quote:
Op maandag 30 januari 2012 23:42 schreef Ayumu2.0 het volgende:[..]
Hoe vaak moet ik jou nog vertellen dat ik iemand zoek die mijn manier van leven en cultuur aandraagt net als mij?
En zo vaak aangeven binnen de Nederlandse cultuur zal ik geen gelijke vinden, Dat staat inmiddels als een paal boven water.
waarom reageer je alleen op mij als ik er wat van zeg?
ondertussen hebben al wel een stuk of 10 mensen hier het zelfde aan gegeven omdat het allemaal vrij typisch is
als hier een vrouw zou posten die maar geen date kan vinden vanwege een enorme eisenlijst zouden we allemaal het zelfde zeggen
quote:
[..]
Hokjesdenken kan ik zeker ook, Dus als homoseksueel is alles meteen anders. En mag je als mens zijnde niet jou normen en waarden gebruiken die ik ten alle tijde gebruik in mijn omgang met anderen mensen.
voel je niet zo aangevallen, dit is geen hokjes denken
het is gewoon anders omdat je homoseksueel bent dat is daar een gevolg van en ik stop je daarmee in geen enkel hokje.
Natuurlijk mag jij je eigen normen en waarden er op na houden maar dat staat hier helemaal los van verder (en daarmee bedoel ik dat het los staat van het feit dat die situatie nou eenmaal anders ligt omdat het 2 mannen betreft)
quote:
[..]
Die gewoonte komt voort uit een hoge beleefdheid die je uitdraagt naar de persoon waar jij op het moment mee een afspraak hebt.
nee daar komt et niet uit voort
dat is geen mening maar een feit
quote:
Het gaat niet om het punt wie er het meeste financieel te besteden heeft. Het gaat om de norm die in mijn ogen normaal is. Zelfde geld voor de vrouw met wie ik tot een tijd zelfs een kortstondige relatie mee had.
Op de eerste afspraak met haar heb ik alle regels van de etiquette die gebonden waren in haar cultuur gebruikt. Ik heb voor dat ik met haar dus uit eten ging voor de eerste keer zelfs haar ouders om goedkeuring gevraagd.
En dit is niet omdat haar ouders haar dit verplichten of omdat zij verantwoording moest afleggen naar haar ouders toe, Nee dit was gebruikelijk en een traditie binnen hun familie. En daar hoor je als buitenstaander gewoon aan te voldoen.
En wat jij achterhaalt mag vinden, kan een ander grote waarde aan hechten en het hoeft niet achterhaald te zijn, Hetzelfde geld dat wanneer jij iemand uitnodigt het gewoon voor mij normaal is dat jij de rekening voldoet.
En ik zou mij beledigd voelen wanneer dat zou gebeuren en omgekeerd nog harder kan ik je vertellen.
Prima, maar besef wel dat dit het allemaal nog ingewikkelder maakt
en voor mijn gevoel maak je het dus 'expres' (waarschijnlijk niet bewust maar oke) ingewikkeld omdat je dan mensen op afstand kunt houden
Dit is namelijk echt niet zo'n mega belangrijk principe dat je daar geen water bij de wijn in kunt doen (voor mijn gevoel) Als je stug vol blijft houden aan elk principe dat je hebt terwijl dat niet past bij de dominante cultuur dan weet je ook dat je het jezelf lastig maakt
en dan mogen mensen dat niet opmerken?
quote:
[..]
Je zat hier met een reden?
Als een 24jarige voor een 20 of 22jarige kan vallen zoals in mijn geval, Dan val ik voor jongentjes die onzeker en naïef zijn. En je hebt tot op heden vrijwel geen inzicht gehad in hoe mijn relaties waren net als anderen op dit forum en topic dus zwijgen is goud waard in jou geval.
[..]
En terstond weer blijkt eens dat je niets van mijn post hebt begrijpen en je volledig Je noemt dus Oost-Europa een klein gebiedje Waar Rusland dus onder valt klein? Ergens heb jij tijdens les dus niet op zitten letten.
Ja op the grand scale of things vind ik dat klein
quote:
Zeker ze mogen bepaalde beroepen niet uitvoeren ik zou geen relatie aangaan met iemand die een 9 tot 5 baan heeft of de droom heeft om accountant te worden dat zie ik op de langere termijn zeker niet werken.
Kledingstijl zegt veel over iemand of niet dan, Als iemand zich daarmee wil uiten is dat prima alleen niet aan mij besteed en weer zal dat op de langere termijn frictie geven want ik ga mij niet op een bepaalde manier kleden omdat een ander dit verwacht hij of zij mag zich kleden zoals ze willen tot op een bepaalde grens natuurlijk. Alleen een tattoos op bepaalde plaatsen op het lichaam vind ik niets.
Ja ik heb er zeker een hekel aan als iemand een bepaalde stem heeft een man met een zeer vrouwelijke stem vind ik nu niet echt aantrekkelijk.
[..]
Prima maar door hier zo rigoureus aan vast te houden maak je het jezelf moeilijk
dat moet je zelf weten natuurlijk maar ik vind het wel gek dat je maar wilt blijven doen alsof dat je allemaal word 'aan gedaan'
En ik denk ook dat als je er voor kiest om het jezelf zo moeilijk te maken dat daar iets achter zit ja: namelijk dat je nu mensen op afstand kunt houden
again: misschien allemaal niet zo bewust maar ik dacht dat je juist daarom in een topic als dit post
om inzicht te krijgen in je gedragspatronen en deze vind ik ondertussen wel overduidelijk (en volgens mij ben ik niet alleen)
quote:
Tot 2 keer toe, Ik laat zeker wel iemand binnen in mijn leven maar zoals ik vaker heb gezegd niet gewoon iemand om even iets te hebben.
[..]
Nee.
[..]
Wie zegt dat ik het op een bepaalde manier niet lastig heb met versieren van de juiste jongen/man?
Ik praat zelfs nu nog met Nederlandse homo's en als je op veel standpunten mijlenver uit elkaar staat dan gaat het nu niet werken en mogen ook niet, Er een vriendelijke praatje mee maken tot daar aan toe. Veel al zoekt de Nederlandse homo een echte hetero man en menen dat zij hetero looking zijn dat mogen ze vinden. Alleen zijn hun dus juist op zoek iets heel anders dan waar ik naar op zoek ben.
Ze willen een bepaald pakket waar ik niet aan wil voldoen en ik hoef geen man die gespierd en een kort kapsel heeft en top trendy is, Daarentegen mag iemand best een buikje hebben... En juist vol met persoonlijkheid zitten iets wat ik tot op heden niet bij een Nederlandse man van mijn leeftijd ben tegen gekomen. Daartegen dragen de meeste Oost-Europese mannen en jongens juist wel de persoonlijkheid waar ik naar op zoek ben en ook zij dragen meer de cultuur mee die ik dan ook aandraag.
[..]
Nee want je bent in Nederland geboren dus zul je met een Nederlander moeten gaan althans daar lijkt het inmiddels wel op.
[..]
Gisterenavond zei je nog duidelijk ik ga er niet meer op dan plaats ik een reactie gaande een andere onderwerp en dan toch haal je even vlug het andere onderwerp er maar weer bij? Wat heeft dat voor nut dan?
En als je iets niet begrijpt dan moet je daar eens dieper op in gaan maar dan niet zelf gelijk een muur opwerpen want dan krijg je op een punt gewoon geen reactie terug. Al ik de afgelopen 10 jaar alleen te maken heb met een cultuur waar mijn familie enkele generatie van afkomt ik ben zelf 2de generatie Nederlander als je dat niet begrijpt of wil begrijpen dan kom ik niet ver ik heb je al gezegd dat je eens dan wat meer moet inlezen om het te begrijpen kennelijk had je daar een reden voor om dat niet te doen, Prima maar dan kun je wel heel leuk zeggen van dit is mijn conclusie als je er dan dan daarna toch niet dieper op in wil gaan is het voor mij dus echt klaar.
En mijn 'eisen' zijn meer dan reëel of ga jij met iemand die totaal niet jou type is en waar je uiteindelijk niets mee heb?
Ja echt?
ik kan me niet herinneren dat ik zei dat ik er niet meer op in zou gaan
ik ga er op in omdat ik serieus denk dat ik hier een patroon zie dat jij zelf niet ziet en dat je er bij gebaat bent om dat wel in te zien
ben je dat niet met me eens prima, maar dat wil natuurlijk niet zeggen dat ik het niet mag zeggen
plus: ik hoef me nergens over in te lezen

want zo ver ik het nu begrijp kom ik uit dezelfde cultuur als jij
maar jij weet helemaal niks van mij dus als we het dan toch even over hokjes denken hebben hou daar dan zelf ook mee op
He said how many sugars do you like in your tea?
I said forget about the sugar have a spoon full of me,
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
Your job is to feed me, do me and die