abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_107529420
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2012 20:03 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Als het echt om gezichtsbedekkende kleding ging, dan de overheid consequent moeten zijn. Maar dat is niet het geval. Wees nou eens eerlijk mensen, het gaat om die verrekte boerka's. Als die er niet waren geweest, dan was dit verbod er ook nooit gekomen.
Dan is het maar goed dat dat die Burka's er wel waren, anders hadden ze al; het andere ook
niet kunnen verbieden en sorry hoor als ik in een winkelstraat allemaal mensen met integraalhelmen
zou tegenkomen of bivaksmutsen zou ik me ook niet lekker op mijn gemak voelen :')

Jij wel Koos? (8>
  donderdag 2 februari 2012 @ 20:08:14 #227
231576 -Techno-
De kracht van herhaling
pi_107529461
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2012 20:01 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Leuk die woordenboekwijsheid. Als je enigzins in staat bent zelf na te denken dan snap je dat theisme de bewerende kant is. Atheisme zegt slechts dat je HUN verhaal niet gelooft.
Juist ja. Je gelooft er niet in maar kan het niet bewijzen.
quote:
Net zoals ik niet in kabouters geloof. Ben ik dan een a-kabouterisme dus is mijn stelling net zoveel waard als de kabouterbelievers?

Nee natuurlijk niet.
Wij verschillen fundamenteel hierin. Prima :)
quote:
[..]

Oh ja die slappe zijweg! Eeuwenlang hebben ze geprobeerd het wetenschappelijk aan te tonen en toen dat aan alle kanten faalde werd het opeens 'ja maar als je het weet is het niet meer geloven he' :') Zwaktebod van de bovenste plank. Vraag ze maar eens hoe wetenschappelijk hun religieuze boeken zijn en dan komen ze opeens zogenaamd WEL met feiten _O-
Je denkt echt zwart/wit... Er is meer dan atheïsme en theïsme. Ben het wel met je eens hoor met hoe hypocriet en inconsequent gelovigen af en toe zijn. Maar boeien wie ben ik om daar over te oordelen als ik zelf geen bewijs kan overdragen.
We stoppen niet met spelen omdat we oud worden.... We worden oud omdat we stoppen met spelen.
pi_107529491
quote:
10s.gif Op donderdag 2 februari 2012 19:19 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Deze 2 zinnen die elkaar zo tegenspreken. Echt. De domheid, de ongeïnformeerdheid :')

Jij gelooft zeker ook in spoken en zo?
nee ik geloof in burqa's :p Verder heb ik die hele kutwet niet gelezen en ben ik ook niet van plan me eraan te houden.
Iedereen mag zelf weten wat ie draagt en al dragen ze het ongewild dan ga je dat niet verbieden maar pak je de mensen aan die hen onderdrukken. Dit is symptoom bestrijding wat de burqa betreft.
.
pi_107529540
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2012 20:06 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Als wij er tegen zijn dan mag dat toch in een verbod tot uiting komen als er een meerderheid voor is? :? Of mag dat dan nooit?
Dat is in mijn optiek niet het doel van democratie. Democratie betekent niet dat de meerderheid allerlei zaken moeten opleggen aan minderheden.

Laat ook maar, dit stuk in Trouw verwoordt mijn mening op zeer accurate wijze.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_107529626
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2012 18:49 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Ik moet eerlijk zeggen dat ik dit ook niet snap hoor. Wie gaat er vrijwillig zo bij lopen. Alsof je een voorwerp bent zonder eigen identiteit?
en dan ben je dus geen mens meer :)?
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_107529629
quote:
14s.gif Op donderdag 2 februari 2012 20:07 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:

[..]

Dan is het maar goed dat dat die Burka's er wel waren, anders hadden ze al; het andere ook
niet kunnen verbieden en sorry hoor als ik in een winkelstraat allemaal mensen met integraalhelmen
zou tegenkomen of bivaksmutsen zou ik me ook niet lekker op mijn gemak voelen :')

Jij wel Koos? (8>
Klopt, maar dat betekent niet dat ik er direct een verbod aan wil hangen.
pi_107529699
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2012 18:56 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Tja, dat kan ik ook omdraaien: omdat jij het blijkbaar wel snapt moet het toegestaan worden?
Als we toch gaan jij-bakken.
Ja, kledingwetten is iets voor dubieuze landen als Iran of Saoedi-Arabië...
Maar als dat is waar je heen wilt met Nederland dan mag dat hoor :). ook tijd voor een aparte politie die gaat oordelen of mensen wel zedelijk gekleed zijn?
pi_107529789
quote:
10s.gif Op donderdag 2 februari 2012 20:12 schreef du_ke het volgende:

[..]

Maar als dat is waar je heen wilt met Nederland dan mag dat hoor :). ook tijd voor een aparte politie die gaat oordelen of mensen wel zedelijk gekleed zijn?
Ohw, ze verbieden ook moord in die landen.

Toestaan dus?
pi_107529817
quote:
10s.gif Op donderdag 2 februari 2012 20:13 schreef Droomert het volgende:

[..]

Ohw, ze verbieden ook moord in die landen.

Toestaan dus?
Logische vergelijking weer :).
pi_107529832
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2012 20:09 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Dat is in mijn optiek niet het doel van democratie. Democratie betekent niet dat de meerderheid allerlei zaken moeten opleggen aan minderheden.

Leuk voor de theorie maar in de praktijk waardeloos.

Wat doe je dat zoals gezegd met culturele uitingen als die van de Roma?
En met die van naturisten?
En zo kan je doorgaan.
Op woensdag 23 januari 2013 16:22 schreef gnaeus het volgende:[/b]
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
pi_107529843
quote:
7s.gif Op donderdag 2 februari 2012 20:14 schreef du_ke het volgende:

[..]

Logische vergelijking weer :).
Net zo logisch als die van jou.
pi_107529858
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2012 20:09 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

wat een onzin stuk 8)7

Goed laat ze voor mij part allemaal een Burka dragen, haat prediken in de Moskee,
9 jarige meisjes uithuwelijken en homo's van de flat gooien, want als we het over mannen
hebben die hun vrouw dwingen om in een Burka te lopen kom je al heel snel in die hoek
terecht.

en ja ik weet dat iemand die zegt:
De Bijbel is het enige ware geloof, God heeft de wereld in zes dagen geschapen en Jezus is
gestorven voor onze zonden, maar ondertussen wel ontucht pleegt met de misdienaartjes ook
niet sporen, maar dan moet je dus beide partijen vrij laten met alle idioterie die er bij komt
kijken,

Wordt gezellig in Nederland ^O^
pi_107529882
quote:
6s.gif Op donderdag 2 februari 2012 20:14 schreef Droomert het volgende:

[..]

Net zo logisch als die van jou.
Neuh bij lange na niet. Het gaat hier over kledingwetten en een overheid die bepaalt hoe je je wel of niet mag kleden. Wat dat met moord te maken heeft ontgaat mij eigenlijk.
pi_107529897
quote:
I feel that I now know what Jewish women went through before the Nazi roundups in France. When they went out in the street they were identified, singled out, they were vilified. Now that's happening to us."
:') :')
Zo extreem dom. Zij identificeren juist ZICHZELF zo! :D
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
pi_107529900
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2012 20:14 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Leuk voor de theorie maar in de praktijk waardeloos.

Wat doe je dat zoals gezegd met culturele uitingen als die van de Roma?
En met die van naturisten?
En zo kan je doorgaan.
Wetten die zijn bedoeld om kinderen te beschermen tegen idiote gewoonten zijn in mijn optiek wel noodzakelijk. Dat spreekt voor zich. Kleding is van een compleet andere orde.
pi_107529915
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2012 20:15 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Wetten die zijn bedoeld om kinderen te beschermen tegen idiote gewoonten zijn in mijn optiek wel noodzakelijk. Dat spreekt voor zich. Kleding is van een compleet andere orde.
Wie beslist dat?
pi_107529963
quote:
11s.gif Op donderdag 2 februari 2012 20:15 schreef Droomert het volgende:

[..]

Wie beslist dat?
Tja, als je kleding al gelijk stelt aan moord :+
pi_107529966
quote:
11s.gif Op donderdag 2 februari 2012 20:15 schreef Droomert het volgende:

[..]

Wie beslist dat?
Dat is mijn mening. Je weet wel, dit is een forum enzo.
pi_107529968
quote:
7s.gif Op donderdag 2 februari 2012 20:15 schreef du_ke het volgende:

[..]

Neuh bij lange na niet. Het gaat hier over kledingwetten en een overheid die bepaalt hoe je je wel of niet mag kleden. Wat dat met moord te maken heeft ontgaat mij eigenlijk.
Dat het daar verboden is maakt het hier nog niet goed.
pi_107529999
quote:
14s.gif Op donderdag 2 februari 2012 20:16 schreef Droomert het volgende:

[..]

Dat het daar verboden is maakt het hier nog niet goed.
Maar is het slim om ons tot hetzelfde niveau te verlagen?
pi_107530019
quote:
10s.gif Op donderdag 2 februari 2012 20:17 schreef du_ke het volgende:

[..]

Maar is het slim om ons tot hetzelfde niveau te verlagen?
Soms moet je dat doen ja.
pi_107530035
quote:
10s.gif Op donderdag 2 februari 2012 20:12 schreef du_ke het volgende:

[..]

Die is er al lang hoor. Je wordt gewoon veroordeeld voor onzedelijk gedrag als je in je blote reet in de stand rondloopt.
pi_107530046
quote:
14s.gif Op donderdag 2 februari 2012 20:17 schreef Droomert het volgende:

[..]

Soms moet je dat doen ja.
Ok, ik bedankt daarvoor. Kledingwetten zijn wat mij betreft voor achterlijke landen.
pi_107530096
quote:
7s.gif Op donderdag 2 februari 2012 20:18 schreef du_ke het volgende:

[..]

Ok, ik bedankt daarvoor. Kledingwetten zijn wat mij betreft voor achterlijke landen.
Als de kleding een heel andere waarde heeft dan 'gewoon leuk' dan vind ik het helemaal niet zo erg om het te verbieden.
pi_107530129
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2012 20:15 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Dus de KKK-outfit en het fraaie SS-uniform moeten gewoon weer gedragen kunnen worden in NL?
Eveneens als in je blote reet je kind naar school brengen?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')