Vast wel. En ik ga echt mijn hele mailbox door als dit naar boven escaleertquote:Op maandag 30 januari 2012 17:03 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Maar kan je aantonen in mails of zo dat je ze er al op gewezen hebt?
quote:Op maandag 30 januari 2012 17:05 schreef TAV74 het volgende:
[..]
Welkom in de wereld van eindverantwoordelijkheid. Het went wel op den duur......Soms
120 min per week? Check, klaarquote:Op maandag 30 januari 2012 17:10 schreef Stereotomy het volgende:
Als je wil kun je het nog specifieker maken: minimaal 120 minuten in de week wandelen, bijvoorbeeld.
Ik ook, Laat het ook echt niet over me heen komen, maar er zijn gewoon figuren die altijd proberen hun falen op een ander af te schuiven.quote:Op maandag 30 januari 2012 17:10 schreef Bluezz het volgende:
@ Tav : Ik zou het echt heel vervelend vinden!
Heb het op hele kleine schaal een beetje meegemaakt, en ben weer blij dat ik er nu niet meer op aangesproken wordt
Zelf bijhouden van calorieėn door deelnemers is notoir onbetrouwbaar in de wetenschappelijke wereld idd.quote:Op maandag 30 januari 2012 17:11 schreef Isabeau het volgende:
En dit roep ik echt al jįren
[..]
Al denk ik dat als je -750 kcal per dag zou moeten eten en dan maar 3,6 kg in een jaar afvalt dat de definitie van het woord 'volhouders' mijns inziens toch niet klopt
Ga je het nog vieren Liequote:Op maandag 30 januari 2012 17:15 schreef LieLie het volgende:
Ik doe er nog even een paar hoor:
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Dit was niet mijn meest productieve werkdag ooit
Volgende week nog een half uurtje praten en dan moet het klaar zijn!
Wist je dat het ook niet uitmaakt volgens zo'n soort onderzoek of je eet nį 20.00 of je het er allemaal eerder op de dag inpropt trouwensquote:
quote:Op maandag 30 januari 2012 17:12 schreef Isabeau het volgende:
[..]
120 min per week? Check, klaar(ik loop naar mijn werk = 5x30 min)
Bij ons kan je in het systeem heel makkelijk zien wie er fouten maken... we zetten ook overal onze initialen bij.quote:Op maandag 30 januari 2012 17:15 schreef Isabeau het volgende:
Er worden op mijn werk echt heel veel fouten gemaakt en daar wordt dan ook (terecht) over geklaagd en gemopperd. Maar aangezien ik de nieuweling ben, ben ik altijd bang dat ze denken dat ik al die fouten maak, terwijl ik zeker weet dat dat niet zo isOok zoiets
Dan trek ik me het geklaag van mijn collega's al aan zonder iets fout te hebben gedaan.
Oh bloes ga door ik word zoquote:Op maandag 30 januari 2012 17:16 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Wist je dat het ook niet uitmaakt volgens zo'n soort onderzoek of je eet nį 20.00 of je het er allemaal eerder op de dag inpropt trouwensHet heeft echt te maken met de hoeveelheid calo's.
Tijd geleden zo'n documentaire gezien over afvalmythes en daar hadden ze iemand haar eten laten filmen. Als iemand zegt als tussendoortje 'een fruitsalade' te nemen dan klinkt dat best slank. Maar dat bestond dus uit een sinaasappel, een banaan, een appel, perziken uit blik, een peer, aardbeien en twee kiwi'squote:Op maandag 30 januari 2012 17:15 schreef Stereotomy het volgende:
Zelf bijhouden van calorieėn door deelnemers is notoir onbetrouwbaar in de wetenschappelijke wereld idd.Pas bij experimenten waarbij mensen in een hokje worden gedouwd en gevoerd worden (bij wijze van) zie je de juiste correlatie tussen energiereductie en afvallen van lichaamsvet.
Maargoed, 't is altijd lastig om dat tegen mensen te zeggen vind ik, het wordt altijd zo gauw persoonlijk... daarom hou ik tegenwoordig liever mijn mond.
Ja, dat roep ik ook al jarenquote:Op maandag 30 januari 2012 17:16 schreef Bluezz het volgende:
Wist je dat het ook niet uitmaakt volgens zo'n soort onderzoek of je eet nį 20.00 of je het er allemaal eerder op de dag inpropt trouwensHet heeft echt te maken met de hoeveelheid calo's.
quote:Op maandag 30 januari 2012 17:15 schreef Stereotomy het volgende:
Zelf bijhouden van calorieėn door deelnemers is notoir onbetrouwbaar in de wetenschappelijke wereld idd.Pas bij experimenten waarbij mensen in een hokje worden gedouwd en gevoerd worden (bij wijze van) zie je de juiste correlatie tussen energiereductie en afvallen van lichaamsvet en/of lean body mass.
Maargoed, 't is altijd lastig om dat tegen mensen te zeggen vind ik, het wordt altijd zo gauw persoonlijk... daarom hou ik tegenwoordig liever mijn mond.
* Doet meequote:Op maandag 30 januari 2012 17:15 schreef LieLie het volgende:
Ik doe er nog even een paar hoor:
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Dit was niet mijn meest productieve werkdag ooit
Volgende week nog een half uurtje praten en dan moet het klaar zijn!
Niemand zet er ooit initialen bij, je moet echt handschriften bijv herkennen. Ik controleer wel altijd of ik de fout zelf heb gemaakt of nietquote:Op maandag 30 januari 2012 17:17 schreef Bluezz het volgende:
Bij ons kan je in het systeem heel makkelijk zien wie er fouten maken... we zetten ook overal onze initialen bij.
quote:Op maandag 30 januari 2012 17:18 schreef Stereotomy het volgende:
Oh bloes ga door ik word zo![]()
![]()
van dit soort ware uitspraken
![]()
Is alsof je zogenaamd rijker wordt als je door je baas uitbetaald wordt om 3:00am op je nachtkastje omdat je niks kunt uitgeven als je slaapt![]()
1 collega bij ons is queen of foutenquote:Op maandag 30 januari 2012 17:20 schreef Isabeau het volgende:
Niemand zet er ooit initialen bij, je moet echt handschriften bijv herkennen. Ik controleer wel altijd of ik de fout zelf heb gemaakt of niet9 van de 10 keer gelukkig niet.
Nah, na volgende week denk ik, als ik echt het laatste cijfer binnenheb. En daarna ben ik ook bijna jarig, dus dat combineer ik dan maarquote:
Wat ik niet begrijp is dat mensen (zoals jij) in kilo's spier kijken, net als vetpercentage.quote:Op maandag 30 januari 2012 16:43 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Ja, ik heb controle, bepaal nu zelf op welk vetpercentage ik wil zitten, en wat ik daarvoor moet eten.
In totaal ben ik rond de 20-22 kilo aan vet afgevallen, van 28% naar nu 12% lichaamsvet (lang leve het netjes bijhouden).
Doel dit jaar is 5-6 kilo spieren erbij te krijgen, en rond hetzelfde vetpercentage te blijven.
[..]
Dat klopt, voor mij is het een gewoonte om 2-3 uur per week te gaan sporten nu...En om mijn maaltijden te plannen.
Nooit meer stress van eten, supermooi.
Voor mij werkt het in cijfers uitdrukken van mijn doelen uitstekend.quote:Op maandag 30 januari 2012 17:43 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Wat ik niet begrijp is dat mensen (zoals jij) in kilo's spier kijken, net als vetpercentage.
Weet jij precies hoe je eruit ziet als je 5-6 kilo spier hebt?
Ik ben misschien simpel maar als je gewoon sport en op een gegeven moment je zo gespierd of afgevalllen bent dat je je er goed uit vind zien, dat is toch belangrijker dan het praten in kilo's?
quote:Op maandag 30 januari 2012 17:53 schreef Stereotomy het volgende:
En op mijn pad naar dat doel, trek ik wel eens m'n shirt uit en ga mezelf idd uitgebreid lopen bewonderen in de spiegel.![]()
Ik eet 's avonds meer dan overdag dus als dat zo zou zijn kon je me nu rollenquote:Op maandag 30 januari 2012 17:19 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ja, dat roep ik ook al jarenEn toch lees je het steeds weer terug, dat je stofwisseling trager zou worden in de avond
Haha ja en je bent natuurlijk ook met een tabel bezig. Maar misschien heb je straks 3 kilo spier, kijk je in de spiegel en vind je jezelf eigenlijk wel mooi zo. Dan hoef je toch niet perse door naar de 5-6 kilo?quote:Op maandag 30 januari 2012 17:53 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Voor mij werkt het in cijfers uitdrukken van mijn doelen uitstekend.
Dus niet: 'Ik wil afvallen'
maar
'Ik wil 4 kilo vet kwijt zijn in twee maanden. Dat is 0.5 kilo per week, en dagelijks dus -500 kcal onder mijn onderhoud zitten qua eten en bewegen'.
Daarmee heb ik iets wat ik meteen kan dóen, een tastbaar en meetbaar doel waar ik naartoe beweeg. En op mijn pad naar dat doel, trek ik wel eens m'n shirt uit en ga mezelf idd uitgebreid lopen bewonderen in de spiegel.![]()
Ik zeg toch ook niet dat ik 5-6 kilo spier moet halen?quote:Op maandag 30 januari 2012 17:56 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Haha ja en je bent natuurlijk ook met een tabel bezig. Maar misschien heb je straks 3 kilo spier, kijk je in de spiegel en vind je jezelf eigenlijk wel mooi zo. Dan hoef je toch niet perse door naar de 5-6 kilo?
En jij denkt dat iedereen zo gestructureerd te werk gaat??quote:Op maandag 30 januari 2012 17:59 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Ik zeg toch ook niet dat ik 5-6 kilo spier moet halen?Ik zeg dat ik het wil halen, en dit geeft mini-doelen om te bereiken.
Zelfde als je zegt: ik wil een halve marathon kunnen rennen en meedoen met een halve marathon. Als je dat doel nu eenmaal gezet hebt, kun je aan een trainingsschema beginnen.
Eerst 1 kilometer rennen. Daarna 2. Daarna... etc. net zo lang totdat je naar die 20+ kilometer gaat.
Of je wil een mooie auto kopen over drie jaar, 10.000 EUR. Dan ga je dat in stukjes hakken, elke maand een bedrag sparen. Wat nou als je op driekwart een mooie auto ziet van 7.500 EUR waar je blij van word? Nou, dan koop je die. Maar je hebt wel elke maand mooi een doel gesteld voor jezelf waar je naartoe kunt werken.
Ik wou dat ik in meerdere delen van mijn leven zo structureel te werk gaquote:Op maandag 30 januari 2012 18:03 schreef TAV74 het volgende:
[..]
En jij denkt dat iedereen zo gestructureerd te werk gaat??
ik zou al blij zijn als er überhaupt iets was waarin ik zo gestructureerd zou zijnquote:Op maandag 30 januari 2012 18:04 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Ik wou dat ik in meerdere delen van mijn leven zo structureel te werk gaQua financien ben ik net zo. Qua mijn freelance werk ook.
Hier hebben we zometeen loggingquote:Op maandag 30 januari 2012 17:17 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Bij ons kan je in het systeem heel makkelijk zien wie er fouten maken... we zetten ook overal onze initialen bij.
Enige nadeel van na 8 uur eten is dat je mogelijk gaat slapen met een volle maag en ik heb inmiddels door dat ik dan echt niet lekker slaapquote:Op maandag 30 januari 2012 17:16 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Wat belangrijk is om te beseffen is dat ik uit mezelf nķet op m'n behoefte kan vertrouwen: ik eet dan veel te veel en beweeg veel te weinig en zou 20 kilo vet meer wegen dan nu.quote:Op maandag 30 januari 2012 18:08 schreef FutureFairytale het volgende:
Ik merk eigenlijk vanzelf wel of ik behoefte heb aan sport, geld heb, genoeg vitamine eet etc.
Ging bij mij ook misquote:Op maandag 30 januari 2012 18:12 schreef Stereotomy het volgende:
Hoor je heel vaak bij (beginnende) afvallers: 'Ik ken mijn lichaam! Ik weet hoeveel het nodig heeft!' Ik denk dan: nee, geef nou eerst toe dat we dat nķet kunnen, want als je het wel kon dan had je in de eerste plaats geen overgewicht.
Stapje voor stapje vooruit Peequote:Op maandag 30 januari 2012 18:17 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Ging bij mij ook misIk werd te overmoedig
Met 50 red ik het niet hoor voor een heel gezin +luiers +katquote:Op maandag 30 januari 2012 17:10 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Als je wil kun je het nog specifieker maken: minimaal 120 minuten in de week wandelen, bijvoorbeeld.
Is net Freecell die op maandag 50 EUR pint om de rest van de week verdeeld boodschappen mee te doen.
Daar ben ik geen ster inquote:Op maandag 30 januari 2012 18:18 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Stapje voor stapje vooruit PeeZowel eten als die meid
Ik was ongelukkig, totdat ik het ging opschrijven en berekenen.quote:Op maandag 30 januari 2012 19:02 schreef golfer het volgende:
Dat hele gestructureerde leven van Steer heb ik zelf helemaal niet. Veel meer carpe diem hier en we zien het verder wel.
Als ik alles zou gaan opschrijven en berekenen zou ik, denk ik, ongelukkig worden.
He, gelukkig maar.quote:Op maandag 30 januari 2012 19:07 schreef Stereotomy het volgende:
Levensles: als je gelukkig bent, houwe zo.
Die kwam ik onlangs nog tegen op stumbleupon in een übersimpele flowdiagramquote:Op maandag 30 januari 2012 19:07 schreef Stereotomy het volgende:
Levensles: als je gelukkig bent, houwe zo. Als je ongelukkig bent: probeer iets anders.
Het idee komt ook van de Chinees die dat doet met wantonsoepquote:Op maandag 30 januari 2012 19:15 schreef Stereotomy het volgende:
Oh ja, jij was van de ijsbergsla in de noodlesoep ook toch? Mijn ouders ook
Origineel volkjequote:Op maandag 30 januari 2012 19:16 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Het idee komt ook van de Chinees die dat doet met wantonsoep
Ik blijkbaarquote:Op maandag 30 januari 2012 19:19 schreef Stereotomy het volgende:
En wie heeft er op de Facebook like knop geduwd voor dit topic
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |