Maar je hebt minder raakvlak als je sideways staat.quote:Op donderdag 16 augustus 2012 10:19 schreef HAL9000S het volgende:
Omdat je bij Krav Maga niet 3 rondes van minuten hoeft te sparren maar je tegenstander zo snel en efficient mogelijk uit wil schakelen. Op die manier heb je al je 'wapens' (ledematen) perfect tot je beschikking.
met 1been voor en 1 been achter ziet het eruit alsof je al klaar staat om te vechten en dat moet je niet laten merken het is net zo iets dat je niet meteen je handen voor je gezicht houd, denk ikquote:Op donderdag 16 augustus 2012 10:16 schreef GoobyPls het volgende:
Weet iemand trouwens de reden dat je bij krav maga met je lichaam naar voren staan ipv sideways (zoals bij vele andere sporten). Wat ik zelf kan bedenken is dat je meer gewicht achter beide stoten kan zetten, Bas Rutten zweert er ook bij dus het zal sowieso wel goed zijn, maar was gewoon benieuwd.
Nu ik er over nadenk is onze fighting stance gewoon orthodox.quote:Op donderdag 16 augustus 2012 10:21 schreef GoobyPls het volgende:
[..]
Maar je hebt minder raakvlak als je sideways staat.
quote:Op donderdag 16 augustus 2012 10:23 schreef HAL9000S het volgende:
[..]
Nu ik er over nadenk is onze fighting stance gewoon orthodox.
Naam van de school? Ik heb nog nooit van de DKMF gehoord. Wel van de IKMF.quote:Op donderdag 30 augustus 2012 18:56 schreef Humberto-T het volgende:
Heeft iemand hier ervaring met organisatie DKMF? Ik ben me aan het orienteren op Krav Maga en hier zit een Krav Maga school die aangeeft dat het lid is van de dutch krav maga federation.
Ver bij uit de buurt blijven, amateurs. Die kerel heeft niet eens een echte krav maga opleiding gevolgd, maar doet maar wat... Gevolg: heel veel blessures en je leert je niet effectief te verdedigen..quote:Op donderdag 30 augustus 2012 18:56 schreef Humberto-T het volgende:
Heeft iemand hier ervaring met organisatie DKMF? Ik ben me aan het orienteren op Krav Maga en hier zit een Krav Maga school die aangeeft dat het lid is van de dutch krav maga federation.
Dat zie je helaas vaker.... overal wordt maar Krav Maga aan vast geplakt om dat het hip is..quote:Op donderdag 30 augustus 2012 19:07 schreef DeTuinman11 het volgende:
[..]
Ver bij uit de buurt blijven, amateurs. Die kerel heeft niet eens een echte krav maga opleiding gevolgd, maar doet maar wat... Gevolg: heel veel blessures en je leert je niet effectief te verdedigen..
Waar kom je vandaan? Er zijn ongetwijfeld goede scholen bij jou in de buurt, maar Fightstuff is daar niet een van.quote:Op donderdag 30 augustus 2012 18:56 schreef Humberto-T het volgende:
Heb je ervaring met ze? Ik vind de naam wat 'opgefokt' overkomen.quote:Op donderdag 30 augustus 2012 19:07 schreef DeTuinman11 het volgende:
[..]
Ver bij uit de buurt blijven, amateurs. Die kerel heeft niet eens een echte krav maga opleiding gevolgd, maar doet maar wat... Gevolg: heel veel blessures en je leert je niet effectief te verdedigen..
Goede instructeur idd. Echter zijn de lessen te passief en teveel herhaling waardoor je na ong 1/1,5 jaar verder moet zoeken! Daarnaast weet hij wel erg veel en kan hij goed les geven!quote:Op donderdag 30 augustus 2012 19:07 schreef -Splash- het volgende:
[..]
Naam van de school? Ik heb nog nooit van de DKMF gehoord. Wel van de IKMF.
Overigens, van KMG naar IKMF gegaan. Train nu bij fightingtactics.nl.
Kruipolie: Al met Martijn besproken? Erg goede instructeur imho.
Daarvoor heb ik niet genoeg met hem getraind. Mijn huidige instructeur is niet zo. De lessen zitten verdomd goed in elkaar. Sparren, leren incasseren, nieuwe oefeningen, verder en verder. En uitputten tot je niet meer kan. I love it!quote:Op donderdag 30 augustus 2012 22:02 schreef mafkees10 het volgende:
[..]
Goede instructeur idd. Echter zijn de lessen te passief en teveel herhaling waardoor je na ong 1/1,5 jaar verder moet zoeken! Daarnaast weet hij wel erg veel en kan hij goed les geven!
Laten we zeggen dat ik al langer in het wereldje zit. Ik heb zelf niet bij Coos Kuijpers en kornuiten getraind, maar ik ken wel mensen die daar een proefles gevolgd hebben. Hij heeft geen officiële krav maga opleiding gevolgd heeft, daarom heeft hij ook maar zijn eigen bondje opgericht (omdat hij zich zonder opleiding niet kan aansluiten bij grote bonden). Verder is het een vreemde, niet al te snuggere snuiter. Trainen bij hem is vragen om blessures, en of je er nou echt wat aan hebt is maar de vraag...quote:Op donderdag 30 augustus 2012 21:52 schreef Humberto-T het volgende:
[..]
Heb je ervaring met ze? Ik vind de naam wat 'opgefokt' overkomen.
Waar zit je nu dan? Ruim twee jaar bij martijn getraind maar vond het eigenlijk vanaf het begin niet echt hard gaan. Ben na 2 jaar verder wezen zoeken en train nu in leiden. Bevalt mij persoonlijk beter.quote:Op donderdag 30 augustus 2012 22:44 schreef -Splash- het volgende:
[..]
Daarvoor heb ik niet genoeg met hem getraind. Mijn huidige instructeur is niet zo. De lessen zitten verdomd goed in elkaar. Sparren, leren incasseren, nieuwe oefeningen, verder en verder. En uitputten tot je niet meer kan. I love it!
Niet mee eens en niet mee eens. Maar dat is persoonlijk en per sportschool verschillend denk ik....quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 12:48 schreef mafkees10 het volgende:
[..]
Waar zit je nu dan? Ruim twee jaar bij martijn getraind maar vond het eigenlijk vanaf het begin niet echt hard gaan. Ben na 2 jaar verder wezen zoeken en train nu in leiden. Bevalt mij persoonlijk beter.
Nadeel van heel dat IKMF is sowieso al IKMF (geldgrijpers) en dat het curriculum veel te langzaam gaat. Je doet 5 maanden over 15 technieken voordat je examen mag doen. Dat is constant hetzelfde.. Zeker als je er langer zit krijg je steeds vaker te horen: nee, we leren je nu 50% vd techniek en als je bij G2 oid bent dan leer je de rest. Waar gaat het dan om? Om geld of om zelfverdediging?
Waar zitten die dan? Ze hebben een hele website maar kan nergens vinden waar zij les gevenquote:Op vrijdag 31 augustus 2012 21:28 schreef -Splash- het volgende:
[..]
Niet mee eens en niet mee eens. Maar dat is persoonlijk en per sportschool verschillend denk ik....
Ik zit bij Rick Lablans van fightingtactics.nl
Nijkerk, het heeft zijn redenen dat het er niet op staat.quote:Op zaterdag 1 september 2012 23:24 schreef mafkees10 het volgende:
[..]
Waar zitten die dan? Ze hebben een hele website maar kan nergens vinden waar zij les gevenlekker duidelijk
Hoelang doe jij nu krav? Martijn geeft goed les, maar verre van realiteit vind ik. Een beetje het verschil tussen krav maaa-ga en krav màga. Dat eerste wordt gezien als een beetje passief 360 doen en 10 miljoen keer inside defenses oefenen. Daar geloof ik zelf niet in. Op straat wordt het matten en grijpen ze je op hele andere manieren dan de chokes die 1000x worden gedaan..
Ieder zijn eigen stijl, ik vond het schijnveilig ipv veilig en zit nu dus ook beter op mijn plek
Vandaag overigens weer mijn eerste les gehad. Stond te trillen met mijn armen en benen na 2 maanden niet gesport te hebbenEcht slecht dit, merk echt dat het achteruit gaat als je niets doet!
De oefeningen van vandaag waren wat eenvoudiger dan vorige week, en het ging daarom ook wat beter, heb iig weer het gevoel dat het nog wat kan worden. Heb ook geleerd dat als je een paar keer met je goede been schopt en dat het lekker gaat, dat je dan niet meteen met je verkeerde hard moet schoppen aangezien die niet helemaal op de juiste plek aankwam. Ik heb iig weer zin in volgende week.quote:Op donderdag 30 augustus 2012 19:07 schreef -Splash- het volgende:
Kruipolie: Al met Martijn besproken? Erg goede instructeur imho.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |