Hoe is het daar? Ik ben geïnteresseerd. Heb vroeger heel kort kickboxen gedaan maar hier deden alleen opgefokte lui mee, in zo'n sfeer hoef ik niet te sporten.quote:Op dinsdag 17 juli 2012 00:43 schreef HAL9000S het volgende:
Ik train in Utrecht bij Reflex, bevalt me prima.
De sfeer daar is letterlijk het tegenovergestelde van een opgefokte kickboxschool. Kom een keer langs voor een proefles zou ik zeggen.quote:Op zaterdag 28 juli 2012 11:56 schreef GoobyPls het volgende:
[..]
Hoe is het daar? Ik ben geïnteresseerd. Heb vroeger heel kort kickboxen gedaan maar hier deden alleen opgefokte lui mee, in zo'n sfeer hoef ik niet te sporten.
Daar geeft toch een vrouw les? Hoe ervaar jij de lessen? Is het hard, gaat het op niveau, is er veel tijd om te ouwehoeren etc?quote:Op dinsdag 17 juli 2012 00:43 schreef HAL9000S het volgende:
Ik train in Utrecht bij Reflex, bevalt me prima.
We hebben verschillende instructeurs, een stuk of 5. De hoofdinstructrice en eigenaresse van de school is inderdaad een vrouw; Synthia Stoffer. En zij is echt diehardquote:Op dinsdag 31 juli 2012 00:35 schreef mafkees10 het volgende:
[..]
Daar geeft toch een vrouw les? Hoe ervaar jij de lessen? Is het hard, gaat het op niveau, is er veel tijd om te ouwehoeren etc?
Dat moeten de meeste mensen.quote:Op donderdag 2 augustus 2012 23:10 schreef Geelman het volgende:
Ik heb ook interesse in Krav Maga. Ik heb een tijdje terug een cursus van 7 lessen kickboksen gevolgd, en dat vond ik erg leuk. Maar het diverse karakter van Krav Maga spreekt mij persoonlijk ook erg aan.
Heeft iemand ervaring met de sportschool Silent Dragon als het aankomt op Krav Maga? Leiden lijkt mij ook erg leuk als ik het filmpje zo zie. Maar hoe verlaat je de zaal na zo'n training? Ik moet de volgende dag wel gewoon kunnen werken op kantoor!
Haha, ik las op de site dat er nu zomerstop is. Misschien is het een ideaal moment om daarna in te stromen!quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 19:51 schreef Booomer het volgende:
[..]
Dat moeten de meeste mensen.Als je de keuze hebt zou ik in Leiden gaan trainen, zeer ervaren trainer. Een sportschool die 'Silent Dragon' heet, voorspelt niet veel goeds...
Nee, iemand die ik ken. En ik hoor alleen maar goede verhalen, erg realistisch trainen daar! Unlike veel IKMF scholen...quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 22:53 schreef Geelman het volgende:
[..]
Haha, ik las op de site dat er nu zomerstop is. Misschien is het een ideaal moment om daarna in te stromen!![]()
Train jij ook in Leiden?
Jep!quote:Op maandag 6 augustus 2012 22:22 schreef HAL9000S het volgende:
Bij reflex? Was er vandaag niet helaas.
Het begint eind augustus weer, wellicht kom ik eens een proefles nemen!quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 12:02 schreef mafkees10 het volgende:
Blackviper en ik trainen iig in Leiden. Zou het iedereen aanraden. Het is realistisch en vrij hard, maar dat is het op straat ook. Mentaliteit is erg goed onderling. Als je het mij vraagt 1 van de betere scholen in Nederland. Vooral het street krav maga is erg vet. Ik zou t wel weten iig
Maar je hebt minder raakvlak als je sideways staat.quote:Op donderdag 16 augustus 2012 10:19 schreef HAL9000S het volgende:
Omdat je bij Krav Maga niet 3 rondes van minuten hoeft te sparren maar je tegenstander zo snel en efficient mogelijk uit wil schakelen. Op die manier heb je al je 'wapens' (ledematen) perfect tot je beschikking.
met 1been voor en 1 been achter ziet het eruit alsof je al klaar staat om te vechten en dat moet je niet laten merken het is net zo iets dat je niet meteen je handen voor je gezicht houd, denk ikquote:Op donderdag 16 augustus 2012 10:16 schreef GoobyPls het volgende:
Weet iemand trouwens de reden dat je bij krav maga met je lichaam naar voren staan ipv sideways (zoals bij vele andere sporten). Wat ik zelf kan bedenken is dat je meer gewicht achter beide stoten kan zetten, Bas Rutten zweert er ook bij dus het zal sowieso wel goed zijn, maar was gewoon benieuwd.
Nu ik er over nadenk is onze fighting stance gewoon orthodox.quote:Op donderdag 16 augustus 2012 10:21 schreef GoobyPls het volgende:
[..]
Maar je hebt minder raakvlak als je sideways staat.
quote:Op donderdag 16 augustus 2012 10:23 schreef HAL9000S het volgende:
[..]
Nu ik er over nadenk is onze fighting stance gewoon orthodox.
Naam van de school? Ik heb nog nooit van de DKMF gehoord. Wel van de IKMF.quote:Op donderdag 30 augustus 2012 18:56 schreef Humberto-T het volgende:
Heeft iemand hier ervaring met organisatie DKMF? Ik ben me aan het orienteren op Krav Maga en hier zit een Krav Maga school die aangeeft dat het lid is van de dutch krav maga federation.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |