Ik vroeg me dit ook af, iemand met ervaringen?quote:Op zaterdag 28 januari 2012 22:18 schreef Ssserpente het volgende:
Zo, alle topics doorgespit; hier komt ws ook een Roomba.
Wij hebben alleen eetkamerstoelen zoals in de link hieronder (zit mobiel en plaatje plakken is lastig). Zou ie niet op die stoelpoten blijven hangen zoals ook gebeurde bij dat wasrek?
http://t1.gstatic.com/ima(...)p3fZ-rQoj1XYOhZIV_fA
Dank voor de reacties!quote:Op zaterdag 28 januari 2012 23:48 schreef athlonkmf het volgende:
[..]
Helaas, grote kans dat de roomba daarop vastloopt.
Je kan misschien de stoelen verhogen met wat plakviltjes?
Aan de voorkant van de stoelen een touwtje/elastiekje doen zodat de stofzuiger niet ingesloten wordt.quote:Op maandag 30 januari 2012 20:38 schreef Ssserpente het volgende:
[..]
Dank voor de reacties!
Er zitten al speciale viltjes onder die je rond de poten klemt. Extra verhogen is geen optie dus.
Maar als het niet anders is, dan is het niet anders. Dan maar elke keer de stoelen op tafel.
Je had het over kabels. Het frame van onze stoelen is wel wat dikker.quote:Op maandag 30 januari 2012 21:19 schreef FreddyTex het volgende:
dacht net te posten dat mijn 581 er niet overrijdt.. heb wel stoelen met gesloten aluminium frame.
Ik heb nog geen robostofzuiger. Mijn vraag was juist of ie daar niet op zal blijven hangen.quote:Op maandag 30 januari 2012 21:53 schreef FreddyTex het volgende:
mooie stoelen, heb er ongeveer dezelfde, maar met een gesloten frame. Bij mij blijft die half steken, knap dat die er bij jou overrijdt
Ik denk dat de 780 er ook op blijft hangen, in deze review las ik dat hij over obstakels tot 1,5cm kan klimmen.quote:Op maandag 30 januari 2012 21:54 schreef Ssserpente het volgende:
[..]
Ik heb nog geen robostofzuiger. Mijn vraag was juist of ie daar niet op zal blijven hangen.
Wel dus...
Kan je even opmeten hoe hoot die poten zijn? Want als ik het zo ze zijn ze vrij dik, dik genoeg om de roomba tegen te houden.quote:Op maandag 30 januari 2012 21:54 schreef Ssserpente het volgende:
[..]
Ik heb nog geen robostofzuiger. Mijn vraag was juist of ie daar niet op zal blijven hangen.
Wel dus...
Ik heb in mijn woonkamer een luie stoel staan met zo'n frame. De buis is 2,7 cm dik en mijn Roomba is er nog nooit overheen gegaan.quote:Op maandag 30 januari 2012 21:46 schreef Ssserpente het volgende:
Kiek, dit zijn onze stoelen.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Da's dunner dan de onze.quote:Op maandag 30 januari 2012 22:27 schreef Cat22 het volgende:
[..]
Ik heb in mijn woonkamer een luie stoel staan met zo'n frame. De buis is 2,7 cm dik en mijn Roomba is er nog nooit overheen gegaan.
Ah, vandaar.quote:Op maandag 30 januari 2012 22:32 schreef FreddyTex het volgende:
Omdat de Neato hier nog maar 2 maanden is, daarom. Geen kat heeft dit apparaat, tenzij via de US geïmporteerd. Op elke internationale site wordt die opgehemeld, alleen hier zijn er veel roomba kopers. Omdat dit op elke hoek van de straat te vinden is en op alle marktplaatsen gedumpt wordt.
Ik heb ze beiden en echt waar, mijn roomba is er speelgoed tegen.
Stofzuigers zijn nou eenmaal niet stil. En mijn Neato maakt minder herrie dan mijn Miele 'normale' stofzuiger.quote:Op maandag 30 januari 2012 22:38 schreef FreddyTex het volgende:
Zal even een paar zaken opsommen:
a) random ongestructureerd rijgedrag of geordende mapping
b) geheugen om werk verder te zetten of niet (tot 3x toe)
c) 15x meer zuigkracht
d) herkennen van deuren, dieren enz. Als het dier weg is, rijdt die naar de plek toe waar de kat lag en zuigt die plaats. Heb de test gedaan met een "dino" van de kleine.
e) upgradebaar: wordt continu verbeterd
f) minder onderhoud
Hij heeft 1 nadeel en dat is, zoals ik al zij, het geluid. Hij klinkt zoals een Dyson qua lawaai. Niet erg, want ik ben er toch niet.
