Riskant.quote:Op zaterdag 28 januari 2012 22:20 schreef Tamashii het volgende:
Wat vinden jullie van het feit dat sommige studenten geld lenen, dat op een spaarrekening zetten en er vervolgens winst op maken?
Carry trade.quote:Op zaterdag 28 januari 2012 22:21 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Riskant.
Vaak als je leent uit Japan, waar de rentes enorm laag zijn, kun je die tegen een heel gunstig tarief op een spaarrekening zetten of doorlenen. Dan ben je wel heel erg afhankelijk van de valutamarkt.
Prima. Ik heb het ook overwogen, maar uiteindelijk besloot ik het allemaal uit te geven aan vakanties en kleren. Yeah!quote:Op zaterdag 28 januari 2012 22:20 schreef Tamashii het volgende:
Wat vinden jullie van het feit dat sommige studenten geld lenen, dat op een spaarrekening zetten en er vervolgens winst op maken?
Gorilla attack in this rap habitat.quote:
Stom, aangezien de rente op een spaarrekening niets oplevert t.o.v. de rente van de IB-groep.quote:Op zaterdag 28 januari 2012 22:20 schreef Tamashii het volgende:
quote:
Wat lul je nu?quote:Op zaterdag 28 januari 2012 22:21 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Riskant.
Vaak als je leent uit Japan, waar de rentes enorm laag zijn, kun je die tegen een heel gunstig tarief op een spaarrekening zetten of doorlenen. Dan ben je wel heel erg afhankelijk van de valutamarkt.
Oh zo. Ik was vergeten dat het om lenen bij de IB-groep ging, omdat het studenten zijn.quote:Op zaterdag 28 januari 2012 22:30 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Wat lul je nu?
Het is een stuk riskanter om het valutarisico te nemen dan een lening bij de IB-groep, die je naar draagkracht moet terugbetalen (mocht het fout gaan). Als het fout gaat met het speculeren van Japanse centjes dan komen de schuldeisers hun geld wel halen, ongeacht je inkomenspositie.
En het was niet in jezelf opgekomen dat als je zelf geld leent (buiten de IB-groep) het rentepercentage wat je moet betalen hoger is dan hetgeen wat je op een spaarrekening ontvangt, derhalve dat je stelling onlogisch zou zijn?quote:Op zaterdag 28 januari 2012 22:32 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Oh zo. Ik was vergeten dat het om lenen bij de IB-groep ging, omdat het studenten zijn.
Ik dacht dat ze oorspronkelijk die leningen uit Japan bedoelde.
Ik vond het al onlogisch klinken vanaf het begin. Vandaar dat ik dus dacht dat Tamashi het over carry-trades had.quote:Op zaterdag 28 januari 2012 22:33 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
En het was niet in jezelf opgekomen dat als je zelf geld leent (buiten de IB-groep) het rentepercentage wat je moet betalen hoger is dan hetgeen wat je op een spaarrekening ontvangt, derhalve dat je stelling onlogisch zou zijn?
Lijkt me nogal zinloos werk. Hoeveel winst valt er te halen in een jaar?quote:Op zaterdag 28 januari 2012 22:20 schreef Tamashii het volgende:
Non.quote:Op zaterdag 28 januari 2012 22:39 schreef TitusPullo het volgende:
Zijn jullie weleens in Dubai geweest?
Nee, ik ben wel zover als moskou/st. petersburg gekomen,wat mij ook veel interessantere plaatsen lijken als je het met dubai vergelijkt..quote:Op zaterdag 28 januari 2012 22:39 schreef TitusPullo het volgende:
Dat vroeg ik toch niet?quote:Op zaterdag 28 januari 2012 22:41 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
[..]
Nee, ik ben wel zover als moskou/st. petersburg gekomen.
Nee, maar als je het geld er voor hebt kan je beter naar zoiets op reis gaan dan naar islamitische oliestaatje waar ze uitzonderingen maken voor westerlingen.quote:
Nee. Maar dat herinnert mij dat vorig semester een meisje uit mijn klas wel drie keer aan mij vertelde dat zij naar Dubai op vakantie ging.quote:Op zaterdag 28 januari 2012 22:39 schreef TitusPullo het volgende:
Vind ik ook. Maar rente volgend jaar bij Duo is 1.39% ofzo. Terwijl een spaarrekening 2.5% of meer kan zijn.quote:Op zaterdag 28 januari 2012 22:37 schreef waht het volgende:
[..]
Lijkt me nogal zinloos werk. Hoeveel winst valt er te halen in een jaar?
Voor het bedrag dat je al opzij kunt leggen als student, loont het de moeite niet volgensmij.quote:Op zaterdag 28 januari 2012 22:48 schreef Tamashii het volgende:
[..]
Vind ik ook. Maar rente volgend jaar bij Duo is 1.39% ofzo. Terwijl een spaarrekening 2.5% of meer kan zijn.
Vind het ook egoistisch maarja.
Waarom zou ik op reis gaan naar een land vol gangsters en dronken skinheads?quote:Op zaterdag 28 januari 2012 22:44 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
[..]
Nee, maar als je het geld er voor hebt kan je beter naar zoiets op reis gaan dan naar islamitische oliestaatje waar ze uitzonderingen maken voor westerlingen.
Beste constructie is je bedrijf in UAE hebben zitten (VPB = 0%) en dan in Zwitserland wonen (dividendbelasting = 0%).quote:Op zaterdag 28 januari 2012 22:46 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
In de jaren 90 zaten alle belastingontduikers in luxemburg, monaco of zwitserland en nu zijn ze verhuist naar oman, qatar of de UAE.
Pokerverslaafde!quote:Op zaterdag 28 januari 2012 22:53 schreef Drugshond het volgende:
Godver heb ik een keer AA gebeurt er nix.
AA is dan ook niets meer dan suikerwater met een chemisch vruchtensmaakje.quote:Op zaterdag 28 januari 2012 22:53 schreef Drugshond het volgende:
Wiens vrouw zei dit vannacht ook?quote:Op zaterdag 28 januari 2012 22:53 schreef Drugshond het volgende:
Je hebt er iig geen last van noord-afrikanen en/of tokkies.quote:Op zaterdag 28 januari 2012 22:53 schreef TitusPullo het volgende:
[..]
Waarom zou ik op reis gaan naar een land vol gangsters en dronken skinheads?
Er zitten in Dubai waarschijnlijk ook maar weinig Noord-Afrikanen. En er zijn al helemaal geen tokkies, die drinken immers graag alcohol in het openbaar.quote:Op zaterdag 28 januari 2012 22:55 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
[..]
Je hebt er iig geen last van noord-afrikanen en/of tokkies.
quote:Op zaterdag 28 januari 2012 22:54 schreef Picchia het volgende:
Die Wytske Kenemans is wel mijn type.
Maar in Dubai heb je geen culturele bezichtigingen als het Kremlin of de Hermitage, daar kun je hooguit skispringen in een winkelcentrum.quote:Op zaterdag 28 januari 2012 22:58 schreef TitusPullo het volgende:
[..]
Er zitten in Dubai waarschijnlijk ook maar weinig Noord-Afrikanen. En er zijn al helemaal geen tokkies, die drinken immers graag alcohol.
Geen culturele wat?quote:Op zaterdag 28 januari 2012 23:00 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
[..]
Maar in Dubai heb je geen culturele bezichtigingen als het Kremlin of de Hermitage.
Nee, die begrijpen uitsluitend Arabisch.quote:Op zaterdag 28 januari 2012 23:13 schreef Zeeland het volgende:
Zouden de kinderen van mijn kleinkinderen dit kunnen lezen?
Alleen als je je profielnaam aan ze bekend maakt en FOK!(of een evt mirror) nog bestaat..quote:Op zaterdag 28 januari 2012 23:13 schreef Zeeland het volgende:
Zouden de kinderen van mijn kleinkinderen dit kunnen lezen?
Dan kunnen ze onmogelijk Moslim zijn.quote:Op zaterdag 28 januari 2012 23:15 schreef Picchia het volgende:
[..]
Nee, die begrijpen uitsluitend Arabisch.
Dat laatste vraag ik me dus af.quote:Op zaterdag 28 januari 2012 23:15 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
[..]
Alleen als je je profielnaam aan ze bekend maakt en FOK!(of een evt mirror) nog bestaat..
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |