Wij hebben vooral veel artikelen enzo op Bb staan... Moesten in de het eerste jaar van de bachelor 'onderzoeksverslagen schrijven' van Soudijn gebruiken en dat was echt vreselijkquote:Op zondag 29 januari 2012 14:59 schreef motorbloempje het volgende:
En de vraag dus naar 'algemene' boeken waar je wat aan gehad hebt bij het schrijven van de scriptie.
Onze opleiding raadt A Practical Guide to Writing Theses, Dissertations and Books aan, welke niet zo duur is en welke ik maar aan ga schaffen, maar wellicht hebben jullie nog andere tips?
Ah, daar kan ik je helaas niet bij helpen, sorryquote:Op zondag 29 januari 2012 15:17 schreef motorbloempje het volgende:
Nou ja, wat algemene shit over tijdsindeling, opbouw, etc.
Mijn scriptie gaat een crossover zijn tussen literatuur en human geography.
Gaat voornamelijk gebaseerd zijn op literatuuronderzoek, omdat ik helaas mensen uit 1890 niet meer kan interviewen![]()
Referenties 'n shit: ik moet MLA of APA gebruiken en dat kan ik weldus meer over schrijven dan over opmaak en documentatiestijlen en dergelijken!
In mijn AcVa groep zijn er maar weinig mensen die hem daadwerkelijk gebruikt hebbenquote:Op zondag 29 januari 2012 15:01 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Wij hebben vooral veel artikelen enzo op Bb staan... Moesten in de het eerste jaar van de bachelor 'onderzoeksverslagen schrijven' van Soudijn gebruiken en dat was echt vreselijk
Ja, dat waren bij ons ook wel de belangrijkste punten...quote:Op zondag 29 januari 2012 17:14 schreef Operc het volgende:
Wij hebben er nooit veel uitleg over gekregen naast dat het een zandlopervorm moet zijn en dat je de volgorde Abstract-Inleiding-Methode-Resultaten-Discussie aan moet houden.
Ik ook, vanaf morgen hier vaste bezoekerquote:Op zondag 29 januari 2012 21:12 schreef Thrilled het volgende:
Morgen start voor mij de afstudeerperiode gedurende een maandje of 5.. zal dit topic misschien nog eens nodig hebbenNu eerst maar PVA, planning, afstudeerplan etc schrijven en het nodige papierwerk invullen..
Zit op het HBO, daar moet je geloof ik bij een bedrijf afstuderen. Wel handig is een groot kantoor, waarbij ik ook nog begeleiding krijg. Ze hebben bovendien nog een eigen bibliotheek, en de grootste pluspunt is dat ze een eigen fitnesscentrum aanwezig hebben. Af en toe dus sporten tijdens het schrijven van de scriptiequote:Op zondag 29 januari 2012 23:12 schreef Thrilled het volgende:
Oh jij studeert af binnen een bedrijf? Succes! Bij ons op school is dit jaar voor het eerst een pilot gestart met samen afstuderen. Ik studeer samen met een klasgenoot af die in de 4 jaar tijd gewoon een goede vriend en 'collega' is geworden.. Zitten altijd op 1 lijn en hebben dezelfde instelling als het op werk en kwaliteit aankomt. Ben dus heel benieuwd hoe dat zich gaat ontwikkelen, maar dit alles is gewoon 40 uur per week op school.. elke ochtend vaste prik om half 9 in de bibliotheek van de school
Eens.quote:Op zondag 29 januari 2012 23:32 schreef Skv het volgende:
Samen afstuderen.
Het gaat er toch om dat je je papiertje zelf haalt? Waardeloos onderwijs vind ik dat.
Als je straks een significant effect vindt waar je iets over kunt schrijven geeft dat meer voldoening dan een 6quote:Op zondag 29 januari 2012 22:28 schreef automatic_ het volgende:
[..]
Ja, dat waren bij ons ook wel de belangrijkste punten...
Oo... Ik ben zo blij als ik klaar ben met mijn thesis... Als ik nu kan tekenen voor een 6, dan doe ik het
En wat heeft dat je anno 2012 opgeleverd?quote:
Verklaar je nader? Als je samen afstudeert betekent dat absoluut niet dat je minder werk doetquote:Op zondag 29 januari 2012 23:32 schreef Skv het volgende:
Samen afstuderen.