Ik heb alleen een parkiet. Ik denk echter dat het grote verschil 'm in het materiaal van de borstel zit. Bij Neato zijn dat rubberen flapjes, en bij Roomba volgens mij borstelharen. Daar blijft veel meer in hangen en hechten.quote:Op dinsdag 31 januari 2012 00:47 schreef Burdie het volgende:
@coelho heb jij huisdieren? Wij hebben twee honden en moeten de roomba borstels toch na elke ronde schoonmaken. Zou dat met de neato anders zijn?
Volgens mij zou de lighthouse inderdaad uit moeten gaan als de kamer klaar is. Maar je kunt hem ook als muur gebruiken geloof ik. Staat de modus niet verkeerd? Op wall ipv lighthouse?quote:Op dinsdag 31 januari 2012 11:04 schreef mol_air het volgende:
Zoals ik het heb begrepen werkt een lighthouse als een vrtual wall die na een bepaalde tijd uitgaat, toch?
Ik probeer ervoor te zorgen dat Walter naar bepaalde ruimtes in het huis komt.
Nope, de lighthouses/virtual walls gaan pas uit als de Roomba uit is. Niet nadat Roomba er langs is geweest (of in de buurt). Je kan ze niet instellen dat ze na een tijdje vanzelf uitgaan. Helaas, want ze vreten stroom.quote:Op dinsdag 31 januari 2012 13:59 schreef Faithz het volgende:
[..]
Volgens mij zou de lighthouse inderdaad uit moeten gaan als de kamer klaar is.
Dat zat ik ook te denken.quote:Maar je kunt hem ook als muur gebruiken geloof ik. Staat de modus niet verkeerd? Op wall ipv lighthouse?
Iemand al ervaring met deze. ??quote:Op maandag 30 januari 2012 23:38 schreef Coelho het volgende:
Het wordt verkocht onder de merknaam Kobold VR-100
quote:Op zaterdag 4 februari 2012 09:50 schreef het-is-mij het volgende:
Shit.....juffrouw jannie stond voor gisterochtend nog geprogrammeerd maar had niet opgeruimd......nu is er een cadeau lint in een zijwiel gegaan,ze ligt nu op de ok ;-) maar het zijwiel,is dat er ook nog uit te halen?wij krijgen het niet voor elkaar dus denk dat we t lint maar afknippen want zal er wel tig keer omheen zijn gedraaid.....beetje jammer.....
Enne ik las ergens dat een roomba een kruimelzuiger was......onze kruimelzuiger kan geen puzzelstukje opzuigen ;-)
Wij hebben het hier ook, ze hadden die adapter in het basisstation moeten maken zodat hij zwaarder was.quote:Op woensdag 8 februari 2012 19:26 schreef Faithz het volgende:
Hebben jullie ook het probleem dat de Roomba het basis station van zijn plaats trekt als hij begint met zijn taak?
Ik wordt er niet goed van. Het is ook vederlicht terwijl het juist zwaar zou moeten zijn om te kunnen blijven staan.
Ik trof laatst de Roomba aan terwijl deze al zeker een uur doelloos aan het rondrijden was en al zeker 2,5u bezig was. Het probleem was dat hij dus niet terug kon naar het basis station. Gewoon ronduit zielig
Die zijn hetzelfde, alleen voor verschillende markten bedoeld (en ze hebben een andere kleur).quote:Op woensdag 15 februari 2012 19:42 schreef crowone het volgende:
Wie weet het verschil tussen de Neato XV 11 & XV 12 of de XV 15?
Maar bij het wegreden neemt hij het wel eens mee.quote:Op donderdag 9 februari 2012 21:32 schreef Cat22 het volgende:
Ik zet het basistation met de rug tegen een muur of kast aan en dat gaat prima. Truus rijdt de laatste centimeters er heel voorzichtig naartoe.
Nooit last van gehadquote:Op woensdag 15 februari 2012 21:45 schreef junkiexp het volgende:
[..]
Maar bij het wegreden neemt hij het wel eens mee.
Wellicht is je vloer te glad voor het dock? Hier blijft hij op laminaat prima staan.quote:Op vrijdag 17 februari 2012 13:56 schreef Faithz het volgende:
Dit bedoel ik dus:
http://img.photobucket.com/albums/v665/Faithzz/8a8d7c5f.mp4
ff een linkje, heb geen andere opties beschikbaar bij mobiel posten.
quote:Op woensdag 15 februari 2012 20:19 schreef Coelho het volgende:
Die zijn hetzelfde, alleen voor verschillende markten bedoeld (en ze hebben een andere kleur).
Zie ook: http://robotbg.com/reviews/neato_xv_11_xv_12_xv_15_review
De Vorwerk Kobold VR100 schijnt beter te zijn, Nog niemand ervaring met deze Kobold???quote:Notes:
Built on top of the Neato technology, but includes several modifications, like side brush, brush bar, better filter (still not HEPA grade), lower noise level, better suction (12-28%), Li-ion battery
quote:Op vrijdag 17 februari 2012 15:50 schreef Faithz het volgende:
De Kobold is volgens mij een gepimpte neato.
quote:Op vrijdag 17 februari 2012 16:04 schreef crowone het volgende:
[..]![]()
Ik zie Li-on batterijen en mider lawaai toch meer als een verbetering dan pimpen.
Ok dan ligt het niet aan mijquote:Op zaterdag 3 maart 2012 15:47 schreef Guppyfriend het volgende:
Klopt, dat doet ie hier ook. Eens in de zoveel tijd moet ik daar dus even vegen
Hehe, mooi filmpje!quote:Op zaterdag 3 maart 2012 13:52 schreef junkiexp het volgende:
Wij hebben een platte stoffen loungebank en 2 katten die er graag op liggen.
Ik bedacht dat als ik de kussens er naast leg de Roomba hier prima op kan laten rijden.
En dat werkt inderdaad perfect![]()
:
Nope! En we hebben precies dezelfde Roomba.quote:
Heel kunstig, hij reed wel een keer met 1 wiel langs buitenkant naar toen is hij gelijk gestopt met een error.quote:Op zaterdag 3 maart 2012 16:20 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Nope! En we hebben precies dezelfde Roomba.
Toch kunstig he, hoe ie op die bank blijft en er niet vanaf pleurtIk blijf het zo'n geweldig ding vinden.
Haha, kattenspeeltje. Hebben wij ook al een keer gehad.quote:Op zaterdag 3 maart 2012 16:25 schreef pumpkin_Ruby het volgende:
Al een tijdje vraag ik me af of hij ook m'n bed zou kunnen doen ivm met kattenhaar aldaar, maar ik heb het nog niet geprobeerd omdat ik vermoed dat hij gewoon het hoeslaken van het matras zal trekken.
Ik ruim altijd netjes de vloer leeg voor ik Roomba aanzet, maar hij had toch iets gevonden. Leek wel een hulpstuk; Roomba-plumeau
Hahaha, en ook gewoon doorgaanquote:Op zaterdag 3 maart 2012 16:25 schreef pumpkin_Ruby het volgende:
Al een tijdje vraag ik me af of hij ook m'n bed zou kunnen doen ivm met kattenhaar aldaar, maar ik heb het nog niet geprobeerd omdat ik vermoed dat hij gewoon het hoeslaken van het matras zal trekken.
Ik ruim altijd netjes de vloer leeg voor ik Roomba aanzet, maar hij had toch iets gevonden. Leek wel een hulpstuk; Roomba-plumeau
Briljant.quote:Op zaterdag 3 maart 2012 13:52 schreef junkiexp het volgende:
Wij hebben een platte stoffen loungebank en 2 katten die er graag op liggen.
Ik bedacht dat als ik de kussens er naast leg de Roomba hier prima op kan laten rijden.
En dat werkt inderdaad perfect![]()
:
Was hij leeg?quote:Op zaterdag 3 maart 2012 16:28 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Hahaha, en ook gewoon doorgaan![]()
Mijn Roomba had laatst een extra oplaadpunt ontdekt![]()
[ afbeelding ]
Meh, het zat niet zo lekker geloof ik, dat snoerquote:
Je kan het altijd proberen, als de bank vlak is dan moet het kunnen.quote:Op zaterdag 3 maart 2012 16:30 schreef Cat22 het volgende:
[..]
Briljant.![]()
Ik zou het bij mijn bank ook zo willen doen maar denk dat die te smal is. Daar kan Truus niet lekker haar rondjes doen. Gelukkig liggen er voor dageljks gebruik dekens op, die zijn snel genoeg in de was gegooid.
En binnen 24 uur geleverd,. netjes hoor!quote:Op dinsdag 6 maart 2012 15:18 schreef Swiffer het volgende:
O.a. hier;
http://www.irobot.com/nl/store/store_accessories.aspx?id=323
en deze heeft ze ook, maar gooit er nóg eens BTW overheen;
http://www.cyberhuis.nl/catalogsearch/result/?q=zijborstels+700
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |