![13874894.jpg]()
Naar aanleiding van JortK's project-updates hier, ga ik het ook maar even uitgebreid doen

Wel zo leuk om te volgen voor de beginnende adsense-mensen. Met mijn nieuwe project wil ik over ongeveer 3 maanden een tientje per dag verdienen (ongeveer 300 euro per maand dus). Een 'hoog' doel, maar ik gok dat het nog meer dan dit gaat worden (20-30 per dag). Maar het kan net zo goed hooguit een euro per dag zijn natuurlijk. You never know.
Om wat voor site gaat het?Ga ik hier natuurlijk niet vertellen, dan kan ik dat tientje per dag helemaal op mijn buik schrijven

. Wat ik wel kan vertellen is dat het een blog-like iets gaat worden met dagelijks een kleine update. Hieraan moet ik hooguit een half uur per dag mee bezig zijn. Ben echter van plan een hele batch berichten vooraf te maken, zodat ze automatisch elke dag worden geplaatst.
Is er vraag naar?Zeker. Heb een vrij breed 'onderwerp', dus geen hele kleine niche. Kan alle kanten op met het onderwerp en wil vooral veel bezoekers trekken. Heb al ervaring met een dergelijk breed onderwerp en laag CPC, en dat loopt goed

![v89c7.jpg]()
Zoals je ziet een vrij laag CPC, maar hoog aantal zoekopdrachten. Ook internationaal is het een goed gezocht onderwerp, en ik ben dan ook van plan (in samenwerking met iemand anders) de site een Engelse editie te geven wanneer de Nederlandse versie goed loopt. De concurrentie in Nederland is aanwezig, maar makkelijk te overzien. Internationaal gaat het iets lastiger worden.
Waar plaats je de adverenties?Net als bij mijn andere sites experimenteer ik hier vaak mee. Op één van mijn sites betekende een andere positie van advertenties een verhoging van RPM met drie euro. Best lekker als je veel bezoekers hebt. De posities van advertenties waar ik mee begin is als volgt:
![W70P6.jpg]()
Heb geen advertentie geplaatst boven
in de content, aangezien ik dit er niet uit vind zien. Bovendien heb ik het liefst zoveel mogelijk tekst boven de vouw van de pagina. Iets waar ook Google/Adsense tegenwoordig
tegenstrijdig naar
kijkt. Wellicht dat ik nog een 728*90 banner bovenin zal plaatsen, maar ik laat het eerst maar even zo. Wil niet meteen alle nieuwe bezoekers wegjagen door een enorm aantal advertenties.
Social NetworkingEen Twitter en Facebook account zijn aangemaakt. Door het toevoegen van willekeurige mensen/bedrijven heb ik ook al een redelijk groot aantal volgers op Twitter. Dit ziet er minder knullig uit en zal op Twitter meer aandacht op de site leggen. Ook heb ik onder de artikelen een Facebook-comment app geplaatst. Zou mooi zijn wanneer de bezoekers hier van gebruik gaan maken natuurlijk, meteen extra op reclame op FB.
RankingDit is een beetje lastig bij te houden, omdat ik me niet op een kleine niche richt. Wel sta ik na een dag al met een aantal artikelen op positie 1-5 in Google. Een mooi vooruitzicht.
TrafficNog nauwelijks bezoekers. Logisch, aangezien de site nog maar net in Google staat. Ook is er nog niet veel content. Hoop eind februari minimaal 1000 bezoekers per dag te hebben.
VerdienstenNog niks natuurlijk. De site is net een dag online en de advertenties zijn pas net geplaatst. Ik verwacht de komende dagen hooguit een paar cent aan inkomsten. Wel hoop ik eind komende maand minimaal 2 euro per dag te verdienen. Het doel van deze maand is in totaal 30 euro te verdienen met dit project. Dan zijn de meeste kosten er alweer uit.