Het gaat er toch om dat je je papiertje zelf haalt? Waardeloos onderwijs vind ik dat.
Dat is de crux lijkt me. Ik doe mijn dataverzameling bijvoorbeeld ook samen met iemand anders, maar schrijf uiteraard wel mijn eigen onderzoek. Bij sommige opleidingen is dat echter niet het geval en leveren twee of meer studenten samen dezelfde scriptie aan. Groepswerk dus, in een eindproef die individuele bekwaamheid aan zou moeten tonenquote:Op maandag 30 januari 2012 20:30 schreef Thrilled het volgende:
[..]
Daarnaast hebben wij ons individuele onderzoek net als elke afstudeerder dat alleen zou hebben.
Dat dus.quote:Op maandag 30 januari 2012 20:45 schreef Compatibel het volgende:
[..]
Dat is de crux lijkt me. Ik doe mijn dataverzameling bijvoorbeeld ook samen met iemand anders, maar schrijf uiteraard wel mijn eigen onderzoek. Bij sommige opleidingen is dat echter niet het geval en leveren twee of meer studenten samen dezelfde scriptie aan. Groepswerk dus, in een eindproef die individuele bekwaamheid aan zou moeten tonen
Chandrasekhar, R. (2002). How to Write a Thesis: A Working Guide.quote:Op zondag 29 januari 2012 14:59 schreef motorbloempje het volgende:
En de vraag dus naar 'algemene' boeken waar je wat aan gehad hebt bij het schrijven van de scriptie.
Onze opleiding raadt A Practical Guide to Writing Theses, Dissertations and Books aan, welke niet zo duur is en welke ik maar aan ga schaffen, maar wellicht hebben jullie nog andere tips?
Benoem je de deelvragen dan ook expliciet? Dat ben ik in een wetenschappelijk artikel nog nooit tegengekomen.quote:Op donderdag 2 februari 2012 13:31 schreef sjeppert het volgende:
voor deze scriptie (6ec) gebruik ik alleen de hoofdvraag.
Denk dat ik voor mijn Msc thesis er max. 3 ga gebruiken. Moet allemaal niet te ingewikkeld voor jezelf maken. Het ligt denk ik ook aan de tijd die je ervoor hebt staan.
Nee, ik niet hoor *ook nog nooit gezien op de uni hier*. Heb wel tussenkopjes zoals "attitude formation and transfer" of "IAT" maar dat is niet gebaseerd op deelvragen ofzo.quote:Op donderdag 2 februari 2012 20:45 schreef JohnSpek het volgende:
[..]
Benoem je de deelvragen dan ook expliciet? Dat ben ik in een wetenschappelijk artikel nog nooit tegengekomen.
Maak er maar een baalweek vanquote:Op vrijdag 3 februari 2012 12:15 schreef ieniminimuis het volgende:
klinkt als een baaldag Luco! Ik zou zeggen pak je spullen en ga naar huis genietend van het weekend. Ziet er niet naar uit dat jij iets productiefs gaat afleveren vandaag.
zolang het geen maand is valt het nog best mee!quote:
Ja denk dat ik dat wel ga doen. Hoewel het niet algemeen geaccepteerd is om te doen heb ik het toch vaak zat gezien. This article will answer the following research questions....bla blaquote:Op donderdag 2 februari 2012 20:45 schreef JohnSpek het volgende:
[..]
Benoem je de deelvragen dan ook expliciet? Dat ben ik in een wetenschappelijk artikel nog nooit tegengekomen.
+1quote:Op maandag 6 februari 2012 16:47 schreef motorbloempje het volgende:
Times New Roman
12pt
Regelafstand 1,5
Documentatiestijl APA
Waarom 12pt en 1,5 regelafstand? Wil je je pagina's zo snel mogelijk vol krijgen?quote:Op maandag 6 februari 2012 16:47 schreef motorbloempje het volgende:
Times New Roman
12pt
Regelafstand 1,5
Documentatiestijl APA
quote:criteria BA-werkstuk
Het bachelorwerkstuk Engelse Taal en Cultuur, dat in het tweede semester van het derde bachelorjaar is geprogrammeerd, heeft een studielast van 10 studiepunten, dus 280 uur. Het werkstuk zelf heeft, afgezien van de literatuurlijst en eventuele appendices, een omvang van minimaal 20 pagina’s (regelafstand 1,5; lettertype Times Roman 12 pt of vergelijkbaar) en 10000 woorden, en maximaal 40 pagina’s (regelafstand 1,5; lettertype Times Roman 12 pt of vergelijkbaar) en 20000 woorden.
Sowieso, schrijven 'om pagina's vol te krijgen'quote:Op maandag 6 februari 2012 17:14 schreef Booomer het volgende:
[..]
Waarom 12pt en 1,5 regelafstand? Wil je je pagina's zo snel mogelijk vol krijgen?
APA, de stijl van de American Psychology Association schrijft voor dat je in Times New Roman schrijft met lettergrootte 12 en regelafstand 1,5quote:Op maandag 6 februari 2012 17:14 schreef Booomer het volgende:
[..]
Waarom 12pt en 1,5 regelafstand? Wil je je pagina's zo snel mogelijk vol krijgen?
Heel veel docenten hebben dat probleem dat als je niet hun mening en hun denkwijze deelt je compleet fout zit. Worst teachers ever!quote:Op donderdag 2 februari 2012 15:11 schreef Skv het volgende:
Zojuist ontving ik een mail van de docent van het vak waarbij het voorstel is geschreven. Hij is het voor een groot deel niet eens met mijn gedachtengang en vindt dat ik het aan moet passen.
Niet waar!quote:Op maandag 6 februari 2012 17:29 schreef automatic_ het volgende:
Bij ons is dat idd ook de eis / standaard waar je absoluut niet vanaf mag wijken.
quote:Op dinsdag 7 februari 2012 11:33 schreef Jaytonism het volgende:
[..]
117 pagina's eindscriptie and counting!
Neem even wat daagjes vrij en ga wat anders doen? Desnoods je begeleider even op de hoogte brengen?quote:Op dinsdag 7 februari 2012 11:39 schreef Skv het volgende:
Mijn motivatie was al laag, maar nu mijn 'ex' het gisteren na vier jaar uitmaakte en ik nu aan het verhuizen ben vraag ik me af of ik er nog wel mee doorwil.
117? Hier ongeveer 25 met een maximum van 50 (en da's dus regelafstand 2). Gelukkig vinden ze beknopt en duidelijk belangrijker dan veelquote:Op dinsdag 7 februari 2012 11:33 schreef Jaytonism het volgende:
[..]
117 pagina's eindscriptie and counting!
Regelafstand 2?quote:Op dinsdag 7 februari 2012 14:04 schreef Tink89 het volgende:
[..]
117? Hier ongeveer 25 met een maximum van 50 (en da's dus regelafstand 2). Gelukkig vinden ze beknopt en duidelijk belangrijker dan veel
Hè Getsie!quote:Op dinsdag 7 februari 2012 11:39 schreef Skv het volgende:
Mijn motivatie was al laag, maar nu mijn 'ex' het gisteren na vier jaar uitmaakte en ik nu aan het verhuizen ben vraag ik me af of ik er nog wel mee doorwil.
Wel, da's sinds APA editie 6quote:
Nouja, ik ben in januari begonnen en verwacht in juli klaar te zijn.quote:Op dinsdag 7 februari 2012 18:47 schreef automatic_ het volgende:
[..]
Hè Getsie!
Maar kom op hè!! De laatste loodjes... Je bent er bijna vanaf!!
Ik vind 't wachten vooral lastig.quote:Op donderdag 9 februari 2012 11:39 schreef xminator het volgende:
Beginnen is zo moeizaam.. Als ik eenmaal begonnen ben denk ik/hoop ik er wel vaart achter te zetten ..
Dat heb ik nu ook, heb pas morgen een gesprek. Dus ben nu voornamelijk literatuur aan het lezen...quote:Op donderdag 9 februari 2012 11:43 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Ik vind 't wachten vooral lastig.
Als in: ik heb m'n outline al redelijk duidelijk en wil eigenlijk gewoon beginnen met schrijven, maar heb pas de 23e een overleg met m'n begeleider
Hier hetzelfde, haat aan dat begin!!quote:Op donderdag 9 februari 2012 11:39 schreef xminator het volgende:
Beginnen is zo moeizaam.. Als ik eenmaal begonnen ben denk ik/hoop ik er wel vaart achter te zetten ..
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |