abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 16 augustus 2012 @ 10:19:21 #201
17051 HAL9000S
you can become gitano...
pi_115633647
Omdat je bij Krav Maga niet 3 rondes van minuten hoeft te sparren maar je tegenstander zo snel en efficient mogelijk uit wil schakelen. Op die manier heb je al je 'wapens' (ledematen) perfect tot je beschikking.
Cop killer
Kill all the cops tonight
Kill them, cop killer
Kill all the cops in sight
pi_115633717
quote:
7s.gif Op donderdag 16 augustus 2012 10:19 schreef HAL9000S het volgende:
Omdat je bij Krav Maga niet 3 rondes van minuten hoeft te sparren maar je tegenstander zo snel en efficient mogelijk uit wil schakelen. Op die manier heb je al je 'wapens' (ledematen) perfect tot je beschikking.
Maar je hebt minder raakvlak als je sideways staat.
pi_115633738
quote:
0s.gif Op donderdag 16 augustus 2012 10:16 schreef GoobyPls het volgende:
Weet iemand trouwens de reden dat je bij krav maga met je lichaam naar voren staan ipv sideways (zoals bij vele andere sporten). Wat ik zelf kan bedenken is dat je meer gewicht achter beide stoten kan zetten, Bas Rutten zweert er ook bij dus het zal sowieso wel goed zijn, maar was gewoon benieuwd.
met 1been voor en 1 been achter ziet het eruit alsof je al klaar staat om te vechten en dat moet je niet laten merken het is net zo iets dat je niet meteen je handen voor je gezicht houd, denk ik
  donderdag 16 augustus 2012 @ 10:23:24 #204
17051 HAL9000S
you can become gitano...
pi_115633786
quote:
0s.gif Op donderdag 16 augustus 2012 10:21 schreef GoobyPls het volgende:

[..]

Maar je hebt minder raakvlak als je sideways staat.
Nu ik er over nadenk is onze fighting stance gewoon orthodox.
Cop killer
Kill them, cop killer
pi_115633827
quote:
2s.gif Op donderdag 16 augustus 2012 10:23 schreef HAL9000S het volgende:

[..]

Nu ik er over nadenk is onze fighting stance gewoon orthodox.

Held Bas geeft de reden dat je geen kracht achter je voorste stoot kan zetten.
  donderdag 16 augustus 2012 @ 10:27:48 #206
17051 HAL9000S
you can become gitano...
pi_115633915
Zit wat in.... je kan je heup zo beter indraaien en zo meer gewicht in je stoot krijgen. (heb nog niet heel het filmpje gezien maar ik snap het principe) Bij 'standaard' KM technieken sta ik idd ook schouderbreed met mijn voeten. Je hebt misschien wat meer raakvlak maar het gaat om harde, explosieve technieken die het gevecht in een enkel moment zouden moeten kunnen beslissen.

Als ik ga sparren dan komt raakvlak er wat meer bij kijken, dan ga ik ook altijd orthodox danwel southpaw staan.
Cop killer
Kill them, cop killer
pi_116158378
Ik heb al tijdje meegelezen en besloten KM te gaan doen. Ik heb deze week mijn tweede les gehad bij Martijn Bos in Alphen maar wat mij erg tegenvalt is dat ik het gevoel heb dat ik nauwelijks controle over mijn lichaam heb. Voorbeeld: bij instructies wordt iets uitgelegd hoe je iets moet doen, en dan snap ik het maar als ik het moet toepassen heb ik zoveel moeite om met bv de juiste hand dan ook nog eens de juiste beweging te maken en als het in een volgorde moet dan ook nog eens in juiste volgorde. Ik had niet verwacht dat ik hier zoveel moeite mee zou hebben, maar is dit normaal voor een beginner? Voel me af en toe zowat spastisch. :{
  donderdag 30 augustus 2012 @ 18:53:10 #208
380511 DeTuinman11
Harkt erop los.
pi_116197429
Motoriek is niet echt jouw ding? :P
pi_116197547
Heeft iemand hier ervaring met organisatie DKMF? Ik ben me aan het orienteren op Krav Maga en hier zit een Krav Maga school die aangeeft dat het lid is van de dutch krav maga federation.
  donderdag 30 augustus 2012 @ 19:07:25 #210
86710 -Splash-
Ride the world!
pi_116197993
quote:
0s.gif Op donderdag 30 augustus 2012 18:56 schreef Humberto-T het volgende:
Heeft iemand hier ervaring met organisatie DKMF? Ik ben me aan het orienteren op Krav Maga en hier zit een Krav Maga school die aangeeft dat het lid is van de dutch krav maga federation.
Naam van de school? Ik heb nog nooit van de DKMF gehoord. Wel van de IKMF.

Overigens, van KMG naar IKMF gegaan. Train nu bij fightingtactics.nl.

Kruipolie: Al met Martijn besproken? Erg goede instructeur imho.
"Things can't get any worse than this", the pessimist yelled. "Ofcourse they can", the optimist replied
  donderdag 30 augustus 2012 @ 19:07:39 #211
380511 DeTuinman11
Harkt erop los.
pi_116197998
quote:
Ver bij uit de buurt blijven, amateurs. Die kerel heeft niet eens een echte krav maga opleiding gevolgd, maar doet maar wat... Gevolg: heel veel blessures en je leert je niet effectief te verdedigen..
  donderdag 30 augustus 2012 @ 19:08:19 #212
86710 -Splash-
Ride the world!
pi_116198026
quote:
0s.gif Op donderdag 30 augustus 2012 19:07 schreef DeTuinman11 het volgende:

[..]

Ver bij uit de buurt blijven, amateurs. Die kerel heeft niet eens een echte krav maga opleiding gevolgd, maar doet maar wat... Gevolg: heel veel blessures en je leert je niet effectief te verdedigen..
Dat zie je helaas vaker.... overal wordt maar Krav Maga aan vast geplakt om dat het hip is..
"Things can't get any worse than this", the pessimist yelled. "Ofcourse they can", the optimist replied
  donderdag 30 augustus 2012 @ 19:10:24 #213
380511 DeTuinman11
Harkt erop los.
pi_116198090
quote:
Waar kom je vandaan? Er zijn ongetwijfeld goede scholen bij jou in de buurt, maar Fightstuff is daar niet een van.
pi_116206492
quote:
0s.gif Op donderdag 30 augustus 2012 19:07 schreef DeTuinman11 het volgende:

[..]

Heb je ervaring met ze? Ik vind de naam wat 'opgefokt' overkomen.
pi_116207056
quote:
0s.gif Op donderdag 30 augustus 2012 19:07 schreef -Splash- het volgende:

[..]

Naam van de school? Ik heb nog nooit van de DKMF gehoord. Wel van de IKMF.

Overigens, van KMG naar IKMF gegaan. Train nu bij fightingtactics.nl.

Goede instructeur idd. Echter zijn de lessen te passief en teveel herhaling waardoor je na ong 1/1,5 jaar verder moet zoeken! Daarnaast weet hij wel erg veel en kan hij goed les geven!
  donderdag 30 augustus 2012 @ 22:44:11 #216
86710 -Splash-
Ride the world!
pi_116209590
quote:
0s.gif Op donderdag 30 augustus 2012 22:02 schreef mafkees10 het volgende:

[..]

Goede instructeur idd. Echter zijn de lessen te passief en teveel herhaling waardoor je na ong 1/1,5 jaar verder moet zoeken! Daarnaast weet hij wel erg veel en kan hij goed les geven!
Daarvoor heb ik niet genoeg met hem getraind. Mijn huidige instructeur is niet zo. De lessen zitten verdomd goed in elkaar. Sparren, leren incasseren, nieuwe oefeningen, verder en verder. En uitputten tot je niet meer kan. I love it!
  donderdag 30 augustus 2012 @ 22:50:01 #217
380511 DeTuinman11
Harkt erop los.
pi_116209903
quote:
1s.gif Op donderdag 30 augustus 2012 21:52 schreef Humberto-T het volgende:

[..]

Heb je ervaring met ze? Ik vind de naam wat 'opgefokt' overkomen.
Laten we zeggen dat ik al langer in het wereldje zit. Ik heb zelf niet bij Coos Kuijpers en kornuiten getraind, maar ik ken wel mensen die daar een proefles gevolgd hebben. Hij heeft geen officiële krav maga opleiding gevolgd heeft, daarom heeft hij ook maar zijn eigen bondje opgericht (omdat hij zich zonder opleiding niet kan aansluiten bij grote bonden). Verder is het een vreemde, niet al te snuggere snuiter. Trainen bij hem is vragen om blessures, en of je er nou echt wat aan hebt is maar de vraag...
pi_116229126
quote:
0s.gif Op donderdag 30 augustus 2012 22:44 schreef -Splash- het volgende:

[..]

Daarvoor heb ik niet genoeg met hem getraind. Mijn huidige instructeur is niet zo. De lessen zitten verdomd goed in elkaar. Sparren, leren incasseren, nieuwe oefeningen, verder en verder. En uitputten tot je niet meer kan. I love it!
Waar zit je nu dan? Ruim twee jaar bij martijn getraind maar vond het eigenlijk vanaf het begin niet echt hard gaan. Ben na 2 jaar verder wezen zoeken en train nu in leiden. Bevalt mij persoonlijk beter.

Nadeel van heel dat IKMF is sowieso al IKMF (geldgrijpers) en dat het curriculum veel te langzaam gaat. Je doet 5 maanden over 15 technieken voordat je examen mag doen. Dat is constant hetzelfde.. Zeker als je er langer zit krijg je steeds vaker te horen: nee, we leren je nu 50% vd techniek en als je bij G2 oid bent dan leer je de rest. Waar gaat het dan om? Om geld of om zelfverdediging?
  vrijdag 31 augustus 2012 @ 21:28:31 #219
86710 -Splash-
Ride the world!
pi_116249571
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 augustus 2012 12:48 schreef mafkees10 het volgende:

[..]

Waar zit je nu dan? Ruim twee jaar bij martijn getraind maar vond het eigenlijk vanaf het begin niet echt hard gaan. Ben na 2 jaar verder wezen zoeken en train nu in leiden. Bevalt mij persoonlijk beter.

Nadeel van heel dat IKMF is sowieso al IKMF (geldgrijpers) en dat het curriculum veel te langzaam gaat. Je doet 5 maanden over 15 technieken voordat je examen mag doen. Dat is constant hetzelfde.. Zeker als je er langer zit krijg je steeds vaker te horen: nee, we leren je nu 50% vd techniek en als je bij G2 oid bent dan leer je de rest. Waar gaat het dan om? Om geld of om zelfverdediging?
Niet mee eens en niet mee eens. Maar dat is persoonlijk en per sportschool verschillend denk ik....
Ik zit bij Rick Lablans van fightingtactics.nl
pi_116289400
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 augustus 2012 21:28 schreef -Splash- het volgende:

[..]

Niet mee eens en niet mee eens. Maar dat is persoonlijk en per sportschool verschillend denk ik....
Ik zit bij Rick Lablans van fightingtactics.nl
Waar zitten die dan? Ze hebben een hele website maar kan nergens vinden waar zij les geven :') lekker duidelijk :')
Hoelang doe jij nu krav? Martijn geeft goed les, maar verre van realiteit vind ik. Een beetje het verschil tussen krav maaa-ga en krav màga. Dat eerste wordt gezien als een beetje passief 360 doen en 10 miljoen keer inside defenses oefenen. Daar geloof ik zelf niet in. Op straat wordt het matten en grijpen ze je op hele andere manieren dan de chokes die 1000x worden gedaan..

Ieder zijn eigen stijl, ik vond het schijnveilig ipv veilig en zit nu dus ook beter op mijn plek :)

Vandaag overigens weer mijn eerste les gehad. Stond te trillen met mijn armen en benen na 2 maanden niet gesport te hebben :') Echt slecht dit, merk echt dat het achteruit gaat als je niets doet!
  zondag 2 september 2012 @ 01:00:54 #221
86710 -Splash-
Ride the world!
pi_116292804
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 september 2012 23:24 schreef mafkees10 het volgende:

[..]

Waar zitten die dan? Ze hebben een hele website maar kan nergens vinden waar zij les geven :') lekker duidelijk :')
Hoelang doe jij nu krav? Martijn geeft goed les, maar verre van realiteit vind ik. Een beetje het verschil tussen krav maaa-ga en krav màga. Dat eerste wordt gezien als een beetje passief 360 doen en 10 miljoen keer inside defenses oefenen. Daar geloof ik zelf niet in. Op straat wordt het matten en grijpen ze je op hele andere manieren dan de chokes die 1000x worden gedaan..

Ieder zijn eigen stijl, ik vond het schijnveilig ipv veilig en zit nu dus ook beter op mijn plek :)

Vandaag overigens weer mijn eerste les gehad. Stond te trillen met mijn armen en benen na 2 maanden niet gesport te hebben :') Echt slecht dit, merk echt dat het achteruit gaat als je niets doet!
Nijkerk, het heeft zijn redenen dat het er niet op staat.
pi_116395404
quote:
0s.gif Op donderdag 30 augustus 2012 19:07 schreef -Splash- het volgende:
De oefeningen van vandaag waren wat eenvoudiger dan vorige week, en het ging daarom ook wat beter, heb iig weer het gevoel dat het nog wat kan worden. Heb ook geleerd dat als je een paar keer met je goede been schopt en dat het lekker gaat, dat je dan niet meteen met je verkeerde hard moet schoppen aangezien die niet helemaal op de juiste plek aankwam. Ik heb iig weer zin in volgende week. :)
pi_116913241
Iemand enig idee in wat voor winkel je bandage (voor je handen) kan kopen? In Utrecht ergens..
pi_116920849
Ik kwam altijd in Rumble Store in utrecht. http://www.rumblestore.nl/
pi_116949983
Thanks, nu nog aanwennen om die lange dingen fatsoenlijk om te wikkelen. :P
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')