Ik dacht even aan een vroege 1 aprilgrap, maar het is kennelijk serieus.
Wel geinig. Ik zou er graag een keer eten, hoewel het behoorlijk prijzig is. Als je er per gang nog een drankje bijrekent, zit je ruim boven de 100, denk ik.
Er zijn trouwens wel meer Koreaanse restaurants en ik betwijfel of het eten in een noord Koreaans restaurant nou zoveel afwijkt van dat in een Zuid Koreaans restaurant. Hoe dan ook; het kan erg lekker zijn. Ik heb terplekke in ieder geval heerlijk gegeten - wat vrij genant aanvoelde, gezien de toestand in het land. Wel uitkijken voor de kimchi (ingemaakte kool, zr pittig)!
Om nog even in te gaan op de grappen over het eten van hond. Wij hadden een Engelstalige en een Duitstalige gids mee. De Engelstalige vertelde ons dat we op de laatste avond naar een speciaal restaurant zouden gaan, maar we konden niet precies verstaan wat ze zei. Dog barbecue restaurant? Of duck barbecue restaurant? Een medereizigster raakte helemaal van slag, die wilde onder geen beding de kans lopen om hond te eten. Dus toen heb ik het maar even aan de Duitstalige gids gevraagd. Endenfleisch, zei ze. Pfoe...