen in de perceptie van doelmatigheid en georganiseerdheid van die elite.
pi_107808525
quote:
0s.gif Op donderdag 9 februari 2012 21:46 schreef oompaloompa het volgende:

[..]

Ik vraag me af of dat juist niet een grotere neiging is om causaliteit toe te wijzen? =]
i.p.v. de wereld werkt zo, de elite maakt er gebruik van geloof jij meer in een hogere "macht" met meer recourses die planmatig het systeem misbruikt. Ik zou denken dat in het tweede geval je meer causaliteit hebt, het is gestructureerder en minder random.

Vind dit trouwens een erg prettige manier van communiceren :)

Ik ben denk ik daarin wat meer van de andere kijk. Ik denk zeer zeker dat het systeem dat er heerst misbruikt wordt door de elite maar niet dat daarachter nog een hogere macht zit. Ik sluit het niet uit natuurlijk maar ik denk dat dat geen voorwaarde is voor de situatie waar we nu in zitten.

Ik denk dat we dus verscillen in de perceptie van doelmatigheid en georganiseerdheid van die elite.
haha ik ben echt een idiot. Causaliteit is helemaal niet het woord dat ik wilde of had moeten gebruiken. :|W

Om het wat beter te formuleren. Ik ben minder geneigd om wereldgebeurtenissen van grote invloed toe te wijzen aan, hoe zal ik het zeggen, aan omstandigheden zoals toeval of enkel de uiting van een situatie omdat de situatie nou eenmaal die mogelijkheid in zich had, als je me nog volgt.

Ik noem maar 9/11. Alhoewel ik niet direct kan aanwijzen wie er exact achter zit, geloof ik het officiële verhaal niet. Het probleem blijft dan wel dat ik met de vage term "inside job/Israel/Illuminati etc." achter blijf. Maar dat neem ik voorlopig maar voor wat het is.

Aan de andere kant probeer ik deze "hogere macht" niet als de schuld van alle ellende aan te wijzen, maar eerder als een bepalende factor te zien. In essentie zijn wij allen zelf verantwoordelijk, wij functioneren als tafelpoot. We are sold a lie, maar meer dan dat, we choose to buy it...
pi_107808757
quote:
Dat klopt wel denk ik.

Het probleem is wel dat als je gaat accepteren dat er een dergelijke super elite bestaat, dat je uiteindelijk tot de conclusie komt dat ze veel te intelligent zijn. Daar stuit ik telkens tegenop. We hebben het over een "cabal" dat (imo) achter de eerste wereld oorlog zit, de tweede, de koude oorlog etc.etc. Mijn dilemma is, hoe kunnen ze zo buitengewoon intelligent om zulke complexe situaties in de hand te houden. Daar verliest deze hypothese ook haar gelovigheid voor de meeste mensen, en dat begrijp ik wel. Het gaat je verstand te buiten.

[ Bericht 28% gewijzigd door dadgad op 09-02-2012 22:04:42 ]
pi_107809106
quote:
0s.gif Op donderdag 9 februari 2012 15:03 schreef oompaloompa het volgende:

[..]

Ik vind het wel dapper dat je toe durft te geven er geen verstand van te hebben maar toch te koppig bent om je ongefundeerde mening aan te passen. De meeste mensen zouden zich daarvoor schamen, maar jij niet, je zegt ten minste wat je denkt!
pi_107809330
quote:
0s.gif Op donderdag 9 februari 2012 21:59 schreef dadgad het volgende:

[..]

Dat klopt wel denk ik.

Het probleem is wel dat als je gaat accepteren dat er een dergelijke super elite bestaat, dat je uiteindelijk tot de conclusie komt dat ze veel te intelligent zijn. Daar stuit ik telkens tegenop. We hebben het over een "cabal" dat (imo) achter de eerste wereld oorlog zit, de tweede, de koude oorlog etc.etc. Mijn dilemma is, hoe kunnen ze zo buitengewoon intelligent om zulke complexe situaties in de hand te houden. Daar verliest deze hypothese ook haar gelovigheid voor de meeste mensen, en dat begrijp ik wel. Het gaat je verstand te buiten.
Heel doordachte manipulatie zou ik zeggen. Door met enige mate aan de juiste touwtjes te trekken kan je goed aansturen. 8-)
pi_107811510
Oompa, Oompa!

pi_107813015
obsessief kind
pi_107813568
quote:
0s.gif Op donderdag 9 februari 2012 23:30 schreef dadgad het volgende:
obsessief kind
I don't know what you mean... 8-)
pi_107816076
quote:
10s.gif Op donderdag 9 februari 2012 22:05 schreef Gray het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
:*
pi_107817181
quote:
0s.gif Op donderdag 9 februari 2012 20:09 schreef oompaloompa het volgende:
Wat vinden jullie eigenlijk van a perfect circle? Ik kom er maar niet over uit, ze hebben zulke mooie nummers maar ook zo ongelofelijk veel troep. Vind het moeilijk een mening over te vormen. Het is een band die ik graag luister maar ook altijd nummers van doorspoel terwijl de tool albums echt bijna allemaal van begin tot einde perfect zijn.
Je raakt de kern. Bij Tool is de balans tussen vette muziek, verhalende stukken, inleiding en nog meer vette muziek eigenlijk altijd perfect. Bij A Perfect Circle (en er is nog zo'n band waar ik de naam even niet van kan terughalen) is die balans er niet.
Cuz I'm praying for rain, And I'm praying for tidal waves
I wanna see the ground give way.I wanna watch it all go down.
Mom please flush it all away.I wanna watch it go right in and down.
I wanna watch it go right in. Watch you flush it all away.
pi_107820831
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2012 02:52 schreef oompaloompa het volgende:

[..]

:*
Je voelt je gevleid? Je vindt dat hoogopgeleide vrouwen evenwaardig (of al dan niet beter) zijn dan hoogopgeleide mannen in ons systeem dat meestal mannen aan de macht bracht?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')