Ik moet dat ook maar weer eens gaan doen, ik ben totaal het overzicht kwijt nuquote:Op maandag 30 januari 2012 15:37 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik doe dat al maanden voor een hele maand!Werkt prima.
En de markt heeft vaak producten die je bij ons nergens in een supermarkt kan vinden.
Per week of per maand, wat je zelf het prettigst vindt! En goed met jezelf afspreken dat dat het is en er niets extra mag worden gepindquote:Op maandag 30 januari 2012 15:41 schreef Sunnythesun het volgende:
Ik moet dat ook maar weer eens gaan doen, ik ben totaal het overzicht kwijt nu![]()
Maar dan wel per week
Nja, gezond eten, een goed patroon en verse waren gaan vóór budget, mocht het zo uitkomenquote:Op maandag 30 januari 2012 15:45 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Per week of per maand, wat je zelf het prettigst vindt! En goed met jezelf afspreken dat dat het is en er niets extra mag worden gepind![]()
Ik hou het maar een week volquote:Op maandag 30 januari 2012 16:11 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]
Nja, gezond eten, een goed patroon en verse waren gaan vóór budget, mocht het zo uitkomen![]()
Maar tevoren pinnen en binnen het budget proberen te blijven is altijd wel een goede manier om meer grip op de uitgaven te krijgen en weer wat slimmer in te kopen en te plannen. Ik heb het een tijd gedaan, maar dat verwatert dan weer na een tijdje.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
quote:Op maandag 30 januari 2012 16:13 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Ik hou het maar een week volMaar goed, heb dan ook totaal geen ruggegraat
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
foei Pee
helpt dat??lijkt me ook lastig hoor, streng zijn voor jezelf als je alleen woont zonder back-up..
Neequote:Op maandag 30 januari 2012 16:14 schreef Isabeau het volgende:
Blijf je wel een beetje op gewicht, P?
Nee, helpt nietquote:Op maandag 30 januari 2012 16:16 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]![]()
foei Pee
helpt dat??lijkt me ook lastig hoor, streng zijn voor jezelf als je alleen woont zonder back-up..
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
hahaquote:Op maandag 30 januari 2012 15:55 schreef Isabeau het volgende:
Hier geen kiwi's kopen deze week
[ afbeelding ]
Niet uit de hand laten lopen, gelukkig kan je elk uur van de dag besluiten aan de rem te trekken.quote:
Verbaas me soms hoe goed dat er ingesleten is, komende mei al 2 jaar lang. Het is 'waar' wat 'ze zeggen': het is een gewoonte geworden, ondanks dat ik nog steeds van alles hou qua eten waar ik vroeger van hield.quote:Op maandag 30 januari 2012 16:30 schreef Isabeau het volgende:
Weet je wat ik zo vervelend vind aan gezond doen (eten, bewegen)? De ene week gaat het allemaal soepeltjes, geen enkel probleem en een week later kan ik alleen maar aan ongezond eten denken en ben ik niet vooruit te branden(en ipv week kan je ook regelmatig 'maand' lezen, er is bijv geen verband met mijn maandelijkse hormonale cyclus
)
Ik had daar van het weekend wat last vanquote:Op maandag 30 januari 2012 16:26 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Niet uit de hand laten lopen, gelukkig kan je elk uur van de dag besluiten aan de rem te trekken.
En als het een dag niet lukt, dan de volgende dag niet gaan bunkeren omdat je zogenaamd toch al geen ruggengraat hebt. Maar dat weet je vast allemaal al lang(iets met theorie-praktijk waar ik ook wat moeite mee heb)
In dit geval komt het van iemand van wie ik het inmiddels wel verwachtquote:Dat op je werk lijkt me niet per se aan jou liggen, maar mensen wijzen graag met vingertjes
Ah, zo iemandquote:Op maandag 30 januari 2012 16:41 schreef PdeHoog het volgende:
In dit geval komt het van iemand van wie ik het inmiddels wel verwacht
Ja, ik heb controle, bepaal nu zelf op welk vetpercentage ik wil zitten, en wat ik daarvoor moet eten.quote:Op maandag 30 januari 2012 16:39 schreef Isabeau het volgende:
Hoeveel ben je nu in totaal eigenlijk afgevallen en blijf je wel redelijk stabiel?
Dat klopt, voor mij is het een gewoonte om 2-3 uur per week te gaan sporten nu...quote:Ik denk overigens ook dat het een gewoonte moet worden. Het terugvallen in oude gewoontes is makkelijk, maar hoe langer het geleden is, des te minder snel gebeurt dat. Lijkt me, want ik heb er zelf geen ervaring mee.
Het leuke is: als je nu die gewoonte erin slijt, kun je over een jaar schandalig veel afgevallen zijn. Ik lurk wel eens mee in het dieettopic (ik ben geïnteresseerd in excuses e.d. die mensen bedenken, omdat ik ze makkelijker bij mezelf identificeer en er wat mee kan doen) en zie mensen soms verzuchten: 'oh, maar met 0.5 kilo per week duurt het een jaar voordat ik pas op een goed gewicht benquote:Op maandag 30 januari 2012 16:45 schreef Isabeau het volgende:
Ik moet eigenlijk vandaag een uur wandelen, dat is mijn doel op dagen dat ik niet werk. Maar ja, is vandaag nou een dag dat ik niet werk of niet?(smoesjesalert!!)
Ik plan nu overigens redelijk braaf mijn eetmomenten! Om de 3 uur iets eten en het avondeten is sinds mijn landenproject ook een stuk beter gepland.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |