wait what.....?quote:Op zondag 29 januari 2012 19:26 schreef horned_reaper het volgende:
Het zal ons ook nooit eens gegund zijn.... alle modellen gaan plotseling voor een omslag op Vrijdag, waarbij de oosterlijke stroming wordt gesplitst en de kou ons zal ontgaan.....
Het zal ook weer eens nietquote:Op zondag 29 januari 2012 19:26 schreef horned_reaper het volgende:
Het zal ons ook nooit eens gegund zijn.... alle modellen gaan plotseling voor een omslag op Vrijdag, waarbij de oosterlijke stroming wordt gesplitst en de kou ons zal ontgaan.....
Dat is van 1 run of niet?! Wacht de komende 3/4 runs eerst maar is af. Er komt wel een storing zag ik en die brengt zaterdag en zondag sneeuw.quote:Op zondag 29 januari 2012 19:26 schreef horned_reaper het volgende:
quote:Op zondag 29 januari 2012 19:26 schreef horned_reaper het volgende:
EC, GFS, UKMO ..... ze komen plotseling allemaal met een vervelend en onverwachtse blokkade van de koude lucht zo rond Vrijdag..... *zucht*quote:
Aan de EC til ik best zwaar hoor.quote:Op zondag 29 januari 2012 19:28 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Dat is van 1 run of niet?! Wacht de komende 3/4 runs eerst maar is af. Er komt wel een storing zag ik en die brengt zaterdag en zondag sneeuw.
[ afbeelding ]
Ik hoop eropquote:Op zondag 29 januari 2012 19:29 schreef horned_reaper het volgende:
[..]
EC, GFS, UKMO ..... ze komen plotseling allemaal met een vervelend en onverwachtse blokkade van de koude lucht zo rond Vrijdag..... *zucht*
Laten we dan maar hopen dat dat niet zal doorzetten. Vrijdag/zaterdag zouden hoe dan ook spannende dagen worden voor het verdere verloop. Dat blijft het dus ook...Er bestaat nog kans genoeg dat het wel gewoon doorzet maar je zou hier ook in de gevechtszone warm/koud kunnen terecht komen.quote:Op zondag 29 januari 2012 19:29 schreef horned_reaper het volgende:
[..]
Aan de EC til ik best zwaar hoor.
Dat moet kouder!quote:Op zondag 29 januari 2012 19:38 schreef Martinovibes het volgende:
sweet mother of jesus ................ bekijk het ensemble van het KNMI eens.
[ afbeelding ]
Das nog een hele week vorst! Beter dan niksquote:Op zondag 29 januari 2012 19:26 schreef horned_reaper het volgende:
Da's niet genoeg voor de Elfstedentochtquote:
Er gloort dus hoopquote:Op zondag 29 januari 2012 19:26 schreef horned_reaper het volgende:
Ik nietquote:Op zondag 29 januari 2012 19:42 schreef MaLo het volgende:
[..]
Er gloort dus hoop. Eén week vorst vind ik genoeg
Voor de Elfstedentocht zou het jammer zijn ja. Voor mij persoonlijk kan het niet snel genoeg lente wordenquote:Op zondag 29 januari 2012 19:42 schreef Greys het volgende:
[..]
Da's niet genoeg voor de ElfstedentochtIk heb er niets mee, maar ik gun het degenen wel die er nu de hele week wakker van liggen dat het dan net lang genoeg vriest, zeg maar
bron: http://www.nu.nl/binnenla(...)oosten-verwacht.htmlquote:Gladheid ochtendspits in oosten verwacht
Laatste update: 29 januari 2012 19:50 info
AMSTERDAM - In de loop van de avond gaat het in het oosten van het land licht sneeuwen, waardoor het lokaal glad kan worden.
De sneeuw trekt komende nacht en maandag langzaam naar het westen en zuidwesten, meldt het KNMI zondagavond.
Het wordt vooral glad op minder druk bereden stukken en opritten, zegt een woordvoerder van Weeronline. Op snelwegen en andere drukke wegen zorgt strooizout ervoor dat de gladheid beperkt blijft.
Het gaat om een 'ontzettend traag front', dat vanaf middernacht naar het westen trekt. De sneeuw trekt naar verwachting tussen 05.00 uur en 08.00 uur de Randstad in. "Genoeg om waakzaam te zijn", aldus de zegsman van Weeronline.
De rest van de week lijkt het droog te blijven, maar vrijdag en in het weekend nemen de kansen op sneeuw weer toe. Komende week daalt het kwik 's nachts tot min 10 en overdag schommelt de temperatuur rond het vriespunt. "Dus in het weekend staan we op de schaats."
ik zie hier geen omslag op vrijdag hoor?quote:Op zondag 29 januari 2012 19:38 schreef Martinovibes het volgende:
sweet mother of jesus ................ bekijk het ensemble van het KNMI eens.
Let wel.dit zijn de maximum temparaturen bijna -10 op Zondag als middag temparatuur.
[ afbeelding ]
lichte sneeuw of wel de moeite waard?quote:Op zondag 29 januari 2012 19:59 schreef Son-Of-A-Gun het volgende:
Stadskanaal (Oos-Groningen) sneeuwt het nu ook.
Licht...niet echt de moeite waard.quote:Op zondag 29 januari 2012 19:59 schreef andreas612 het volgende:
[..]
lichte sneeuw of wel de moeite waard?
Volgens die grafiek op de vorige pagina, zet dan de dooi in.quote:Op zondag 29 januari 2012 20:05 schreef aloa het volgende:
Sneeuw in het weekend, maar daarna lijkt de kou weer gewoon verder te gaan. Van mij mag die sneeuw wel wegblijven trouwens, eerst maar een stevige ijsvloer.
Morgenvroeg worden we wakker en dan ligt er 2 meter sneeuw.quote:Op zondag 29 januari 2012 19:56 schreef Swomp het volgende:
Normaal is Limburg altijd de gelukkige als het om sneeuw gaat...
Volgens de nieuwe run van ecmwf gaat het gewoon door met de kou.quote:Op zondag 29 januari 2012 20:09 schreef Swomp het volgende:
[..]
Volgens die grafiek op de vorige pagina, zet dan de dooi in.
Zo gaat het vaak idd. Voor het goed en wel begonnen is wordt ook het einde al weer aangekondigd.quote:Op zondag 29 januari 2012 19:26 schreef horned_reaper het volgende:
Waarom beweert horned reaper dan van niet? Ik zie het zelf als een poging de kou te verdrijven die niet lijkt te lukken. Dat resulteert zaterdag in een beetje en zondag + zondag naar maandag met meer sneeuw.quote:Op zondag 29 januari 2012 20:14 schreef aloa het volgende:
[..]
Volgens de nieuwe run van ecmwf gaat het gewoon door met de kou.
[ afbeelding ]
Dat idd. Tijdelijk komt de stroming uit het zuidwesten, maar draait al vrij vlot weer terug naar het oosten en daarna wordt het weer kouder. Ik ben benieuwd wat er gaat gebeuren. Het is maar 1 run natuurlijk.quote:Op zondag 29 januari 2012 20:18 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Waarom beweert horned reaper dan van niet? Ik zie het zelf als een poging de kou te verdrijven die niet lijkt te lukken. Dat resulteert zaterdag in een beetje en zondag + zondag naar maandag met meer sneeuw.
Dat zou mooier zijnquote:Op zondag 29 januari 2012 20:26 schreef aloa het volgende:
[..]
Dat idd. Tijdelijk komt de stroming uit het zuidwesten, maar draait al vrij vlot weer terug naar het oosten en daarna wordt het weer kouder. Ik ben benieuwd wat er gaat gebeuren. Het is maar 1 run natuurlijk.
Nederland wordt een ijsbaan!quote:Op zondag 29 januari 2012 20:34 schreef aloa het volgende:
Zondag volgens GFS zelfs een harde wind, neerslag in de vorm van sneeuw, ijsregen en regen... daarna stijgt de temperatuur even om vervolgens op maandag weer onder het vriespunt te duiken.
Oi dat zou ernstig nasty zijnquote:Op zondag 29 januari 2012 20:34 schreef aloa het volgende:
Zondag volgens GFS zelfs een harde wind, neerslag in de vorm van sneeuw, ijsregen en regen... daarna stijgt de temperatuur even om vervolgens op maandag weer onder het vriespunt te duiken.
Liever niet, 's zondags rijden wij van Limburg naar Twentequote:Op zondag 29 januari 2012 20:34 schreef aloa het volgende:
Woops, geen uitzending vanavond.quote:Op zondag 29 januari 2012 20:51 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Moet jij niet over 10 minuten Top Gear presenteren? Helemaal geen tijd om op sneeuw te letten
Nice.quote:
quote:
Dan zou ik om 21:00 toch maar eens op BBC2 kijken, nieuw seizoenquote:Op zondag 29 januari 2012 20:53 schreef RichardHammond het volgende:
[..]
Woops, geen uitzending vanavond.
[..]
Nice.
Ik hoef niet zonodig sneeuw in omg. Tilburg hoorquote:Op zondag 29 januari 2012 20:51 schreef Darkestrah het volgende:
Sneeuw. Hier in Tilburg gaat het erom spannen vannacht.
Ik hoef dan ook morgen de deur niet uit.quote:Op zondag 29 januari 2012 21:19 schreef Sj0rSz het volgende:
[..]
Ik hoef niet zonodig sneeuw in omg. Tilburg hoor
Lucky bastardquote:Op zondag 29 januari 2012 21:20 schreef Darkestrah het volgende:
[..]
Ik hoef dan ook morgen de deur niet uit.
Klopt als een bus.quote:
Ik vrees er ook voor.quote:Op zondag 29 januari 2012 21:23 schreef ZaZoe het volgende:
Volgens mij gaat er als ik buienradar mag geloven onder de rivieren bar weinig sneeuw vallen.
Schijnt later te draaien.quote:Op zondag 29 januari 2012 21:23 schreef ZaZoe het volgende:
Volgens mij gaat er als ik buienradar mag geloven onder de rivieren bar weinig sneeuw vallen.
Dit is de oude pluim nog.quote:Op zondag 29 januari 2012 21:42 schreef ItaloDancer het volgende:
[..]
Schijnt later te draaien.
[ afbeelding ]
Oei, pluim toch wel wat slechter vanaf eind van de week.
Ik ook niet. Had de warme lijntjes op het einde al wel verwacht door het laagje, dat natuurlijk zeer moeilijk te voorspellen valt. Er zijn echter ook nog genoeg betere lijntjes te vinden. Die zijn zelfs in de meerderheid.quote:Op zondag 29 januari 2012 21:45 schreef Fredo55 het volgende:
Zo slecht vind ik het eigenlijk ook niet
Paupersite. Wanneer gaan ze nieuwe servers aanschaffen? Een beetje interessant weer op komst en alles is gelijk 3 uur lang dood.quote:Op zondag 29 januari 2012 21:40 schreef Fredo55 het volgende:
Weerwoord ligt er ook al een tijdje uit.
Het gemiddelde blijft toch wel onder de nul.quote:Op zondag 29 januari 2012 21:42 schreef ItaloDancer het volgende:
[..]
Schijnt later te draaien.
[ afbeelding ]
Oei, pluim toch wel wat slechter vanaf eind van de week.
quote:Op zondag 29 januari 2012 21:53 schreef kepler het volgende:
Altijd mooi, de vorst is nog net het land binnen en iedereen is alweer in paniek dat het misschien volgend weekend (!!!) weer is verdwenenDat is dus gewoon bijna een volle week winterweer, dat had niemand meer verwacht van deze winter
Gewoon genieten van deze week! Gaat het dooien volgend weekend dan was het een mooie week, blijft het vriezen dan
Pluk ik van weerwoord af, maar je zal er vast wel een site voor hebben.quote:Op zondag 29 januari 2012 22:11 schreef Rabieluh het volgende:
[..]
Waar pluk je deze van Vlissingen zo vandaan?
Inside jobquote:Op zondag 29 januari 2012 22:11 schreef Rabieluh het volgende:
[..]
Waar pluk je deze van Vlissingen zo vandaan?
Dronken fietser langs gekomen?quote:Op zondag 29 januari 2012 22:14 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Een update na bijna 2 uur:
[ afbeelding ]
Ja, volgens mij wel. Op teletekst zag ik vandaag -17 staan.quote:Op zondag 29 januari 2012 22:50 schreef lipjes het volgende:
Focking hell, kijk net ff op het knmi, zaterdag -14 's avonds en -10 overdag, kan dat kloppen
In dat gevalquote:Op zondag 29 januari 2012 23:05 schreef RichardHammond het volgende:
[..]
Ja, volgens mij wel. Op teletekst zag ik vandaag -17 staan.
Leuk he dat een paar mensen het kunnen bekijkenquote:
Wees gerust, je wordt op je wenken bediend. Voorlopig blijft het hierbij qua neerslag. De komende week gaat het stevig vriezen.quote:Op zondag 29 januari 2012 23:45 schreef tralalala het volgende:
@Veluwe ook sneeuw, ik wil keiharde vorst zonder sneeuw.
Die -14 was de minimumtemperatuur, niet de avondtemperatuur. Het minimum valt doorgaans aan het eind van de nacht/begin van de ochtend, al zijn er natuurlijk uitzonderingen.quote:Op zondag 29 januari 2012 22:50 schreef lipjes het volgende:
Focking hell, kijk net ff op het knmi, zaterdag -14 's avonds en -10 overdag, kan dat kloppen
Gebakken lucht?quote:Op maandag 30 januari 2012 00:35 schreef Asskicker14 het volgende:
Een hoop gebakken lucht, al die verhalen over -10 graden en kouder.
Ik schrok er ook van, maar zie nu dat het alweer is aangepast naar normalere temperaturen van -7 tot -4. En overdag gewoon -3 tot +5. Zal wel een foutje zijn geweest ofzo (hoop ik).quote:Op zondag 29 januari 2012 22:50 schreef lipjes het volgende:
Het lijkt toch Brabant in te komen straks.quote:Op maandag 30 januari 2012 06:19 schreef Swomp het volgende:
Ah in m-Limburg ligt toch ook een klein laagje sneeuw.
Het blijft overigens net allemaal boven belgie hangen, en niet limboland zoalc voorspeld.
quote:Vooruitzichten lange termijn
maandag 06 februari tot en met maandag 13 februari
Onzekere verwachting. Er is een 60% kans op een voortzetting van het koude winterweer met mogelijk ook sneeuw. Daarnaast is er ook een 40% kans op een overgang naar zachter en wisselvalliger weer.
Idem in Oss.quote:Op maandag 30 januari 2012 08:15 schreef TommyGun het volgende:
Lichte sneeuw in Ehv, ligt een erg dun laagje.
heerlijk fietsweer vanochtendquote:Op maandag 30 januari 2012 09:15 schreef MaLo het volgende:
Hier is het al helemaal niet wit meer (noord-oost twente). Wel heel koud
Verse sneeuw is niet gladquote:Op maandag 30 januari 2012 09:19 schreef Wild_Overstekend het volgende:
Ook een witte wereld in het diepe zuiden van het land: -3, nog steeds lichte sneeuw en een erg dik wolkendek waaruit nog veel meer kan vallen (de sneeuwradar doet het hier even niet, dus ik heb geen idee wat er nog komt).
Probeer nu moed te vatten om toch even te gaan hardlopen. Voor de kou ben ik niet bang, voor gladheid des te meer.
quote:Op maandag 30 januari 2012 10:17 schreef StateOfMind het volgende:
Ik zag net op RTL Z in die nieuwsbalk onderaan in beeld, voorbij komen dat er aankomend weekend een flink pak sneeuw wordt verwacht. Dat zou mooi zijn (als het tenminste in de regio Nijmegen valt, that is).
Den Helder een klein pleuris laagje van een paar mm.quote:Op maandag 30 januari 2012 10:44 schreef andreas612 het volgende:
omgeving alkmaar halve cm oid.. in Breda geen ene fuck!
Es gibt hier kein Schnee.quote:
Ik loop naar mijn werk, dus voor mij maakt het niets uit.quote:
Hier ook in Rijnsburg gemeente Katwijkquote:Op maandag 30 januari 2012 10:45 schreef Qwea het volgende:
[..]
Den Helder een klein pleuris laagje van een paar mm.
Het viel inderdaad reuze mee, maar verse sneeuw rent wel een stuk zwaarder! Verder heerlijk weer: nagenoeg geen wind, prima temperatuur.quote:
Zou wat zijn als je dan meteen denkt aan zomerquote:Op maandag 30 januari 2012 12:21 schreef appelsientje het volgende:
Heerlijk met die sneeuw voelt het echt aan als winter
Ik ga zo die kant op, wat sneeuwval zou wel een mooie verrassing zijnquote:Op maandag 30 januari 2012 12:22 schreef Sj0rSz het volgende:
In Breda vooralsnog geen sneeuw, maar dat gebiedje lijkt wel deze kant op te trekken. Hangt er natuurlijk ook nog vanaf hoeveel er verpietert.
verwacht er niet teveel van, momenteel is er nog geen vlok te zienquote:Op maandag 30 januari 2012 12:43 schreef Rabieluh het volgende:
[..]
Ik ga zo die kant op, wat sneeuwval zou wel een mooie verrassing zijn.
Hier in zeeland is 't volledig windstil, beetje heiig.
Ik lees net dat iemand in Breda wel sneeuw heeft. Wat volgens mij niet helemaal lijkt te kloppen, zowel jij als buienradar spreken dat tegen.quote:Op maandag 30 januari 2012 12:22 schreef Sj0rSz het volgende:
In Breda vooralsnog geen sneeuw, maar dat gebiedje lijkt wel deze kant op te trekken. Hangt er natuurlijk ook nog vanaf hoeveel er verpietert.
Echte sneeuw in Breda?quote:Op maandag 30 januari 2012 12:53 schreef Darkestrah het volgende:
[..]
Ik lees net dat iemand in Breda wel sneeuw heeft. Wat volgens mij niet helemaal lijkt te kloppen, zowel jij als buienradar spreken dat tegen.
fap fap fapquote:Op maandag 30 januari 2012 13:36 schreef Iwanius het volgende:
[..]
Echte sneeuw in Breda?Nou dan moet ik op een andere locatie zijn want ik zie geen echte sneeuw liggen tenzij mensen die minuscule witachtige puntjes op straat sneeuw noemen.
( lijkt net alsof iemand wat suiker of zout heeft zitten strooien)
Je moet meer typen!quote:Op maandag 30 januari 2012 13:46 schreef SpeedyGJ het volgende:
Ik ben inmiddels al bezig om lange ijspegel te maken
Hoe?quote:Op maandag 30 januari 2012 13:46 schreef SpeedyGJ het volgende:
Ik ben inmiddels al bezig om lange ijspegel te maken
Hij plast uit het zolderraamquote:
Pis bevriest niet zo snel.....blijkt........quote:
Met de komende koude temperaturen vast welquote:Op maandag 30 januari 2012 14:11 schreef tomaat52 het volgende:
[..]
Pis bevriest niet zo snel.....blijkt........
Zeker tot maandag/dinsdag blijft het nog onder nul, maar dat kan zomaar weer veranderenquote:Op maandag 30 januari 2012 14:16 schreef Zapato het volgende:
En, gaat de vorstperiode echt doorzetten na komend weekend?
quote:Op maandag 30 januari 2012 14:16 schreef Zapato het volgende:
En, gaat de vorstperiode echt doorzetten na komend weekend?
http://www.weer.nl/weer-i(...)e/februari_1986.htmlquote:In het weekeinde nadert er vanuit het oosten een bel met zeer koude lucht. Het is nog onduidelijk wat dat zal opleveren. Het kan vrijwel droog blijven, er kan ook een flinke laag sneeuw gaan vallen, maar de kans daarop is hooguit 20%. De wind kan zelfs even naar het westen tot zuidwesten draaien, maar met een zeer koude bovenlucht blijft eventuele dooi beperkt en van korte duur. Daarna lijkt de ‘ouderwetse’ winterse circulatie zich te herstellen met wederom oostenwinden en vorst. Met andere woorden… de huidige winterse periode zal wellicht tot een vorstperiode van formaat weten uit te groeien, dit ongetwijfeld tot genoegen van de schaatsliefhebbers.
Beter dan regenquote:Op maandag 30 januari 2012 10:45 schreef cynicus het volgende:
[..]
Check! Maar dat wordt minder bij -10
Waar blijven de foto's?twitter:SevereweatherNL twitterde op maandag 30-01-2012 om 13:43:18Al 6cm #sneeuw in Maastricht, gaan we richting de 10? http://t.co/8SZdkt1S reageer retweet
quote:Gemalen stilgelegd
LEEUWARDEN/AMSTERDAM - Het waterschap Friesland heeft het gemaal bij Stavoren uitgezet en de sluizen bij Harlingen, Dokkumer Nieuwe Zijlen en Zoutkamp gesloten. Daardoor komt het water in de Friese kanalen, vaarten en meren tot rust en kan het ijs aangroeien, zo meldde het waterschap maandag.
De poldergemalen blijven nog aan. De vorst in de nacht van zondag op maandag was te zwak om de bodem te bevriezen. Daarom komt er nog veel water omhoog. Door dit water nu weg te malen, voorkomt het waterschap dat de gemalen midden in de vorstperiode alsnog aan moeten.
Ook het waterschap Amstel, Gooi en Vecht wil meewerken aan schaatsplezier en heeft daarom een groot aantal gemalen in het gebied stilgelegd. Voordat dat maandag gebeurde, is het water eerst overal op peil gebracht, aldus het schap.
Vanaf dinsdag geldt een vaarverbod voor de Loosdrechtse Plassen. Ook op de Loenersloot, Waver, Ginkel, Gein en Grote Heicop geldt een vaarverbod. De zogenoemde ijsnota is van kracht tot de dooi invalt.
Waterschap Friesland heeft het Draaiboek IJs van stal gehaald.
Waar woon jij dan?quote:Op maandag 30 januari 2012 15:00 schreef BlaZ het volgende:
6cm dat is behoorlijk. Hier blijft het niet echt liggen, net iets te warm.
KNMI zegt wat andersquote:Op maandag 30 januari 2012 15:04 schreef horned_reaper het volgende:
[..]
Waar woon jij dan?
Volgens mij is het namelijk overal onder nul momenteel.
quote:Op maandag 30 januari 2012 14:35 schreef Frutsel het volgende:
Waar blijven de foto's?twitter:SevereweatherNL twitterde op maandag 30-01-2012 om 13:43:18Al 6cm #sneeuw in Maastricht, gaan we richting de 10? http://t.co/8SZdkt1S reageer retweet
Hier gelukkig wel.quote:Op maandag 30 januari 2012 15:00 schreef BlaZ het volgende:
6cm dat is behoorlijk. Hier blijft het niet echt liggen, net iets te warm.
webcam ook goed?quote:Op maandag 30 januari 2012 14:35 schreef Frutsel het volgende:
quote:Op maandag 30 januari 2012 14:35 schreef Frutsel het volgende:
daar lag toch echt niet zoveel sneeuw toen ik daar 2 uur geleden weg reedquote:Op maandag 30 januari 2012 16:57 schreef computergirl het volgende:
Huh? Posbank afgesloten wegens sneeuw?
http://www.telegraaf.nl/b(...)nk_afgesloten__.html
Ik las Postbank.quote:Op maandag 30 januari 2012 16:57 schreef computergirl het volgende:
Huh? Posbank afgesloten wegens sneeuw?
http://www.telegraaf.nl/b(...)nk_afgesloten__.html
Hoe doe je dat dan?quote:Op maandag 30 januari 2012 17:32 schreef SpeedyGJ het volgende:
Hier ijspegels van 10 tot 38cm langik verwacht morgen het dubbele te halen
Nou ik ga niet alles vertellenquote:
Ben benieuwd naar jou eind resultaatquote:Op maandag 30 januari 2012 17:47 schreef tomaat52 het volgende:
Ik ben nu ook begonnen met het groeien van ijspegels...
Heb je een loopneus?quote:Op maandag 30 januari 2012 17:47 schreef tomaat52 het volgende:
Ik ben nu ook begonnen met het groeien van ijspegels...
Een jaar of 3 geleden had ik wel lange ijspegels.quote:Op maandag 30 januari 2012 17:49 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Ben benieuwd naar jou eind resultaat
Heb het gezien ja, ten westen van Breda is nog helemaal niks gevallen.quote:Op maandag 30 januari 2012 15:14 schreef agenda het volgende:
Tussen Breda en Tilburg vanaf 14.00 uur motsneeuw, blijft alleen op de auto's liggen niet op de stoep en weg.
Welke water?quote:Op maandag 30 januari 2012 17:52 schreef tomaat52 het volgende:
[..]
Een jaar of 3 geleden had ik wel lange ijspegels.
Maar ik vraag me nu toch af waar het water blijft.
Wie denkt dat dan?quote:Op maandag 30 januari 2012 17:37 schreef Don_Vanelli het volgende:
Iedereen die denkt dat met een weekje vriezen een elfstedentocht gereden kan worden
Wat is het nog licht daar!quote:Op maandag 30 januari 2012 18:12 schreef Narasan het volgende:
Actuele situatie hier in Zuid-Limburg: Sneeuwdek van 7CM!
[ afbeelding ]
Het sneeuwt trouwens nog steeds gestaag door!
quote:Op maandag 30 januari 2012 16:10 schreef Professor-Barabas het volgende:
Het landschap van Limburg lijkt dan ook sterk op dat van Roemenië. De sneeuw zoekt dat soort landschappen op via convectie in de bovenste luchtlagen via de troposfeer. Ook het El-Niño-fenomeen speelt een voorname rol!
Wat ik dus ergens in of op giet.quote:Op maandag 30 januari 2012 17:54 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Welke water?
En het zal van zelf wel ergens blijven hangen mits je het niet te snel doet natuurlijk
Gebruik je fantasie
Is dat zo?quote:Op maandag 30 januari 2012 18:15 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
In het zuiden is het langer licht in de winter toch?
quote:
Waarom heb je dan richting de noordpool in de winter dagen waarop het helemaal niet licht wordt, of maar een uurtje?quote:Op maandag 30 januari 2012 18:51 schreef bloodymary1 het volgende:
Wat een onzin, hoe dichter bij de evenaar hoe vroeger het donker is. Zowel zomer en winter.
Gaat lekker daarquote:Op maandag 30 januari 2012 18:56 schreef Narasan het volgende:
Het blijft hier maar sneeuwen. Inmiddels zitten we tegen de 8cm aan!
Limburg?quote:Op maandag 30 januari 2012 18:56 schreef Narasan het volgende:
Het blijft hier maar sneeuwen. Inmiddels zitten we tegen de 8cm aan!
Op sommige delen van de bestrating is de boel wel al aangevroren, dus dat wordt oppassen zometeen met de fiets. Maar het sneeuw heeeeel licht ja, maar de bui gaat ook heeeel langzaamquote:Op maandag 30 januari 2012 19:14 schreef kepler het volgende:
Heeeeeeele lichte sneeuw in Den Haag, blijft hier en daar liggen
Denk er eens over naquote:Op maandag 30 januari 2012 18:54 schreef MaLo het volgende:
[..]
Waarom heb je dan richting de noordpool in de winter dagen waarop het helemaal niet licht wordt, of maar een uurtje?
Nieuwe komen strax...quote:Op maandag 30 januari 2012 19:22 schreef Revolution-NL het volgende:
Hoe zien de nieuwe pluimen eruit?
Daar moet je nog even geduld op hebben, die komen om 10 uur.quote:Op maandag 30 januari 2012 19:22 schreef Revolution-NL het volgende:
quote:Op maandag 30 januari 2012 19:22 schreef Revolution-NL het volgende:
Heb ik gedaanquote:
Ik las gisteravond hier op het forum dat het in Enschede en Hengelo sneeuwde, daarna nam ik ook pas de moeite om de gordijnen een stukje open te schuiven en te concluderen dat het hier inderdaad ook sneeuwdequote:Op maandag 30 januari 2012 19:47 schreef Retronix het volgende:
Kun je nagaan wat een verveeld volk we zijn.. Iedereen smacht naar een paar sneeuwvlokjes op een internet forum haha..
Ik heb de indruk dat het ten zuiden van Roermond wat harder gesneeuwd heeft, in de Roerstreek lag vanmiddag echter hooguit twee centimeter. Het viel me vanmorgen trouwens op dat de N-wegen er slechter bijlagen als de wegen in het buitengebied, die door de gemeentes sneeuwvrij gemaakt en gestrooid worden.quote:Op maandag 30 januari 2012 19:48 schreef Swomp het volgende:
M-Limburg al de hele dag sneeuw, maar toch ligt er bar weinig.
Denk dat ze er wel goed uitzien. De kaarten zijn tot nu toe goed (+228uur). De oper zit onder nul en het merendeel van de andere lijntjes waarschijnlijk ook.quote:Op maandag 30 januari 2012 19:22 schreef Revolution-NL het volgende:
Klopt idd, vriend woont 10km ten zuiden van Roermond en daar lag veel meer. 5cmquote:Op maandag 30 januari 2012 19:52 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Ik heb de indruk dat het ten zuiden van Roermond wat harder gesneeuwd heeft, in de Roerstreek lag vanmiddag echter hooguit twee centimeter. Het viel me vanmorgen trouwens op dat de N-wegen er slechter bijlagen als de wegen in het buitengebied, die door de gemeentes sneeuwvrij gemaakt en gestrooid worden.
twitter:weermanreinier twitterde op maandag 30-01-2012 om 20:12:53Nieuwe berekening ECMWF: winter heeft lange adem, minstens tot diep in volgende week vorst. Kijken of pluim dit ondersteunt om 22u reageer retweet
quote:Op maandag 30 januari 2012 20:17 schreef Sj0rSz het volgende:
twitter:weermanreinier twitterde op maandag 30-01-2012 om 20:12:53Nieuwe berekening ECMWF: winter heeft lange adem, minstens tot diep in volgende week vorst. Kijken of pluim dit ondersteunt om 22u reageer retweet
sneeuw van uit het noorden toch ?quote:Op maandag 30 januari 2012 20:34 schreef Fredo55 het volgende:
Gerrit Hiemstra was aardig positief zojuist. Eind van de week verscherping van de vorst, vrijdag sneeuw.
En dat noem jij positief? Sneeuw noem ik eerder.... Niet zo leukquote:Op maandag 30 januari 2012 20:34 schreef Fredo55 het volgende:
Gerrit Hiemstra was aardig positief zojuist. Eind van de week verscherping van de vorst, vrijdag sneeuw.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |