ik krijg ook een beetje de indruk dat je niet helemaal van het standaard verhaal bentquote:Op vrijdag 3 februari 2012 17:44 schreef BJDD het volgende:
[..]
een keer buiten de gebaande paden denken is ook niet verkeerd hahaha. Plafond wordt door de wbv toch opnieuw gestuct...
En liever arbeids intensief en ervaring opdoen, als standaard recht toe recht aan.
Fb bericht heb ik gelezen, reply komt er aan.
Als mal zit ik te denken aan de vorm van een regenpijp of iets dergelijks.... Of een colafles, pvc pijp, iets in die richting...quote:Op vrijdag 3 februari 2012 23:48 schreef klusfoobje het volgende:
[..]
ik krijg ook een beetje de indruk dat je niet helemaal van het standaard verhaal bent
Je hebt die einddoppen voor een PVC regengoot.quote:Op zaterdag 4 februari 2012 00:36 schreef BJDD het volgende:
[..]
Als mal zit ik te denken aan de vorm van een regenpijp of iets dergelijks.... Of een colafles, pvc pijp, iets in die richting...
Tuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuurlijk!quote:Op zaterdag 4 februari 2012 05:37 schreef jpajs het volgende:
[..]
Je hebt die einddoppen voor een PVC regengoot.
[ afbeelding ]
De mal wordt toch iets in de richting van een regenpijp, einddop... Moet even klijken hoe groot de lijst wordt...quote:Op zaterdag 4 februari 2012 09:37 schreef BJDD het volgende:
[..]
Tuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuurlijk!
( .....kijkt naar buiten en ziet op zijn eigen goot een einddop zitten.... )![]()
![]()
Bedankt!
Ik ben niet door een haas gedekt!quote:Op zaterdag 4 februari 2012 09:49 schreef samsuus het volgende:
Ben je nu nog niet klaar met dat proefstuk???
Ik ben ongeduldig!!quote:Op zaterdag 4 februari 2012 10:21 schreef BJDD het volgende:
[..]
Ik ben niet door een haas gedekt!Goei werk heeft tijd nodig!
De stucprimer heeft 6 uur moeten drogen, en zijn gisterenavond nog weggeweest door de sneeuw.
Vandaag ga ik het proefstuk zetten.
Je moet alles een keer gedaan/ geprobeerd hebben en ervaring mee opdoen...quote:Op vrijdag 3 februari 2012 23:48 schreef klusfoobje het volgende:
[..]
ik krijg ook een beetje de indruk dat je niet helemaal van het standaard verhaal bent
Heb net een stuk van de mal verwijderd, en geluk gehad dat de gips nog niet droog was.quote:Op zaterdag 4 februari 2012 17:28 schreef exlurker het volgende:
Ben je niet bang dat je bij het verwijderen van de mal stukken van de lijst afbreken door dat het gips vast zit aan de mal?
quote:Op maandag 6 februari 2012 17:28 schreef rolfson het volgende:
Ik hoop dat het lukt man lijkt mij echt onbegonnen werk
quote:Op maandag 6 februari 2012 21:47 schreef error_404 het volgende:
tvp-tje.
Ik heb die Italiaanse stucadoors dat toch heel anders zien doen, maar ik bewonder je doorzettingsvermogen. Ben erg benieuwd naar het vervolg.
Ik ben geen stucadoor, maar schilder... En probeer het liever, dan het kant en klare werk te plakken.quote:Op dinsdag 7 februari 2012 06:44 schreef jpajs het volgende:
Kom op met die aktie foto's. Wekker extra vroeg gezet om de foto te bewonderen.
Ze hebben me geelband en stuc primer geadviseerd bij de stucadoors groothandel.quote:Op dinsdag 7 februari 2012 09:07 schreef CutCake het volgende:
Mag ik even inbreken?
Je hebt de verkeerde voorstrijk gebruikt, deze is enkel om de zuiging en afbinding van de onderlaag te reguleren. Je hebt iets van Putzkontakt oid nodig voor de hechting.
Mijn reactie over de Stuc-primer was een reactie op Klusfoobje over pikkepoellie voor stuc-op-stuc in het algemeen, voor een plafondlijst heb je extra hechting nodig.
Verder snap ik de keuze voor Geelband totaal niet, dit is een schuurpleister en dus niet heel erg strak maar een beetje zanderig. Ook is het héél belangrijk de nog niet harde laag in te kammen zodat de volgende laag weer goed kan hechten.
Verder een knap staaltje durf en doorzettingsvermogen, ik waardeer dat wel!
Als je een stucstopprofiel gebruikt, heb je dat probleem niet en heb je een strakke rand die een stuk steviger is. Zal makkelijker werken zijn en een beter resultaat geven.quote:Op dinsdag 7 februari 2012 09:54 schreef BJDD het volgende:
Doordat ik de plinten niet afgedekt had met folie, is er een stuk gips meegetrokken.
Heb dus veel mzael gehad ooit met het stucen van de onderzijde van de zoldertrap. Eerst een laag stuckarton bevestigd en daar verschillende lagen goudband over elkaar gezet. Niks geen primer tussen de diverse lagen. Afgewerkt met Fixs en Finish. Daarna nog een laagje latex structuur er overheen gesmerd.quote:Op dinsdag 7 februari 2012 09:07 schreef CutCake het volgende:
Mag ik even inbreken?
Je hebt de verkeerde voorstrijk gebruikt, deze is enkel om de zuiging en afbinding van de onderlaag te reguleren. Je hebt iets van Putzkontakt oid nodig voor de hechting.
Mijn reactie over de Stuc-primer was een reactie op Klusfoobje over pikkepoellie voor stuc-op-stuc in het algemeen, voor een plafondlijst heb je extra hechting nodig.
Verder snap ik de keuze voor Geelband totaal niet, dit is een schuurpleister en dus niet heel erg strak maar een beetje zanderig. Ook is het héél belangrijk de nog niet harde laag in te kammen zodat de volgende laag weer goed kan hechten.
Verder een knap staaltje durf en doorzettingsvermogen, ik waardeer dat wel!
BreuklijnTJE. Volgende keer sauzen even de acryl kit er langs.quote:Op dinsdag 7 februari 2012 13:15 schreef klusfoobje het volgende:
overgangen van het een naar het ander moet je even insnijden met een scherp mes of de zijkant van je spatel. Op die manier forceer je een breuklijn die strak loopt en waar je weinig van ziet. Vergeet je dat dan gaat het ook scheuren maar krijg je een grillige breuklijn.
Of gewoon je stucwerk insnijden.quote:Op dinsdag 7 februari 2012 13:15 schreef klusfoobje het volgende:
overgangen van het een naar het ander moet je even insnijden met een scherp mes of de zijkant van je spatel. Op die manier forceer je een breuklijn die strak loopt en waar je weinig van ziet. Vergeet je dat dan gaat het ook scheuren maar krijg je een grillige breuklijn.
dan gegoogle je toch even ...quote:Op donderdag 9 februari 2012 09:46 schreef EdvandeBerg het volgende:
Ik was ook van plan een platte strook van ongeveer 10 cm breed langs de muren op het plafond te zetten, is dat met piepschuim goed te doen? Hebben ze dat bij de average bouwmarkt? Kost dat?
ik klus eigenlijk nog liever in alleen een schildersbroek, als in een tuinbroekp haha.quote:Op dinsdag 14 februari 2012 20:57 schreef TR08 het volgende:
Vind het wel grappig om te zien dat je je hele beschaafde posts hier weet te combineren met zo'n ruig en mannelijk uiterlijk
[ afbeelding ]
dat was mij ook al eens opgevallenquote:Op dinsdag 14 februari 2012 20:57 schreef TR08 het volgende:
Vind het wel grappig om te zien dat je je hele beschaafde posts hier weet te combineren met zo'n ruig en mannelijk uiterlijk
nou anderen zullen wellicht anders beweren, maar hier is het huis ook volledig handmatig gesmeerd met machinegips.. Ik heb het nog bij enkelen nagevraagd maar t maakt echt niets uit, volgens mij droogt het zelfs iets sneller, want in sommige gevallen negatief kan zijn, maar verder......quote:Op dinsdag 14 februari 2012 21:43 schreef BJDD het volgende:
De stucadoors hebben trouwens mp75 gebruikt voor het plafond.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |